Nowa pasja Polaków - nagrania z kamer wyczynowych. Jakie wybieramy najczęściej?

Nowa pasja Polaków - nagrania z kamer wyczynowych. Jakie wybieramy najczęściej?28.04.2015 15:37
Źródło zdjęć: © Gordon Tarpley / CC

Rynek tradycyjnych kamer wideo wyraźnie się zmniejszył od czasu pojawienia się smartfonów. Mimo wszechobecnych tabletów i lustrzanek z opcją filmowania pojawiające się wciąż nowe technologie w rodzaju Full HD czy 4K sprawiają, że kamery wideo dalej się sprzedają. Po jakie modele najchętniej zatem sięgają Polacy?

Jak wynika z raportu sklepu Agito pierwszy kwartał 2015 roku wykazał aż 60-procentowy wzrost sprzedaży kamer wideo w stosunku do analogicznego okresu w roku ubiegłym, a przecież sezon wakacyjny dopiero przed nami. Z czego zatem wynika tak nagły wzrost popularności tego sprzętu?

Źródło zdjęć: © (fot. chip.pl)
Źródło zdjęć: © (fot. chip.pl)

Polacy zaczęli coraz bardziej doceniać kamery sportowe, które cechują się solidnością wykonania i wodoodpornością. Modele GoPro i ekspansja YouTube'a oraz innych portali społeczościowych sprawiły, że chętnie nagrywamy swoje wyczyny kaskaderskie i dzielimy się nimi ze znajomymi. Ta właśnie marka posiada aż 43-procentowy udział w rynku kamer wideo.

Warto też zauważyć, że do pierwszej trójki najchętniej kupowanych kamer trafił Samsung HMX F90WP, który jest równocześnie jedną z najtańszych kamer oferowanych przez Agito. Jej zaletą jest przede wszystkim możliwość bezpośredniego wysłania filmu na YouTube. Najdroższą kamerą z zestawienia jest zaś Panasonic HC-X920EP-K, który za cenę 3139 złotych umożliwia nagranie obrazu w rozdzielczości Full HD oraz w trybie High Speed (od 100 do 500 kl/s). Dodatkowo dzięki łączności Wi-Fi nagrany materiał możemy od razu obejrzeć na tablecie, co znacznie poprawia komfort pracy.

Polecamy w wydaniu internetowym chip.pl: James Bond gardzi smartfonami Sony

Zobacz także: Niesamowity lot nad wulkanem! To jeszcze odwaga czy już szaleństwo?

Szanowna Użytkowniczko! Szanowny Użytkowniku!
×
Aby dalej móc dostarczać coraz lepsze materiały redakcyjne i udostępniać coraz lepsze usługi, potrzebujemy zgody na dopasowanie treści marketingowych do Twojego zachowania. Twoje dane są u nas bezpieczne, a zgodę możesz wycofać w każdej chwili na podstronie polityka prywatności.

Kliknij "PRZECHODZĘ DO SERWISU" lub na symbol "X" w górnym rogu tej planszy, jeżeli zgadzasz się na przetwarzanie przez Wirtualną Polskę i naszych Zaufanych Partnerów Twoich danych osobowych, zbieranych w ramach korzystania przez Ciebie z usług, portali i serwisów internetowych Wirtualnej Polski (w tym danych zapisywanych w plikach cookies) w celach marketingowych realizowanych na zlecenie naszych Zaufanych Partnerów. Jeśli nie zgadzasz się na przetwarzanie Twoich danych osobowych skorzystaj z ustawień w polityce prywatności. Zgoda jest dobrowolna i możesz ją w dowolnym momencie wycofać zmieniając ustawienia w polityce prywatności (w której znajdziesz odpowiedzi na wszystkie pytania związane z przetwarzaniem Twoich danych osobowych).

Od 25 maja 2018 roku obowiązuje Rozporządzenie Parlamentu Europejskiego i Rady (UE) 2016/679 (określane jako "RODO"). W związku z tym chcielibyśmy poinformować o przetwarzaniu Twoich danych oraz zasadach, na jakich odbywa się to po dniu 25 maja 2018 roku.

Kto będzie administratorem Twoich danych?

Administratorami Twoich danych będzie Wirtualna Polska Media Spółka Akcyjna z siedzibą w Warszawie, oraz pozostałe spółki z grupy Wirtualna Polska, jak również nasi Zaufani Partnerzy, z którymi stale współpracujemy. Szczegółowe informacje dotyczące administratorów znajdują się w polityce prywatności.

O jakich danych mówimy?

Chodzi o dane osobowe, które są zbierane w ramach korzystania przez Ciebie z naszych usług, portali i serwisów internetowych udostępnianych przez Wirtualną Polskę, w tym zapisywanych w plikach cookies, które są instalowane na naszych stronach przez Wirtualną Polskę oraz naszych Zaufanych Partnerów.

Dlaczego chcemy przetwarzać Twoje dane?

Przetwarzamy je dostarczać coraz lepsze materiały redakcyjne, dopasować ich tematykę do Twoich zainteresowań, tworzyć portale i serwisy internetowe, z których będziesz korzystać z przyjemnością, zapewniać większe bezpieczeństwo usług, udoskonalać nasze usługi i maksymalnie dopasować je do Twoich zainteresowań, pokazywać reklamy dopasowane do Twoich potrzeb. Szczegółowe informacje dotyczące celów przetwarzania Twoich danych znajdują się w polityce prywatności.

Komu możemy przekazać dane?

Twoje dane możemy przekazywać podmiotom przetwarzającym je na nasze zlecenie oraz podmiotom uprawnionym do uzyskania danych na podstawie obowiązującego prawa – oczywiście tylko, gdy wystąpią z żądaniem w oparciu o stosowną podstawę prawną.

Jakie masz prawa w stosunku do Twoich danych?

Masz prawo żądania dostępu, sprostowania, usunięcia lub ograniczenia przetwarzania danych. Możesz wycofać zgodę na przetwarzanie, zgłosić sprzeciw oraz skorzystać z innych praw wymienionych szczegółowo w polityce prywatności.

Jakie są podstawy prawne przetwarzania Twoich danych?

Podstawą prawną przetwarzania Twoich danych w celu świadczenia usług jest niezbędność do wykonania umów o ich świadczenie (tymi umowami są zazwyczaj regulaminy). Podstawą prawną przetwarzania danych w celu pomiarów statystycznych i marketingu własnego administratorów jest tzw. uzasadniony interes administratora. Przetwarzanie Twoich danych w celach marketingowych realizowanych przez Wirtualną Polskę na zlecenie Zaufanych Partnerów i bezpośrednio przez Zaufanych Partnerów będzie odbywać się na podstawie Twojej dobrowolnej zgody.