Pokaż mi swój telefon - powiem ci, kim jesteś

Pokaż mi swój telefon - powiem ci, kim jesteś13.03.2012 10:34
Źródło zdjęć: © Daniel Flathagen / flickr.com / CC

W czasach Windowsa łupanego ludzi oceniało się powierzchownie po tym, jakie noszą buty, po fryzurze czy sposobie mówienia. Obecnie wszystko jest dużo łatwiejsze. Pokaż mi swojego smartfona, a powiem ci, kim jesteś. A przynajmniej co ludzie o tobie myślą.

Nokia - Ci, którzy cię znają, postrzegają cię jako niereformowalnego konserwatystę, na co dzień chodzącego w tweedowych marynarkach. Co zresztą nie jest prawdą, jako że masz też kilka marynarek z grubego sztruksu. Nie lubisz wszelkich zmian, dlatego też jesteś zagorzałym przeciwnikiem globalnego ocieplenia, z komputerów uznajesz tylko stacjonarne, a laptopa, palmtopa czy innego netbooka kupisz sobie dopiero w okolicach roku 2030. kiedy będzie je można dostać jedynie w sklepach z antykami. Konsekwentnie w każdych wyborach głosujesz na tę samą partię, słuchasz tej samej stacji radiowej od lat, wciąż w szafie trzymasz również garnitur, w którym szedłeś do pierwszej komunii.

iPhone - Jesteś modnym gadżeciarzem, któremu jednakże z przełomowych rozwiązań technicznych w zupełności wystarcza wewnętrzna antena oraz sam fakt posiadania przez telefon wyświetlacza. Nie interesuje cię, czy twój stolik do kawy ma cztery, trzy czy dwie nogi. Grunt żeby ładnie wyglądał. Do pracy dojeżdżasz rowerem, bo to modne i zdrowe. Nawet jeśli każdego ranka masz do pokonania dystans między Łodzią a Warszawą. Ale cóż, wstawanie o pierwszej rano też nie jest najgorsze, a sen to mieszczański, mainstreamowy przeżytek.

Samsung - Chciałeś mieć najnowszego iPhone'a, ale twoi rodzice mają mniej pieniędzy niż rodzice tych z powyższej grupy, albo już sam zarabiasz na siebie i potrzeba jedzenia wygrała u ciebie z chęcią kupienia drogiego i średnio przełomowego technicznie sprzętu. Zresztą i tak jedynymi funkcjami, jakich używasz w swojej maszynie jest wykonywanie połączeń, odbieranie połączeń, rozmawianie w trakcie połączenia, ten skomplikowany, nowy system nazywający się SMS oraz kalendarz. Zapisałeś się na podyplomowe studia robienia zdjęć telefonem.

Motorola - Jest was trzech w całym kraju. Wszyscy dobrze się znacie. Macie wrażenie, że ludzie przyglądają się wam z wyższością na ulicy, kiedy się spotykacie razem, to rozmawiacie konspiracyjnym szeptem. Ostatnio wszyscy ściągnęliście sobie nową aplikację. Kalkulator. Dwie trzecie z was jest z tego powodu bardzo zadowolone.

HTC - Jesteś średnio zamożnym człowiekiem, masz statystyczne 1,8 dziecka i wciąż czekasz na lepsze jutro. Oraz pozostałe 0,2 dziecka. Nie interesuje cię tak naprawdę, z czego rozmawiasz i na czym sprawdzasz pocztę, ten telefon wciśnięto ci na promocji w twojej sieci. W kwestionariuszach osobowych na pytanie o ulubiony rodzaj muzyki wpisujesz "każda", a w rubryce "zainteresowanie": "różne".

Sony Ericsson - Kompletnie nie interesujesz się nowymi technologiami, ale jesteś przekonany, że jeśli coś robiły dwie znane firmy, to z pewnością musi to być lepsze niż podobna rzecz wykonana przez jedną korporację. Starasz się przy tym nie myśleć o ulicznych resorakach, znanych jako Smart, powstałych przy współpracy Swatcha i Mercedesa. Pierwszego SE nabyłeś lata temu i teraz wolisz nie eksperymentować, bo już się przyzwyczaiłeś, poza tym nie masz czasu na takie bzdury, jak uczenie się nowego układu menu - musisz ciężko pracować, żeby spłacić potężny kredyt na dom.

BlackBerry - Wyobrażasz sobie siebie jako wiecznie zabieganego biznesmena pod krawatem, jeżdżącego sportowym autem. Czatujesz ze swoimi znajomymi za darmo dzięki BIS i uważasz to za szczyt techniki. Jednak jesteś tylko pracownikiem średniego szczebla, który do pracy dojeżdża tramwajem, a ludzie spoza kręgu twoich znajomych postrzegają cię jako relikt przeszłości i patrzą na ciebie z politowaniem w oczach. To nie amerykański film o maklerach na nowojorskiej giełdzie, obudź się!

-/jg/gb

Szanowna Użytkowniczko! Szanowny Użytkowniku!
×
Aby dalej móc dostarczać coraz lepsze materiały redakcyjne i udostępniać coraz lepsze usługi, potrzebujemy zgody na dopasowanie treści marketingowych do Twojego zachowania. Twoje dane są u nas bezpieczne, a zgodę możesz wycofać w każdej chwili na podstronie polityka prywatności.

Kliknij "PRZECHODZĘ DO SERWISU" lub na symbol "X" w górnym rogu tej planszy, jeżeli zgadzasz się na przetwarzanie przez Wirtualną Polskę i naszych Zaufanych Partnerów Twoich danych osobowych, zbieranych w ramach korzystania przez Ciebie z usług, portali i serwisów internetowych Wirtualnej Polski (w tym danych zapisywanych w plikach cookies) w celach marketingowych realizowanych na zlecenie naszych Zaufanych Partnerów. Jeśli nie zgadzasz się na przetwarzanie Twoich danych osobowych skorzystaj z ustawień w polityce prywatności. Zgoda jest dobrowolna i możesz ją w dowolnym momencie wycofać zmieniając ustawienia w polityce prywatności (w której znajdziesz odpowiedzi na wszystkie pytania związane z przetwarzaniem Twoich danych osobowych).

Od 25 maja 2018 roku obowiązuje Rozporządzenie Parlamentu Europejskiego i Rady (UE) 2016/679 (określane jako "RODO"). W związku z tym chcielibyśmy poinformować o przetwarzaniu Twoich danych oraz zasadach, na jakich odbywa się to po dniu 25 maja 2018 roku.

Kto będzie administratorem Twoich danych?

Administratorami Twoich danych będzie Wirtualna Polska Media Spółka Akcyjna z siedzibą w Warszawie, oraz pozostałe spółki z grupy Wirtualna Polska, jak również nasi Zaufani Partnerzy, z którymi stale współpracujemy. Szczegółowe informacje dotyczące administratorów znajdują się w polityce prywatności.

O jakich danych mówimy?

Chodzi o dane osobowe, które są zbierane w ramach korzystania przez Ciebie z naszych usług, portali i serwisów internetowych udostępnianych przez Wirtualną Polskę, w tym zapisywanych w plikach cookies, które są instalowane na naszych stronach przez Wirtualną Polskę oraz naszych Zaufanych Partnerów.

Dlaczego chcemy przetwarzać Twoje dane?

Przetwarzamy je dostarczać coraz lepsze materiały redakcyjne, dopasować ich tematykę do Twoich zainteresowań, tworzyć portale i serwisy internetowe, z których będziesz korzystać z przyjemnością, zapewniać większe bezpieczeństwo usług, udoskonalać nasze usługi i maksymalnie dopasować je do Twoich zainteresowań, pokazywać reklamy dopasowane do Twoich potrzeb. Szczegółowe informacje dotyczące celów przetwarzania Twoich danych znajdują się w polityce prywatności.

Komu możemy przekazać dane?

Twoje dane możemy przekazywać podmiotom przetwarzającym je na nasze zlecenie oraz podmiotom uprawnionym do uzyskania danych na podstawie obowiązującego prawa – oczywiście tylko, gdy wystąpią z żądaniem w oparciu o stosowną podstawę prawną.

Jakie masz prawa w stosunku do Twoich danych?

Masz prawo żądania dostępu, sprostowania, usunięcia lub ograniczenia przetwarzania danych. Możesz wycofać zgodę na przetwarzanie, zgłosić sprzeciw oraz skorzystać z innych praw wymienionych szczegółowo w polityce prywatności.

Jakie są podstawy prawne przetwarzania Twoich danych?

Podstawą prawną przetwarzania Twoich danych w celu świadczenia usług jest niezbędność do wykonania umów o ich świadczenie (tymi umowami są zazwyczaj regulaminy). Podstawą prawną przetwarzania danych w celu pomiarów statystycznych i marketingu własnego administratorów jest tzw. uzasadniony interes administratora. Przetwarzanie Twoich danych w celach marketingowych realizowanych przez Wirtualną Polskę na zlecenie Zaufanych Partnerów i bezpośrednio przez Zaufanych Partnerów będzie odbywać się na podstawie Twojej dobrowolnej zgody.