Oto najskuteczniejsza metoda reklamowania firmy w internecie

Oto najskuteczniejsza metoda reklamowania firmy w internecie05.07.2022 10:18
Źródło zdjęć: © materiały partnera
Materiał partnera: Interaktywnie.com

Jak wynika z najnowszego raportu marketingowego portalu Interaktywnie.com Content marketing jest jedną z najskuteczniejszych metod promocji firm w sieci. Jak opracować taką formę promocji?

Ebook z raportem pobierzesz w pdf bez opat tutaj:

Działania marketingowe polegające na tworzeniu i dostarczaniu użytkownikom wartościowych treści systematycznie zyskują na znaczeniu zarówno w sektorze B2C, jak i B2B. Coraz więcej firm widzi w nim już nie tylko przystawkę do działań PPC, SEO, czy e-mail marketingowych, ale ich podstawę.

  • Około 90 proc. marketerów B2B stawia content marketing w centrum swoich działań, automatycznie ustawiając potrzeby informacyjne odbiorców przed celami sprzedażowymi swojej firmy.
  • Segment B2C - mimo że korzysta z innych kanałów dotarcia - idzie tą samą drogą.

Przez długie lata działania content marketingowe były w najlepszym razie albo prymitywnym SEO-writingiem, gdzie fraza kluczowa musiała pojawić X razy w leadzie, albo tekstem sponsorowanym. Marki zorientowały się już dawno, że ich pełnoekranowe pop-upy są powszechnie blokowane. Content marketing był wtedy jedynie remedium na tzw. ślepotę banerową i wszechwładne adblocki, a firmy sądziły, że maskując cele sprzedażowe użytkownicy dadzą się nabrać na zakamuflowany przekaz marketingowy.

Przez lata jednak nabierał się głównie Google, a tzw. "black hat" SEO, które do osiągania wyników wykorzystywało metody "oszukujące" algorytm, tak aby uznawał daną podstronę za bardziej wartościową, kwitły. Z czasem jednak Google coraz lepiej rozumiał to, co czyta i skuteczniej analizował, czy dane treści faktycznie spotykają się z aprobatą odbiorców.

Google nie da się oszukać

Dla Google'a priorytetem od zawsze było dostarczanie wyników wyszukiwania, które rzeczywiście odpowiadają potrzebom użytkowników. Po pierwsze, Google chce widzieć unikalne treści, co oznacza, że nawet jeśli piszemy na "zgrany" już temat, trzeba zrobić to, dodając własną perspektywę. Pod żadnym pozorem nie wolno kopiować "starych" materiałów. Google łatwo bowiem wychwytuje "duplikaty", a powielone treści powodują, że najczęściej witryna znika w odmętach SERP-ów.

Google preferuje też dokładne, wyczerpujące i nienagannie napisane treści informacyjne, które w pełni odpowiadają zapotrzebowaniu odbiorców. I nie chodzi tylko o tekst, ale także o grafiki, animacje czy materiały wideo, które wzbogacają content pisany.

Content is king

Content to niezmiennie od lat jeden z najważniejszych czynników, które decydują o pozycji witryny w SERP-ach. Oczywiście, algorytm bierze pod uwagę wiele innych czynników i nie sposób określić wagi poszczególnych z nich, ale content niezmiennie jest królem marketingu internetowego.

Choć rzadko bezpośrednio konwertuje na bezpośrednią sprzedaż, bez wątpienia jest też jednym najważniejszych elementów na ścieżce zakupowej użytkownika. Powinien być jednak składową również innych działań, uzupełniać je i wspierać. Jego głównym celem, niezależnie od formy, jest wykreowanie pozycji eksperta w danej dziedzinie, rozwiązanie problemów użytkownika, zaopatrzenie go w wartościowe informacje, dostarczenie rozrywki bądź wiedzy. Działania content marketingowe by faktycznie prowadziły do sprzedaży muszą jednak wpisywać się w bardziej kompleksową strategię biznesową, łączyć np. z działaniami PPC czy e-mail marketingowymi tak, by treści docierały do odpowiednich odbiorców w odpowiednim czasie, a za nim szła odpowiednia strategia sprzedażowa.

Więcej w ebooku dostępnym tutaj:

Materiał partnera: Interaktywnie.com
Szanowna Użytkowniczko! Szanowny Użytkowniku!
×
Aby dalej móc dostarczać coraz lepsze materiały redakcyjne i udostępniać coraz lepsze usługi, potrzebujemy zgody na dopasowanie treści marketingowych do Twojego zachowania. Twoje dane są u nas bezpieczne, a zgodę możesz wycofać w każdej chwili na podstronie polityka prywatności.

Kliknij "PRZECHODZĘ DO SERWISU" lub na symbol "X" w górnym rogu tej planszy, jeżeli zgadzasz się na przetwarzanie przez Wirtualną Polskę i naszych Zaufanych Partnerów Twoich danych osobowych, zbieranych w ramach korzystania przez Ciebie z usług, portali i serwisów internetowych Wirtualnej Polski (w tym danych zapisywanych w plikach cookies) w celach marketingowych realizowanych na zlecenie naszych Zaufanych Partnerów. Jeśli nie zgadzasz się na przetwarzanie Twoich danych osobowych skorzystaj z ustawień w polityce prywatności. Zgoda jest dobrowolna i możesz ją w dowolnym momencie wycofać zmieniając ustawienia w polityce prywatności (w której znajdziesz odpowiedzi na wszystkie pytania związane z przetwarzaniem Twoich danych osobowych).

Od 25 maja 2018 roku obowiązuje Rozporządzenie Parlamentu Europejskiego i Rady (UE) 2016/679 (określane jako "RODO"). W związku z tym chcielibyśmy poinformować o przetwarzaniu Twoich danych oraz zasadach, na jakich odbywa się to po dniu 25 maja 2018 roku.

Kto będzie administratorem Twoich danych?

Administratorami Twoich danych będzie Wirtualna Polska Media Spółka Akcyjna z siedzibą w Warszawie, oraz pozostałe spółki z grupy Wirtualna Polska, jak również nasi Zaufani Partnerzy, z którymi stale współpracujemy. Szczegółowe informacje dotyczące administratorów znajdują się w polityce prywatności.

O jakich danych mówimy?

Chodzi o dane osobowe, które są zbierane w ramach korzystania przez Ciebie z naszych usług, portali i serwisów internetowych udostępnianych przez Wirtualną Polskę, w tym zapisywanych w plikach cookies, które są instalowane na naszych stronach przez Wirtualną Polskę oraz naszych Zaufanych Partnerów.

Dlaczego chcemy przetwarzać Twoje dane?

Przetwarzamy je dostarczać coraz lepsze materiały redakcyjne, dopasować ich tematykę do Twoich zainteresowań, tworzyć portale i serwisy internetowe, z których będziesz korzystać z przyjemnością, zapewniać większe bezpieczeństwo usług, udoskonalać nasze usługi i maksymalnie dopasować je do Twoich zainteresowań, pokazywać reklamy dopasowane do Twoich potrzeb. Szczegółowe informacje dotyczące celów przetwarzania Twoich danych znajdują się w polityce prywatności.

Komu możemy przekazać dane?

Twoje dane możemy przekazywać podmiotom przetwarzającym je na nasze zlecenie oraz podmiotom uprawnionym do uzyskania danych na podstawie obowiązującego prawa – oczywiście tylko, gdy wystąpią z żądaniem w oparciu o stosowną podstawę prawną.

Jakie masz prawa w stosunku do Twoich danych?

Masz prawo żądania dostępu, sprostowania, usunięcia lub ograniczenia przetwarzania danych. Możesz wycofać zgodę na przetwarzanie, zgłosić sprzeciw oraz skorzystać z innych praw wymienionych szczegółowo w polityce prywatności.

Jakie są podstawy prawne przetwarzania Twoich danych?

Podstawą prawną przetwarzania Twoich danych w celu świadczenia usług jest niezbędność do wykonania umów o ich świadczenie (tymi umowami są zazwyczaj regulaminy). Podstawą prawną przetwarzania danych w celu pomiarów statystycznych i marketingu własnego administratorów jest tzw. uzasadniony interes administratora. Przetwarzanie Twoich danych w celach marketingowych realizowanych przez Wirtualną Polskę na zlecenie Zaufanych Partnerów i bezpośrednio przez Zaufanych Partnerów będzie odbywać się na podstawie Twojej dobrowolnej zgody.