Nowa strategia RIAA: będzie pod górkę?

Nowa strategia RIAA: będzie pod górkę?22.12.2008 17:00
Źródło zdjęć: © Jupiterimages

Wszystko wskazuje na to, że nowy pomysł RIAA na walkę z piractwem może okazać nie tak błyskotliwy, jak zamierzała tego organizacja. Jeden z dostawców internetowych uzależnił monitorowanie treści przesyłanych w jego sieci od opłat wnoszonych na jego korzyść przez RIAA. Czy to początek końca nowej metody zwalczania piractwa?

O tym, że RIAA zmienia strategię - http://www.idg.pl/news/330513/nowa.strategia.riaa.najpierw.ostrzezenie.pozniej.odciecie.od.sieci.html jeśli chodzi o walkę z piractwem, pisaliśmy kilka dni temu. Teraz okazało się, że nie wszystkim podoba się pomysł monitorowania treści przesyłanych w sieci. Jerry Scroggin, właściciel Bayou Internet and Communications z Luizjany, która posiada 10 do 12 tysięcy klientów stwierdził, że nie jest on policjantem i jeśli zdecydowałby się na wprowadzenie w życie propozycji RIAA, to nie odbywałoby się to bezpłatnie. Według niego taki monitoring oznacza poniesienie przez operatora konkretnych kosztów.

Scroggin stwierdził, że właściciele praw autorskich jak najbardziej mają prawo chronić swoją własność w Internecie. Jednak nie mają oni prawa nakazywać nikomu, aby robił to dobrowolnie, w ich imieniu oraz na swój koszt. Jest on gotów na monitorowanie treści przesyłanych w jego sieci, jednak nie zamierza robić tego swoim kosztem. Jedyną sytuacją, która może go przekonać do zmiany zdania, jest ewentualne postępowanie prowadzone przez odpowiednie organy np. w wyniku popełnienia przestępstwa związanego z jego siecią.

W podobnej sytuacji są dziesiątki innych drobnych dostawców Internetu. Działają oni na lokalnych rynkach, mają stałych klientów oraz przewidywalne wpływy, jednak cały czas muszą walczyć ze znacznie większymi, np. ogólnokrajowymi, dostawcami Internetu.

Według Scroggina jedynym wyjściem z zaistniałej sytuacji jest wspólna rozmowa pomiędzy przedstawicielami przemysłu muzycznego i dostawcami Internetu. Jej efektem miałyby być ustalenia, które zadowolą jednocześnie przemysł muzyczny, dostawców Internetu oraz samych klientów.

Źródło artykułu:idg.pl
Szanowna Użytkowniczko! Szanowny Użytkowniku!
×
Aby dalej móc dostarczać coraz lepsze materiały redakcyjne i udostępniać coraz lepsze usługi, potrzebujemy zgody na dopasowanie treści marketingowych do Twojego zachowania. Twoje dane są u nas bezpieczne, a zgodę możesz wycofać w każdej chwili na podstronie polityka prywatności.

Kliknij "PRZECHODZĘ DO SERWISU" lub na symbol "X" w górnym rogu tej planszy, jeżeli zgadzasz się na przetwarzanie przez Wirtualną Polskę i naszych Zaufanych Partnerów Twoich danych osobowych, zbieranych w ramach korzystania przez Ciebie z usług, portali i serwisów internetowych Wirtualnej Polski (w tym danych zapisywanych w plikach cookies) w celach marketingowych realizowanych na zlecenie naszych Zaufanych Partnerów. Jeśli nie zgadzasz się na przetwarzanie Twoich danych osobowych skorzystaj z ustawień w polityce prywatności. Zgoda jest dobrowolna i możesz ją w dowolnym momencie wycofać zmieniając ustawienia w polityce prywatności (w której znajdziesz odpowiedzi na wszystkie pytania związane z przetwarzaniem Twoich danych osobowych).

Od 25 maja 2018 roku obowiązuje Rozporządzenie Parlamentu Europejskiego i Rady (UE) 2016/679 (określane jako "RODO"). W związku z tym chcielibyśmy poinformować o przetwarzaniu Twoich danych oraz zasadach, na jakich odbywa się to po dniu 25 maja 2018 roku.

Kto będzie administratorem Twoich danych?

Administratorami Twoich danych będzie Wirtualna Polska Media Spółka Akcyjna z siedzibą w Warszawie, oraz pozostałe spółki z grupy Wirtualna Polska, jak również nasi Zaufani Partnerzy, z którymi stale współpracujemy. Szczegółowe informacje dotyczące administratorów znajdują się w polityce prywatności.

O jakich danych mówimy?

Chodzi o dane osobowe, które są zbierane w ramach korzystania przez Ciebie z naszych usług, portali i serwisów internetowych udostępnianych przez Wirtualną Polskę, w tym zapisywanych w plikach cookies, które są instalowane na naszych stronach przez Wirtualną Polskę oraz naszych Zaufanych Partnerów.

Dlaczego chcemy przetwarzać Twoje dane?

Przetwarzamy je dostarczać coraz lepsze materiały redakcyjne, dopasować ich tematykę do Twoich zainteresowań, tworzyć portale i serwisy internetowe, z których będziesz korzystać z przyjemnością, zapewniać większe bezpieczeństwo usług, udoskonalać nasze usługi i maksymalnie dopasować je do Twoich zainteresowań, pokazywać reklamy dopasowane do Twoich potrzeb. Szczegółowe informacje dotyczące celów przetwarzania Twoich danych znajdują się w polityce prywatności.

Komu możemy przekazać dane?

Twoje dane możemy przekazywać podmiotom przetwarzającym je na nasze zlecenie oraz podmiotom uprawnionym do uzyskania danych na podstawie obowiązującego prawa – oczywiście tylko, gdy wystąpią z żądaniem w oparciu o stosowną podstawę prawną.

Jakie masz prawa w stosunku do Twoich danych?

Masz prawo żądania dostępu, sprostowania, usunięcia lub ograniczenia przetwarzania danych. Możesz wycofać zgodę na przetwarzanie, zgłosić sprzeciw oraz skorzystać z innych praw wymienionych szczegółowo w polityce prywatności.

Jakie są podstawy prawne przetwarzania Twoich danych?

Podstawą prawną przetwarzania Twoich danych w celu świadczenia usług jest niezbędność do wykonania umów o ich świadczenie (tymi umowami są zazwyczaj regulaminy). Podstawą prawną przetwarzania danych w celu pomiarów statystycznych i marketingu własnego administratorów jest tzw. uzasadniony interes administratora. Przetwarzanie Twoich danych w celach marketingowych realizowanych przez Wirtualną Polskę na zlecenie Zaufanych Partnerów i bezpośrednio przez Zaufanych Partnerów będzie odbywać się na podstawie Twojej dobrowolnej zgody.