Polacy pokochali zakupy w aplikacjach mobilnych – Allegro odpowiada świetnymi nowościami

Polacy pokochali zakupy w aplikacjach mobilnych – Allegro odpowiada świetnymi nowościami16.12.2022 08:30
Źródło zdjęć: © Adobe Stock
Materiał powstał przy współpracy z Allegro

Robienie zakupów nigdy wcześniej nie były tak łatwe i wygodne. Dziś wystarczy tylko kilka kliknięć w smartfonie. Aplikacje zakupowe biją w Polsce rekordy popularności, a jedną z najchętniej wybieranych jest Allegro. Teraz dodano do niej sporo nowych funkcji.

W ostatnich latach obserwujemy prawdziwą rewolucją w sposobie robienia zakupów. W wolnej chwili przeglądamy internet w smartfonie, znajdujemy interesujący nas produkt, kilkoma kliknięciami płacimy za niego, po chwili sklep otrzymuje na konto pieniądze, a my za 2–3 dni (często już następnego lub nawet tego samego dnia, jak w przypadku zakupów na Allegro) odbieramy paczkę z zamówionym towarem. Zważywszy, że większość z nas nie rozstaje się z telefonem nawet na chwilę, czas i miejsce robienia zakupów przestały mieć jakiekolwiek znaczenie. Dzieje się to naturalnie i bez żadnych ograniczeń.

Nie dziwi zatem, że smartfon stał się najchętniej wykorzystywanym przez Polaków urządzeniem do przeprowadzania transakcji w sieci. Według tegorocznego badania Gemius telefon po raz pierwszy w historii wyprzedził pod tym względem laptop. Wybór smartfona zadeklarowało 75 proc. ankietowanych, a komputera przenośnego – 73 proc.

Polacy coraz częściej korzystają też ze specjalnych aplikacji zakupowych. Jak wynika z raportu "Change and People", przygotowanego przez agencję Spicy Mobile, po ten rodzaj narzędzi sięga już ponad połowa wszystkich konsumentów (56 proc.). Grupą wiekową, która najczęściej kupuje w telefonie, są osoby w wieku 25–34 lata, tu odsetek wynosi ponad 70 proc.

, Źródło zdjęć: © materiały partnera
Źródło zdjęć: © materiały partnera

Karty lojalnościowe w jednym miejscu

Od lat jedną z najpopularniejszych aplikacji wykorzystywanych do zakupów online pozostaje Allegro. Aktywnie korzysta z niej już ponad 7 mln użytkowników. Mobilne Allegro nie tylko pozwala na wygodne kupowanie i sprzedawanie produktów, ale też posiada wiele innych atrakcyjnych funkcji. Ostatnio największy polski marketplace udostępnił klientom kolejne nowe rozwiązania.

– Nasza aplikacja jest najpopularniejszą w Polsce w kategorii zakupów online pod względem miesięcznej liczby użytkowników. Jednak nasze ambicje idą dalej. Widzimy ogromny potencjał, by dla konsumentów stać się wsparciem na każdym etapie procesu zakupowego – podkreśla Konrad Synoradzki, Development Manager w Allegro.

Jedną z wprowadzonych przez Allegro nowości jest możliwość przechowywania w aplikacji kart lojalnościowych. To funkcja, która pozwala użytkownikowi wygodnie dodawać i zawsze mieć pod ręką karty ze wszystkich sklepów, także tych stacjonarnych. Wystarczy dosłownie kilka sekund, aby sięgnąć po właściwą.

, Źródło zdjęć: © materiały partnera
Źródło zdjęć: © materiały partnera

Nowe rozwiązania zapewniają też łatwiejsze wystawianie ofert z poziomu telefonu w serwisie Allegro Lokalnie, a także bezpośredni dostęp do tysięcy wydarzeń kulturalnych i sportowych znajdujących się w ofercie eBilet.pl.

Status przesyłki sprawdzisz jednym kliknięciem

Ale to nie wszystko. Od teraz w aplikacji mobilnej użytkownicy Allegro mogą jeszcze bardziej komfortowo zarządzać przesyłkami. Funkcja "Moje przesyłki" została dodana do ekranu głównego. Jednym kliknięciem sprawdzimy status paczki, termin dostawy, zdalnie otworzymy skrytkę automatu Allegro One Box oraz wyświetlimy kod QR do odbioru przesyłki w paczkomacie Inpost.

, Źródło zdjęć: © materiały partnera
Źródło zdjęć: © materiały partnera

Od kilku miesięcy wszyscy użytkownicy mobilnej aplikacji Allegro – bez względu na to, czy korzystają z niej na urządzeniu z systemem operacyjnym iOS czy Android – mogą używać weryfikacji biometrycznej do potwierdzania zakupów i płatności za pomocą Allegro Pay. W ten sposób nie trzeba już zatwierdzać zakupu kodem SMS. Biometryczne potwierdzanie dostępne jest zarówno w opcji "Kup teraz", jak i w szybkim zakupie "Kupuję i płacę".

Innowacyjne wyszukiwanie produktów obrazem

Mobilne Allegro korzyści dla swoich klientów oferuje już od momentu pobrania aplikacji. Nowi użytkownicy otrzymują 5 Monet, a kolejnych 5 przy pierwszej realizowanej transakcji. W praktyce oznacza to, że już za premierowe zakupy zapłacimy mniej.

Korzystanie z platformy na smartfonie daje także możliwość wyszukiwania produktów obrazem. Innowacyjne rozwiązanie pozwala niezwykle łatwo i szybko znaleźć oferty z wielu kategorii, m.in. supermarket, zdrowie, uroda, kultura i rozrywka, dom i ogród oraz moda.

Z poziomu aplikacji wystarczy tylko zrobić zdjęcie interesującego nas przedmiotu (np. butów czy perfum), a specjalny algorytm przeanalizuje fotografię i przekieruje nas do sprzedawców z aktywnymi ofertami. Co ważne, nie zawsze muszą to być zdjęcia zrobione konkretnemu przedmiotowi "na żywo". System poradzi sobie także, gdy prześlemy zrzut ekranu z telefonu czy zdjęcie produktu, który znaleźliśmy w czasopiśmie lub na ulotce.

, Źródło zdjęć: © materiały partnera
Źródło zdjęć: © materiały partnera

To nie koniec nowości przygotowanych przez Allegro. Już wkrótce użytkownicy aplikacji mogą spodziewać się kolejnych użytecznych funkcji.

– Wychodząc naprzeciw oczekiwaniom ponad 7 milionów naszych klientów, nieustannie pracujemy nad nowymi rozwiązaniami – zapowiada Konrad Synoradzki.

Aplikację mobilną Allegro można pobrać w sklepach Google PlayAppStore.

Materiał powstał przy współpracy z Allegro
Szanowna Użytkowniczko! Szanowny Użytkowniku!
×
Aby dalej móc dostarczać coraz lepsze materiały redakcyjne i udostępniać coraz lepsze usługi, potrzebujemy zgody na dopasowanie treści marketingowych do Twojego zachowania. Twoje dane są u nas bezpieczne, a zgodę możesz wycofać w każdej chwili na podstronie polityka prywatności.

Kliknij "PRZECHODZĘ DO SERWISU" lub na symbol "X" w górnym rogu tej planszy, jeżeli zgadzasz się na przetwarzanie przez Wirtualną Polskę i naszych Zaufanych Partnerów Twoich danych osobowych, zbieranych w ramach korzystania przez Ciebie z usług, portali i serwisów internetowych Wirtualnej Polski (w tym danych zapisywanych w plikach cookies) w celach marketingowych realizowanych na zlecenie naszych Zaufanych Partnerów. Jeśli nie zgadzasz się na przetwarzanie Twoich danych osobowych skorzystaj z ustawień w polityce prywatności. Zgoda jest dobrowolna i możesz ją w dowolnym momencie wycofać zmieniając ustawienia w polityce prywatności (w której znajdziesz odpowiedzi na wszystkie pytania związane z przetwarzaniem Twoich danych osobowych).

Od 25 maja 2018 roku obowiązuje Rozporządzenie Parlamentu Europejskiego i Rady (UE) 2016/679 (określane jako "RODO"). W związku z tym chcielibyśmy poinformować o przetwarzaniu Twoich danych oraz zasadach, na jakich odbywa się to po dniu 25 maja 2018 roku.

Kto będzie administratorem Twoich danych?

Administratorami Twoich danych będzie Wirtualna Polska Media Spółka Akcyjna z siedzibą w Warszawie, oraz pozostałe spółki z grupy Wirtualna Polska, jak również nasi Zaufani Partnerzy, z którymi stale współpracujemy. Szczegółowe informacje dotyczące administratorów znajdują się w polityce prywatności.

O jakich danych mówimy?

Chodzi o dane osobowe, które są zbierane w ramach korzystania przez Ciebie z naszych usług, portali i serwisów internetowych udostępnianych przez Wirtualną Polskę, w tym zapisywanych w plikach cookies, które są instalowane na naszych stronach przez Wirtualną Polskę oraz naszych Zaufanych Partnerów.

Dlaczego chcemy przetwarzać Twoje dane?

Przetwarzamy je dostarczać coraz lepsze materiały redakcyjne, dopasować ich tematykę do Twoich zainteresowań, tworzyć portale i serwisy internetowe, z których będziesz korzystać z przyjemnością, zapewniać większe bezpieczeństwo usług, udoskonalać nasze usługi i maksymalnie dopasować je do Twoich zainteresowań, pokazywać reklamy dopasowane do Twoich potrzeb. Szczegółowe informacje dotyczące celów przetwarzania Twoich danych znajdują się w polityce prywatności.

Komu możemy przekazać dane?

Twoje dane możemy przekazywać podmiotom przetwarzającym je na nasze zlecenie oraz podmiotom uprawnionym do uzyskania danych na podstawie obowiązującego prawa – oczywiście tylko, gdy wystąpią z żądaniem w oparciu o stosowną podstawę prawną.

Jakie masz prawa w stosunku do Twoich danych?

Masz prawo żądania dostępu, sprostowania, usunięcia lub ograniczenia przetwarzania danych. Możesz wycofać zgodę na przetwarzanie, zgłosić sprzeciw oraz skorzystać z innych praw wymienionych szczegółowo w polityce prywatności.

Jakie są podstawy prawne przetwarzania Twoich danych?

Podstawą prawną przetwarzania Twoich danych w celu świadczenia usług jest niezbędność do wykonania umów o ich świadczenie (tymi umowami są zazwyczaj regulaminy). Podstawą prawną przetwarzania danych w celu pomiarów statystycznych i marketingu własnego administratorów jest tzw. uzasadniony interes administratora. Przetwarzanie Twoich danych w celach marketingowych realizowanych przez Wirtualną Polskę na zlecenie Zaufanych Partnerów i bezpośrednio przez Zaufanych Partnerów będzie odbywać się na podstawie Twojej dobrowolnej zgody.