Oglądasz Euro 2012 w publicznych miejscach? No to uważaj

Oglądasz Euro 2012 w publicznych miejscach? No to uważaj12.06.2012 10:36
Źródło zdjęć: © PAP | Paweł Supernak

Podczas publicznych imprez, które gromadzą rzesze widzów, takich jak wspólne oglądanie meczy piłkarskich, nierzadko zdarza się, że ktoś gubi swój smartfon. Te 90 minut to również idealna okazja dla złodziei telefonów. Dlatego osoby uczestniczące w takich imprezach powinny poświęcić chwilę, by przygotować plan działania na wypadek utraty smartfonu.

Podczas publicznych imprez, które gromadzą rzesze widzów, takich jak wspólne oglądanie meczów piłkarskich, nierzadko zdarza się, że ktoś gubi swój smartfon. Te 90 minut to również idealna okazja dla złodziei telefonów. Dlatego osoby uczestniczące w takich imprezach powinny poświęcić chwilę, by przygotować plan działania na wypadek utraty smartfonu.

Gdy jesteśmy całkowicie pochłonięci meczem piłki nożnej, często tracimy z oczu nasze cenne rzeczy. To idealna okazja dla złodzieja, który tylko czeka na to, żeby ulotnić się z cudzymi smartfonami.

*Plan działania na wypadek sytuacji kryzysowej *
Jeszcze kilka lat temu utrata telefonu komórkowego była niezwykle przykrym zdarzeniem –. nie dość, że użytkownik był pozbawiany swojego nierzadko drogiego sprzętu, konieczne było zablokowanie karty SIM, aby nieuczciwy znalazca nie mógł dzwonić i wysyłać SMS-ów na rachunek ofiary. Jednak w porównaniu z tym, utrata smartfonu w dzisiejszych czasach to znacznie większy problem. Dzieje się tak, ponieważ to wielofunkcyjne urządzenie jest czymś więcej niż drogim telefonem – smartfon umożliwia dostęp do całej prywatnej korespondencji, a nierzadko również do danych firmowych. Dzisiaj złodziej telefonu może wyrządzić o wiele większą szkodę niż kilka lat temu, gdy telefony komórkowe były mniej zaawansowane. Z tego powodu plan działania na wypadek utraty urządzenia jest absolutną koniecznością i obejmuje przygotowanie kluczowych danych dotyczących smartfonu: numeru serwisowego dostawcy, identyfikatora klienta, numeru telefonu, 15 cyfrowego identyfikatora IMEI oraz numeru karty SIM.

Co zrobić w przypadku kradzieży smartfonu - porady od ekspertów z Kaspersky Lab:

Krok 1. Zadzwoń na swój smartfon z innego telefonu. Być może tylko zapodziałeś telefon i w pobliżu odezwie się znajomy dźwięk. Niewykluczone jest także, że odbierze uczciwy znalazca i poinformuje cię, gdzie możesz odzyskać swój sprzęt.

Krok 2. Spróbuj zlokalizować swój smartfon. Jeżeli na smartfonie zainstalowane jest oprogramowanie bezpieczeństwa, takie jak programy typu „Mobile Security”, możesz zlokalizować go, wysłać specjalną wiadomość SMS, a w razie konieczności –. zdalnie usunąć wszystkie swoje dane.

Krok 3. Zablokuj kartę SIM. Jeżeli jesteś pewien, że smartfon przepadł na dobre, powinieneś natychmiast zablokować kartę SIM, niezależnie od tego, czy masz telefon „na kartę”, czy abonament. Jeżeli przygotujesz się na taką ewentualność, mając pod ręką wszystkie dane dotyczące swojego telefonu, będziesz mógł zadzwonić do swojego dostawcy usług telefonii komórkowej i poprosić o zblokowanie karty SIM.

*Krok 4. *Zgłoś sprawę policji. Jeżeli smartfon zostanie skradziony, powinieneś zgłosić to odpowiednim organom. Również w tym przypadku będziesz potrzebował wspominanych wcześniej danych. Identyfikator IMEI –. numer seryjny urządzenia – będzie istotnym dowodem, w razie gdyby udało się odzyskać sprzęt.

-/SW/SW

Szanowna Użytkowniczko! Szanowny Użytkowniku!
×
Aby dalej móc dostarczać coraz lepsze materiały redakcyjne i udostępniać coraz lepsze usługi, potrzebujemy zgody na dopasowanie treści marketingowych do Twojego zachowania. Twoje dane są u nas bezpieczne, a zgodę możesz wycofać w każdej chwili na podstronie polityka prywatności.

Kliknij "PRZECHODZĘ DO SERWISU" lub na symbol "X" w górnym rogu tej planszy, jeżeli zgadzasz się na przetwarzanie przez Wirtualną Polskę i naszych Zaufanych Partnerów Twoich danych osobowych, zbieranych w ramach korzystania przez Ciebie z usług, portali i serwisów internetowych Wirtualnej Polski (w tym danych zapisywanych w plikach cookies) w celach marketingowych realizowanych na zlecenie naszych Zaufanych Partnerów. Jeśli nie zgadzasz się na przetwarzanie Twoich danych osobowych skorzystaj z ustawień w polityce prywatności. Zgoda jest dobrowolna i możesz ją w dowolnym momencie wycofać zmieniając ustawienia w polityce prywatności (w której znajdziesz odpowiedzi na wszystkie pytania związane z przetwarzaniem Twoich danych osobowych).

Od 25 maja 2018 roku obowiązuje Rozporządzenie Parlamentu Europejskiego i Rady (UE) 2016/679 (określane jako "RODO"). W związku z tym chcielibyśmy poinformować o przetwarzaniu Twoich danych oraz zasadach, na jakich odbywa się to po dniu 25 maja 2018 roku.

Kto będzie administratorem Twoich danych?

Administratorami Twoich danych będzie Wirtualna Polska Media Spółka Akcyjna z siedzibą w Warszawie, oraz pozostałe spółki z grupy Wirtualna Polska, jak również nasi Zaufani Partnerzy, z którymi stale współpracujemy. Szczegółowe informacje dotyczące administratorów znajdują się w polityce prywatności.

O jakich danych mówimy?

Chodzi o dane osobowe, które są zbierane w ramach korzystania przez Ciebie z naszych usług, portali i serwisów internetowych udostępnianych przez Wirtualną Polskę, w tym zapisywanych w plikach cookies, które są instalowane na naszych stronach przez Wirtualną Polskę oraz naszych Zaufanych Partnerów.

Dlaczego chcemy przetwarzać Twoje dane?

Przetwarzamy je dostarczać coraz lepsze materiały redakcyjne, dopasować ich tematykę do Twoich zainteresowań, tworzyć portale i serwisy internetowe, z których będziesz korzystać z przyjemnością, zapewniać większe bezpieczeństwo usług, udoskonalać nasze usługi i maksymalnie dopasować je do Twoich zainteresowań, pokazywać reklamy dopasowane do Twoich potrzeb. Szczegółowe informacje dotyczące celów przetwarzania Twoich danych znajdują się w polityce prywatności.

Komu możemy przekazać dane?

Twoje dane możemy przekazywać podmiotom przetwarzającym je na nasze zlecenie oraz podmiotom uprawnionym do uzyskania danych na podstawie obowiązującego prawa – oczywiście tylko, gdy wystąpią z żądaniem w oparciu o stosowną podstawę prawną.

Jakie masz prawa w stosunku do Twoich danych?

Masz prawo żądania dostępu, sprostowania, usunięcia lub ograniczenia przetwarzania danych. Możesz wycofać zgodę na przetwarzanie, zgłosić sprzeciw oraz skorzystać z innych praw wymienionych szczegółowo w polityce prywatności.

Jakie są podstawy prawne przetwarzania Twoich danych?

Podstawą prawną przetwarzania Twoich danych w celu świadczenia usług jest niezbędność do wykonania umów o ich świadczenie (tymi umowami są zazwyczaj regulaminy). Podstawą prawną przetwarzania danych w celu pomiarów statystycznych i marketingu własnego administratorów jest tzw. uzasadniony interes administratora. Przetwarzanie Twoich danych w celach marketingowych realizowanych przez Wirtualną Polskę na zlecenie Zaufanych Partnerów i bezpośrednio przez Zaufanych Partnerów będzie odbywać się na podstawie Twojej dobrowolnej zgody.