Polacy kupują coraz więcej ekspresów do kawy
W Polsce trwa moda na smaczną, wysokiej jakości kawę. Od początku roku sprzedano już ponad 2,5 raza więcej ekspresów niż rok temu.
17.09.2013 12:53
Coraz popularniejsze kawiarnie wyedukowały nas, że picie kawy to nie tylko zastrzyk energii, ale też element stylu życia, a kawa może być dostępna w przeróżnych wariantach smakowych i podana na dziesiątki sposobów. Moda z kawiarni przenosi się do polskich domów. Z danych Neonet wynika, że trend ten przekłada się na wybory konsumentów - Polacy kupują coraz więcej ekspresów do kawy i sięgają po modele coraz wyższej jakości. Tylko w tym roku sieć odnotowała ponad 2,5 raza większe wzrosty sprzedaży w ujęciu ilościowym w stosunku do ubiegłego roku. Rośnie zapotrzebowanie na coraz droższe, markowe urządzenia - klienci wydają na ekspresy średnio 1,5 raza więcej niż w 201. r.
W tym roku przysłowiowym „czarnym koniem”. sprzedażowym mogą stać się ekspresy do kawy. Ofensywa kawiarni sprawiła, że w Polsce zawitała moda na dobrej jakości kawę. Jednak kawa pita „na mieście” to dzisiaj za mało. Obecnie jesteśmy już na kolejnym etapie kawiarnianego trendu - dostęp do wyśmienitej kawy, podawanej w wielu wariantach i smakach, chcemy mieć także w domu.
Lepsza kawa pod ciśnieniem niż z kapsułki
O rosnącej popularności ekspresów do kawy świadczą dane sprzedażowe - w 201. r. w porównaniu z rokiem ubiegłym, sprzedaje się ponad 2,5 raza więcej ekspresów. Co ważne, Klienci kupują coraz bardziej zaawansowane technologicznie i droższe ekspresy automatyczne, płacąc za nie nawet do 1,5 raza więcej niż przed rokiem. Zmienia się także struktura marek – wśród najczęściej wybieranych urządzeń znajdują się firmy DeLonghi czy Saeco, specjalizujące się w produkcji ekspresów ciśnieniowych.
_ Pierwsza dziesiątka najlepiej sprzedających się ekspresów to praktycznie same wysoko wyspecjalizowane, automatyczne ekspresy ciśnieniowe. Możemy więc śmiało powiedzieć, że Polacy coraz chętniej rezygnują z ekspresów kapsułkowych i kolbowych na rzecz ciśnieniowych _ –. dodaje Paulina Gorgos z Neonet.
Moda, która jest coraz bardziej dostępna
Picie kawy to dzisiaj element kultury i znajomości najnowszych trendów. Elegancki ekspres wyeksponowany w kuchni świadczy o naszym statusie i nowoczesności. A dzięki temu, że ceny urządzeń do parzenia kawy są już przystępne, nawet przysłowiowy luksus jest dzisiaj dostępny na wyciągnięcie ręki.
Dzisiaj, w porównaniu z początkami tej mody, nie trzeba wydawać dużych pieniędzy, by cieszyć się doskonałym smakiem kawy o każdej porze. Urządzenia te są już osiągalne w bardzo atrakcyjnych cenach. Ekspres ciśnieniowy o podstawowych parametrach znanej marki można kupić już za mniej niż 100. zł.
Mitem jest, że eksploatacja ekspresu dużo kosztuje - średnio rocznie trzeba na nią przeznaczyć ok. 100-12. zł. Ponadto nowoczesne ekspresy w niczym nie ustępują tym kawiarnianym – z powodzeniem przygotują pyszną kawę, pozwolą na regulację jej wielkości, dają możliwość przyrządzenia nie tylko kawy tradycyjnej, ale też mlecznej oraz w różnych smakach.
Ekspres ciśnieniowy jest także bardzo prosty w obsłudze, na co wskazuje już samo określenie „automatyczny”. Przy przestrzeganiu zaleceń producenta –. m.in. dbałości o filtry do wody i regularnym odkamienianiu, ekspres będzie służył wiele lat.
Coraz droższe i nowocześniejsze
Jak wynika z prognoz, zapotrzebowanie na wysokiej jakości ekspresy do kawy będzie systematycznie rosło.
_ Szacujemy, że w najbliższym czasie nastąpi wzrost średniej ceny sprzedaży ekspresów. Świadczy o tym aktualny trend poszukiwania przez naszych Klientów bardzo dobrze wyposażonych modeli z wysokiej półki, w cenie 2-3 tys. zł. Wzrosty na poziomie 150-200% w sprzedaży wartościowej w tym segmencie produktowym to tylko kwestia czasu _ –. przewiduje Paulina Gorgos.
Źródło: Neonet, PS, WP.PL