Platforma internetowa Empiku umacnia swoją pozycję w czołówce polskiego e-commerce

Platforma internetowa Empiku umacnia swoją pozycję w czołówce polskiego e-commerce28.01.2019 09:28
Źródło zdjęć: © East News | Lech Gawuc/Reporter

Ponad pół miliona więcej zamówień niż w 2017 roku, 100% wzrost liczby transakcji w aplikacji, 30% udział w segmencie wszystkich klientów dokonujących zakupów internetowych w Polsce – tak Empik podsumowuje 2018 rok w kanale online. W ciągu minionych 12 miesięcy marka na dobre rozgościła się w TOP3 polskiego e-commerce i zapowiada dalszy wzrost udziału sprzedaży online w całości biznesu.

Co trzeci Polak kupujący w internecie wybiera Empik.com

W 2018 roku ruch na stronie Empik.com wzrósł o 25% w stosunku do 2017 roku, a klienci złożyli o 575 tysięcy więcej zamówień. To oznacza, że aż 30% Polaków korzystających z zakupów online, złożyło zamówienie właśnie w sklepie internetowym Empiku! Również ubiegłoroczny Black Friday można zaliczyć do rekordowych – Empik.com odnotował w tym dniu ponad 50 tys. zamówień, co stanowiło najlepszy sprzedażowo dzień w historii sklepu. Tym samym platforma Empiku ugruntowała swoją pozycję w pierwszej trójce najpopularniejszych sklepów internetowych w Polsce wg badań Gemiusa.

Jakie produkty kupowaliśmy najczęściej w 2018 r.?

Topy sprzedaży Empik.com, ze względu na skalę i zasięg, pokazują rzeczywiste preferencje Polaków w wielu kategoriach i branżach. Z początkiem stycznia ogłoszone zostały nominacje do kulturalnych nagród – Bestsellerów Empiku 2018. Do tytułu pretendują książki, filmy i płyty, które cieszyły się największym zainteresowaniem w minionym roku, zarówno w salonach, jak i w sklepie internetowym. Laureaci zostaną ogłoszeni podczas telewizyjnej gali 13 lutego. Ciekawe tendencje można zaobserwować również w innych kategoriach produktowych obecnych w kanale online Empiku. Amatorzy zdrowego stylu życia i aktywności ruchowej najchętniej wybierali w kategorii Sport opaski Xiaomi Mi band. Natomiast w kategorii Zdrowie i uroda najczęściej wybierane były damskie zapachy marki Calvin Klein. Wśród fanów gadżetów elektronicznych hitem były słuchawki JBL T110 oraz czytniki e-booków Pocketbook Touch Lux 3. Miniony rok to także wzrost zainteresowania grami planszowymi jako ciekawą formą spędzania wolnego czasu. W tej kategorii podium zajmują gry towarzyskie: Dobble, 5 sekund oraz Gierki Małżeńskie.

2018 rokiem sukcesów i innowacji

Ubiegły rok to dla Empik.com także czas wielu sukcesów i wdrażania nowych rozwiązań. To właśnie na 2018 przypadało 20-lecie istnienia sklepu internetowego na polskim rynku, pojawiła się również nowa wersja aplikacji, a marketplace – czyli platforma dla sprzedawców zewnętrznych oferujących swoje produkty w Empik.com – odnotował ponad 300 tysięcy zamówień. W listopadzie Gemius po raz kolejny umieścił Empik wśród 3 najpopularniejszych sklepów internetowych w Polsce. Platfrorma otrzymała także nagrodę Best Customer Service w konkursie E-commerce Poland Awards honorującym tych, którzy wyróżniają się wizją, innowacyjnym myśleniem i sukcesami e-biznesowymi. W ciągu minionych dwunastu miesięcy nie zabrakło też nowych rozwiązań – Empik wystartował z własną bileterią internetową: Empik Bilety (www.empikbilety.pl), a także wprowadził z sukcesem trzy abonamenty w aplikacji EmpikGO. Ogromny wzrost popularności w 2018 roku odnotowała także sama aplikacja mobilna Empiku – ponad 100% więcej zamówień i 20% więcej aktywnych użytkowników. Największy wzrost zainteresowania zyskała opcja Click&Collect, czyli możliwość rezerwacji i szybkiego odbioru zamówienia w salonie. W 2018 roku z wykorzystaniem tej opcji odebrano aż 3 razy więcej zamówień niż w 2017.

Źródło zdjęć: © Materiały prasowe
Źródło zdjęć: © Materiały prasowe

– Rok 2018 był dla nas pełen sukcesów, ale nie zamierzamy zwalniać tempa. Stawiamy sobie wiele wyzwań, zwłaszcza w obszarze związanym z rozwojem i personalizacją oferty. Mocno zindywidualizowany dobór produktów, w pełni dopasowany do potrzeb i zainteresowań klienta oraz precyzyjne targetowanie – to projekty, na które będziemy stawiać w 2019 roku. Nadal mocno inwestujemy też w mobile, który ma ogromny potencjał, co najlepiej obrazują wyniki sprzedaży w naszej aplikacji. W ubiegłym roku niemal co 10. zakup w Empik.com został dokonany za pomocą aplikacji, a badania pokazują, że to dopiero początek dynamicznych wzrostów – komentuje dyrektor e-commerce Empik, Szymon Bujalski.

Rok 2018 był dla Empik.com przełomowy pod względem sprzedaży, ale też niezwykle pracowity, szczególnie w obszarze obsługi klientów – eksperci z Centrum Wsparcia Klienta dbali, aby odbiorcy otrzymali wyczerpujące informacje jak najszybciej. Przeprowadzili w tym czasie blisko 650 tysięcy rozmów telefonicznych z klientami oraz wysłali ponad 200 tysięcy maili w odpowiedzi na zapytania kupujących. Duże wzrosty sprzedaży, bardzo dobre przyjęcie dotychczasowych rozwiązań i ambitne plany Empik.com na 2019 dowodzą, że platforma wyznaczać będzie trendy w e-commerce także w tym roku.

Szanowna Użytkowniczko! Szanowny Użytkowniku!
×
Aby dalej móc dostarczać coraz lepsze materiały redakcyjne i udostępniać coraz lepsze usługi, potrzebujemy zgody na dopasowanie treści marketingowych do Twojego zachowania. Twoje dane są u nas bezpieczne, a zgodę możesz wycofać w każdej chwili na podstronie polityka prywatności.

Kliknij "PRZECHODZĘ DO SERWISU" lub na symbol "X" w górnym rogu tej planszy, jeżeli zgadzasz się na przetwarzanie przez Wirtualną Polskę i naszych Zaufanych Partnerów Twoich danych osobowych, zbieranych w ramach korzystania przez Ciebie z usług, portali i serwisów internetowych Wirtualnej Polski (w tym danych zapisywanych w plikach cookies) w celach marketingowych realizowanych na zlecenie naszych Zaufanych Partnerów. Jeśli nie zgadzasz się na przetwarzanie Twoich danych osobowych skorzystaj z ustawień w polityce prywatności. Zgoda jest dobrowolna i możesz ją w dowolnym momencie wycofać zmieniając ustawienia w polityce prywatności (w której znajdziesz odpowiedzi na wszystkie pytania związane z przetwarzaniem Twoich danych osobowych).

Od 25 maja 2018 roku obowiązuje Rozporządzenie Parlamentu Europejskiego i Rady (UE) 2016/679 (określane jako "RODO"). W związku z tym chcielibyśmy poinformować o przetwarzaniu Twoich danych oraz zasadach, na jakich odbywa się to po dniu 25 maja 2018 roku.

Kto będzie administratorem Twoich danych?

Administratorami Twoich danych będzie Wirtualna Polska Media Spółka Akcyjna z siedzibą w Warszawie, oraz pozostałe spółki z grupy Wirtualna Polska, jak również nasi Zaufani Partnerzy, z którymi stale współpracujemy. Szczegółowe informacje dotyczące administratorów znajdują się w polityce prywatności.

O jakich danych mówimy?

Chodzi o dane osobowe, które są zbierane w ramach korzystania przez Ciebie z naszych usług, portali i serwisów internetowych udostępnianych przez Wirtualną Polskę, w tym zapisywanych w plikach cookies, które są instalowane na naszych stronach przez Wirtualną Polskę oraz naszych Zaufanych Partnerów.

Dlaczego chcemy przetwarzać Twoje dane?

Przetwarzamy je dostarczać coraz lepsze materiały redakcyjne, dopasować ich tematykę do Twoich zainteresowań, tworzyć portale i serwisy internetowe, z których będziesz korzystać z przyjemnością, zapewniać większe bezpieczeństwo usług, udoskonalać nasze usługi i maksymalnie dopasować je do Twoich zainteresowań, pokazywać reklamy dopasowane do Twoich potrzeb. Szczegółowe informacje dotyczące celów przetwarzania Twoich danych znajdują się w polityce prywatności.

Komu możemy przekazać dane?

Twoje dane możemy przekazywać podmiotom przetwarzającym je na nasze zlecenie oraz podmiotom uprawnionym do uzyskania danych na podstawie obowiązującego prawa – oczywiście tylko, gdy wystąpią z żądaniem w oparciu o stosowną podstawę prawną.

Jakie masz prawa w stosunku do Twoich danych?

Masz prawo żądania dostępu, sprostowania, usunięcia lub ograniczenia przetwarzania danych. Możesz wycofać zgodę na przetwarzanie, zgłosić sprzeciw oraz skorzystać z innych praw wymienionych szczegółowo w polityce prywatności.

Jakie są podstawy prawne przetwarzania Twoich danych?

Podstawą prawną przetwarzania Twoich danych w celu świadczenia usług jest niezbędność do wykonania umów o ich świadczenie (tymi umowami są zazwyczaj regulaminy). Podstawą prawną przetwarzania danych w celu pomiarów statystycznych i marketingu własnego administratorów jest tzw. uzasadniony interes administratora. Przetwarzanie Twoich danych w celach marketingowych realizowanych przez Wirtualną Polskę na zlecenie Zaufanych Partnerów i bezpośrednio przez Zaufanych Partnerów będzie odbywać się na podstawie Twojej dobrowolnej zgody.