Polska liderem rozwoju handlu mobilnego w Europie

Polska liderem rozwoju handlu mobilnego w Europie16.10.2014 15:27
Źródło zdjęć: © Materiały prasowe

Już 11 mln Polaków skorzystało w zeszłym miesiącu z internetu za pośrednictwem smartfona lub tabletu, a blisko 5 mln kupiło za ich pomocą produkt, usługę lub aplikację. Ponadto, co trzeci e-sklep dostosował swoją ofertę do wymagań użytkowników mobilnych. Jednak tylko 5,3 proc. polskich firm, z ponad 2 tys. przebadanych, posiada mobilną wersję strony internetowej, wynika z najnowszego raportu "Handel mobilny w praktyce 2014"

Ostatnie 1. miesięcy to nie tylko systematyczny wzrost liczby sklepów posiadających rozwiązania mobilne. To także większa aktywność konsumentów w obszarze zakupów mobilnych. "Już co piąty przedstawicieli e-sklepów deklaruje, że takie transakcje stanowią od 5 do 10 proc. wszystkich zamówień. W roku ubiegłym twierdziło tak zaledwie 12 proc. z nich. Większy jest też ich optymizm, co do wzrostu przychodów ze sprzedaży mobilnej. Prawie 70 proc. z nich prognozuje, że ulegną one zwiększeniu. Dla porównania, w ubiegłym roku twierdziło tak mniej niż 50 proc. badanych" - mówi Piotr Krawiec z mGenerator.pl.

Źródło zdjęć: © (fot. Materiały prasowe)
Źródło zdjęć: © (fot. Materiały prasowe)

Sytuacja nie wygląda jednak tak dobrze w przypadku polskich firm (nie koncentrujących się na e-handlu), które zdają się nie dostrzegać potencjału tkwiącego w rozwiązaniach mobilnych. Największe zmiany dotyczą jednak samych użytkowników. Już 5. proc. Polaków posiada smartfon, a jedna trzecia tablet. Ta ciągle rosnąca grupa użytkowników aktywnie korzysta z internetu i aplikacji za pośrednictwem urządzeń mobilnych. Coraz częściej robi też w ten sposób zakupy. Już dziś stosowne ułatwienia w postaci aplikacji lub stron mobilnych dla takich właśnie osób wdrożyło 31,49 proc. polskich e-sklepów. W ciągu ostatniego roku liczba ta wzrosła o 7 proc. Podobne tempo wzrostu możemy zauważyć również w przypadku reklamy mobilnej. "Obecnie wynosi ono ponad 100 proc. rok do roku, a sama jej wartość szacowana jest na 32 miliony złotych" - wyjaśnia Maciej Wyszyński, Managing Director CEE w Sociomantic Labs.

Źródło zdjęć: © (fot. Materiały prasowe)
Źródło zdjęć: © (fot. Materiały prasowe)

Nadzieję na szybszy rozwój polskiego m-commerce dają deklaracje przedstawicieli sklepów internetowych. "Prawie 5. proc. badanych przedstawicieli e-sklepów stwierdziło, że zamierza wdrożyć rozwiązania mobilne w ciągu najbliższych 6 miesięcy. Zmniejszył się również znacznie, do 12,65 proc., odsetek tych, którzy planują zrobić to w ciągu najbliższych 2 lat. W ubiegłym roku takie deklaracje składało 2 na 5 badanych. W przypadku firm takie plany wdrożenia rozwiązań mobilnych ma ponad połowa przedsiębiorstw. Niestety, większość z tych, które planują to zrobić (42,9 proc.) daje sobie 2 lata na takie wdrożenie. Prawie 10 proc. planuje uruchomienie mobilnej strony lub aplikacji w ciągu 3 miesięcy" - informuje Piotr Krawiec. O ile sklepy cechują się coraz większą świadomością konieczności wdrażania rozwiązań mobilnych, o tyle firmy nie myślą jeszcze o nich zbyt poważnie.

Źródło zdjęć: © (fot. Materiały prasowe)
Źródło zdjęć: © (fot. Materiały prasowe)

Ostatnie 12 miesięcy to nie tylko systematyczny wzrost liczby sklepów posiadających rozwiązania mobilne. To także większa aktywność konsumentów w obszarze zakupów mobilnych. "Już co piąty przedstawicieli e-sklepów deklaruje, że takie transakcje stanowią od 5 do 10 proc. wszystkich zamówień. W roku ubiegłym twierdziło tak zaledwie 12 proc. z nich. Większy jest też ich optymizm, co do wzrostu przychodów ze sprzedaży mobilnej. Prawie 70 proc. z nich prognozuje, że ulegną one zwiększeniu. Dla porównania, w ubiegłym roku twierdziło tak mniej niż 50 proc. badanych" - dodaje Piotr Krawiec.

Polecamy w wydaniu internetowym chip.pl: Oficjalna nazwa Androida 5.0 to Lollipop

Szanowna Użytkowniczko! Szanowny Użytkowniku!
×
Aby dalej móc dostarczać coraz lepsze materiały redakcyjne i udostępniać coraz lepsze usługi, potrzebujemy zgody na dopasowanie treści marketingowych do Twojego zachowania. Twoje dane są u nas bezpieczne, a zgodę możesz wycofać w każdej chwili na podstronie polityka prywatności.

Kliknij "PRZECHODZĘ DO SERWISU" lub na symbol "X" w górnym rogu tej planszy, jeżeli zgadzasz się na przetwarzanie przez Wirtualną Polskę i naszych Zaufanych Partnerów Twoich danych osobowych, zbieranych w ramach korzystania przez Ciebie z usług, portali i serwisów internetowych Wirtualnej Polski (w tym danych zapisywanych w plikach cookies) w celach marketingowych realizowanych na zlecenie naszych Zaufanych Partnerów. Jeśli nie zgadzasz się na przetwarzanie Twoich danych osobowych skorzystaj z ustawień w polityce prywatności. Zgoda jest dobrowolna i możesz ją w dowolnym momencie wycofać zmieniając ustawienia w polityce prywatności (w której znajdziesz odpowiedzi na wszystkie pytania związane z przetwarzaniem Twoich danych osobowych).

Od 25 maja 2018 roku obowiązuje Rozporządzenie Parlamentu Europejskiego i Rady (UE) 2016/679 (określane jako "RODO"). W związku z tym chcielibyśmy poinformować o przetwarzaniu Twoich danych oraz zasadach, na jakich odbywa się to po dniu 25 maja 2018 roku.

Kto będzie administratorem Twoich danych?

Administratorami Twoich danych będzie Wirtualna Polska Media Spółka Akcyjna z siedzibą w Warszawie, oraz pozostałe spółki z grupy Wirtualna Polska, jak również nasi Zaufani Partnerzy, z którymi stale współpracujemy. Szczegółowe informacje dotyczące administratorów znajdują się w polityce prywatności.

O jakich danych mówimy?

Chodzi o dane osobowe, które są zbierane w ramach korzystania przez Ciebie z naszych usług, portali i serwisów internetowych udostępnianych przez Wirtualną Polskę, w tym zapisywanych w plikach cookies, które są instalowane na naszych stronach przez Wirtualną Polskę oraz naszych Zaufanych Partnerów.

Dlaczego chcemy przetwarzać Twoje dane?

Przetwarzamy je dostarczać coraz lepsze materiały redakcyjne, dopasować ich tematykę do Twoich zainteresowań, tworzyć portale i serwisy internetowe, z których będziesz korzystać z przyjemnością, zapewniać większe bezpieczeństwo usług, udoskonalać nasze usługi i maksymalnie dopasować je do Twoich zainteresowań, pokazywać reklamy dopasowane do Twoich potrzeb. Szczegółowe informacje dotyczące celów przetwarzania Twoich danych znajdują się w polityce prywatności.

Komu możemy przekazać dane?

Twoje dane możemy przekazywać podmiotom przetwarzającym je na nasze zlecenie oraz podmiotom uprawnionym do uzyskania danych na podstawie obowiązującego prawa – oczywiście tylko, gdy wystąpią z żądaniem w oparciu o stosowną podstawę prawną.

Jakie masz prawa w stosunku do Twoich danych?

Masz prawo żądania dostępu, sprostowania, usunięcia lub ograniczenia przetwarzania danych. Możesz wycofać zgodę na przetwarzanie, zgłosić sprzeciw oraz skorzystać z innych praw wymienionych szczegółowo w polityce prywatności.

Jakie są podstawy prawne przetwarzania Twoich danych?

Podstawą prawną przetwarzania Twoich danych w celu świadczenia usług jest niezbędność do wykonania umów o ich świadczenie (tymi umowami są zazwyczaj regulaminy). Podstawą prawną przetwarzania danych w celu pomiarów statystycznych i marketingu własnego administratorów jest tzw. uzasadniony interes administratora. Przetwarzanie Twoich danych w celach marketingowych realizowanych przez Wirtualną Polskę na zlecenie Zaufanych Partnerów i bezpośrednio przez Zaufanych Partnerów będzie odbywać się na podstawie Twojej dobrowolnej zgody.