Polacy kupują coraz więcej ekspresów do kawy

Polacy kupują coraz więcej ekspresów do kawy17.09.2013 12:53
Źródło zdjęć: © Thinkstockphotos

W Polsce trwa moda na smaczną, wysokiej jakości kawę. Od początku roku sprzedano już ponad 2,5 raza więcej ekspresów niż rok temu.

Coraz popularniejsze kawiarnie wyedukowały nas, że picie kawy to nie tylko zastrzyk energii, ale też element stylu życia, a kawa może być dostępna w przeróżnych wariantach smakowych i podana na dziesiątki sposobów. Moda z kawiarni przenosi się do polskich domów. Z danych Neonet wynika, że trend ten przekłada się na wybory konsumentów - Polacy kupują coraz więcej ekspresów do kawy i sięgają po modele coraz wyższej jakości. Tylko w tym roku sieć odnotowała ponad 2,5 raza większe wzrosty sprzedaży w ujęciu ilościowym w stosunku do ubiegłego roku. Rośnie zapotrzebowanie na coraz droższe, markowe urządzenia - klienci wydają na ekspresy średnio 1,5 raza więcej niż w 201. r.

W tym roku przysłowiowym „czarnym koniem”. sprzedażowym mogą stać się ekspresy do kawy. Ofensywa kawiarni sprawiła, że w Polsce zawitała moda na dobrej jakości kawę. Jednak kawa pita „na mieście” to dzisiaj za mało. Obecnie jesteśmy już na kolejnym etapie kawiarnianego trendu - dostęp do wyśmienitej kawy, podawanej w wielu wariantach i smakach, chcemy mieć także w domu.

Lepsza kawa pod ciśnieniem niż z kapsułki
O rosnącej popularności ekspresów do kawy świadczą dane sprzedażowe - w 201. r. w porównaniu z rokiem ubiegłym, sprzedaje się ponad 2,5 raza więcej ekspresów. Co ważne, Klienci kupują coraz bardziej zaawansowane technologicznie i droższe ekspresy automatyczne, płacąc za nie nawet do 1,5 raza więcej niż przed rokiem. Zmienia się także struktura marek – wśród najczęściej wybieranych urządzeń znajdują się firmy DeLonghi czy Saeco, specjalizujące się w produkcji ekspresów ciśnieniowych.
_ Pierwsza dziesiątka najlepiej sprzedających się ekspresów to praktycznie same wysoko wyspecjalizowane, automatyczne ekspresy ciśnieniowe. Możemy więc śmiało powiedzieć, że Polacy coraz chętniej rezygnują z ekspresów kapsułkowych i kolbowych na rzecz ciśnieniowych _ –. dodaje Paulina Gorgos z Neonet.
Moda, która jest coraz bardziej dostępna
Picie kawy to dzisiaj element kultury i znajomości najnowszych trendów. Elegancki ekspres wyeksponowany w kuchni świadczy o naszym statusie i nowoczesności. A dzięki temu, że ceny urządzeń do parzenia kawy są już przystępne, nawet przysłowiowy luksus jest dzisiaj dostępny na wyciągnięcie ręki.

Dzisiaj, w porównaniu z początkami tej mody, nie trzeba wydawać dużych pieniędzy, by cieszyć się doskonałym smakiem kawy o każdej porze. Urządzenia te są już osiągalne w bardzo atrakcyjnych cenach. Ekspres ciśnieniowy o podstawowych parametrach znanej marki można kupić już za mniej niż 100. zł.

Mitem jest, że eksploatacja ekspresu dużo kosztuje - średnio rocznie trzeba na nią przeznaczyć ok. 100-12. zł. Ponadto nowoczesne ekspresy w niczym nie ustępują tym kawiarnianym – z powodzeniem przygotują pyszną kawę, pozwolą na regulację jej wielkości, dają możliwość przyrządzenia nie tylko kawy tradycyjnej, ale też mlecznej oraz w różnych smakach.

Ekspres ciśnieniowy jest także bardzo prosty w obsłudze, na co wskazuje już samo określenie „automatyczny”. Przy przestrzeganiu zaleceń producenta –. m.in. dbałości o filtry do wody i regularnym odkamienianiu, ekspres będzie służył wiele lat.

Coraz droższe i nowocześniejsze
Jak wynika z prognoz, zapotrzebowanie na wysokiej jakości ekspresy do kawy będzie systematycznie rosło.

_ Szacujemy, że w najbliższym czasie nastąpi wzrost średniej ceny sprzedaży ekspresów. Świadczy o tym aktualny trend poszukiwania przez naszych Klientów bardzo dobrze wyposażonych modeli z wysokiej półki, w cenie 2-3 tys. zł. Wzrosty na poziomie 150-200% w sprzedaży wartościowej w tym segmencie produktowym to tylko kwestia czasu _ –. przewiduje Paulina Gorgos.

Źródło: Neonet, PS, WP.PL

Szanowna Użytkowniczko! Szanowny Użytkowniku!
×
Aby dalej móc dostarczać coraz lepsze materiały redakcyjne i udostępniać coraz lepsze usługi, potrzebujemy zgody na dopasowanie treści marketingowych do Twojego zachowania. Twoje dane są u nas bezpieczne, a zgodę możesz wycofać w każdej chwili na podstronie polityka prywatności.

Kliknij "PRZECHODZĘ DO SERWISU" lub na symbol "X" w górnym rogu tej planszy, jeżeli zgadzasz się na przetwarzanie przez Wirtualną Polskę i naszych Zaufanych Partnerów Twoich danych osobowych, zbieranych w ramach korzystania przez Ciebie z usług, portali i serwisów internetowych Wirtualnej Polski (w tym danych zapisywanych w plikach cookies) w celach marketingowych realizowanych na zlecenie naszych Zaufanych Partnerów. Jeśli nie zgadzasz się na przetwarzanie Twoich danych osobowych skorzystaj z ustawień w polityce prywatności. Zgoda jest dobrowolna i możesz ją w dowolnym momencie wycofać zmieniając ustawienia w polityce prywatności (w której znajdziesz odpowiedzi na wszystkie pytania związane z przetwarzaniem Twoich danych osobowych).

Od 25 maja 2018 roku obowiązuje Rozporządzenie Parlamentu Europejskiego i Rady (UE) 2016/679 (określane jako "RODO"). W związku z tym chcielibyśmy poinformować o przetwarzaniu Twoich danych oraz zasadach, na jakich odbywa się to po dniu 25 maja 2018 roku.

Kto będzie administratorem Twoich danych?

Administratorami Twoich danych będzie Wirtualna Polska Media Spółka Akcyjna z siedzibą w Warszawie, oraz pozostałe spółki z grupy Wirtualna Polska, jak również nasi Zaufani Partnerzy, z którymi stale współpracujemy. Szczegółowe informacje dotyczące administratorów znajdują się w polityce prywatności.

O jakich danych mówimy?

Chodzi o dane osobowe, które są zbierane w ramach korzystania przez Ciebie z naszych usług, portali i serwisów internetowych udostępnianych przez Wirtualną Polskę, w tym zapisywanych w plikach cookies, które są instalowane na naszych stronach przez Wirtualną Polskę oraz naszych Zaufanych Partnerów.

Dlaczego chcemy przetwarzać Twoje dane?

Przetwarzamy je dostarczać coraz lepsze materiały redakcyjne, dopasować ich tematykę do Twoich zainteresowań, tworzyć portale i serwisy internetowe, z których będziesz korzystać z przyjemnością, zapewniać większe bezpieczeństwo usług, udoskonalać nasze usługi i maksymalnie dopasować je do Twoich zainteresowań, pokazywać reklamy dopasowane do Twoich potrzeb. Szczegółowe informacje dotyczące celów przetwarzania Twoich danych znajdują się w polityce prywatności.

Komu możemy przekazać dane?

Twoje dane możemy przekazywać podmiotom przetwarzającym je na nasze zlecenie oraz podmiotom uprawnionym do uzyskania danych na podstawie obowiązującego prawa – oczywiście tylko, gdy wystąpią z żądaniem w oparciu o stosowną podstawę prawną.

Jakie masz prawa w stosunku do Twoich danych?

Masz prawo żądania dostępu, sprostowania, usunięcia lub ograniczenia przetwarzania danych. Możesz wycofać zgodę na przetwarzanie, zgłosić sprzeciw oraz skorzystać z innych praw wymienionych szczegółowo w polityce prywatności.

Jakie są podstawy prawne przetwarzania Twoich danych?

Podstawą prawną przetwarzania Twoich danych w celu świadczenia usług jest niezbędność do wykonania umów o ich świadczenie (tymi umowami są zazwyczaj regulaminy). Podstawą prawną przetwarzania danych w celu pomiarów statystycznych i marketingu własnego administratorów jest tzw. uzasadniony interes administratora. Przetwarzanie Twoich danych w celach marketingowych realizowanych przez Wirtualną Polskę na zlecenie Zaufanych Partnerów i bezpośrednio przez Zaufanych Partnerów będzie odbywać się na podstawie Twojej dobrowolnej zgody.