Pingwin 3.0 - kolejna zmiana w wyszukiwarce Google

Pingwin 3.0 - kolejna zmiana w wyszukiwarce Google20.10.2014 13:21
Źródło zdjęć: © Materiały prasowe

Google zmienia się, aby wyświetlać jeszcze lepsze rezultaty wyszukiwania dla swoich użytkowników. To wyszukiwarka, która jest światowym potentatem na rynku wyszukiwania, a w Polsce jest niekwestionowanym liderem z udziałem powyżej 96% jeśli chodzi o częstotliwość korzystania z wyszukiwarki internetowej.

Od wielu lat firma Google jest znana z szybkiego rozwoju i postępu technologicznego. Wyszukiwarka, która już ma kilkanaście lat, nadal działa świetnie. Jest szybka, dokładna i niezawodna, a samo słowo “google”. stało się synonimem wyszukiwania.

Chcąc dotrzymać kroku rozwojowi technologicznemu i rosnącym oczekiwaniom użytkowników wyszukiwarki, inżynierowie w Google stale pracują nad jej rozwojem i aktualizacjami. Te największe z nich są publicznie ogłaszane przez pracowników Google, ponieważ mają one ogromne znaczenie dla osób korzystających z wyszukiwarki.

Poza klasycznym wyszukiwaniem informacji, Google oferuje mnóstwo innych funkcji wyszukiwawczych. Poniższa linia czasu prezentuje, kiedy pojawiały się w Google nowe funkcje i gruntowne zmiany.

Źródło zdjęć: © Kliknij, aby powiększyć grafikę (fot. insidesearch.blogspot.com)
Źródło zdjęć: © Kliknij, aby powiększyć grafikę (fot. insidesearch.blogspot.com)

Każdego roku do wyszukiwarki Google wprowadzanych jest także kilkaset rozmaitych zmian jakościowych. Najbardziej rozpoznawalne aktualizacje w wyszukiwarce Google otrzymują swoje nazwy, które pochodzą ze świata zwierząt, jak Panda, Pingwin, Koliber czy Gołąb. Niedawno wprowadzono do wyszukiwarki kolejną aktualizację pod nazwą Google Pingwin 3.0. Jej zadaniem jest zmniejszenie znaczenia linków, które łączą ze sobą strony internetowe.

Pierwotne rozwiązanie w Google, znane pod nazwą PageRank zliczało ile linków prowadzi do danej witryny internetowej i na tej podstawie oceniało jej wartość i wiarygodność. Z czasem do całego mechanizmu wyznaczania wartościowych stron, czyli tych które mają znaleźć się najwyżej w wynikach wyszukiwania dodano kolejne elementy. Dziś jest ich już ponad 20. i wiele z nich jest okrytych tajemnicą handlową Google. Wobec tego samo znaczenie linków nie tylko zmalało z powodu dodania do algorytmu innych czynników, ale także było ono nadużywane przez osoby, które sztucznie chciały podnieść ranking swojej witryny internetowej w wyszukiwarce Google. Właśnie wobec takich działań, które mają manipulować rankingiem wyszukiwarki, została wydana aktualizacja Pingwin.

Jak możemy prześledzić na blogu Silesia SEM historię aktualizacji Pingwin, którego autorem jest dr Artur Strzelecki z Uniwersytetu Ekonomicznego w Katowicach, to wynika z niej, że wyszukiwarka Google z powodzeniem podnosi jakość swoich wyników wyszukiwania, cykliczne wprowadzając kolejne aktualizacje. Pierwsze z nich nie były zauważalne przez użytkowników w Polsce, natomiast od zeszłego roku, każda kolejna duża zmiana, która jest wprowadzana, nie uchodzi uwagi ani właścicielom stron internetowych, ani użytkownikom wyszukiwarki.

Wyszukiwarka Google służy przede wszystkim jej użytkownikom, którzy szukają w niej informacji na różne tematy. Wprowadzając zmiany, inżynierowie Google zawsze będą chcieli, aby oni mieli największą satysfakcję z jej używania. Od dłuższego czasu, można też zauważyć, nie trzeba opuszczać wyników wyszukiwarki, aby znaleźć interesujące informacje. Dotyczy to zapytań o prognozę pogody, repertuar filmów w kinach, czy proste zapytania matematyczne bądź finansowe zostaną od razu zrealizowane i wyświetlone w oknie wyszukiwarki.

Natomiast jeśli jesteś właścicielem strony internetowej to warto stosować się do wskazówek dla webmasterów, które Google opisał i stale je aktualizuje. Pomogą one zbudować witrynę internetową, która ma dobrą treść, szybko i sprawnie działa na każdym urządzeniu oraz spełnia wymagania Google co do jakości. Te warunki sprawią, że strona internetowa będzie widoczna w Google i często odwiedzana przez użytkowników wyszukiwarki.

Szanowna Użytkowniczko! Szanowny Użytkowniku!
×
Aby dalej móc dostarczać coraz lepsze materiały redakcyjne i udostępniać coraz lepsze usługi, potrzebujemy zgody na dopasowanie treści marketingowych do Twojego zachowania. Twoje dane są u nas bezpieczne, a zgodę możesz wycofać w każdej chwili na podstronie polityka prywatności.

Kliknij "PRZECHODZĘ DO SERWISU" lub na symbol "X" w górnym rogu tej planszy, jeżeli zgadzasz się na przetwarzanie przez Wirtualną Polskę i naszych Zaufanych Partnerów Twoich danych osobowych, zbieranych w ramach korzystania przez Ciebie z usług, portali i serwisów internetowych Wirtualnej Polski (w tym danych zapisywanych w plikach cookies) w celach marketingowych realizowanych na zlecenie naszych Zaufanych Partnerów. Jeśli nie zgadzasz się na przetwarzanie Twoich danych osobowych skorzystaj z ustawień w polityce prywatności. Zgoda jest dobrowolna i możesz ją w dowolnym momencie wycofać zmieniając ustawienia w polityce prywatności (w której znajdziesz odpowiedzi na wszystkie pytania związane z przetwarzaniem Twoich danych osobowych).

Od 25 maja 2018 roku obowiązuje Rozporządzenie Parlamentu Europejskiego i Rady (UE) 2016/679 (określane jako "RODO"). W związku z tym chcielibyśmy poinformować o przetwarzaniu Twoich danych oraz zasadach, na jakich odbywa się to po dniu 25 maja 2018 roku.

Kto będzie administratorem Twoich danych?

Administratorami Twoich danych będzie Wirtualna Polska Media Spółka Akcyjna z siedzibą w Warszawie, oraz pozostałe spółki z grupy Wirtualna Polska, jak również nasi Zaufani Partnerzy, z którymi stale współpracujemy. Szczegółowe informacje dotyczące administratorów znajdują się w polityce prywatności.

O jakich danych mówimy?

Chodzi o dane osobowe, które są zbierane w ramach korzystania przez Ciebie z naszych usług, portali i serwisów internetowych udostępnianych przez Wirtualną Polskę, w tym zapisywanych w plikach cookies, które są instalowane na naszych stronach przez Wirtualną Polskę oraz naszych Zaufanych Partnerów.

Dlaczego chcemy przetwarzać Twoje dane?

Przetwarzamy je dostarczać coraz lepsze materiały redakcyjne, dopasować ich tematykę do Twoich zainteresowań, tworzyć portale i serwisy internetowe, z których będziesz korzystać z przyjemnością, zapewniać większe bezpieczeństwo usług, udoskonalać nasze usługi i maksymalnie dopasować je do Twoich zainteresowań, pokazywać reklamy dopasowane do Twoich potrzeb. Szczegółowe informacje dotyczące celów przetwarzania Twoich danych znajdują się w polityce prywatności.

Komu możemy przekazać dane?

Twoje dane możemy przekazywać podmiotom przetwarzającym je na nasze zlecenie oraz podmiotom uprawnionym do uzyskania danych na podstawie obowiązującego prawa – oczywiście tylko, gdy wystąpią z żądaniem w oparciu o stosowną podstawę prawną.

Jakie masz prawa w stosunku do Twoich danych?

Masz prawo żądania dostępu, sprostowania, usunięcia lub ograniczenia przetwarzania danych. Możesz wycofać zgodę na przetwarzanie, zgłosić sprzeciw oraz skorzystać z innych praw wymienionych szczegółowo w polityce prywatności.

Jakie są podstawy prawne przetwarzania Twoich danych?

Podstawą prawną przetwarzania Twoich danych w celu świadczenia usług jest niezbędność do wykonania umów o ich świadczenie (tymi umowami są zazwyczaj regulaminy). Podstawą prawną przetwarzania danych w celu pomiarów statystycznych i marketingu własnego administratorów jest tzw. uzasadniony interes administratora. Przetwarzanie Twoich danych w celach marketingowych realizowanych przez Wirtualną Polskę na zlecenie Zaufanych Partnerów i bezpośrednio przez Zaufanych Partnerów będzie odbywać się na podstawie Twojej dobrowolnej zgody.