Nowe logo mBanku jest dostosowane do współczesnego świata. Czy aby na pewno?

Nowe logo mBanku jest dostosowane do współczesnego świata. Czy aby na pewno?27.11.2020 13:37
Siedziba mBanku w Warszawie z nowym logo na górze.
Źródło zdjęć: © mat prasowe

Kolorowe logo mBanku zna chyba każdy. To po prostu napis na tle różnobarwnych prostokątów. Firma postanowiła zmienić logo – krój pisma oraz towarzyszące kolory. Jednak, czy naprawdę ta zmiana jest aż tak sensowna?

mBank jest na rynku od 20 lat. Ostatnia zmiana logo miała miejsce w 2013 roku i tak oto naszym oczom ujawnił się znany napis na kolorowym tle. Powiedzmy sobie szczerze – bez względu na to, kto prowadzi nasze konta i tak znamy znaki poszczególnych firm. Jedną z nich jest mBank. Osobiście zawsze to logo kojarzyło mi się ze znaczną komplikacją – zwłaszcza przez tło. Sam napis był okej. Teraz się to zmieniło.

Na górze widzimy nowe logo, na dole stare., Źródło zdjęć: © mat prasowe
Na górze widzimy nowe logo, na dole stare.
Źródło zdjęć: © mat prasowe

Na stronie mBanku przeczytamy o zmianach, a na pierwszym miejscu jest "zastosowanie bezszeryfowej czcionki". Nijak nie przypomina ona krojów pisma, jak Helvetica, Arial czy Verdana ze względu na ogonki. Autorski font mBank (patrz: kod poniżej) do złudzenia przypomina darmową rodzinę krojów pisma "Isidora", przedstawionych przez Latinotype (chilijską fundację typograficzną).

W kodzie widać informację o wgraniu autorskiego kroju pisma., Źródło zdjęć: © strona mbank
W kodzie widać informację o wgraniu autorskiego kroju pisma.
Źródło zdjęć: © strona mbank

W czystej wersji bezszeryfowej wyglądałby mniej-więcej tak:

Logo mBanku pozbawione ogonków, Źródło zdjęć: © tech
Logo mBanku pozbawione ogonków
Źródło zdjęć: © tech

Nudno? Według mnie nie. Nowocześnie i prosto - tak! Bez względu na to jednak, zmiana poszła w dobrym kierunku. Typografia jest bardziej czytelna i nie ma charakteru lat 00, gdy królował Times New Roman.

mBank informuje też o nowych odcieniach dobrze znanych kolorów i ich zgodnością z WCAG (Web Content Accessibility Guidelines). Innymi słowy – kolory odpowiadają standardom wyświetlania kolorów przez przeglądarki, które są okrojone względem szerszych gamutów. Tak czy siak – czy ta zmiana była konieczna, skoro większość przeglądarek bez najmniejszego problemu obsługuję paletę sRGB? Moim zdaniem to niezauważalna różnica. Jednocześnie firma informuje o uporządkowaniu proporcji i układu kolorów w tle – dobry ruch, ale wciąż jest ich całkiem sporo.

Największą zmianą, która jest według mnie najbardziej sensowna, jest uproszczenie formy logo. W przeszłości pojawiało się ono w formie kuli ziemskiej lub smartfona. Teraz – zawsze i wszędzie – będzie to prostokąt z napisem. Dzięki temu firma uniknie nieporozumień i podkreśli jedność swojej identyfikacji wizualnej. Plus dla was mBank oraz agencji BNA, która zajęła się przygotowaniem zmiany.

Logo na budynku mBanku., Źródło zdjęć: © Materiały prasowe | mBank
Logo na budynku mBanku.
Źródło zdjęć: © Materiały prasowe | mBank

Znak mBanku pojawi się w pierwszej kolejności w publikacjach on-line, a z czasem na budynkach firmy. Na szczycie nowej siedziby firmy w Warszawie, przy ul. Prostej 18 już można zobaczyć nowy napis.

Źródło artykułu:WP Tech
Szanowna Użytkowniczko! Szanowny Użytkowniku!
×
Aby dalej móc dostarczać coraz lepsze materiały redakcyjne i udostępniać coraz lepsze usługi, potrzebujemy zgody na dopasowanie treści marketingowych do Twojego zachowania. Twoje dane są u nas bezpieczne, a zgodę możesz wycofać w każdej chwili na podstronie polityka prywatności.

Kliknij "PRZECHODZĘ DO SERWISU" lub na symbol "X" w górnym rogu tej planszy, jeżeli zgadzasz się na przetwarzanie przez Wirtualną Polskę i naszych Zaufanych Partnerów Twoich danych osobowych, zbieranych w ramach korzystania przez Ciebie z usług, portali i serwisów internetowych Wirtualnej Polski (w tym danych zapisywanych w plikach cookies) w celach marketingowych realizowanych na zlecenie naszych Zaufanych Partnerów. Jeśli nie zgadzasz się na przetwarzanie Twoich danych osobowych skorzystaj z ustawień w polityce prywatności. Zgoda jest dobrowolna i możesz ją w dowolnym momencie wycofać zmieniając ustawienia w polityce prywatności (w której znajdziesz odpowiedzi na wszystkie pytania związane z przetwarzaniem Twoich danych osobowych).

Od 25 maja 2018 roku obowiązuje Rozporządzenie Parlamentu Europejskiego i Rady (UE) 2016/679 (określane jako "RODO"). W związku z tym chcielibyśmy poinformować o przetwarzaniu Twoich danych oraz zasadach, na jakich odbywa się to po dniu 25 maja 2018 roku.

Kto będzie administratorem Twoich danych?

Administratorami Twoich danych będzie Wirtualna Polska Media Spółka Akcyjna z siedzibą w Warszawie, oraz pozostałe spółki z grupy Wirtualna Polska, jak również nasi Zaufani Partnerzy, z którymi stale współpracujemy. Szczegółowe informacje dotyczące administratorów znajdują się w polityce prywatności.

O jakich danych mówimy?

Chodzi o dane osobowe, które są zbierane w ramach korzystania przez Ciebie z naszych usług, portali i serwisów internetowych udostępnianych przez Wirtualną Polskę, w tym zapisywanych w plikach cookies, które są instalowane na naszych stronach przez Wirtualną Polskę oraz naszych Zaufanych Partnerów.

Dlaczego chcemy przetwarzać Twoje dane?

Przetwarzamy je dostarczać coraz lepsze materiały redakcyjne, dopasować ich tematykę do Twoich zainteresowań, tworzyć portale i serwisy internetowe, z których będziesz korzystać z przyjemnością, zapewniać większe bezpieczeństwo usług, udoskonalać nasze usługi i maksymalnie dopasować je do Twoich zainteresowań, pokazywać reklamy dopasowane do Twoich potrzeb. Szczegółowe informacje dotyczące celów przetwarzania Twoich danych znajdują się w polityce prywatności.

Komu możemy przekazać dane?

Twoje dane możemy przekazywać podmiotom przetwarzającym je na nasze zlecenie oraz podmiotom uprawnionym do uzyskania danych na podstawie obowiązującego prawa – oczywiście tylko, gdy wystąpią z żądaniem w oparciu o stosowną podstawę prawną.

Jakie masz prawa w stosunku do Twoich danych?

Masz prawo żądania dostępu, sprostowania, usunięcia lub ograniczenia przetwarzania danych. Możesz wycofać zgodę na przetwarzanie, zgłosić sprzeciw oraz skorzystać z innych praw wymienionych szczegółowo w polityce prywatności.

Jakie są podstawy prawne przetwarzania Twoich danych?

Podstawą prawną przetwarzania Twoich danych w celu świadczenia usług jest niezbędność do wykonania umów o ich świadczenie (tymi umowami są zazwyczaj regulaminy). Podstawą prawną przetwarzania danych w celu pomiarów statystycznych i marketingu własnego administratorów jest tzw. uzasadniony interes administratora. Przetwarzanie Twoich danych w celach marketingowych realizowanych przez Wirtualną Polskę na zlecenie Zaufanych Partnerów i bezpośrednio przez Zaufanych Partnerów będzie odbywać się na podstawie Twojej dobrowolnej zgody.