Połowa osób w związkach zna hasło swojego partnera

Połowa osób w związkach zna hasło swojego partnera14.02.2018 09:25
Źródło zdjęć: © Fotolia | whitelook

Ufamy swoim partnerom na tyle, że zdradzamy hasła i kody PIN. A jednocześnie nie chcemy, żeby wiedzieli, co robimy w sieci.

Firma badawcza Toluna oraz Kaspersky Lab, producent antywirusów, przeprowadzili badanie na temat prywatności w związkach. Ankietą objęto 18 tys. osób z całego świata, które tworzyły parę od co najmniej 6 miesięcy.

Pierwsze wnioski płynące z badań są optymistyczne - aż 80 proc. ankietowanych zgadza się z tym, że druga osoba ma prawo do prywatności nie tylko w świecie rzeczywistym, ale też wirtualnym.

Z drugiej strony 70 proc. przyznaje, że związek jest ważniejszy niż prywatność. Taki pogląd sprawia, że nie powinny nas dziwić dalsze wyniki ankiety.

Z badań firm wynika, że aż połowa osób w związkach zna hasła lub kody PIN drugiej połówki. Z czego 3 proc. pozyskało je bez wiedzy partnera.

I tu zaczynają się kłopoty - nowe technologie mogą namieszać w związku. Wprawdzie 72 proc. uważa, że nie ma nic do ukrycia, to 61 proc. nie chce, by partner wiedział o niektórych aktywnościach. Głównie chodzi o wiadomości wysyłane do innych osób.

Mimo że teoretycznie osoby w związkach szanują swoją prywatność i same nie chcą być śledzone, to prawie 40 proc. badanych stwierdza, że aktywność partnera powinna być dla nich widoczna. A jeśli nie jest? Cóż, trzeba radzić sobie na własną rękę. I dlatego 31 proc. ankietowanych przyznaje się do śledzenia drugiej połówki w sieci.

Ta ukrywana aktywność w internecie bywa przyczyną kłótni. 33 proc. pytanych potwierdziło, że z powodu ukrywanych treści na telefonie czy komputerze doszło do konfliktu.

Choć wspominanie o takich rzeczach w walentynki jest wyjątkowo okrutne, to nie można tego tematu przeminąć. Nowe technologie potrafią odegrać dużą rolę także po rozstaniu - i niekoniecznie chodzi tutaj o wiadomości wysyłane w środku nocy, w stanie wskazującym na spożycie alkoholu. Sprawa jest znacznie poważniejsza.

12 proc. udostępniło informacje swojego partnera po rozstaniu, traktując to jako zemstę. I częściej robią to mężczyźni: 17 proc. udostępniło lub chciało tak postąpić, w porównaniu do 7 proc. kobiet.

A udostępnić mogą naprawdę pikantne rzeczy. 32 proc. przyznaje, że posiada intymne zdjęcia partnera na swoim urządzeniu. Niestety zasada “co zostaje wrzucone do sieci, zostaje w sieci” obowiązuje też w związkach. Nawet tych najbardziej udanych. Warto o tym pamiętać. Nie tylko dlatego, że uczucie może się kiedyś skończyć. Partner może przecież paść ofiarą ataku hakerskiego i wtedy prywatne dane wyciekną bez naszego udziału.

Na tym lista grzechów płci męskiej się nie kończy. Mężczyźni chętniej wydają pieniądze byłego partnera online (15 proc. mężczyzn w porównaniu do 6 proc. kobiet) i niszczą urządzenie należące do partnera po rozstaniu (16 proc. do 9 proc.), ograniczając im możliwość odbudowania cyfrowego życia prywatnego - czytamy na blogu firmy Kaspersky Lab.

Szanowna Użytkowniczko! Szanowny Użytkowniku!
×
Aby dalej móc dostarczać coraz lepsze materiały redakcyjne i udostępniać coraz lepsze usługi, potrzebujemy zgody na dopasowanie treści marketingowych do Twojego zachowania. Twoje dane są u nas bezpieczne, a zgodę możesz wycofać w każdej chwili na podstronie polityka prywatności.

Kliknij "PRZECHODZĘ DO SERWISU" lub na symbol "X" w górnym rogu tej planszy, jeżeli zgadzasz się na przetwarzanie przez Wirtualną Polskę i naszych Zaufanych Partnerów Twoich danych osobowych, zbieranych w ramach korzystania przez Ciebie z usług, portali i serwisów internetowych Wirtualnej Polski (w tym danych zapisywanych w plikach cookies) w celach marketingowych realizowanych na zlecenie naszych Zaufanych Partnerów. Jeśli nie zgadzasz się na przetwarzanie Twoich danych osobowych skorzystaj z ustawień w polityce prywatności. Zgoda jest dobrowolna i możesz ją w dowolnym momencie wycofać zmieniając ustawienia w polityce prywatności (w której znajdziesz odpowiedzi na wszystkie pytania związane z przetwarzaniem Twoich danych osobowych).

Od 25 maja 2018 roku obowiązuje Rozporządzenie Parlamentu Europejskiego i Rady (UE) 2016/679 (określane jako "RODO"). W związku z tym chcielibyśmy poinformować o przetwarzaniu Twoich danych oraz zasadach, na jakich odbywa się to po dniu 25 maja 2018 roku.

Kto będzie administratorem Twoich danych?

Administratorami Twoich danych będzie Wirtualna Polska Media Spółka Akcyjna z siedzibą w Warszawie, oraz pozostałe spółki z grupy Wirtualna Polska, jak również nasi Zaufani Partnerzy, z którymi stale współpracujemy. Szczegółowe informacje dotyczące administratorów znajdują się w polityce prywatności.

O jakich danych mówimy?

Chodzi o dane osobowe, które są zbierane w ramach korzystania przez Ciebie z naszych usług, portali i serwisów internetowych udostępnianych przez Wirtualną Polskę, w tym zapisywanych w plikach cookies, które są instalowane na naszych stronach przez Wirtualną Polskę oraz naszych Zaufanych Partnerów.

Dlaczego chcemy przetwarzać Twoje dane?

Przetwarzamy je dostarczać coraz lepsze materiały redakcyjne, dopasować ich tematykę do Twoich zainteresowań, tworzyć portale i serwisy internetowe, z których będziesz korzystać z przyjemnością, zapewniać większe bezpieczeństwo usług, udoskonalać nasze usługi i maksymalnie dopasować je do Twoich zainteresowań, pokazywać reklamy dopasowane do Twoich potrzeb. Szczegółowe informacje dotyczące celów przetwarzania Twoich danych znajdują się w polityce prywatności.

Komu możemy przekazać dane?

Twoje dane możemy przekazywać podmiotom przetwarzającym je na nasze zlecenie oraz podmiotom uprawnionym do uzyskania danych na podstawie obowiązującego prawa – oczywiście tylko, gdy wystąpią z żądaniem w oparciu o stosowną podstawę prawną.

Jakie masz prawa w stosunku do Twoich danych?

Masz prawo żądania dostępu, sprostowania, usunięcia lub ograniczenia przetwarzania danych. Możesz wycofać zgodę na przetwarzanie, zgłosić sprzeciw oraz skorzystać z innych praw wymienionych szczegółowo w polityce prywatności.

Jakie są podstawy prawne przetwarzania Twoich danych?

Podstawą prawną przetwarzania Twoich danych w celu świadczenia usług jest niezbędność do wykonania umów o ich świadczenie (tymi umowami są zazwyczaj regulaminy). Podstawą prawną przetwarzania danych w celu pomiarów statystycznych i marketingu własnego administratorów jest tzw. uzasadniony interes administratora. Przetwarzanie Twoich danych w celach marketingowych realizowanych przez Wirtualną Polskę na zlecenie Zaufanych Partnerów i bezpośrednio przez Zaufanych Partnerów będzie odbywać się na podstawie Twojej dobrowolnej zgody.