Odiornik A-GPS nowej generacji -

Odiornik A-GPS nowej generacji -04.03.2009 11:27

Firmy Seiko Epson Corporation i Infineon Technologies AG poinformowały o opracowaniu następnej generacji zaawansowanego globalnego systemu pozycjonowania (A-GPS). XPOSYS to nowy jednoukładowy odbiornik GPS, który jest zoptymalizowany pod kątem konsumenckich urządzeń mobilnych, zwłaszcza telefonów komórkowych
z funkcjami nawigacyjnymi.

W porównaniu z rozwiązaniami obecnie dostępnymi na rynku XPOSYS, wytwarzany w procesie 65-nanometrowym, zapewni wyższą wydajność i nowy poziom wrażeń. Czułość zwiększono z -160dBm do -165dBm –. co zapewnia dużą dokładność określania pozycji nawet we wnętrzach lub w miejskich „kanionach”. Co więcej, pobór mocy ograniczono o 50 procent, więc urządzenia z układem XPOSYS będą dłużej działać na zasilaniu bateryjnym. Rozmiary zmniejszono tak, że układ zajmuje tylko 26 mm2 na płytce drukowanej — o 25 procent mniej niż w przypadku najmniejszego dostępnego dziś chipu GPS. W połączeniu z zaledwie dziewięcioma pasywnymi komponentami zewnętrznymi zapewnia to dużą elastyczność projektową i znacznie obniża koszt produkcji urządzeń.

Źródło zdjęć: © (fot. Infineon)
Źródło zdjęć: © (fot. Infineon)

„Jesteśmy bardzo podekscytowani tym wspólnym projektem, w którym połączyliśmy naszą technologię GPS z czołowym odbiornikiem radiowym Infineon - powiedział Yutaka Kitazawa, dyrektor działu GPS Business Development w firmie Epson - Jesteśmy przekonani, że ten sojusz dwóch firm dysponujących doskonałymi technologiami pozwoli zaoferować najlepsze w swojej klasie rozwiązania GPS.”

„Jesteśmy zaszczyceni, że mamy takiego silnego partnera. Jest to doskonała symbioza: Epson oferuje jedno z najlepszych na świecie rozwiązań GPS działających w paśmie podstawowym, wieloletnie doświadczenie oraz pozycję lidera na rynku japońskim.”. - powiedział Weng Kuan Tan, wiceprezes i prezes działu bezprzewodowego w firmie Infineon.

Czołowi analitycy rynkowi przewidują, że funkcje GPS będą pojawiać się coraz częściej w telefonach komórkowych. Według firmy badawczej iSuppli penetracja GPS w telefonach komórkowych wzrośnie z 1. proc. w 2008 roku do 35 proc. w 2012 roku. Ponadto rośnie popularność przenośnych urządzeń nawigacyjnych(PND), systemów nawigacji samochodowej i urządzeń do śledzenia pojazdów. Firma Strategy Analytics przewiduje, że w 2013 roku światowa sprzedaż urządzeń PND przekroczy 100 milionów sztuk.

Szanowna Użytkowniczko! Szanowny Użytkowniku!
×
Aby dalej móc dostarczać coraz lepsze materiały redakcyjne i udostępniać coraz lepsze usługi, potrzebujemy zgody na dopasowanie treści marketingowych do Twojego zachowania. Twoje dane są u nas bezpieczne, a zgodę możesz wycofać w każdej chwili na podstronie polityka prywatności.

Kliknij "PRZECHODZĘ DO SERWISU" lub na symbol "X" w górnym rogu tej planszy, jeżeli zgadzasz się na przetwarzanie przez Wirtualną Polskę i naszych Zaufanych Partnerów Twoich danych osobowych, zbieranych w ramach korzystania przez Ciebie z usług, portali i serwisów internetowych Wirtualnej Polski (w tym danych zapisywanych w plikach cookies) w celach marketingowych realizowanych na zlecenie naszych Zaufanych Partnerów. Jeśli nie zgadzasz się na przetwarzanie Twoich danych osobowych skorzystaj z ustawień w polityce prywatności. Zgoda jest dobrowolna i możesz ją w dowolnym momencie wycofać zmieniając ustawienia w polityce prywatności (w której znajdziesz odpowiedzi na wszystkie pytania związane z przetwarzaniem Twoich danych osobowych).

Od 25 maja 2018 roku obowiązuje Rozporządzenie Parlamentu Europejskiego i Rady (UE) 2016/679 (określane jako "RODO"). W związku z tym chcielibyśmy poinformować o przetwarzaniu Twoich danych oraz zasadach, na jakich odbywa się to po dniu 25 maja 2018 roku.

Kto będzie administratorem Twoich danych?

Administratorami Twoich danych będzie Wirtualna Polska Media Spółka Akcyjna z siedzibą w Warszawie, oraz pozostałe spółki z grupy Wirtualna Polska, jak również nasi Zaufani Partnerzy, z którymi stale współpracujemy. Szczegółowe informacje dotyczące administratorów znajdują się w polityce prywatności.

O jakich danych mówimy?

Chodzi o dane osobowe, które są zbierane w ramach korzystania przez Ciebie z naszych usług, portali i serwisów internetowych udostępnianych przez Wirtualną Polskę, w tym zapisywanych w plikach cookies, które są instalowane na naszych stronach przez Wirtualną Polskę oraz naszych Zaufanych Partnerów.

Dlaczego chcemy przetwarzać Twoje dane?

Przetwarzamy je dostarczać coraz lepsze materiały redakcyjne, dopasować ich tematykę do Twoich zainteresowań, tworzyć portale i serwisy internetowe, z których będziesz korzystać z przyjemnością, zapewniać większe bezpieczeństwo usług, udoskonalać nasze usługi i maksymalnie dopasować je do Twoich zainteresowań, pokazywać reklamy dopasowane do Twoich potrzeb. Szczegółowe informacje dotyczące celów przetwarzania Twoich danych znajdują się w polityce prywatności.

Komu możemy przekazać dane?

Twoje dane możemy przekazywać podmiotom przetwarzającym je na nasze zlecenie oraz podmiotom uprawnionym do uzyskania danych na podstawie obowiązującego prawa – oczywiście tylko, gdy wystąpią z żądaniem w oparciu o stosowną podstawę prawną.

Jakie masz prawa w stosunku do Twoich danych?

Masz prawo żądania dostępu, sprostowania, usunięcia lub ograniczenia przetwarzania danych. Możesz wycofać zgodę na przetwarzanie, zgłosić sprzeciw oraz skorzystać z innych praw wymienionych szczegółowo w polityce prywatności.

Jakie są podstawy prawne przetwarzania Twoich danych?

Podstawą prawną przetwarzania Twoich danych w celu świadczenia usług jest niezbędność do wykonania umów o ich świadczenie (tymi umowami są zazwyczaj regulaminy). Podstawą prawną przetwarzania danych w celu pomiarów statystycznych i marketingu własnego administratorów jest tzw. uzasadniony interes administratora. Przetwarzanie Twoich danych w celach marketingowych realizowanych przez Wirtualną Polskę na zlecenie Zaufanych Partnerów i bezpośrednio przez Zaufanych Partnerów będzie odbywać się na podstawie Twojej dobrowolnej zgody.