Pogłoski o śmierci papieru są mocno przesadzone. Epson notuje wzrosty

Pogłoski o śmierci papieru są mocno przesadzone. Epson notuje wzrosty05.10.2018 15:41
Źródło zdjęć: © Materiały prasowe

W ostatnich kilku latach można było usłyszeć doniesienia o nadchodzącej ponoć nieuchronnie "śmierci druku". Praktyka pokazuje jednak, że druk ma się doskonale. Udowadnia to firma Epson, której najnowocześniejsze rozwiązania do druku atramentowego wbrew pesymistycznym prognozom sprzedają się coraz lepiej.

Przez całe dekady na rynku nie było rozsądnej alternatywy dla drukarek laserowych – oczywiście, na rynku dostępne były również urządzenia bazujące na technologii druku atramentowego, jednak stosunkowo wysokie koszty eksploatacji sprawiały, iż traktowano je raczej jako rozwiązania dla użytkowników domowych czy osób, którym zależało na wysokiej jakości wydruków (dla których koszt pojedynczego wydruku był kwestią drugorzędną).

Epson zaprezentował technologie Micro Piezo, czyli atramentowy druk piezoelektryczny. Pozwala on na wyeliminowanie konieczności podgrzewania tuszu w procesie druku. Zastosowanie bazujących na tym rozwiązaniu głowic w drukarkach firmy sprawiło, że urządzenia te zachowały wszystkie kluczowe atuty klasycznych "atramentówek" (czyli przede wszystkim najwyższą jakość wydruków) jednocześnie stając się godnym konkurentem „laserówek” pod względem szybkości wydruku czy niskich kosztów eksploatacji.

"Pojawienie się na rynku sprzętu takiego jak nasze urządzenie wielofunkcyjne pokazało, że firmy absolutnie nie zamierzają rezygnować z druku i papierowych dokumentów – a jeśli kiedykolwiek wcześniej to rozważały, to tylko z uwagi na niedoskonałości druku laserowego. Nowoczesne drukarki atramentowe Epsona są tanie w eksploatacji, oferują druk (monochromatyczny i kolorowy) doskonałej jakości, szybkością drukowania nie ustępują "laserówkom", a na dodatek są od nich zdecydowanie bardziej przyjazne dla środowiska, zużywają mniej energii i nie wymagają okresowych wymian żadnych podzespołów" - wyjaśniał Massimo Pizzocri, wiceprezes firmy.

Warto odnotować, że użytkownicy biznesowi z entuzjazmem przyjęli pojawienie się na rynku nowej generacji drukarek atramentowych dla biznesu od Epsona. Od ich premiery udział „atramentówek” w rynku sprzętu drukującego dla biznesu sukcesywnie rośnie, i to głównie kosztem drukarek laserowych. Tylko w ubiegłym roku, wg IDC "atrament" zanotował wzrost udziału w rynku na poziomie 6 proc. (w tym samym czasie udział drukarek laserowych spadł o 7 proc.).

"Rynek druku atramentowego rośnie w imponującym tempie – ale ten fakt nie dziwi, jeśli weźmiemy pod uwagę, że w regionie EMEA każdego roku drukowany jest… trylion stron dokumentów. Od 2014 r. sprzedaliśmy tu ponad 500 tys. drukarek i tylko w ubiegłym roku odnotowaliśmy wzrost sprzedaży na poziomie 15 proc. To czyni nas najszybciej rosnącym graczem z tego sektora" – tłumaczył Massimo Pizzocri.

Nie tylko drukarki

- Musimy zaakceptować i akceptujemy fakt, iż drukarki nie są tak atrakcyjnymi urządzeniami jak smartfony czy laptopy, dlatego skupiamy się na tym, by nasze produkty jak najlepiej spełniały swoje zadania, zarówno w przypadku druku dokumentów jak i fotografii. Naszą strategią marketingową jest dopasowanie się do potrzeb odbiorców – powiedział WP Tech Krzysztof Modrzewski, dyrektor operacyjny Epson na Polskę. - Dlatego stworzyliśmy ofertę obejmującą szeroką gamę urządzeń, zarówno biznesowych, wykorzystujących zasobniki na atrament, pozwalające na wydruk do 100 tysięcy stron, jak i dla domu i mniejszych firm z systemem EcoTank, a także kartridżowych. Wśród nich są drukarki foto, wysoko cenione przez profesjonalnych fotografików, jaki amatorów. Warto również wspomnieć, że zdjęcia w wersji drukowanej są bardziej atrakcyjne w odbiorze i wciąż szalenie popularne. I to też akcentujemy w naszym przekazie – dodaje.

Jako największy producent projektorów na świecie, firma wykorzystuje doświadczenie w technologiach wizualnych, inwestując również w okulary do rozszerzonej rzeczywistości -Moverio. Obecnie są dostępne cztery modele, w tym dla użytkowników domowych, których głównym zastosowaniem ma być obsługa dronów. Noszący mają podgląd z kamery drona, dzięki czemu mogą obserwować otoczenie urządzenia, wykonywać zdjęcia czy filmy w bardziej atrakcyjny sposób. Dla naszej firmy to niewątpliwie nowa gałąź produktów – dodaje Modrzewski.

- Ważnym kierunkiem jest dla nas również segment przemysłowy. Tam rozszerzona i wirtualna rzeczywistość znajduje szerokie zastosowanie np. przy montażu urządzeń. Dzięki okularom na każdym etapie produkcji operator otrzymuje porady i podpowiedzi – opisuje przedstawiciel firmy. - Przykład z innej dziedziny to kardiochirurgia. W momencie zabiegu lekarz otrzymuje odczyt z monitoringu pacjenta, dodatkowo może wyświetlić dane w postaci historii choroby. Wszystko przy pomocy komend głosowych oraz gestów. Tutaj możemy się pochwalić polskim wdrożeniem i już odbytą operacją kardiochirurgiczną – konkluduje.

Szanowna Użytkowniczko! Szanowny Użytkowniku!
×
Aby dalej móc dostarczać coraz lepsze materiały redakcyjne i udostępniać coraz lepsze usługi, potrzebujemy zgody na dopasowanie treści marketingowych do Twojego zachowania. Twoje dane są u nas bezpieczne, a zgodę możesz wycofać w każdej chwili na podstronie polityka prywatności.

Kliknij "PRZECHODZĘ DO SERWISU" lub na symbol "X" w górnym rogu tej planszy, jeżeli zgadzasz się na przetwarzanie przez Wirtualną Polskę i naszych Zaufanych Partnerów Twoich danych osobowych, zbieranych w ramach korzystania przez Ciebie z usług, portali i serwisów internetowych Wirtualnej Polski (w tym danych zapisywanych w plikach cookies) w celach marketingowych realizowanych na zlecenie naszych Zaufanych Partnerów. Jeśli nie zgadzasz się na przetwarzanie Twoich danych osobowych skorzystaj z ustawień w polityce prywatności. Zgoda jest dobrowolna i możesz ją w dowolnym momencie wycofać zmieniając ustawienia w polityce prywatności (w której znajdziesz odpowiedzi na wszystkie pytania związane z przetwarzaniem Twoich danych osobowych).

Od 25 maja 2018 roku obowiązuje Rozporządzenie Parlamentu Europejskiego i Rady (UE) 2016/679 (określane jako "RODO"). W związku z tym chcielibyśmy poinformować o przetwarzaniu Twoich danych oraz zasadach, na jakich odbywa się to po dniu 25 maja 2018 roku.

Kto będzie administratorem Twoich danych?

Administratorami Twoich danych będzie Wirtualna Polska Media Spółka Akcyjna z siedzibą w Warszawie, oraz pozostałe spółki z grupy Wirtualna Polska, jak również nasi Zaufani Partnerzy, z którymi stale współpracujemy. Szczegółowe informacje dotyczące administratorów znajdują się w polityce prywatności.

O jakich danych mówimy?

Chodzi o dane osobowe, które są zbierane w ramach korzystania przez Ciebie z naszych usług, portali i serwisów internetowych udostępnianych przez Wirtualną Polskę, w tym zapisywanych w plikach cookies, które są instalowane na naszych stronach przez Wirtualną Polskę oraz naszych Zaufanych Partnerów.

Dlaczego chcemy przetwarzać Twoje dane?

Przetwarzamy je dostarczać coraz lepsze materiały redakcyjne, dopasować ich tematykę do Twoich zainteresowań, tworzyć portale i serwisy internetowe, z których będziesz korzystać z przyjemnością, zapewniać większe bezpieczeństwo usług, udoskonalać nasze usługi i maksymalnie dopasować je do Twoich zainteresowań, pokazywać reklamy dopasowane do Twoich potrzeb. Szczegółowe informacje dotyczące celów przetwarzania Twoich danych znajdują się w polityce prywatności.

Komu możemy przekazać dane?

Twoje dane możemy przekazywać podmiotom przetwarzającym je na nasze zlecenie oraz podmiotom uprawnionym do uzyskania danych na podstawie obowiązującego prawa – oczywiście tylko, gdy wystąpią z żądaniem w oparciu o stosowną podstawę prawną.

Jakie masz prawa w stosunku do Twoich danych?

Masz prawo żądania dostępu, sprostowania, usunięcia lub ograniczenia przetwarzania danych. Możesz wycofać zgodę na przetwarzanie, zgłosić sprzeciw oraz skorzystać z innych praw wymienionych szczegółowo w polityce prywatności.

Jakie są podstawy prawne przetwarzania Twoich danych?

Podstawą prawną przetwarzania Twoich danych w celu świadczenia usług jest niezbędność do wykonania umów o ich świadczenie (tymi umowami są zazwyczaj regulaminy). Podstawą prawną przetwarzania danych w celu pomiarów statystycznych i marketingu własnego administratorów jest tzw. uzasadniony interes administratora. Przetwarzanie Twoich danych w celach marketingowych realizowanych przez Wirtualną Polskę na zlecenie Zaufanych Partnerów i bezpośrednio przez Zaufanych Partnerów będzie odbywać się na podstawie Twojej dobrowolnej zgody.