Nie wyobrażamy sobie wakacji i ich planowania bez internetu

Nie wyobrażamy sobie wakacji i ich planowania bez internetu25.08.2015 12:46
Źródło zdjęć: © Fotolia / Kaspars Grinvalds

Jak udowadnia najnowszy raport PayPal i GFK, wielu Polaków ma jeszcze wakacje przed sobą i tylko 24 procent już wykorzystało swój urlop. 21 procent z nas w dalszym ciągu czeka na wakacyjne wyprzedaże we wrześniu, a spora grupa (6 procent) planuje wyjazd w okresie od października do grudnia.

Źródło zdjęć: © (fot. PayPal)
Źródło zdjęć: © (fot. PayPal)

Nasze podróże nie są ani za długie (ponad 2. procent badanych spędzi na wakacjach w sumie, przez cały rok, około 7 dni), ani za drogie – 45 procent planuje wydać na wyjazdach około 2 tysięcy złotych. Niezależnie jednak od powyższych czynników, lubimy być dobrze przygotowani do podróży i wykorzystujemy różne źródła informacji w trakcie zdobywania wiedzy o wybranym miejscu.

Jak usprawnić wakacyjne planowanie?

Planowanie wakacji może się czasami wydawać prawdziwym wyzwaniem, zwłaszcza kiedy podróżujemy z dziećmi lub mamy ograniczony budżet. Niezależnie jednak od tego, jakie przeszkody musimy pokonać, mamy jedno narzędzie, które ułatwia zwalczenie każdej z nich: internet.

Internet jest kluczowym rozwiązaniem dla polskich urlopowiczów –. ponad połowa (56 procent) uważa go za niezbędny w trakcie planowania wakacji, a niemal dla każdego (95 procent) w trakcie samej wycieczki lub wyjazdu. Do czego tak często go wykorzystujemy?

Przede wszystkim, internet jest niezastąpiony w wyszukiwaniu najtańszych ofert wakacyjnych (takich jak np. pakiety urlopowe, wycieczki, transport czy zakwaterowanie). Ponadto pomaga w wyszukiwaniu szczegółowych informacji odnośnie miejsca, do którego podróżujemy (w tym m. in. o średnich cenach, punktach gastronomicznych, atrakcjach turystycznych, służbie zdrowia, bezpieczeństwie, zwyczajach i polityce wizowej czy imigracyjnej).

Okazuje się, że w obu przypadkach, kanały online są popularniejsze od swoich odpowiedników offline - tylko 1. procent osób wyszukuje oferty i tylko 5 procent szczegółowych informacji w siedzibie agencji lub przez telefon. W tym samym czasie, odpowiednio 78 procent i 18 procent wykorzystuje w tym celu stronę internetową biura lub jej profil w mediach społecznościowych. Warto również pamiętać o wyjątkowej popularności samych wyszukiwarek internetowych i innych portali podróżniczych.

Na co się decydujemy I dlaczego?

Polscy turyści od dłuższego czasu przestają się interesować pakietami wakacyjnymi w stylu all-inclusive w zamkniętych i luksusowych ośrodkach. Najbardziej kuszący dla nas rodzaj wypoczynku to ten relaksujący, a dopiero następnie słoneczny i przygodowy. Polacy wybierają najczęściej pobyt w hotelach (26 procent) i wynajętych apartamentach/domach (24 procent), ale pobyt u rodziny (14 procent) lub przyjaciół (11 procent) również jest całkiem popularny. Jeżeli chodzi o wybór miejsca, w którym chcemy spędzić urlop, duże znaczenie ma cena (53 procent Polaków wybiera ją jako jeden z najważniejszych czynników), następnie dobre opinie wśród recenzentów lub znajomych (43 procent). Jednocześnie, w trakcie wyboru miejsca pobytu, połączenie Wi-Fi jest jednym z najważniejszych elementów dla 20 procent Polaków. Oznacza to, że dostęp do skrzynki mailowej, media społecznościowe i inne usługi online są dla nas ważniejsze niż np. dodatkowe wyposażenie ośrodka czy rodzinna atmosfera. Lubimy mieć również wiele możliwości
uregulowania płatności –. ten czynnik jest ważny dla 22 procent badanych.

Najpopularniejszym środkiem transportu jest samochód, który wybiera 6. procent ankietowanych. Na drugim miejscu plasują się linie lotnicze (13 procent) - Polacy wybierają je przede wszystkim ze względu na cenę – 73 procent wyznacza koszt jako najważniejszy czynnik. 39 procent kieruje się polityką bagażową, a 41 procent ofertą portów docelowych. Co więcej, znaczącą rolę w podejmowaniu decyzji odgrywają zniżki i oferty specjalne – 8 procent wskazuje, że jest to jeden z najważniejszych argumentów, który decyduje o wyborze miejsca wakacji.

Dlaczego jesteśmy online w trakcie wakacji?

Internet jest dla Polaków nie tylko niezwykle użyteczny w trakcie planowania wakacji, ale także w trakcie samego pobytu –. prawie 56 procent z nas uważa go za niezbędny w trakcie urlopu. Podczas wakacji wykorzystujemy go zarówno do sprawdzania mapy i szukania objazdów (38 procent), jak i znajdowania najlepszych restauracji i atrakcji turystycznych (26 procent). Wchodzimy do internetu również po to, by być w kontakcie z rodziną i znajomymi np. poprzez media społecznościowe (21 procent).

Polacy pozostają na wakacjach oszczędni –. zazwyczaj, planujemy wydać na wakacje nie więcej niż 2 tysiące złotych. Nie oznacza to jednak, że nie lubimy zrobić zakupów online w trakcie wyjazdu – kupujemy w ten sposób coraz więcej produktów cyfrowych, np. e-booki do poczytania na plaży czy muzykę do podróży samochodem – dla 4 procent Polaków jest to główny powód używania internetu w trakcie wakacji.

Najpopularniejszym sposobem płatności na wakacjach (zarówno przed, jak i w trakcie pobytu) jest gotówka (4. procent) oraz karty kredytowe (25 procent). Jednocześnie, 20 procent Polaków wykorzystuje do pokrycia wakacyjnych wydatków system PayPal, a 24 procent, które jeszcze tego nie robiło, rozważa jego użycie w przyszłości. Popularność serwisu w trakcie podróży można tłumaczyć nie tylko wygodą I bezpieczeństwem, ale także dostępnością na całym świecie.

Polecamy w wydaniu internetowym chip.pl: Smartfon z wodoodpornym ogniwem paliwowym

Szanowna Użytkowniczko! Szanowny Użytkowniku!
×
Aby dalej móc dostarczać coraz lepsze materiały redakcyjne i udostępniać coraz lepsze usługi, potrzebujemy zgody na dopasowanie treści marketingowych do Twojego zachowania. Twoje dane są u nas bezpieczne, a zgodę możesz wycofać w każdej chwili na podstronie polityka prywatności.

Kliknij "PRZECHODZĘ DO SERWISU" lub na symbol "X" w górnym rogu tej planszy, jeżeli zgadzasz się na przetwarzanie przez Wirtualną Polskę i naszych Zaufanych Partnerów Twoich danych osobowych, zbieranych w ramach korzystania przez Ciebie z usług, portali i serwisów internetowych Wirtualnej Polski (w tym danych zapisywanych w plikach cookies) w celach marketingowych realizowanych na zlecenie naszych Zaufanych Partnerów. Jeśli nie zgadzasz się na przetwarzanie Twoich danych osobowych skorzystaj z ustawień w polityce prywatności. Zgoda jest dobrowolna i możesz ją w dowolnym momencie wycofać zmieniając ustawienia w polityce prywatności (w której znajdziesz odpowiedzi na wszystkie pytania związane z przetwarzaniem Twoich danych osobowych).

Od 25 maja 2018 roku obowiązuje Rozporządzenie Parlamentu Europejskiego i Rady (UE) 2016/679 (określane jako "RODO"). W związku z tym chcielibyśmy poinformować o przetwarzaniu Twoich danych oraz zasadach, na jakich odbywa się to po dniu 25 maja 2018 roku.

Kto będzie administratorem Twoich danych?

Administratorami Twoich danych będzie Wirtualna Polska Media Spółka Akcyjna z siedzibą w Warszawie, oraz pozostałe spółki z grupy Wirtualna Polska, jak również nasi Zaufani Partnerzy, z którymi stale współpracujemy. Szczegółowe informacje dotyczące administratorów znajdują się w polityce prywatności.

O jakich danych mówimy?

Chodzi o dane osobowe, które są zbierane w ramach korzystania przez Ciebie z naszych usług, portali i serwisów internetowych udostępnianych przez Wirtualną Polskę, w tym zapisywanych w plikach cookies, które są instalowane na naszych stronach przez Wirtualną Polskę oraz naszych Zaufanych Partnerów.

Dlaczego chcemy przetwarzać Twoje dane?

Przetwarzamy je dostarczać coraz lepsze materiały redakcyjne, dopasować ich tematykę do Twoich zainteresowań, tworzyć portale i serwisy internetowe, z których będziesz korzystać z przyjemnością, zapewniać większe bezpieczeństwo usług, udoskonalać nasze usługi i maksymalnie dopasować je do Twoich zainteresowań, pokazywać reklamy dopasowane do Twoich potrzeb. Szczegółowe informacje dotyczące celów przetwarzania Twoich danych znajdują się w polityce prywatności.

Komu możemy przekazać dane?

Twoje dane możemy przekazywać podmiotom przetwarzającym je na nasze zlecenie oraz podmiotom uprawnionym do uzyskania danych na podstawie obowiązującego prawa – oczywiście tylko, gdy wystąpią z żądaniem w oparciu o stosowną podstawę prawną.

Jakie masz prawa w stosunku do Twoich danych?

Masz prawo żądania dostępu, sprostowania, usunięcia lub ograniczenia przetwarzania danych. Możesz wycofać zgodę na przetwarzanie, zgłosić sprzeciw oraz skorzystać z innych praw wymienionych szczegółowo w polityce prywatności.

Jakie są podstawy prawne przetwarzania Twoich danych?

Podstawą prawną przetwarzania Twoich danych w celu świadczenia usług jest niezbędność do wykonania umów o ich świadczenie (tymi umowami są zazwyczaj regulaminy). Podstawą prawną przetwarzania danych w celu pomiarów statystycznych i marketingu własnego administratorów jest tzw. uzasadniony interes administratora. Przetwarzanie Twoich danych w celach marketingowych realizowanych przez Wirtualną Polskę na zlecenie Zaufanych Partnerów i bezpośrednio przez Zaufanych Partnerów będzie odbywać się na podstawie Twojej dobrowolnej zgody.