Polska: bilet na autobus przez internet

Polska: bilet na autobus przez internet02.09.2010 14:49

Zarząd Transportu Miejskiego w Słupsku (Pomorskie) chce rozprowadzać okresowe
bilety na autobusy przez internet. Testowa forma takiej sprzedaży ma ruszyć listopadzie. Jeśli
przebiegnie pomyślnie, od nowego roku będzie można kupić bilet na stronie ZTM.

Dyrektor ZTM Marcin Grzybiński powiedział w czwartek PAP, że informatyczna infrastruktura sprzedaży jest już gotowa, obecnie trwają prace nad systemem sprawdzania w autobusie kupionych przez internet biletów.

Grzybiński wyjaśnił, że kupno będzie polegało na zalogowaniu się na stronie ZTM, wybraniu czasu ważności biletu i formy płatności, np. przelewu bankowego lub karty. Po opłaceniu bilet będzie dostarczany klientowi na podany przez niego adres e-mail. Potem trzeba będzie wydrukować go na atramentowej lub laserowej drukarce i można już jeździć autobusem.

Źródło zdjęć: © (fot. Jupiterimages)
Źródło zdjęć: © (fot. Jupiterimages)

Na każdym bilecie będzie umieszczony pasek z indywidualnym kodem (tzw. QR Code). Sprawdzanie biletów przez kontrolerów ma się odbywać za pomocą telefonów komórkowych skanujących ten kod. "Znaleźliśmy już informatyka, który pracuje nad odpowiednią do tego celu aplikacją na komórkę" - powiedział Grzybiński.

Koszt budowy całego systemu jest szacowany na 2. tys. zł. Koszt obsługi internetowej sprzedaży biletów nie powinien przekroczyć 5 tys. zł. rocznie.

Według Grzybińskiego poniesione nakłady powinny zwrócić się w ciągu roku. Wprowadzenie internetowej sprzedaży biletów autobusowych powinno zdaniem dyrektora ułatwić życie pasażerom miejskiej komunikacji, którzy będą mogli kupować bilety przez całą dobę unikając kolejek w punktach sprzedaży.

Możliwa też będzie sprzedaż biletów okresowych, których obecnie nie ma w ofercie, np. weekendowych, tygodniowych lub rodzinnych. Nowe bilety muszą być jednak zaakceptowane przez Radę Miejską.

Stutysięczny Słupsk ma obecnie 1. miejskich i 2 podmiejskie linie autobusowe. Usługi przewozowe dla ZTM świadczy spółka Miejski Zakład Komunikacji. Aktualnie ZTM sprzedaje miesięcznie ok. 8 tys. biletów okresowych.

System sprzedaży okresowych biletów na miejska komunikację przez internet funkcjonuje od niedawna w Warszawie.

Źródło artykułu:PAP
Szanowna Użytkowniczko! Szanowny Użytkowniku!
×
Aby dalej móc dostarczać coraz lepsze materiały redakcyjne i udostępniać coraz lepsze usługi, potrzebujemy zgody na dopasowanie treści marketingowych do Twojego zachowania. Twoje dane są u nas bezpieczne, a zgodę możesz wycofać w każdej chwili na podstronie polityka prywatności.

Kliknij "PRZECHODZĘ DO SERWISU" lub na symbol "X" w górnym rogu tej planszy, jeżeli zgadzasz się na przetwarzanie przez Wirtualną Polskę i naszych Zaufanych Partnerów Twoich danych osobowych, zbieranych w ramach korzystania przez Ciebie z usług, portali i serwisów internetowych Wirtualnej Polski (w tym danych zapisywanych w plikach cookies) w celach marketingowych realizowanych na zlecenie naszych Zaufanych Partnerów. Jeśli nie zgadzasz się na przetwarzanie Twoich danych osobowych skorzystaj z ustawień w polityce prywatności. Zgoda jest dobrowolna i możesz ją w dowolnym momencie wycofać zmieniając ustawienia w polityce prywatności (w której znajdziesz odpowiedzi na wszystkie pytania związane z przetwarzaniem Twoich danych osobowych).

Od 25 maja 2018 roku obowiązuje Rozporządzenie Parlamentu Europejskiego i Rady (UE) 2016/679 (określane jako "RODO"). W związku z tym chcielibyśmy poinformować o przetwarzaniu Twoich danych oraz zasadach, na jakich odbywa się to po dniu 25 maja 2018 roku.

Kto będzie administratorem Twoich danych?

Administratorami Twoich danych będzie Wirtualna Polska Media Spółka Akcyjna z siedzibą w Warszawie, oraz pozostałe spółki z grupy Wirtualna Polska, jak również nasi Zaufani Partnerzy, z którymi stale współpracujemy. Szczegółowe informacje dotyczące administratorów znajdują się w polityce prywatności.

O jakich danych mówimy?

Chodzi o dane osobowe, które są zbierane w ramach korzystania przez Ciebie z naszych usług, portali i serwisów internetowych udostępnianych przez Wirtualną Polskę, w tym zapisywanych w plikach cookies, które są instalowane na naszych stronach przez Wirtualną Polskę oraz naszych Zaufanych Partnerów.

Dlaczego chcemy przetwarzać Twoje dane?

Przetwarzamy je dostarczać coraz lepsze materiały redakcyjne, dopasować ich tematykę do Twoich zainteresowań, tworzyć portale i serwisy internetowe, z których będziesz korzystać z przyjemnością, zapewniać większe bezpieczeństwo usług, udoskonalać nasze usługi i maksymalnie dopasować je do Twoich zainteresowań, pokazywać reklamy dopasowane do Twoich potrzeb. Szczegółowe informacje dotyczące celów przetwarzania Twoich danych znajdują się w polityce prywatności.

Komu możemy przekazać dane?

Twoje dane możemy przekazywać podmiotom przetwarzającym je na nasze zlecenie oraz podmiotom uprawnionym do uzyskania danych na podstawie obowiązującego prawa – oczywiście tylko, gdy wystąpią z żądaniem w oparciu o stosowną podstawę prawną.

Jakie masz prawa w stosunku do Twoich danych?

Masz prawo żądania dostępu, sprostowania, usunięcia lub ograniczenia przetwarzania danych. Możesz wycofać zgodę na przetwarzanie, zgłosić sprzeciw oraz skorzystać z innych praw wymienionych szczegółowo w polityce prywatności.

Jakie są podstawy prawne przetwarzania Twoich danych?

Podstawą prawną przetwarzania Twoich danych w celu świadczenia usług jest niezbędność do wykonania umów o ich świadczenie (tymi umowami są zazwyczaj regulaminy). Podstawą prawną przetwarzania danych w celu pomiarów statystycznych i marketingu własnego administratorów jest tzw. uzasadniony interes administratora. Przetwarzanie Twoich danych w celach marketingowych realizowanych przez Wirtualną Polskę na zlecenie Zaufanych Partnerów i bezpośrednio przez Zaufanych Partnerów będzie odbywać się na podstawie Twojej dobrowolnej zgody.