Panasonic odrabia straty i znów zarabia

Panasonic odrabia straty i znów zarabia05.02.2013 13:42
Źródło zdjęć: © WP.PL

Polityka nowego prezesa Panasonica - Kazuhiro Tsugi - najwyraźniej zaczyna przynosić oczekiwane efekty. Panasonic zaczyna przynosić zyski, a giełdowi inwestorzy coraz śmielej inwestują w jego akcje. Tuż po ogłoszeniu wyników za trzeci kwartał 2012 roku obrót akcjami firmy wyniósł ponad 300 mld jenów - najwięcej od 1980 roku. Jak podał Bloomberg, to najwyższy wzrost od 38 lat.

Polityka nowego prezesa Panasonica - Kazuhiro Tsugi - najwyraźniej zaczyna przynosić oczekiwane efekty. Panasonic zaczyna przynosić zyski, a giełdowi inwestorzy coraz śmielej inwestują w jego akcje. Tuż po ogłoszeniu wyników za trzeci kwartał 2012 roku obrót akcjami firmy wyniósł ponad 300 mld jenów - najwięcej od 1980 roku. Jak podał Bloomberg, to najwyższy wzrost od 38 lat.

Tak dobre notowania firmy wynikają bezpośrednio z zysku, który udało się wypracować firmie. Panasonic, największy po Sony producent telewizorów w Japonii, za trzeci kwartał 201. roku zanotował zysk netto w wysokości 61 mld jenów (około 660 mln dolarów). To bardzo ucieszyło rynki, gdyż analitycy prognozowali straty Panasonica na poziomie 17 mld jenów.

Od dawna pisaliśmy o problemach tego legendarnego producenta telewizorów i elektroniki użytkowej. Nie tak dawno jeszcze, złośliwi wieścili koniec Panasonica, a już z pewnością działu produkującego telewizory. Jak widać byli w błędzie, a reformy które wprowadził nowy prezes Tsuga okazały się skuteczne.

Co ciekawe, to właśnie segment AV - który miał być według niektórych gwoździem do trumny Panasonica, stał się tą gałęzią działalności firmy, na której dobrze się zarabia. Mimo tego, że w czasach ogólnoświatowego kryzysu zapotrzebowanie na elektronikę AV spadło, to Panasonic poprawił wyniki w tym segmencie o 26,5 mld jenów. Wszystko to dzięki głębokim działaniom restrukturyzacyjnym, wycofaniu z produkcji nierentownych modeli, ale także twórcze i kreatywne podejście do nowych modeli. Przypomnijmy tylko, że na 201. rok Panasonic przygotował 32 nowe modele, ale także – jako jeden z nielicznych producentów – pokazał telewizor OLED. Miłośnicy telewizorów Panasonica - możecie spać spokojnie. Firma wychodzi na prostą.

*Specjalnie dla Tech.wp.pl *wypowiedział się Ireneusz Smaga, Prezes firmy Panasonic w Polsce i krajach bałtyckich:

"Nowy Prezes Panasonic Kazuhiro Tsuga zapewnia, że gotowość do transformacji i innowacji nigdy wcześniej nie była w firmie tak wielka jak obecnie. Widać to zarówno w naszym portfolio produktowym na rok 2013. jak i w zmianach strukturalnych. Wskazują na to również liczby: zysk odnotowany w wynikach finansowych za Q3 i wzrost cen akcji Panasonic - od połowy listopada 2012 giełdowa wartość akcji firmy wzrosła o 50%. Panasonic dokonał zwrotu i notuje zyski, między innymi dzięki segmentowi TV. Restrukturyzacja AV Networks przyniosła zysk operacyjny rzędu 130 milionów euro (26.5 billionów JPY), a cały segment paneli TV w ciągu ostatnich 9 miesięcy wzrósł o ponad 700 milionów euro (90 bilionów jenów). Targi CES 2013 utwierdziły branżę w naszej lojalności wobec telewizorów: zaprezentowaliśmy 32 nowe modele: 16 modeli LED i 16 plazm, a także największy na świecie 56-calowy panel OLED 2K4k wyprodukowany za pomocą technologii RGB all-printing. Już za tydzień na corocznej Konwencji Panasonic, tym razem odbywającej się w
Nicei, pokażemy europejskie portfolio telewizorów premium, które z pewnością przyczynią się do dalszego rozwoju tego segmentu.

Pamiętam, że w zeszłym kwartale redakcja tech.wp.pl skomentowała spekulacje na temat restrukturyzacji segmentu telewizorów Panasonic artykułem: „Koniec telewizorów Panasonic? Bzdura!”. Tym bardziej cieszę się, że mogę teraz udzielić komentarza i potwierdzić, że nasz segment AV Networks notuje zyski, a portfolio telewizorów Panasonic na rok 201. przedstawia się imponująco."

Jarosław Babraj, WP.PL

Szanowna Użytkowniczko! Szanowny Użytkowniku!
×
Aby dalej móc dostarczać coraz lepsze materiały redakcyjne i udostępniać coraz lepsze usługi, potrzebujemy zgody na dopasowanie treści marketingowych do Twojego zachowania. Twoje dane są u nas bezpieczne, a zgodę możesz wycofać w każdej chwili na podstronie polityka prywatności.

Kliknij "PRZECHODZĘ DO SERWISU" lub na symbol "X" w górnym rogu tej planszy, jeżeli zgadzasz się na przetwarzanie przez Wirtualną Polskę i naszych Zaufanych Partnerów Twoich danych osobowych, zbieranych w ramach korzystania przez Ciebie z usług, portali i serwisów internetowych Wirtualnej Polski (w tym danych zapisywanych w plikach cookies) w celach marketingowych realizowanych na zlecenie naszych Zaufanych Partnerów. Jeśli nie zgadzasz się na przetwarzanie Twoich danych osobowych skorzystaj z ustawień w polityce prywatności. Zgoda jest dobrowolna i możesz ją w dowolnym momencie wycofać zmieniając ustawienia w polityce prywatności (w której znajdziesz odpowiedzi na wszystkie pytania związane z przetwarzaniem Twoich danych osobowych).

Od 25 maja 2018 roku obowiązuje Rozporządzenie Parlamentu Europejskiego i Rady (UE) 2016/679 (określane jako "RODO"). W związku z tym chcielibyśmy poinformować o przetwarzaniu Twoich danych oraz zasadach, na jakich odbywa się to po dniu 25 maja 2018 roku.

Kto będzie administratorem Twoich danych?

Administratorami Twoich danych będzie Wirtualna Polska Media Spółka Akcyjna z siedzibą w Warszawie, oraz pozostałe spółki z grupy Wirtualna Polska, jak również nasi Zaufani Partnerzy, z którymi stale współpracujemy. Szczegółowe informacje dotyczące administratorów znajdują się w polityce prywatności.

O jakich danych mówimy?

Chodzi o dane osobowe, które są zbierane w ramach korzystania przez Ciebie z naszych usług, portali i serwisów internetowych udostępnianych przez Wirtualną Polskę, w tym zapisywanych w plikach cookies, które są instalowane na naszych stronach przez Wirtualną Polskę oraz naszych Zaufanych Partnerów.

Dlaczego chcemy przetwarzać Twoje dane?

Przetwarzamy je dostarczać coraz lepsze materiały redakcyjne, dopasować ich tematykę do Twoich zainteresowań, tworzyć portale i serwisy internetowe, z których będziesz korzystać z przyjemnością, zapewniać większe bezpieczeństwo usług, udoskonalać nasze usługi i maksymalnie dopasować je do Twoich zainteresowań, pokazywać reklamy dopasowane do Twoich potrzeb. Szczegółowe informacje dotyczące celów przetwarzania Twoich danych znajdują się w polityce prywatności.

Komu możemy przekazać dane?

Twoje dane możemy przekazywać podmiotom przetwarzającym je na nasze zlecenie oraz podmiotom uprawnionym do uzyskania danych na podstawie obowiązującego prawa – oczywiście tylko, gdy wystąpią z żądaniem w oparciu o stosowną podstawę prawną.

Jakie masz prawa w stosunku do Twoich danych?

Masz prawo żądania dostępu, sprostowania, usunięcia lub ograniczenia przetwarzania danych. Możesz wycofać zgodę na przetwarzanie, zgłosić sprzeciw oraz skorzystać z innych praw wymienionych szczegółowo w polityce prywatności.

Jakie są podstawy prawne przetwarzania Twoich danych?

Podstawą prawną przetwarzania Twoich danych w celu świadczenia usług jest niezbędność do wykonania umów o ich świadczenie (tymi umowami są zazwyczaj regulaminy). Podstawą prawną przetwarzania danych w celu pomiarów statystycznych i marketingu własnego administratorów jest tzw. uzasadniony interes administratora. Przetwarzanie Twoich danych w celach marketingowych realizowanych przez Wirtualną Polskę na zlecenie Zaufanych Partnerów i bezpośrednio przez Zaufanych Partnerów będzie odbywać się na podstawie Twojej dobrowolnej zgody.