Polacy w większości nie kupują ubrań w sieci (ale robią to polscy internauci)

Polacy w większości nie kupują ubrań w sieci (ale robią to polscy internauci)18.05.2009 21:00

91 proc. Polaków nie kupuje odzieży i obuwia przez internet, najczęściej z braku zaufania do wirtualnych zakupów oraz z niemożności przymierzenia kupowanego asortymentu - wynika z badań przeprowadzonych przez Pentor Research International dla Fashion House Outlet Centre. Nie oznacza to jednak, że kupowania odzieży w e-sklepach obawiają się polscy internauci.

Jak wynika z badań przeprowadzonych przez Pentor Research International, zaledwie 1. proc. Polaków uważa, iż zakupy odzieży i obuwia w sieci to wygoda, oszczędność czasu i pieniędzy, jak również większy wybór oryginalnego asortymentu. Możliwość zakupu ubrań czy butów z dowolnego zakątka świata bez wychodzenia z domu jest znaczącą wartością dla mniej niż 10 proc. ankietowanych.
-"Zakupy odzieży i obuwia są swego rodzaju rytuałem, którego integralną częścią jest mierzenie, przeszukiwanie wieszaków, półek i testowanie nowego wizerunku swojej osoby. Trudno nam z tego zrezygnować na rzecz zwykłego kliknięcia myszką" - mówi Katarzyna Czapran, marketing manager Fashion House Gdańsk.

Oprócz ograniczonego zaufania do transakcji w internecie i braku możliwości przymierzenia produktu, dziewięciu na dziesięciu Polaków do zakupu nowej bluzki czy mokasynów w wirtualnym sklepie zniechęcają również bariery techniczne. Do najczęstszych z nich należą po prostu brak dostępu do internetu lub nieumiejętność robienia zakupów w sklepach internetowych.

Przedstawione wyżej wyniki są niezwykle optymistyczne dla właścicieli centrów i sklepów odzieżowych o "tradycyjnej" formule. Z pewnością świadomym tego faktu jest Fashion House Outlet Centre, zleceniodawca badania.

Źródło zdjęć: © Bonprix.pl to obecnie największy sklep odzieżowy w polskiej sieci (960 tys. real users wg Megapanel PBIGemius) (fot. IDG)
Źródło zdjęć: © Bonprix.pl to obecnie największy sklep odzieżowy w polskiej sieci (960 tys. real users wg Megapanel PBIGemius) (fot. IDG)

Badanie przeprowadzone zostało w listopadzie 200. roku na ogólnopolskiej reprezentatywnej próbie oraz próbie klientów Fashion House w Piasecznie, Sosnowcu i Gdańsku. Musimy jednak wziąć pod uwagę, że przyjęta metodologia obejmuje badaniem nie tylko internautów, ale również i osoby, które z sieci nie korzystają. Oznacza to, że nie tyle nie kupują one ubrań czy butów w e-sklepach, co nie kupują w internecie wcale.
Dlatego też innych informacji dostarcza stworzony przez firmę Gemius raport "Internet 2008-2009", gdzie grupą objętą badaniem byli wyłącznie użytkownicy internetu ( +15 ). Na pytanie: _ "Które z podanych niżej produktów kupiłaś(eś) kiedyś w: sklepie internetowym/na aukcji internetowej?" _, aż 3. proc. internautów odpowiedziała, że odzież i biżuterię kupiła właśnie w sklepie internetowym. To jeszcze nic - ponieważ produktami, które znalazły się w ścisłym top 10 przedmiotów kupowanych przez polskich użytkowników internetu za pomocą aukcji internetowych, są przede wszystkim odzież i biżuteria ( aż 50% spośród badanych kupuje tam tego typu produkty ).
Jak podaje raport Gemiusa, aż 46 proc. internautów uważa, że kupowanie w sieci jest ryzykowne ( co wydają się potwierdzać dane zebrane przez Pentor Research International wśród ogółu Polaków ), ale tylko 11 proc. sądzi że ta czynność jest skomplikowana.

Źródło artykułu:internetstandard.pl
Szanowna Użytkowniczko! Szanowny Użytkowniku!
×
Aby dalej móc dostarczać coraz lepsze materiały redakcyjne i udostępniać coraz lepsze usługi, potrzebujemy zgody na dopasowanie treści marketingowych do Twojego zachowania. Twoje dane są u nas bezpieczne, a zgodę możesz wycofać w każdej chwili na podstronie polityka prywatności.

Kliknij "PRZECHODZĘ DO SERWISU" lub na symbol "X" w górnym rogu tej planszy, jeżeli zgadzasz się na przetwarzanie przez Wirtualną Polskę i naszych Zaufanych Partnerów Twoich danych osobowych, zbieranych w ramach korzystania przez Ciebie z usług, portali i serwisów internetowych Wirtualnej Polski (w tym danych zapisywanych w plikach cookies) w celach marketingowych realizowanych na zlecenie naszych Zaufanych Partnerów. Jeśli nie zgadzasz się na przetwarzanie Twoich danych osobowych skorzystaj z ustawień w polityce prywatności. Zgoda jest dobrowolna i możesz ją w dowolnym momencie wycofać zmieniając ustawienia w polityce prywatności (w której znajdziesz odpowiedzi na wszystkie pytania związane z przetwarzaniem Twoich danych osobowych).

Od 25 maja 2018 roku obowiązuje Rozporządzenie Parlamentu Europejskiego i Rady (UE) 2016/679 (określane jako "RODO"). W związku z tym chcielibyśmy poinformować o przetwarzaniu Twoich danych oraz zasadach, na jakich odbywa się to po dniu 25 maja 2018 roku.

Kto będzie administratorem Twoich danych?

Administratorami Twoich danych będzie Wirtualna Polska Media Spółka Akcyjna z siedzibą w Warszawie, oraz pozostałe spółki z grupy Wirtualna Polska, jak również nasi Zaufani Partnerzy, z którymi stale współpracujemy. Szczegółowe informacje dotyczące administratorów znajdują się w polityce prywatności.

O jakich danych mówimy?

Chodzi o dane osobowe, które są zbierane w ramach korzystania przez Ciebie z naszych usług, portali i serwisów internetowych udostępnianych przez Wirtualną Polskę, w tym zapisywanych w plikach cookies, które są instalowane na naszych stronach przez Wirtualną Polskę oraz naszych Zaufanych Partnerów.

Dlaczego chcemy przetwarzać Twoje dane?

Przetwarzamy je dostarczać coraz lepsze materiały redakcyjne, dopasować ich tematykę do Twoich zainteresowań, tworzyć portale i serwisy internetowe, z których będziesz korzystać z przyjemnością, zapewniać większe bezpieczeństwo usług, udoskonalać nasze usługi i maksymalnie dopasować je do Twoich zainteresowań, pokazywać reklamy dopasowane do Twoich potrzeb. Szczegółowe informacje dotyczące celów przetwarzania Twoich danych znajdują się w polityce prywatności.

Komu możemy przekazać dane?

Twoje dane możemy przekazywać podmiotom przetwarzającym je na nasze zlecenie oraz podmiotom uprawnionym do uzyskania danych na podstawie obowiązującego prawa – oczywiście tylko, gdy wystąpią z żądaniem w oparciu o stosowną podstawę prawną.

Jakie masz prawa w stosunku do Twoich danych?

Masz prawo żądania dostępu, sprostowania, usunięcia lub ograniczenia przetwarzania danych. Możesz wycofać zgodę na przetwarzanie, zgłosić sprzeciw oraz skorzystać z innych praw wymienionych szczegółowo w polityce prywatności.

Jakie są podstawy prawne przetwarzania Twoich danych?

Podstawą prawną przetwarzania Twoich danych w celu świadczenia usług jest niezbędność do wykonania umów o ich świadczenie (tymi umowami są zazwyczaj regulaminy). Podstawą prawną przetwarzania danych w celu pomiarów statystycznych i marketingu własnego administratorów jest tzw. uzasadniony interes administratora. Przetwarzanie Twoich danych w celach marketingowych realizowanych przez Wirtualną Polskę na zlecenie Zaufanych Partnerów i bezpośrednio przez Zaufanych Partnerów będzie odbywać się na podstawie Twojej dobrowolnej zgody.