Polacy kupują coraz więcej ekspresów do kawy
17.09.2013 12:53
Zalogowani mogą więcej
Możesz zapisać ten artykuł na później. Znajdziesz go potem na swoim koncie użytkownika
W Polsce trwa moda na smaczną, wysokiej jakości kawę. Od początku roku sprzedano już ponad 2,5 raza więcej ekspresów niż rok temu.
Coraz popularniejsze kawiarnie wyedukowały nas, że picie kawy to nie tylko zastrzyk energii, ale też element stylu życia, a kawa może być dostępna w przeróżnych wariantach smakowych i podana na dziesiątki sposobów. Moda z kawiarni przenosi się do polskich domów. Z danych Neonet wynika, że trend ten przekłada się na wybory konsumentów - Polacy kupują coraz więcej ekspresów do kawy i sięgają po modele coraz wyższej jakości. Tylko w tym roku sieć odnotowała ponad 2,5 raza większe wzrosty sprzedaży w ujęciu ilościowym w stosunku do ubiegłego roku. Rośnie zapotrzebowanie na coraz droższe, markowe urządzenia - klienci wydają na ekspresy średnio 1,5 raza więcej niż w 201. r.
W tym roku przysłowiowym „czarnym koniem”. sprzedażowym mogą stać się ekspresy do kawy. Ofensywa kawiarni sprawiła, że w Polsce zawitała moda na dobrej jakości kawę. Jednak kawa pita „na mieście” to dzisiaj za mało. Obecnie jesteśmy już na kolejnym etapie kawiarnianego trendu - dostęp do wyśmienitej kawy, podawanej w wielu wariantach i smakach, chcemy mieć także w domu.
Lepsza kawa pod ciśnieniem niż z kapsułki
O rosnącej popularności ekspresów do kawy świadczą dane sprzedażowe - w 201. r. w porównaniu z rokiem ubiegłym, sprzedaje się ponad 2,5 raza więcej ekspresów. Co ważne, Klienci kupują coraz bardziej zaawansowane technologicznie i droższe ekspresy automatyczne, płacąc za nie nawet do 1,5 raza więcej niż przed rokiem. Zmienia się także struktura marek – wśród najczęściej wybieranych urządzeń znajdują się firmy DeLonghi czy Saeco, specjalizujące się w produkcji ekspresów ciśnieniowych.
_ Pierwsza dziesiątka najlepiej sprzedających się ekspresów to praktycznie same wysoko wyspecjalizowane, automatyczne ekspresy ciśnieniowe. Możemy więc śmiało powiedzieć, że Polacy coraz chętniej rezygnują z ekspresów kapsułkowych i kolbowych na rzecz ciśnieniowych _ –. dodaje Paulina Gorgos z Neonet.
Moda, która jest coraz bardziej dostępna
Picie kawy to dzisiaj element kultury i znajomości najnowszych trendów. Elegancki ekspres wyeksponowany w kuchni świadczy o naszym statusie i nowoczesności. A dzięki temu, że ceny urządzeń do parzenia kawy są już przystępne, nawet przysłowiowy luksus jest dzisiaj dostępny na wyciągnięcie ręki.
Dzisiaj, w porównaniu z początkami tej mody, nie trzeba wydawać dużych pieniędzy, by cieszyć się doskonałym smakiem kawy o każdej porze. Urządzenia te są już osiągalne w bardzo atrakcyjnych cenach. Ekspres ciśnieniowy o podstawowych parametrach znanej marki można kupić już za mniej niż 100. zł.
Mitem jest, że eksploatacja ekspresu dużo kosztuje - średnio rocznie trzeba na nią przeznaczyć ok. 100-12. zł. Ponadto nowoczesne ekspresy w niczym nie ustępują tym kawiarnianym – z powodzeniem przygotują pyszną kawę, pozwolą na regulację jej wielkości, dają możliwość przyrządzenia nie tylko kawy tradycyjnej, ale też mlecznej oraz w różnych smakach.
Ekspres ciśnieniowy jest także bardzo prosty w obsłudze, na co wskazuje już samo określenie „automatyczny”. Przy przestrzeganiu zaleceń producenta –. m.in. dbałości o filtry do wody i regularnym odkamienianiu, ekspres będzie służył wiele lat.
Coraz droższe i nowocześniejsze
Jak wynika z prognoz, zapotrzebowanie na wysokiej jakości ekspresy do kawy będzie systematycznie rosło.
_ Szacujemy, że w najbliższym czasie nastąpi wzrost średniej ceny sprzedaży ekspresów. Świadczy o tym aktualny trend poszukiwania przez naszych Klientów bardzo dobrze wyposażonych modeli z wysokiej półki, w cenie 2-3 tys. zł. Wzrosty na poziomie 150-200% w sprzedaży wartościowej w tym segmencie produktowym to tylko kwestia czasu _ –. przewiduje Paulina Gorgos.
Źródło: Neonet, PS, WP.PL