Polacy nie chcą darmowej telewizji! Kablówki i platformy cyfrowe zacierają ręce

Polacy nie chcą darmowej telewizji! Kablówki i platformy cyfrowe zacierają ręce30.08.2013 11:06
Źródło zdjęć: © Lech Muszyński / PAP

Połączenie dwóch dużych operatorów cyfrowych - Cyfry+ i n - w marcu 2013 roku było sporym zaskoczeniem. Jednak nieudany start nowej platformy nc+ nie spowodował dużych zmian na rynku. Cyfrowy Polsat wciąż jest numerem jeden pod względem liczby abonentów i ma sporą przewagę nad konkurencją. Co ciekawe, zbliża się okres żniw dla operatorów telewizji, a stawka jest duża, gdyż wielu Polaków, którzy zrezygnowali z płatnej telewizji na rzecz darmowej DVB-T teraz zmienia zdanie i chce powrotu do płatnych kanałów.

W sierpniu polscy operatorzy platform cyfrowych odkryli karty. Cyfrowy Polsat pochwalił się 3,5 mln bazą abonentów, co przy 2,3 mln abonentów nc+ jest znakomitym wynikiem. Połączenie sił Cyfry+ i telewizji n nie namieszało na rynku na tyle, aby nowa spółka mogła poważnie zachwiać pozycję numer jeden Cyfrowego Polsatu. Jednak wbrew przewidywaniom analityków fatalny start nc+ nie przyczynił się do znacznego wzrostu liczby klientów Cyfrowego Polsatu. Co ciekawe, obie platformy odnotowały spadek liczby abonentów. Z usług nc+ zrezygnowało aż 20. tys. użytkowników, a z cyfrowego Polsatu odeszło tylko 8 tys. Nc+ tłumaczy, że niektórzy abonenci Cyfry+ i n posiadali obie platformy, więc w momencie połączenia się spółek zrezygnowali z jednej z nich. Jednak z pewnością nie było to aż 200 tys. klientów. Część abonentów Cyfry+ i n, po nieudanej premierze nc+ przeszła do konkurencji, ale spadki były częściowo spowodowane również kolejnymi etapami uruchamiania naziemnej telewizji cyfrowej w Polsce, która dała Polakom
dostęp do darmowej telewizji nadawanej w wysokiej jakości obrazu. Jednak według najnowszych doniesień Polacy są rozczarowani ofertą DVB-T.

Dominik Libicki, prezes Cyfrowego Polsat zauważa, że trend ten się odwraca i rozczarowani ofertą darmowej telewizji DVB-T z powrotem stają się klientami płatnych platform cyfrowych. Podobna sytuacja ma miejsce w przypadku telewizji kablowych. Andrzej Rogowski, prezes Multimedia Polska w pierwszym półroczu 201. roku zauważy spadek większy o około 4-5 tys. abonentów, niż w poprzednich okresach, jednak także zauważa trend migracji z telewizji bezpłatnej na płatną.

Jesień to gorący okres dla operatorów telewizji. W tym czasie najwięcej osób zainteresowanych jest podpisaniem nowej umowy. Platformy cyfrowe i operatorzy telewizji kablowych już zacierają ręce, ale czy w związku z tym możemy spodziewać się prawdziwej wojny o klientów? Dominik Niszcz, analityk z Domu Maklerskiego Raiffeisen w wypowiedzi dla portalu Wyborcza.biz przewiduje, że do tego nie dojdzie. - _ Jesienią możemy spodziewać się ofensywy marketingowej obu platform. Na rynku jest już tylko dwóch graczy, dlatego nie spodziewam się ostrej walki na wyniszczenie. Celem obu graczy będzie utrzymanie swoich abonentów. _

Źródło: wyborcza.biz / media2.pl, SW, WP.PL

sw/jg/sw

Szanowna Użytkowniczko! Szanowny Użytkowniku!
×
Aby dalej móc dostarczać coraz lepsze materiały redakcyjne i udostępniać coraz lepsze usługi, potrzebujemy zgody na dopasowanie treści marketingowych do Twojego zachowania. Twoje dane są u nas bezpieczne, a zgodę możesz wycofać w każdej chwili na podstronie polityka prywatności.

Kliknij "PRZECHODZĘ DO SERWISU" lub na symbol "X" w górnym rogu tej planszy, jeżeli zgadzasz się na przetwarzanie przez Wirtualną Polskę i naszych Zaufanych Partnerów Twoich danych osobowych, zbieranych w ramach korzystania przez Ciebie z usług, portali i serwisów internetowych Wirtualnej Polski (w tym danych zapisywanych w plikach cookies) w celach marketingowych realizowanych na zlecenie naszych Zaufanych Partnerów. Jeśli nie zgadzasz się na przetwarzanie Twoich danych osobowych skorzystaj z ustawień w polityce prywatności. Zgoda jest dobrowolna i możesz ją w dowolnym momencie wycofać zmieniając ustawienia w polityce prywatności (w której znajdziesz odpowiedzi na wszystkie pytania związane z przetwarzaniem Twoich danych osobowych).

Od 25 maja 2018 roku obowiązuje Rozporządzenie Parlamentu Europejskiego i Rady (UE) 2016/679 (określane jako "RODO"). W związku z tym chcielibyśmy poinformować o przetwarzaniu Twoich danych oraz zasadach, na jakich odbywa się to po dniu 25 maja 2018 roku.

Kto będzie administratorem Twoich danych?

Administratorami Twoich danych będzie Wirtualna Polska Media Spółka Akcyjna z siedzibą w Warszawie, oraz pozostałe spółki z grupy Wirtualna Polska, jak również nasi Zaufani Partnerzy, z którymi stale współpracujemy. Szczegółowe informacje dotyczące administratorów znajdują się w polityce prywatności.

O jakich danych mówimy?

Chodzi o dane osobowe, które są zbierane w ramach korzystania przez Ciebie z naszych usług, portali i serwisów internetowych udostępnianych przez Wirtualną Polskę, w tym zapisywanych w plikach cookies, które są instalowane na naszych stronach przez Wirtualną Polskę oraz naszych Zaufanych Partnerów.

Dlaczego chcemy przetwarzać Twoje dane?

Przetwarzamy je dostarczać coraz lepsze materiały redakcyjne, dopasować ich tematykę do Twoich zainteresowań, tworzyć portale i serwisy internetowe, z których będziesz korzystać z przyjemnością, zapewniać większe bezpieczeństwo usług, udoskonalać nasze usługi i maksymalnie dopasować je do Twoich zainteresowań, pokazywać reklamy dopasowane do Twoich potrzeb. Szczegółowe informacje dotyczące celów przetwarzania Twoich danych znajdują się w polityce prywatności.

Komu możemy przekazać dane?

Twoje dane możemy przekazywać podmiotom przetwarzającym je na nasze zlecenie oraz podmiotom uprawnionym do uzyskania danych na podstawie obowiązującego prawa – oczywiście tylko, gdy wystąpią z żądaniem w oparciu o stosowną podstawę prawną.

Jakie masz prawa w stosunku do Twoich danych?

Masz prawo żądania dostępu, sprostowania, usunięcia lub ograniczenia przetwarzania danych. Możesz wycofać zgodę na przetwarzanie, zgłosić sprzeciw oraz skorzystać z innych praw wymienionych szczegółowo w polityce prywatności.

Jakie są podstawy prawne przetwarzania Twoich danych?

Podstawą prawną przetwarzania Twoich danych w celu świadczenia usług jest niezbędność do wykonania umów o ich świadczenie (tymi umowami są zazwyczaj regulaminy). Podstawą prawną przetwarzania danych w celu pomiarów statystycznych i marketingu własnego administratorów jest tzw. uzasadniony interes administratora. Przetwarzanie Twoich danych w celach marketingowych realizowanych przez Wirtualną Polskę na zlecenie Zaufanych Partnerów i bezpośrednio przez Zaufanych Partnerów będzie odbywać się na podstawie Twojej dobrowolnej zgody.