Polacy nie potrafią kupować telewizorów

Polacy nie potrafią kupować telewizorów21.11.2008 12:51
Źródło zdjęć: © IDG

Podczas, gdy co trzeci Polak zamierza kupić nowy telewizor w ciągu najbliższych 12 miesięcy to jednocześnie ponad 2/3 z nas nie potrafi wskazać różnic między nowoczesnymi technologiami obrazu, wynika z Raportu Centrum Dobrego Obrazu, powstałego w oparciu o przeprowadzone w październiku br. badanie opinii publicznej. Przy wyborze nowoczesnego telewizora chcemy kierować się przede wszystkim jakością obrazu, a więcej pozytywnych i neutralnych skojarzeń mamy z technologią plazmową niż LCD.

Inaugurujące właśnie działalność Centrum Dobrego Obrazu ma na celu propagowanie wiedzy w zakresie technologii prezentacji obrazu. O ile wciąż ponad połowa odbiorników telewizyjnych w polskich domach to „tradycyjne”. telewizory kineskopowe, liczba nowoczesnych, płaskich ekranów plazmowych i LCD dynamicznie rośnie. Większość bo aż ¾ z nich została zakupiona mniej niż roku temu. Boom telewizyjny w Polsce, jak potwierdzają badania, nie słabnie.

Źródło zdjęć: © (fot. Centrum Dobrego Obrazu)
Źródło zdjęć: © (fot. Centrum Dobrego Obrazu)

Jednocześnie, jak wykazują dane Raportu Centrum Dobrego Obrazu, poziom wiedzy Polaków, na temat technologii obrazu jest niski, lecz chęć poszerzenia wiedzy, która pozwoli dokonywać przemyślanych i słusznych wyborów zakupowych przeciwnie –. wysoka. Przekonanie, że przed zakupem telewizora należy się „wyedukować”, zasięgnąć rzetelnej opinii podziela aż 86% badanych. Najchętniej chcielibyśmy zasięgnąć porady w sklepie (75% odpowiedzi), czerpać wiedzę od naszych „liderów opinii” (znajomi, rodzina – 60%) oraz z mediów/Internetu (58%). W wyszukiwarkach najchętniej korzystamy ze stron producentów oraz witryn dedykowanych technologii, takich jak uruchomiony właśnie serwis centrumdobregoobrazu.pl (od 34% do 40% wskazań na takie źródła informacji w sieci).

Najważniejszym kryterium, jakim kierujemy się przy wyborze odbiornika jest –. to nie zaskoczenie – jakość obrazu (83% wskazań). Generalnie, technologia plazmowa kojarzy się pozytywnie lub neutralnie dla 63% badanych. Odsetek ten dla LCD jest niższy i wynosi 36%. Plazmę cenimy przede wszystkim za wysoką jakość obrazu (19%), wygodę (płaska, można zawiesić na ścianie) oraz wygląd (po 8% wskazań). Jakość LCD jest zdecydowanym wyróżnikiem dla 13% badanych. Wygodę i wygląd telewizorów w tej technologii docenia porównywalny odsetek badanych, jak w przypadku plazmy (7%).
Jednocześnie, zarówno w przypadku plazmy oraz LCD, ponad połowa respondentów nie potrafi wskazać cech, za które ceni te technologie. Porównanie cech plazmy i LCD wykazuję przewagę technologii plazmowej w opinii Polaków w obszarze ogólnej jakości, jak i ostrości obrazu, gamy kolorów, szerokiego kąt oglądania (między 25-30% odpowiedzi dla plazmy vs. 15-16% dla LCD). LCD jest postrzegane jako korzystniejsza oferta w zakresie ceny i żywotności (22-27% wskazań dla LCD vs. 11-16% dla plazmy). Te wyniki Raportu Centrum Dobrego Obrazu wykazują zatem szerokie pole do edukacji, jako że wiedza Polaków jest generalnie niska, a opinie na temat nowoczesnych technologii obrazu powielają szereg mitów.

Szanowna Użytkowniczko! Szanowny Użytkowniku!
×
Aby dalej móc dostarczać coraz lepsze materiały redakcyjne i udostępniać coraz lepsze usługi, potrzebujemy zgody na dopasowanie treści marketingowych do Twojego zachowania. Twoje dane są u nas bezpieczne, a zgodę możesz wycofać w każdej chwili na podstronie polityka prywatności.

Kliknij "PRZECHODZĘ DO SERWISU" lub na symbol "X" w górnym rogu tej planszy, jeżeli zgadzasz się na przetwarzanie przez Wirtualną Polskę i naszych Zaufanych Partnerów Twoich danych osobowych, zbieranych w ramach korzystania przez Ciebie z usług, portali i serwisów internetowych Wirtualnej Polski (w tym danych zapisywanych w plikach cookies) w celach marketingowych realizowanych na zlecenie naszych Zaufanych Partnerów. Jeśli nie zgadzasz się na przetwarzanie Twoich danych osobowych skorzystaj z ustawień w polityce prywatności. Zgoda jest dobrowolna i możesz ją w dowolnym momencie wycofać zmieniając ustawienia w polityce prywatności (w której znajdziesz odpowiedzi na wszystkie pytania związane z przetwarzaniem Twoich danych osobowych).

Od 25 maja 2018 roku obowiązuje Rozporządzenie Parlamentu Europejskiego i Rady (UE) 2016/679 (określane jako "RODO"). W związku z tym chcielibyśmy poinformować o przetwarzaniu Twoich danych oraz zasadach, na jakich odbywa się to po dniu 25 maja 2018 roku.

Kto będzie administratorem Twoich danych?

Administratorami Twoich danych będzie Wirtualna Polska Media Spółka Akcyjna z siedzibą w Warszawie, oraz pozostałe spółki z grupy Wirtualna Polska, jak również nasi Zaufani Partnerzy, z którymi stale współpracujemy. Szczegółowe informacje dotyczące administratorów znajdują się w polityce prywatności.

O jakich danych mówimy?

Chodzi o dane osobowe, które są zbierane w ramach korzystania przez Ciebie z naszych usług, portali i serwisów internetowych udostępnianych przez Wirtualną Polskę, w tym zapisywanych w plikach cookies, które są instalowane na naszych stronach przez Wirtualną Polskę oraz naszych Zaufanych Partnerów.

Dlaczego chcemy przetwarzać Twoje dane?

Przetwarzamy je dostarczać coraz lepsze materiały redakcyjne, dopasować ich tematykę do Twoich zainteresowań, tworzyć portale i serwisy internetowe, z których będziesz korzystać z przyjemnością, zapewniać większe bezpieczeństwo usług, udoskonalać nasze usługi i maksymalnie dopasować je do Twoich zainteresowań, pokazywać reklamy dopasowane do Twoich potrzeb. Szczegółowe informacje dotyczące celów przetwarzania Twoich danych znajdują się w polityce prywatności.

Komu możemy przekazać dane?

Twoje dane możemy przekazywać podmiotom przetwarzającym je na nasze zlecenie oraz podmiotom uprawnionym do uzyskania danych na podstawie obowiązującego prawa – oczywiście tylko, gdy wystąpią z żądaniem w oparciu o stosowną podstawę prawną.

Jakie masz prawa w stosunku do Twoich danych?

Masz prawo żądania dostępu, sprostowania, usunięcia lub ograniczenia przetwarzania danych. Możesz wycofać zgodę na przetwarzanie, zgłosić sprzeciw oraz skorzystać z innych praw wymienionych szczegółowo w polityce prywatności.

Jakie są podstawy prawne przetwarzania Twoich danych?

Podstawą prawną przetwarzania Twoich danych w celu świadczenia usług jest niezbędność do wykonania umów o ich świadczenie (tymi umowami są zazwyczaj regulaminy). Podstawą prawną przetwarzania danych w celu pomiarów statystycznych i marketingu własnego administratorów jest tzw. uzasadniony interes administratora. Przetwarzanie Twoich danych w celach marketingowych realizowanych przez Wirtualną Polskę na zlecenie Zaufanych Partnerów i bezpośrednio przez Zaufanych Partnerów będzie odbywać się na podstawie Twojej dobrowolnej zgody.