Nowy konkurent Facebooka odnosi wielki sukces. Prawie milion pobrań w kilka dni

Nowy konkurent Facebooka odnosi wielki sukces. Prawie milion pobrań w kilka dni01.03.2018 13:18
Źródło zdjęć: © Vero

Vero to ostatnio bardzo modna aplikacja społecznościowa zaczyna podbijać rynek. W niecałą dobę pobrano ją ponad 500 tys. razy. Zaczyna być mocną konkurencją dla FB, Twittera i Instagrama.

Pól miliona pobrań w ciągu doby, a od poniedziałku już prawie milion. Aplikacja staje się niesamowicie popularna, co niesie za sobą konsekwencje. Z powodu zbyt dużego natężenia ruchu, często dochodziło do awarii.

Czym jest Vero?

Aplikacja jest wciąż w wersji beta, co znaczy, że nie jest to jej ostateczna wersja. I chociaż tak naprawdę ma już trzy lata, to dopiero teraz staje się popularna.

Serwis Mashable skontaktował się z założycielem aplikacji, Aymanem Haririm. W rozmowie z portalem, miliarder opowiadał o powodach stworzenia aplikacji. Jednym z nich było pytanie, które postawił sobie wraz z ekipą Vero - "Dlaczego nasi przyjaciele zachowują się online całkowicie inaczej niż to jak znamy ich na co dzień w rzeczywistości?".

Motywacją do stworzenia nowego portalu jest też popularny problem fałszywych newsów. Twitter i Facebook mają z nimi ogromny kłopot. Motywem przewodnim Vero jest stworzenie prawdziwej społeczności. To dosyć trudna misja, bo przede wszystkim zależy od tego, jak ludzie wykorzystają portal.

Poza tym, czy ludzie na pewno chcą opuszczać serwisy do których się przyzwyczaili? Niekoniecznie, sympatia do Intagrama, mimo jego wad jest i będzie bardzo silna. Jest prosty w obsłudze, intuicyjny i ma całkiem ładną szatę graficzną. Ale to samo można powiedzieć o Vero.

Według twórcy, fenomenem Vero jest to, że aplikacja jest zbudowana tak, aby naśladować rzeczywiste interakcje między ludźmi. "Najlepszą siecią społecznościową będzie ta, która będzie najbardziej naturalna" - mówi Hariri.

W przeciwieństwie do Facebooka, Vero nie wydaje się usilnie łączyć świata. Według danych Apptopia z wtorku, 68 proc. użytkowników aplikacji to mężczyźni, a 50 proc. osób jest w wieku 21 - 40 lat. To znaczy, że grupa ludzi korzystająca z portalu jest dosyć sprecyzowana.

Hariri stawia na prawdziwych użytkowników. Warunki korzystania z portalu mówią jasno - nie zgadzamy się na korzystanie z fałszywych kont. Jak podkreśla Hariri w rozmowie z Mashable, aplikacja nie jest tworzona ze względu na liczby. Chcą stawiać na jakość, nie ilość. Prawdopodobnie mają jakiś sposób, na uniknięcie fali botów, które zawyżają statystyki innych portali społecznościowych.

Pojawiają się również głosy krytyki wobec Vero. Użytkownicy zauważyli podejrzane wzmianki w regulaminie, które według nich są co najmniej nie na miejscu.

Serwis jednak szybko zareagował na zarzuty użytkowników. Hariri zlecił swojemu zespołowi prawników zaktualizowanie zasad serwisu tak, aby nie brzmiały w tak niepokojący sposób.

Szanowna Użytkowniczko! Szanowny Użytkowniku!
×
Aby dalej móc dostarczać coraz lepsze materiały redakcyjne i udostępniać coraz lepsze usługi, potrzebujemy zgody na dopasowanie treści marketingowych do Twojego zachowania. Twoje dane są u nas bezpieczne, a zgodę możesz wycofać w każdej chwili na podstronie polityka prywatności.

Kliknij "PRZECHODZĘ DO SERWISU" lub na symbol "X" w górnym rogu tej planszy, jeżeli zgadzasz się na przetwarzanie przez Wirtualną Polskę i naszych Zaufanych Partnerów Twoich danych osobowych, zbieranych w ramach korzystania przez Ciebie z usług, portali i serwisów internetowych Wirtualnej Polski (w tym danych zapisywanych w plikach cookies) w celach marketingowych realizowanych na zlecenie naszych Zaufanych Partnerów. Jeśli nie zgadzasz się na przetwarzanie Twoich danych osobowych skorzystaj z ustawień w polityce prywatności. Zgoda jest dobrowolna i możesz ją w dowolnym momencie wycofać zmieniając ustawienia w polityce prywatności (w której znajdziesz odpowiedzi na wszystkie pytania związane z przetwarzaniem Twoich danych osobowych).

Od 25 maja 2018 roku obowiązuje Rozporządzenie Parlamentu Europejskiego i Rady (UE) 2016/679 (określane jako "RODO"). W związku z tym chcielibyśmy poinformować o przetwarzaniu Twoich danych oraz zasadach, na jakich odbywa się to po dniu 25 maja 2018 roku.

Kto będzie administratorem Twoich danych?

Administratorami Twoich danych będzie Wirtualna Polska Media Spółka Akcyjna z siedzibą w Warszawie, oraz pozostałe spółki z grupy Wirtualna Polska, jak również nasi Zaufani Partnerzy, z którymi stale współpracujemy. Szczegółowe informacje dotyczące administratorów znajdują się w polityce prywatności.

O jakich danych mówimy?

Chodzi o dane osobowe, które są zbierane w ramach korzystania przez Ciebie z naszych usług, portali i serwisów internetowych udostępnianych przez Wirtualną Polskę, w tym zapisywanych w plikach cookies, które są instalowane na naszych stronach przez Wirtualną Polskę oraz naszych Zaufanych Partnerów.

Dlaczego chcemy przetwarzać Twoje dane?

Przetwarzamy je dostarczać coraz lepsze materiały redakcyjne, dopasować ich tematykę do Twoich zainteresowań, tworzyć portale i serwisy internetowe, z których będziesz korzystać z przyjemnością, zapewniać większe bezpieczeństwo usług, udoskonalać nasze usługi i maksymalnie dopasować je do Twoich zainteresowań, pokazywać reklamy dopasowane do Twoich potrzeb. Szczegółowe informacje dotyczące celów przetwarzania Twoich danych znajdują się w polityce prywatności.

Komu możemy przekazać dane?

Twoje dane możemy przekazywać podmiotom przetwarzającym je na nasze zlecenie oraz podmiotom uprawnionym do uzyskania danych na podstawie obowiązującego prawa – oczywiście tylko, gdy wystąpią z żądaniem w oparciu o stosowną podstawę prawną.

Jakie masz prawa w stosunku do Twoich danych?

Masz prawo żądania dostępu, sprostowania, usunięcia lub ograniczenia przetwarzania danych. Możesz wycofać zgodę na przetwarzanie, zgłosić sprzeciw oraz skorzystać z innych praw wymienionych szczegółowo w polityce prywatności.

Jakie są podstawy prawne przetwarzania Twoich danych?

Podstawą prawną przetwarzania Twoich danych w celu świadczenia usług jest niezbędność do wykonania umów o ich świadczenie (tymi umowami są zazwyczaj regulaminy). Podstawą prawną przetwarzania danych w celu pomiarów statystycznych i marketingu własnego administratorów jest tzw. uzasadniony interes administratora. Przetwarzanie Twoich danych w celach marketingowych realizowanych przez Wirtualną Polskę na zlecenie Zaufanych Partnerów i bezpośrednio przez Zaufanych Partnerów będzie odbywać się na podstawie Twojej dobrowolnej zgody.