Nowa wersja barometru konsumenckiego Google

Nowa wersja barometru konsumenckiego Google23.07.2012 14:07

Consumer Barometer to darmowa usługa Google, które pozwala poznać i porównać informacje na temat korzystania z internetu i zwyczajów konsumenckich online w 39 krajach i 36 kategoriach produktowych. Narzędzie jest wspólną inicjatywą IAB Europe, TNS i Google, pierwszy raz zostało zaprezentowane w 2010 r.

Nowa wersja narzędzia zawiera aktualne dane z 201. r. oraz wygodny interfejs, który pozwala porównywać je na wiele sposobów. Korzystając z narzędzia można zrozumieć jak konsumenci korzystają z internetu, dowiadują się o produktach i kupują produkty z różnych kategorii.

Dzięki narzędziu można dowiedzieć się między innymi jak konsumenci korzystają z internetu w 3. krajach. Otrzymamy dane, z których wynika, iż jeśli chodzi o użycie smarfonów, w Polsce korzysta z nich 15% populacji, w Czechach 17%, a w Danii aż 45%. Dowiemy się także, że największy procent osób mających dostęp do internetu jest w Norwegii: tam aż 97% populacji ma dostęp do sieci, w czołówce jest też Nowa Zelandia (96%) i Holandia (92%). Polska jest w środku stawki (77%). Spośród badanych krajów najmniej osób ma dostęp do sieci w Egipcie (28%). Narzędzie pozwala też porównywać dane między kontynentami. Najwięcej użytkowników tabletów - 15% populacji - jest w Oceanii, na drugim miejscu jest Azja, a na trzecim Ameryka Północna, Europa znajduje się na czwartym miejscu z udziałem 7%.

Barometr Google pozwala też odpowiedzieć na inne pytania, np. w jaki sposób konsumenci kupują przez internet? Okazuje się, że największym rynkiem sprzedaży online jest Wielka Brytania, tam aż 39. populacji kupuje online, w czołówce są też Holandia (37%) i Dania (36%). Bardzo wysoko są również Czechy (33%). W Polsce z zakupów online korzysta 23% populacji, to jednak więcej niż w Belgii (18%) i we Włoszech (15%).

Narzędzie udostępnia wiele więcej ciekawych danych. Więcej na stronach http://www.consumerbarometer.com/

Szanowna Użytkowniczko! Szanowny Użytkowniku!
×
Aby dalej móc dostarczać coraz lepsze materiały redakcyjne i udostępniać coraz lepsze usługi, potrzebujemy zgody na dopasowanie treści marketingowych do Twojego zachowania. Twoje dane są u nas bezpieczne, a zgodę możesz wycofać w każdej chwili na podstronie polityka prywatności.

Kliknij "PRZECHODZĘ DO SERWISU" lub na symbol "X" w górnym rogu tej planszy, jeżeli zgadzasz się na przetwarzanie przez Wirtualną Polskę i naszych Zaufanych Partnerów Twoich danych osobowych, zbieranych w ramach korzystania przez Ciebie z usług, portali i serwisów internetowych Wirtualnej Polski (w tym danych zapisywanych w plikach cookies) w celach marketingowych realizowanych na zlecenie naszych Zaufanych Partnerów. Jeśli nie zgadzasz się na przetwarzanie Twoich danych osobowych skorzystaj z ustawień w polityce prywatności. Zgoda jest dobrowolna i możesz ją w dowolnym momencie wycofać zmieniając ustawienia w polityce prywatności (w której znajdziesz odpowiedzi na wszystkie pytania związane z przetwarzaniem Twoich danych osobowych).

Od 25 maja 2018 roku obowiązuje Rozporządzenie Parlamentu Europejskiego i Rady (UE) 2016/679 (określane jako "RODO"). W związku z tym chcielibyśmy poinformować o przetwarzaniu Twoich danych oraz zasadach, na jakich odbywa się to po dniu 25 maja 2018 roku.

Kto będzie administratorem Twoich danych?

Administratorami Twoich danych będzie Wirtualna Polska Media Spółka Akcyjna z siedzibą w Warszawie, oraz pozostałe spółki z grupy Wirtualna Polska, jak również nasi Zaufani Partnerzy, z którymi stale współpracujemy. Szczegółowe informacje dotyczące administratorów znajdują się w polityce prywatności.

O jakich danych mówimy?

Chodzi o dane osobowe, które są zbierane w ramach korzystania przez Ciebie z naszych usług, portali i serwisów internetowych udostępnianych przez Wirtualną Polskę, w tym zapisywanych w plikach cookies, które są instalowane na naszych stronach przez Wirtualną Polskę oraz naszych Zaufanych Partnerów.

Dlaczego chcemy przetwarzać Twoje dane?

Przetwarzamy je dostarczać coraz lepsze materiały redakcyjne, dopasować ich tematykę do Twoich zainteresowań, tworzyć portale i serwisy internetowe, z których będziesz korzystać z przyjemnością, zapewniać większe bezpieczeństwo usług, udoskonalać nasze usługi i maksymalnie dopasować je do Twoich zainteresowań, pokazywać reklamy dopasowane do Twoich potrzeb. Szczegółowe informacje dotyczące celów przetwarzania Twoich danych znajdują się w polityce prywatności.

Komu możemy przekazać dane?

Twoje dane możemy przekazywać podmiotom przetwarzającym je na nasze zlecenie oraz podmiotom uprawnionym do uzyskania danych na podstawie obowiązującego prawa – oczywiście tylko, gdy wystąpią z żądaniem w oparciu o stosowną podstawę prawną.

Jakie masz prawa w stosunku do Twoich danych?

Masz prawo żądania dostępu, sprostowania, usunięcia lub ograniczenia przetwarzania danych. Możesz wycofać zgodę na przetwarzanie, zgłosić sprzeciw oraz skorzystać z innych praw wymienionych szczegółowo w polityce prywatności.

Jakie są podstawy prawne przetwarzania Twoich danych?

Podstawą prawną przetwarzania Twoich danych w celu świadczenia usług jest niezbędność do wykonania umów o ich świadczenie (tymi umowami są zazwyczaj regulaminy). Podstawą prawną przetwarzania danych w celu pomiarów statystycznych i marketingu własnego administratorów jest tzw. uzasadniony interes administratora. Przetwarzanie Twoich danych w celach marketingowych realizowanych przez Wirtualną Polskę na zlecenie Zaufanych Partnerów i bezpośrednio przez Zaufanych Partnerów będzie odbywać się na podstawie Twojej dobrowolnej zgody.