O urządzeniach przenośnych w europejskich firmach

O urządzeniach przenośnych w europejskich firmach08.09.2008 19:05

Ankieta przeprowadzona przez Fujitsu Siemens Computers i TNS/Infratest pokazała, że 85% przedsiębiorstw w Europie używa urządzeń przenośnych w codziennej pracy. Wynika z niej również, że 34% wszystkich komputerów w europejskich firmach, to notebooki. Te liczby ukazują wyjątkowy wzrost w stosunku do 2005 roku, gdzie stanowiły mniej niż 30%.

Ponieważ obecnie praca nie sprowadza się do rutynowego siedzenia w biurze, na tym samym miejscu przez osiem godzin dziennie, pięć dni w tygodniu, pojawiła się stała potrzeba mobilności warsztatu pracy - szczególnie wśród kadry kierowniczej. Kiedy pracownicy wciąż się przemieszczają, krążąc między pociągiem, a samolotem, czekając na terminalach, sprawy nie mogą czekać aż wszyscy będą w biurze. Rozwiązaniem jest sprzęt przenośny taki jak telefony, PDA i, coraz bardziej ważne dla świata biznesu, notebooki.

Źródło zdjęć: © (fot. IDG)
Źródło zdjęć: © (fot. IDG)

Warte odnotowania jest to, iż duże firmy wciąż znajdują się na czele jeżeli chodzi o używanie sprzętu przenośnego, lecz małe i średnie przedsiębiorstwa nie pozostają w tyle. Mimo tego, że w poprzednich latach praca zdalna była dostępna jedynie dla kadry kierowniczej, obecnie ponad 70% firm używa wsparcia przenośnych urządzeń w wielu działach (np. badania w terenie, administracja, finanse, marketing). Wszystko to w celu zwiększenia wydajności pracy.

Nawiązując do wyników ankiety, głównym powodem tego wielkiego wzrostu jest swoboda i elastyczność pracy. Uczestnicy określili ten parametr jako najważniejszy, a dopiero jako kolejny wymienili możliwość połączeń bezprzewodowych. Trzy czwarte przedsiębiorstw używa notebooków wykorzystując powyższe korzyści. WLAN - szczególnie w domowych biurach - wciąż jest preferowanym źródłem dostępu do Internetu i komunikacji. Jednakże, zgodnie z ankietą, w większych firmach połączenia bezprzewodowe cieszą sie coraz większym uznaniem. Ponad 50% firm, zatrudniających więcej niż 100 pracowników, używa tego typu sieci.

Dla podróżujących pracowników korzyści są oczywiste. Nie są zależni od firmowej sieci WLAN, czy hotspotów. Kluczem jest technologia UMTS, która już jest używana w wielu miejscach, oraz niskie ceny, sprawiające, że taki typ łączności jest szczególnie atrakcyjny dla środowisk biznesowych, oferując całkowitą kontrolę kosztów.

W związku z tym, podczas produkcji notebooków w większym stopniu zwraca się uwagę na zintegrowane moduły 3G/UMTS. Korzyści takie jak lepszy zasięg, dzięki wbudowanej antenie, dłuższy czas pracy na baterii oraz zabezpieczenie karty SIM przed zniszczeniem lub kradzieżą, czynią z technologii połączeń przy użyciu mobilnych urządzeń "ważny temat" dla 60% wszystkich europejskich przedsiębiorstw. Nie jest zaskakujące to, że 71% użytkowników korzystających z komunikacji bezprzewodowej uważa to za istotną cechę przy zakupie notebooka biznesowego. Również 68% posiadaczy takich zintegrowanych rozwiązań nie wyobraża sobie pracy bez nich.

Pomimo entuzjazmu, wiele firm pozostaje sceptycznych do urządzeń przenośnych. Badacze rynku z TNS odkryli, że przyczyną obaw jest bezpieczeństwo. Ryzyko utraty danych jest na czele listy, bezpośrednio za nim znajduje się nieautoryzowany dostęp do danych i sieci przedsiębiorstwa, kradzież sprzętu oraz "zarażenie" wirusami i robakami internetowymi.

Wiele z potencjalnych obaw klientów, między innymi lęk przed zwiększeniem kosztów administracyjnych, jest prostych do rozwiania. Jeśli firma wprowadzi specyficzną strategię dotyczącą mobilności, koszta zarządzania infrastrukturą spadną - zgodnie z ankietą TNS, 65% przedsiębiorstw już tak zrobiło. Przyjazność środowisku i design również są ważnym kryterium zakupu. 70% firm już zakupiło “zielone" produkty, a więcej niż 50% również zwraca uwagę, przy wyborze notebooków, na estetyczny wygląd.

Szanowna Użytkowniczko! Szanowny Użytkowniku!
×
Aby dalej móc dostarczać coraz lepsze materiały redakcyjne i udostępniać coraz lepsze usługi, potrzebujemy zgody na dopasowanie treści marketingowych do Twojego zachowania. Twoje dane są u nas bezpieczne, a zgodę możesz wycofać w każdej chwili na podstronie polityka prywatności.

Kliknij "PRZECHODZĘ DO SERWISU" lub na symbol "X" w górnym rogu tej planszy, jeżeli zgadzasz się na przetwarzanie przez Wirtualną Polskę i naszych Zaufanych Partnerów Twoich danych osobowych, zbieranych w ramach korzystania przez Ciebie z usług, portali i serwisów internetowych Wirtualnej Polski (w tym danych zapisywanych w plikach cookies) w celach marketingowych realizowanych na zlecenie naszych Zaufanych Partnerów. Jeśli nie zgadzasz się na przetwarzanie Twoich danych osobowych skorzystaj z ustawień w polityce prywatności. Zgoda jest dobrowolna i możesz ją w dowolnym momencie wycofać zmieniając ustawienia w polityce prywatności (w której znajdziesz odpowiedzi na wszystkie pytania związane z przetwarzaniem Twoich danych osobowych).

Od 25 maja 2018 roku obowiązuje Rozporządzenie Parlamentu Europejskiego i Rady (UE) 2016/679 (określane jako "RODO"). W związku z tym chcielibyśmy poinformować o przetwarzaniu Twoich danych oraz zasadach, na jakich odbywa się to po dniu 25 maja 2018 roku.

Kto będzie administratorem Twoich danych?

Administratorami Twoich danych będzie Wirtualna Polska Media Spółka Akcyjna z siedzibą w Warszawie, oraz pozostałe spółki z grupy Wirtualna Polska, jak również nasi Zaufani Partnerzy, z którymi stale współpracujemy. Szczegółowe informacje dotyczące administratorów znajdują się w polityce prywatności.

O jakich danych mówimy?

Chodzi o dane osobowe, które są zbierane w ramach korzystania przez Ciebie z naszych usług, portali i serwisów internetowych udostępnianych przez Wirtualną Polskę, w tym zapisywanych w plikach cookies, które są instalowane na naszych stronach przez Wirtualną Polskę oraz naszych Zaufanych Partnerów.

Dlaczego chcemy przetwarzać Twoje dane?

Przetwarzamy je dostarczać coraz lepsze materiały redakcyjne, dopasować ich tematykę do Twoich zainteresowań, tworzyć portale i serwisy internetowe, z których będziesz korzystać z przyjemnością, zapewniać większe bezpieczeństwo usług, udoskonalać nasze usługi i maksymalnie dopasować je do Twoich zainteresowań, pokazywać reklamy dopasowane do Twoich potrzeb. Szczegółowe informacje dotyczące celów przetwarzania Twoich danych znajdują się w polityce prywatności.

Komu możemy przekazać dane?

Twoje dane możemy przekazywać podmiotom przetwarzającym je na nasze zlecenie oraz podmiotom uprawnionym do uzyskania danych na podstawie obowiązującego prawa – oczywiście tylko, gdy wystąpią z żądaniem w oparciu o stosowną podstawę prawną.

Jakie masz prawa w stosunku do Twoich danych?

Masz prawo żądania dostępu, sprostowania, usunięcia lub ograniczenia przetwarzania danych. Możesz wycofać zgodę na przetwarzanie, zgłosić sprzeciw oraz skorzystać z innych praw wymienionych szczegółowo w polityce prywatności.

Jakie są podstawy prawne przetwarzania Twoich danych?

Podstawą prawną przetwarzania Twoich danych w celu świadczenia usług jest niezbędność do wykonania umów o ich świadczenie (tymi umowami są zazwyczaj regulaminy). Podstawą prawną przetwarzania danych w celu pomiarów statystycznych i marketingu własnego administratorów jest tzw. uzasadniony interes administratora. Przetwarzanie Twoich danych w celach marketingowych realizowanych przez Wirtualną Polskę na zlecenie Zaufanych Partnerów i bezpośrednio przez Zaufanych Partnerów będzie odbywać się na podstawie Twojej dobrowolnej zgody.