Pewni siebie dzięki sieci

Pewni siebie dzięki sieci09.01.2012 14:09
Źródło zdjęć: © PAP

Internet wywiera wyraźny wpływ na życie ludzi, zwłaszcza w krajach rozwijających się

Wyniki globalnego badania Digital Life pokazują, że konsumenci z rynków rozwijających się są tak bardzo zafascynowani możliwościami Internetu, że gdy uzyskują do niego dostęp, szybko wywiera on wyraźny wpływ na ich życie.

Do najbardziej zagorzałych internautów należą mieszkańcy Brazylii, Rosji, Indii i Chin. Choć w Polsce również dostrzegamy charakterystyczny dla krajów BRICS wysoki poziom zaangażowania w wirtualną rzeczywistość, to pewne zachowania i postawy Polaków wskazują, że ich stosunek do Internetu zaczyna się racjonalizować i przypominać chłodniejszą postawę mieszkańców Europy Zachodniej czy Ameryki Północnej. Podczas gdy rozwój infrastruktury otwiera rynki rozwijające się na cyfrową rzeczywistość, jej użytkownicy starają się jak najpełniej wykorzystać potencjał i tkwiące w niej możliwości, w czym często wyprzedzają kraje rozwinięte.

Dostęp do świata online daje swoim nowym użytkownikom silne poczucie rozszerzania swoich horyzontów i wpływa korzystnie na poziom pewności siebie. We Francji i w Niemczech tylko 12. internautów zgodziło się ze stwierdzeniem, że Internet pomaga im wzmocnić pewność siebie, podczas gdy w Chinach, Indiach i Wietnamie podobnej odpowiedzi udzieliło odpowiednio: 42%, 52% i 55% badanych użytkowników sieci. Wskaźnik ten osiąga najwyższe wartości w Arabii Saudyjskiej, gdzie prawie czterech na pięciu użytkowników Internetu (79%) twierdzi, że dzięki sieci czują się pewniej.

W Polsce także dostrzegamy dość silną relację pomiędzy poczuciem pewności siebie, a korzystaniem z Internetu - co trzeci polski internauta (33%) potwierdza pozytywny wpływ świata online w tym aspekcie. Internauci z rynków rozwijających się dają wyraz tej nowo nabytej wierze we własne możliwości poprzez wyrażanie swojej opinii w sieci –. aż 44% użytkowników Internetu w Turcji regularnie, czyli przynajmniej raz w tygodniu, pisze własnego bloga, tak jak 43% internautów w Chinach i Meksyku oraz 39% w Indiach. W grupie rynków rozwiniętych podobnie wysokim odsetkiem mogą pochwalić się tylko Włochy, gdzie, 40% użytkowników sieci regularnie publikuje wpisy na swoim blogu, w porównaniu do np. 14% internautów w USA czy Wielkiej Brytanii. Polacy są znacznie bliżsi rynkom dojrzałym – w naszym kraju bloga systematycznie prowadzi 15% internautów.

„Przekonaliśmy się o tym, że Internet może być bardzo wciągający; jego siła jest w szczególności widoczna przez pryzmat krajów, gdzie dostęp do Internetu był dotychczas bardzo ograniczony. To właśnie tam spotkamy się z jednymi z najbardziej zaangażowanych internautów. Pojawienie się dostępu do właściwej infrastruktury wywołuje ogromną chęć do jej jak najpełniejszego wykorzystania”, - mówi Karolina Flaht - Soroka, Senior Research Executive w TNS Pentor. „Dogłębne zrozumienie tego emocjonalnego stosunku do świata online to znacząca okazja dla firm, które chcą dotrzeć do konsumentów na nowych rynkach" - dodaje Karolina Flaht - Soroka.

Informacje te pochodzą z badania Digital Life - największego na świecie projektu badawczego zgłębiającego zachowania w Internecie (oraz ich przyczyny) 72 000 konsumentów z 60 krajów świata. Więcej informacji o badaniu jest dostępnych na www.tnsdigitallife.pl.

Źródło: TNS OBOP

Szanowna Użytkowniczko! Szanowny Użytkowniku!
×
Aby dalej móc dostarczać coraz lepsze materiały redakcyjne i udostępniać coraz lepsze usługi, potrzebujemy zgody na dopasowanie treści marketingowych do Twojego zachowania. Twoje dane są u nas bezpieczne, a zgodę możesz wycofać w każdej chwili na podstronie polityka prywatności.

Kliknij "PRZECHODZĘ DO SERWISU" lub na symbol "X" w górnym rogu tej planszy, jeżeli zgadzasz się na przetwarzanie przez Wirtualną Polskę i naszych Zaufanych Partnerów Twoich danych osobowych, zbieranych w ramach korzystania przez Ciebie z usług, portali i serwisów internetowych Wirtualnej Polski (w tym danych zapisywanych w plikach cookies) w celach marketingowych realizowanych na zlecenie naszych Zaufanych Partnerów. Jeśli nie zgadzasz się na przetwarzanie Twoich danych osobowych skorzystaj z ustawień w polityce prywatności. Zgoda jest dobrowolna i możesz ją w dowolnym momencie wycofać zmieniając ustawienia w polityce prywatności (w której znajdziesz odpowiedzi na wszystkie pytania związane z przetwarzaniem Twoich danych osobowych).

Od 25 maja 2018 roku obowiązuje Rozporządzenie Parlamentu Europejskiego i Rady (UE) 2016/679 (określane jako "RODO"). W związku z tym chcielibyśmy poinformować o przetwarzaniu Twoich danych oraz zasadach, na jakich odbywa się to po dniu 25 maja 2018 roku.

Kto będzie administratorem Twoich danych?

Administratorami Twoich danych będzie Wirtualna Polska Media Spółka Akcyjna z siedzibą w Warszawie, oraz pozostałe spółki z grupy Wirtualna Polska, jak również nasi Zaufani Partnerzy, z którymi stale współpracujemy. Szczegółowe informacje dotyczące administratorów znajdują się w polityce prywatności.

O jakich danych mówimy?

Chodzi o dane osobowe, które są zbierane w ramach korzystania przez Ciebie z naszych usług, portali i serwisów internetowych udostępnianych przez Wirtualną Polskę, w tym zapisywanych w plikach cookies, które są instalowane na naszych stronach przez Wirtualną Polskę oraz naszych Zaufanych Partnerów.

Dlaczego chcemy przetwarzać Twoje dane?

Przetwarzamy je dostarczać coraz lepsze materiały redakcyjne, dopasować ich tematykę do Twoich zainteresowań, tworzyć portale i serwisy internetowe, z których będziesz korzystać z przyjemnością, zapewniać większe bezpieczeństwo usług, udoskonalać nasze usługi i maksymalnie dopasować je do Twoich zainteresowań, pokazywać reklamy dopasowane do Twoich potrzeb. Szczegółowe informacje dotyczące celów przetwarzania Twoich danych znajdują się w polityce prywatności.

Komu możemy przekazać dane?

Twoje dane możemy przekazywać podmiotom przetwarzającym je na nasze zlecenie oraz podmiotom uprawnionym do uzyskania danych na podstawie obowiązującego prawa – oczywiście tylko, gdy wystąpią z żądaniem w oparciu o stosowną podstawę prawną.

Jakie masz prawa w stosunku do Twoich danych?

Masz prawo żądania dostępu, sprostowania, usunięcia lub ograniczenia przetwarzania danych. Możesz wycofać zgodę na przetwarzanie, zgłosić sprzeciw oraz skorzystać z innych praw wymienionych szczegółowo w polityce prywatności.

Jakie są podstawy prawne przetwarzania Twoich danych?

Podstawą prawną przetwarzania Twoich danych w celu świadczenia usług jest niezbędność do wykonania umów o ich świadczenie (tymi umowami są zazwyczaj regulaminy). Podstawą prawną przetwarzania danych w celu pomiarów statystycznych i marketingu własnego administratorów jest tzw. uzasadniony interes administratora. Przetwarzanie Twoich danych w celach marketingowych realizowanych przez Wirtualną Polskę na zlecenie Zaufanych Partnerów i bezpośrednio przez Zaufanych Partnerów będzie odbywać się na podstawie Twojej dobrowolnej zgody.