Największe polskie e-księgarnie

Największe polskie e-księgarnie30.09.2009 17:30
Źródło zdjęć: © internetstandard.pl

Z roku na rok wyraźnie maleje dystans jaki dzieli Empik.com od lidera kategorii "książki i multimedia", czyli sklepu Merlin.pl.

_ "Ta branża z całą pewnością jest stabilna i dawno już wyłoniła swoich liderów _" - tak rynek polskich sklepów internetowych sprzedających książki i multimedia ocenia raport e-commerce 2009
Faktem jest, że najwyższe pozycję w tej kategorii asortymentowej od kilku lat już zajmują tacy gracze jak Merlin.pl i Empik.com.

Również i w 200. r. pierwsze miejsce należało do sklepu Merlin.pl, którego przychody we wspomnianym okresie wyniosły 119 mln zł. Od co najmniej dwóch lat obserwujemy stały wzrost przychodów spółki (w 2006 r. wygenerowała 63 mln zł przychodu a rok później już 80 mln zł). Także od co najmniej dwóch lat największa i najstarsza w polskiej sieci księgarnia przeobraża się w internetowy supermarket sprzedający produkty z wielu różnych grup asortymentowych. Książki i multimedia (muzyka, filmy) to jednak w dalszym ciągu trzon działalności, który wygenerowała aż 81% ubiegłorocznej sprzedaży sklepu.
Największy konkurent Merlina - Empik.com - w 2008 r. osiągnął ok. 85 mln zł przychodu, a dystans,
jaki dzieli go od lidera, z roku na rok wyraźnie się zmniejsza.

Źródło zdjęć: © (fot. internetstandard.pl)
Źródło zdjęć: © (fot. internetstandard.pl)

Dwóch największych konkurentów łączą zasadniczo dwie kwestie. Pierwsza to to, że obaj są nie tylko największymi sklepami w swojej kategorii, ale są jednymi z największych e-sklepów w ogóle. Merlin zajął w 200. r. 3. miejsce w rankingu sklepów o największych przychodach netto. Empik.com w tym samym zestawieniu uplasował się na pozycji 7. Kolejną wspólną cechą dwóch sklepów jest to, że w 2008 r. strony Merlina odwiedzało średnio 1,1 mln użytkowników miesięcznie, zaś strony Empiku prawie 850 tys. Dzięki temu sklepom przypadł tytuł najczęściej odwiedzanych w polskiej sieci (za Megapanel PBI/Gemius).

Co więcej o książkach i muzyce?

Poza pierwszą czwórką żaden sklep z kategorii "Książki i multimedia" nie przekroczył w ubiegłym roku 1. mln zł przychodu.
Wśród wszystkich polskich sklepów (z różnych grup asortymentowych) PageRank wyższy bądź równy 4 ma jedynie co szósty polski sklep internetowy. W kategorii "książki i multimedia" wskaźnik wyższy bądź równy 4 ma ponad połowa sklepów. Najwyższe wartości wskaźnika PageRank mają sprzedawcy właśnie tej kategorii.

Źródło artykułu:internetstandard.pl
Szanowna Użytkowniczko! Szanowny Użytkowniku!
×
Aby dalej móc dostarczać coraz lepsze materiały redakcyjne i udostępniać coraz lepsze usługi, potrzebujemy zgody na dopasowanie treści marketingowych do Twojego zachowania. Twoje dane są u nas bezpieczne, a zgodę możesz wycofać w każdej chwili na podstronie polityka prywatności.

Kliknij "PRZECHODZĘ DO SERWISU" lub na symbol "X" w górnym rogu tej planszy, jeżeli zgadzasz się na przetwarzanie przez Wirtualną Polskę i naszych Zaufanych Partnerów Twoich danych osobowych, zbieranych w ramach korzystania przez Ciebie z usług, portali i serwisów internetowych Wirtualnej Polski (w tym danych zapisywanych w plikach cookies) w celach marketingowych realizowanych na zlecenie naszych Zaufanych Partnerów. Jeśli nie zgadzasz się na przetwarzanie Twoich danych osobowych skorzystaj z ustawień w polityce prywatności. Zgoda jest dobrowolna i możesz ją w dowolnym momencie wycofać zmieniając ustawienia w polityce prywatności (w której znajdziesz odpowiedzi na wszystkie pytania związane z przetwarzaniem Twoich danych osobowych).

Od 25 maja 2018 roku obowiązuje Rozporządzenie Parlamentu Europejskiego i Rady (UE) 2016/679 (określane jako "RODO"). W związku z tym chcielibyśmy poinformować o przetwarzaniu Twoich danych oraz zasadach, na jakich odbywa się to po dniu 25 maja 2018 roku.

Kto będzie administratorem Twoich danych?

Administratorami Twoich danych będzie Wirtualna Polska Media Spółka Akcyjna z siedzibą w Warszawie, oraz pozostałe spółki z grupy Wirtualna Polska, jak również nasi Zaufani Partnerzy, z którymi stale współpracujemy. Szczegółowe informacje dotyczące administratorów znajdują się w polityce prywatności.

O jakich danych mówimy?

Chodzi o dane osobowe, które są zbierane w ramach korzystania przez Ciebie z naszych usług, portali i serwisów internetowych udostępnianych przez Wirtualną Polskę, w tym zapisywanych w plikach cookies, które są instalowane na naszych stronach przez Wirtualną Polskę oraz naszych Zaufanych Partnerów.

Dlaczego chcemy przetwarzać Twoje dane?

Przetwarzamy je dostarczać coraz lepsze materiały redakcyjne, dopasować ich tematykę do Twoich zainteresowań, tworzyć portale i serwisy internetowe, z których będziesz korzystać z przyjemnością, zapewniać większe bezpieczeństwo usług, udoskonalać nasze usługi i maksymalnie dopasować je do Twoich zainteresowań, pokazywać reklamy dopasowane do Twoich potrzeb. Szczegółowe informacje dotyczące celów przetwarzania Twoich danych znajdują się w polityce prywatności.

Komu możemy przekazać dane?

Twoje dane możemy przekazywać podmiotom przetwarzającym je na nasze zlecenie oraz podmiotom uprawnionym do uzyskania danych na podstawie obowiązującego prawa – oczywiście tylko, gdy wystąpią z żądaniem w oparciu o stosowną podstawę prawną.

Jakie masz prawa w stosunku do Twoich danych?

Masz prawo żądania dostępu, sprostowania, usunięcia lub ograniczenia przetwarzania danych. Możesz wycofać zgodę na przetwarzanie, zgłosić sprzeciw oraz skorzystać z innych praw wymienionych szczegółowo w polityce prywatności.

Jakie są podstawy prawne przetwarzania Twoich danych?

Podstawą prawną przetwarzania Twoich danych w celu świadczenia usług jest niezbędność do wykonania umów o ich świadczenie (tymi umowami są zazwyczaj regulaminy). Podstawą prawną przetwarzania danych w celu pomiarów statystycznych i marketingu własnego administratorów jest tzw. uzasadniony interes administratora. Przetwarzanie Twoich danych w celach marketingowych realizowanych przez Wirtualną Polskę na zlecenie Zaufanych Partnerów i bezpośrednio przez Zaufanych Partnerów będzie odbywać się na podstawie Twojej dobrowolnej zgody.