Pepsi wkracza na rynek smartfonów. Chce podbić serca użytkowników niską ceną

Pepsi wkracza na rynek smartfonów. Chce podbić serca użytkowników niską ceną13.10.2015 09:54
Źródło zdjęć: © Matt / CC

Firma Pepsi zamierza rozszerzyć swoją działalność poza produkcję napojów gazowanych. Zajmie się dystrybucją firmowanych swoich logo smartfonów i gadżetów. Ich wytwarzanie, zgodnie z wcześniejszymi przypuszczeniami, powierzy niezależnemu partnerowi.

Pierwsze informacje na temat decyzji Pepsi zawdzięczamy chińskiemu serwisowi społecznościowemu Weibo. Jego użytkownicy zauważyli pojawienie się tam zweryfikowanego konta Pepsi Phone. Przypuszczeń na temat jego znaczenia było początkowo kilka - mogło oznaczać chociażby tyle, że producent napojów gazowanych chce wystartować z własną aplikacją mobilną. Niedługo później jednak do sieci wyciekły zdjęcia przedstawiające smartfona Pepsi, firma więc zdecydowała się zakończyć plotki i powiedzieć o swoim planie wprost.

Firmowany logo Pepsi smartfon początkowo trafi do sprzedaży na terenie Chin. Doniesienia, które firma potwierdziła, mówiły o modelu Pepsi P1. Ten bazujący na systemie Android telefon cechować ma się ekranem o przekątnej 5,5 cala, układem MediaTek MT6592 taktowanym częstotliwością 1,7 GHz, 16 GB wbudowanej pamięci na dane i baterią o pojemności 3000 mAh. Całości uzupełnią dwa aparaty - główny o matrycy 13 MP i przedni 5 MP. Smartfon pracować ma pod kontrolą Androida w wersji 5.1.

Specyfikacja jest raczej ze średnio-niskiej półki, ale to nie mocnymi komponentami Pepsi chce rywalizować z konkurencją. Pierwszy smartfon firmy podbić ma serca użytkowników przede wszystkim niską ceną. Mówi się, że będzie on sprzedawany za równowartość ok. 750 złotych, co w połączeniu ze znaną i rozpoznawalną marką może wystarczyć do odniesienia sukcesu.

Źródło zdjęć: © (fot. Weibo)
Źródło zdjęć: © (fot. Weibo)

Jak podał Reuters, Pepsi nie zamierza angażować się w samą produkcję telefonów. Zamiast tego podpiszę umowę z niezależnym dostawcą. Dostarczy on standardowe, niewyróżniające się niczym szczególnym smartfony, których jedyną cechą szczególną będzie umieszczone na nich logo.

Tego rodzaju przedsięwzięcia są na technologicznym rynku coraz częstsze i decydują się na nie również firmy, mające na nim duże doświadczenie. W ten sposób swojego smartfona wprowadziła na rynek odłączona od Sony firma VAIO, tak samo na rynek tabletów wejść postanowiła Nokia.

Pepsi nie będzie też pierwszą firmą spoza segmentu elektroniki mobilnej, która zdecydowała się na taki krok - w połowie tego roku swojego smartfona wprowadził na holenderski rynek Kodak. On z kolei postanowił zawalczyć o uznanie klientów niską ceną w połączeniu z przyzwoitym aparatem.

Chociaż Pepsi potwierdziło, że krążące po sieci plotki są zgodne z prawdą, to oficjalną zapowiedź smartfona P1 zaplanowano na 20 października. Wtedy też firma podzielić ma się ze światem swoimi dalszymi planami, dotyczącymi rynku mobilnego.

_ DG _

Zobacz także: Testujemy tanie i dobre smartfony od LG

Źródło artykułu:WP Tech
Szanowna Użytkowniczko! Szanowny Użytkowniku!
×
Aby dalej móc dostarczać coraz lepsze materiały redakcyjne i udostępniać coraz lepsze usługi, potrzebujemy zgody na dopasowanie treści marketingowych do Twojego zachowania. Twoje dane są u nas bezpieczne, a zgodę możesz wycofać w każdej chwili na podstronie polityka prywatności.

Kliknij "PRZECHODZĘ DO SERWISU" lub na symbol "X" w górnym rogu tej planszy, jeżeli zgadzasz się na przetwarzanie przez Wirtualną Polskę i naszych Zaufanych Partnerów Twoich danych osobowych, zbieranych w ramach korzystania przez Ciebie z usług, portali i serwisów internetowych Wirtualnej Polski (w tym danych zapisywanych w plikach cookies) w celach marketingowych realizowanych na zlecenie naszych Zaufanych Partnerów. Jeśli nie zgadzasz się na przetwarzanie Twoich danych osobowych skorzystaj z ustawień w polityce prywatności. Zgoda jest dobrowolna i możesz ją w dowolnym momencie wycofać zmieniając ustawienia w polityce prywatności (w której znajdziesz odpowiedzi na wszystkie pytania związane z przetwarzaniem Twoich danych osobowych).

Od 25 maja 2018 roku obowiązuje Rozporządzenie Parlamentu Europejskiego i Rady (UE) 2016/679 (określane jako "RODO"). W związku z tym chcielibyśmy poinformować o przetwarzaniu Twoich danych oraz zasadach, na jakich odbywa się to po dniu 25 maja 2018 roku.

Kto będzie administratorem Twoich danych?

Administratorami Twoich danych będzie Wirtualna Polska Media Spółka Akcyjna z siedzibą w Warszawie, oraz pozostałe spółki z grupy Wirtualna Polska, jak również nasi Zaufani Partnerzy, z którymi stale współpracujemy. Szczegółowe informacje dotyczące administratorów znajdują się w polityce prywatności.

O jakich danych mówimy?

Chodzi o dane osobowe, które są zbierane w ramach korzystania przez Ciebie z naszych usług, portali i serwisów internetowych udostępnianych przez Wirtualną Polskę, w tym zapisywanych w plikach cookies, które są instalowane na naszych stronach przez Wirtualną Polskę oraz naszych Zaufanych Partnerów.

Dlaczego chcemy przetwarzać Twoje dane?

Przetwarzamy je dostarczać coraz lepsze materiały redakcyjne, dopasować ich tematykę do Twoich zainteresowań, tworzyć portale i serwisy internetowe, z których będziesz korzystać z przyjemnością, zapewniać większe bezpieczeństwo usług, udoskonalać nasze usługi i maksymalnie dopasować je do Twoich zainteresowań, pokazywać reklamy dopasowane do Twoich potrzeb. Szczegółowe informacje dotyczące celów przetwarzania Twoich danych znajdują się w polityce prywatności.

Komu możemy przekazać dane?

Twoje dane możemy przekazywać podmiotom przetwarzającym je na nasze zlecenie oraz podmiotom uprawnionym do uzyskania danych na podstawie obowiązującego prawa – oczywiście tylko, gdy wystąpią z żądaniem w oparciu o stosowną podstawę prawną.

Jakie masz prawa w stosunku do Twoich danych?

Masz prawo żądania dostępu, sprostowania, usunięcia lub ograniczenia przetwarzania danych. Możesz wycofać zgodę na przetwarzanie, zgłosić sprzeciw oraz skorzystać z innych praw wymienionych szczegółowo w polityce prywatności.

Jakie są podstawy prawne przetwarzania Twoich danych?

Podstawą prawną przetwarzania Twoich danych w celu świadczenia usług jest niezbędność do wykonania umów o ich świadczenie (tymi umowami są zazwyczaj regulaminy). Podstawą prawną przetwarzania danych w celu pomiarów statystycznych i marketingu własnego administratorów jest tzw. uzasadniony interes administratora. Przetwarzanie Twoich danych w celach marketingowych realizowanych przez Wirtualną Polskę na zlecenie Zaufanych Partnerów i bezpośrednio przez Zaufanych Partnerów będzie odbywać się na podstawie Twojej dobrowolnej zgody.