Ostre otwarcie roku Panasonica - zaawansowane telewizory w ataku

Ostre otwarcie roku Panasonica - zaawansowane telewizory w ataku18.02.2013 15:29

W zeszłym roku wielu pesymistów głosiło rychły koniec Panasonica, a już z pewnością koniec telewizorów sygnowanych tą marką. Panasonic pokazuje jednak, że coraz lepiej radzi sobie ze swoimi problemami finansowymi (wyniki są na plusie), ale jeszcze lepiej idzie mu wprowadzanie na rynek nowych sprzętów. Podczas Panasonic Convention 2013 firma pokazała wiele zaawansowanych produktów z różnych kategorii, jednak jak zawsze u Panasonica pierwsze skrzypce grały telewizory.

Laurent Abadie, szef koncernu Panasonic na Europę nie krył zadowolenia z kierunku, w jakim podąża firma. Z dumą prezentował nowe produkty, które mają tworzyć kompleksowe rozwiązania dla domów, czy sektora motoryzacyjnego. Abadie skupił się między innymi na zaawansowanym systemie ekologicznego domu, który wyposażony w panele słoneczne i specjalne pompy ciepła, jest w stanie sam produkować energię, przechowywać ją, ale także ogrzewać dom zimą i schładzać go latem. Mniej znaną gałęzią Panasonica jest mocna obecność na rynku samochodowym. Nowoczesne systemy zasilania samochodów elektrycznych znajdziemy w tak popularnych markach jak Ford, Volkswagen, czy Audi. Co ciekawe, Panasonic nie tylko „zasila”. samochody, ale we współpracy z producentami aut tworzy kompletny system inteligentnego samochodu, spójny ekosystem bezpieczeństwa, zasilania i rozrywki. Dla przeciętnego użytkownika najważniejsze i najciekawsze są jednak nowości z rynku Audio-Video i tutaj Panasonic nie zawiódł swoich klientów. Telewizorów pokazano
całe mnóstwo, jednak co najważniejsze, nowe urządzenia pokazują, jak dużą lekcję odrobił Panasonic w dziedzinie tego, co klienci chcą znaleźć w telewizorze na miarę XXI wieku.

Panasonic Convention wprowadziła do telewizorów funkcjonalność nazwaną "my Home Screen". Dzięki niej telewizor staje się wreszcie spersonalizowanym centrum domowej rozrywki łączącym w sobie wiele różnych treści: programy telewizyjne, internet, Smart Tv, integracje z urządzeniami przenośnymi jak tablety i smartfony. Wszystko to jest dodatkowo spersonalizowane pod każdego użytkownika w domu. Telewizor oczywiście sam rozpozna, jaki użytkownik obecnie korzysta z niego i ustawi odpowiednie preferencje pod niego. Jak tego dokona? W kilku modelach Panasonic zainstalował kamery wideo, które oprócz połączeń wideo przez Skype umożliwiają także personalizowanie telewizora. Najbardziej zaawansowane modele Panasonic wyposażył także w cyfrowe piórko, dzięki któremu możemy wykorzystać telewizor jako tablicę interaktywną i robić na nim notatki. Przykładem zastosowania piórka może być sytuacja, w której np. przesyłamy do telewizora zdjęcie wykonane smartfonem albo tabletem. Po jego wyświetleniu na dużym ekranie możemy użyć
interaktywnego piórka do edytowania zdjęcia, nanoszenia poprawek, kadrowania, dopisywania komentarzy, robienia rysunków itd. Ilość możliwych do wykonania czynności jest całkiem spora. Tak przygotowane zdjęcie możemy następnie za pomocą telewizora zapisać ponownie w naszym urządzeniu przenośnym.

Ważną i przydatną nowością jest obecność na pokładzie wybranych modeli telewizorów podwójnego tunera. Oznacza to, że wzorem zaawansowanych dekoderów telewizji cyfrowej, telewizor może wyświetlać na ekranie jeden program, a w tym samym czasie nagrywać drugi. Podwójny tuner dotyczy trzech rodzajów sygnałów: telewizji analogowej, telewizji cyfrowej oraz telewizji satelitarnej. W sumie znajdziemy ich zatem aż sześć. Dla miłośników płatnych kanałów, lub podłączania telewizji kablowej bezpośrednio do telewizora Panasonic jako pierwszy na rynku wprowadził dwa sloty na karty CF - to duże ułatwienie.

Panasonic pokazał też nową wersję swojego dotykowego pilota. Tym razem został on wzbogacony o funkcje głosowe, dzięki którym można sterować telewizorem wydając mu komendy głosowe.

Nowa linia produktowa Panasonica na rok 201. to linia zarówno telewizorów LED jak plazmowych . Urządzenia będą dostępne w rozmiarach od 42 do 65 cali i dostępne będą w różnych przedziałach cenowych.

Mocne wejście AGD

Panasonic na rynku polskim nie był specjalnie mocno kojarzony ze sprzętem AGD. W tym roku może się to bardzo zmienić, gdyż japoński producent przygotował kilka ciekawych urządzeń. Obok zaawansowanych lodówek, na rynku pojawią się nowe pralki w wyśrubowanymi parametrami ładowności, prędkości wirowania, ale przede wszystkim energooszczędności. Na rynku zadebiutują też nowe odkurzacze, które aby uzyskać taką samą moc ssania, jak konstrukcje klasyczne, zużywają około 40. mniej energii elektrycznej. Ciekawie zapowiada się też rywalizacja Panasonica na rynku męskich golarek, który do tej pory zdominowany jest praktycznie przez Philipsa i Brauna. Najnowsze dzieło Panasonica – golarka elektryczna Milano - wyposażona jest w bardzo ciekawy system tnący. Po pierwsze składa się on aż z 5 elementów tnących, które niezależnie od siebie dopasowują się do kształtu twarzy. Po drugie, Panasonic zastosował w swojej maszynce do golenia adaptacyjny system golenia, który dopasowuje prędkość pracy ostrzy tnących, do gęstości
zarostu. W praktyce oznacza to, że w miejscach gdzie zarost jest mniejszy, golenie będzie się odbywać znacznie delikatniej, a skóra będzie znacznie mniej podrażniona. Zapowiada się ciekawa rywalizacja na tym rynku.

Obok tego w sklepach powinno się pojawić dwustronne żelazko, o którym pisaliśmy w relacji z targów IFA 2012. cała gama kuchenek mikrofalowych (także z gotowaniem na parze), depilatorów i szczoteczek do zębów. Nie zabraknie także – w naszej ocenie – jednych z najlepszych żarówek LED. Panasonicowi udało się stworzyć żarówki, które wyglądem wyglądają dokładnie tak, jak dobrze nam znane żarówki z włóknem wolframowym. Ich przewagą jest jednak idealnie dobrana barwa światła, która pokrywa się zakresem tonalnym z tym, co tak dobrze znamy z obecnych żarówek.

Garść nowości foto Panasonic nie ma w zwyczaju prezentowania swoich najważniejszych nowości fotograficznych podczas Panasonic Convention, a robi to na swoim dedykowanym branży foto wydarzeniu Digital Imaging Seminary. Jednak i tutaj nie zabrakło kilku ciekawostek. Jedną z nowości jest wodoszczelna kamerka HX-A100. która pozwala rejestrować obraz bez konieczności używania rąk. Gadżet nie jest ciężki i ma niewielkie rozmiary. Kamera posiada uniwersalny uchwyt, który umożliwia jej przymocowanie do kasku lub plecaka. Jest też zaczep na ucho. HX-A100 posiada wbudowany moduł Wi-Fi, umożliwiający transmitowanie obrazu na żywo w trakcie nagrywania. Pozwala też na przesyłanie nagranych obrazów do serwisów społecznościowych przy użyciu smartfona lub tabletu. W kamerze zastosowano obiektyw o jasności F2,5, przetwornik BSI oraz procesor obrazu LSI. Nie zabrakło funkcji stabilizacji obrazu oraz ujęcia poziomego (Level Shot), które automatycznie koryguje przechylenia obrazu.

Obok kamery Panasonic pokazał też pięć nowych kompaktowych aparatów Lumix. Bardzo ciekawie zapowiada się miniaturowy aparat XS1 o grubości zalewie 1. mm. Kompaktowy rozmiar i niewielkie rozmiary sprawiają, że aparat można mieć zawsze przy sobie. Ciekawą propozycja jest także model DMC-TZ40. Aparat wyposażono w 18,1-megapikselowy czujnik MOS, 20-krotny zoom optyczny, tryby kreatywne oraz możliwości nagrywania filmów Full HD AVCHD. Dzięki wbudowanemu Wi-Fi oraz możliwości korzystania z technologii NFC aparat umożliwia łatwe publikowanie zdjęć w internecie, a także połączenia z innymi urządzeniami.

Źródło zdjęć: © (fot. Materiały prasowe)
Źródło zdjęć: © (fot. Materiały prasowe)
Szanowna Użytkowniczko! Szanowny Użytkowniku!
×
Aby dalej móc dostarczać coraz lepsze materiały redakcyjne i udostępniać coraz lepsze usługi, potrzebujemy zgody na dopasowanie treści marketingowych do Twojego zachowania. Twoje dane są u nas bezpieczne, a zgodę możesz wycofać w każdej chwili na podstronie polityka prywatności.

Kliknij "PRZECHODZĘ DO SERWISU" lub na symbol "X" w górnym rogu tej planszy, jeżeli zgadzasz się na przetwarzanie przez Wirtualną Polskę i naszych Zaufanych Partnerów Twoich danych osobowych, zbieranych w ramach korzystania przez Ciebie z usług, portali i serwisów internetowych Wirtualnej Polski (w tym danych zapisywanych w plikach cookies) w celach marketingowych realizowanych na zlecenie naszych Zaufanych Partnerów. Jeśli nie zgadzasz się na przetwarzanie Twoich danych osobowych skorzystaj z ustawień w polityce prywatności. Zgoda jest dobrowolna i możesz ją w dowolnym momencie wycofać zmieniając ustawienia w polityce prywatności (w której znajdziesz odpowiedzi na wszystkie pytania związane z przetwarzaniem Twoich danych osobowych).

Od 25 maja 2018 roku obowiązuje Rozporządzenie Parlamentu Europejskiego i Rady (UE) 2016/679 (określane jako "RODO"). W związku z tym chcielibyśmy poinformować o przetwarzaniu Twoich danych oraz zasadach, na jakich odbywa się to po dniu 25 maja 2018 roku.

Kto będzie administratorem Twoich danych?

Administratorami Twoich danych będzie Wirtualna Polska Media Spółka Akcyjna z siedzibą w Warszawie, oraz pozostałe spółki z grupy Wirtualna Polska, jak również nasi Zaufani Partnerzy, z którymi stale współpracujemy. Szczegółowe informacje dotyczące administratorów znajdują się w polityce prywatności.

O jakich danych mówimy?

Chodzi o dane osobowe, które są zbierane w ramach korzystania przez Ciebie z naszych usług, portali i serwisów internetowych udostępnianych przez Wirtualną Polskę, w tym zapisywanych w plikach cookies, które są instalowane na naszych stronach przez Wirtualną Polskę oraz naszych Zaufanych Partnerów.

Dlaczego chcemy przetwarzać Twoje dane?

Przetwarzamy je dostarczać coraz lepsze materiały redakcyjne, dopasować ich tematykę do Twoich zainteresowań, tworzyć portale i serwisy internetowe, z których będziesz korzystać z przyjemnością, zapewniać większe bezpieczeństwo usług, udoskonalać nasze usługi i maksymalnie dopasować je do Twoich zainteresowań, pokazywać reklamy dopasowane do Twoich potrzeb. Szczegółowe informacje dotyczące celów przetwarzania Twoich danych znajdują się w polityce prywatności.

Komu możemy przekazać dane?

Twoje dane możemy przekazywać podmiotom przetwarzającym je na nasze zlecenie oraz podmiotom uprawnionym do uzyskania danych na podstawie obowiązującego prawa – oczywiście tylko, gdy wystąpią z żądaniem w oparciu o stosowną podstawę prawną.

Jakie masz prawa w stosunku do Twoich danych?

Masz prawo żądania dostępu, sprostowania, usunięcia lub ograniczenia przetwarzania danych. Możesz wycofać zgodę na przetwarzanie, zgłosić sprzeciw oraz skorzystać z innych praw wymienionych szczegółowo w polityce prywatności.

Jakie są podstawy prawne przetwarzania Twoich danych?

Podstawą prawną przetwarzania Twoich danych w celu świadczenia usług jest niezbędność do wykonania umów o ich świadczenie (tymi umowami są zazwyczaj regulaminy). Podstawą prawną przetwarzania danych w celu pomiarów statystycznych i marketingu własnego administratorów jest tzw. uzasadniony interes administratora. Przetwarzanie Twoich danych w celach marketingowych realizowanych przez Wirtualną Polskę na zlecenie Zaufanych Partnerów i bezpośrednio przez Zaufanych Partnerów będzie odbywać się na podstawie Twojej dobrowolnej zgody.