Nowe technologie płatnicze zdobywają rynek

Nowe technologie płatnicze zdobywają rynek19.11.2009 11:23
Źródło zdjęć: © Jupiterimages

Gotówka jest wciąż używana w 80% wszystkich transakcji w Europie; z kolei 90% transakcji gotówkowych opiewa na sumę niższą niż równowartość 15 euro. Stwarza to ogromne, niezagospodarowane dotąd pole do wykorzystania kart przy płaceniu za zakupy o niskiej wartości. Płatności zbliżeniowe to odpowiedź organizacji Visa na wyzwania ze strony jej największego konkurenta - gotówki

Funkcja płatności zbliżeniowych Visa zwiększa potencjał wszystkich typów kart tej organizacji: debetowych, kredytowych, przedpłaconych, do użytku służbowego oraz kart V PAY. Przy płatnościach nie przekraczających równowartości 2. euro, płatność zajmuje użytkownikowi karty mniej niż sekundę - tyle, ile potrzeba do zbliżenia karty na odległość ok. 4 cm do specjalnego czytnika, bez konieczności składania podpisu czy też wprowadzania kodu PIN. Jeśli wartość transakcji przekracza poziom 20 euro, to ta sama karta jest używana do standardowej transakcji mikroprocesorowej, wymagającej potwierdzenia kodem PIN.

Sandra Alzetta, wiceprezes Visa Europe ds. innowacji, komentuje: „Sprawą o zasadniczym znaczeniu dla dokonywującego się przełomu stała się łatwość, z jaką produkt daje się dostosować do różnych potrzeb a także tempo, w jakim zwiększa się jego dostępność. Na niektórych rynkach zbliżamy się do wprowadzenia nowego rozwiązania we wszystkich typach kart. Funkcjonalność kart zbliżeniowych uległa dalszemu rozszerzeniu - obejmując karty studenckie, transportu miejskiego, karty wstępu na stadiony, czy też partnerskie karty płatnicze wydawane we współpracy z sieciami detalicznymi; zwiększa się również zakres ich akceptacji w obszarach uprzednio całkowicie opanowanych przez gotówkę, jak np. automaty sprzedające, z których jeden możemy oglądać na stoisku Visa na targach CARTES. Do końca tego roku liczba zbliżeniowych kart Visa w Europie osiągnie poziom 6 milionów, a w 201. r. spodziewane jest jej podwojenie”.

Źródło zdjęć: © (fot. Jupiterimages)
Źródło zdjęć: © (fot. Jupiterimages)

Karty zbliżeniowe Visa spełniają wszystkie wymogi Jednolitego Obszaru Płatności w Euro (ang. SEPA), dzięki zastosowaniu najnowszej technologii mikroprocesorowej zapewniającej m.in. najwyższy poziom bezpieczeństwa. Mogą obsługiwać istniejące programy lojalnościowe a także przyjmować inne chronione patentami aplikacje zbliżeniowe (np. w standardzie MIFARE - dotyczące funkcji biletu transportu miejskiego, kontroli dostępu, dokumentu tożsamości, itd.).

Technologia zbliżeniowa przynosi korzyści zarówno użytkownikom kart jak i detalistom. Po pierwsze, ulega skróceniu czas transakcji, co oznacza krótszy pobyt przy kasie i krótsze kolejki. Po drugie, większy niż przy gotówce poziom bezpieczeństwa przekłada się na niższe koszty obsługi i przechowywania gotówki przez detalistów oraz mniejszy poziom ryzyka dla konsumentów. Trzecią ważną korzyścią jest innowacyjny charakter kart zbliżeniowych i lepsza obsługa klienta.

Daje się zauważyć wzrost zainteresowania nową technologią wśród detalistów, zwłaszcza obsługujących zakupy o niskiej wartości, którzy potrafią dostrzec korzyści z szybszej obsługi klienta przy kasie punktu handlowo-usługowego.

Karty zbliżeniowe Visa są akceptowane na całym świecie, podobnie jak wszystkie inne karty Visa. Komercyjne programy zbliżeniowe Visa Europe są realizowane w Wielkiej Brytanii, Turcji, Polsce, we Włoszech i w Szwajcarii - do czego dochodzą programy pilotażowe w Hiszpanii, Francji i Niemczech.

Szanowna Użytkowniczko! Szanowny Użytkowniku!
×
Aby dalej móc dostarczać coraz lepsze materiały redakcyjne i udostępniać coraz lepsze usługi, potrzebujemy zgody na dopasowanie treści marketingowych do Twojego zachowania. Twoje dane są u nas bezpieczne, a zgodę możesz wycofać w każdej chwili na podstronie polityka prywatności.

Kliknij "PRZECHODZĘ DO SERWISU" lub na symbol "X" w górnym rogu tej planszy, jeżeli zgadzasz się na przetwarzanie przez Wirtualną Polskę i naszych Zaufanych Partnerów Twoich danych osobowych, zbieranych w ramach korzystania przez Ciebie z usług, portali i serwisów internetowych Wirtualnej Polski (w tym danych zapisywanych w plikach cookies) w celach marketingowych realizowanych na zlecenie naszych Zaufanych Partnerów. Jeśli nie zgadzasz się na przetwarzanie Twoich danych osobowych skorzystaj z ustawień w polityce prywatności. Zgoda jest dobrowolna i możesz ją w dowolnym momencie wycofać zmieniając ustawienia w polityce prywatności (w której znajdziesz odpowiedzi na wszystkie pytania związane z przetwarzaniem Twoich danych osobowych).

Od 25 maja 2018 roku obowiązuje Rozporządzenie Parlamentu Europejskiego i Rady (UE) 2016/679 (określane jako "RODO"). W związku z tym chcielibyśmy poinformować o przetwarzaniu Twoich danych oraz zasadach, na jakich odbywa się to po dniu 25 maja 2018 roku.

Kto będzie administratorem Twoich danych?

Administratorami Twoich danych będzie Wirtualna Polska Media Spółka Akcyjna z siedzibą w Warszawie, oraz pozostałe spółki z grupy Wirtualna Polska, jak również nasi Zaufani Partnerzy, z którymi stale współpracujemy. Szczegółowe informacje dotyczące administratorów znajdują się w polityce prywatności.

O jakich danych mówimy?

Chodzi o dane osobowe, które są zbierane w ramach korzystania przez Ciebie z naszych usług, portali i serwisów internetowych udostępnianych przez Wirtualną Polskę, w tym zapisywanych w plikach cookies, które są instalowane na naszych stronach przez Wirtualną Polskę oraz naszych Zaufanych Partnerów.

Dlaczego chcemy przetwarzać Twoje dane?

Przetwarzamy je dostarczać coraz lepsze materiały redakcyjne, dopasować ich tematykę do Twoich zainteresowań, tworzyć portale i serwisy internetowe, z których będziesz korzystać z przyjemnością, zapewniać większe bezpieczeństwo usług, udoskonalać nasze usługi i maksymalnie dopasować je do Twoich zainteresowań, pokazywać reklamy dopasowane do Twoich potrzeb. Szczegółowe informacje dotyczące celów przetwarzania Twoich danych znajdują się w polityce prywatności.

Komu możemy przekazać dane?

Twoje dane możemy przekazywać podmiotom przetwarzającym je na nasze zlecenie oraz podmiotom uprawnionym do uzyskania danych na podstawie obowiązującego prawa – oczywiście tylko, gdy wystąpią z żądaniem w oparciu o stosowną podstawę prawną.

Jakie masz prawa w stosunku do Twoich danych?

Masz prawo żądania dostępu, sprostowania, usunięcia lub ograniczenia przetwarzania danych. Możesz wycofać zgodę na przetwarzanie, zgłosić sprzeciw oraz skorzystać z innych praw wymienionych szczegółowo w polityce prywatności.

Jakie są podstawy prawne przetwarzania Twoich danych?

Podstawą prawną przetwarzania Twoich danych w celu świadczenia usług jest niezbędność do wykonania umów o ich świadczenie (tymi umowami są zazwyczaj regulaminy). Podstawą prawną przetwarzania danych w celu pomiarów statystycznych i marketingu własnego administratorów jest tzw. uzasadniony interes administratora. Przetwarzanie Twoich danych w celach marketingowych realizowanych przez Wirtualną Polskę na zlecenie Zaufanych Partnerów i bezpośrednio przez Zaufanych Partnerów będzie odbywać się na podstawie Twojej dobrowolnej zgody.