Nachodzą wielkie zmiany w wyszukiwarce Google

Nachodzą wielkie zmiany w wyszukiwarce Google04.02.2016 13:08
Źródło zdjęć: © PD

Pod koniec tego miesiąca zmieni się w Google'u główna osoba, odpowiedzialna za wciąż największą część działalności firmy – wyszukiwarkę internetową. Nowy szef ma znacząco zmienić sposób działania najważniejszej usługi Google'a.

Google nie chce, by wyszukiwarka internetowa działała w gruncie rzeczy wciąż tak samo, jak jeszcze w latach 90. Od tamtych czasów jednak sposób, w jaki korzystamy z internetu, jego rola w naszym codziennym życiu i urządzenia, których używamy do łączenia się z siecią – wszystko to zmieniło się w stopniu tak znaczącym, że kurczowe trzymanie się tradycji wydaje się mieć coraz mniej sensu. Tak przynajmniej zdaje się uważać szefostwo korporacji, które na nowego szefa jej najważniejszego oddziału mianowała Johna Giannandrea – dotychczas głównego odpowiedzialnego za wysiłki firmy związane ze sztuczną inteligencją.

- Uważam, że komputery są wyjątkowo głupie. Komputer jest jak 4-letnie dziecko – powiedział on jeszcze w październiku w wywiadzie udzielonym magazynowi "Fortune".

Google chce zmienić ten stan rzeczy. Chce, by wyszukiwarka internetowa służyła nie tylko do znajdowania informacji potrzebnych użytkownikowi w danym momencie, ale też sama rozumiała jego potrzeby i proponowała rozwiązania jeszcze zanim zada on bezpośrednie pytanie. Google ma się stać czymś w rodzaju osobistego asystenta użytkownika, a pomóc ma w tym właśnie sztuczna inteligencja.

Źródło zdjęć: © Sundar Pichai, CEO Google'a (fot. Maurizio Pesce / CC)
Źródło zdjęć: © Sundar Pichai, CEO Google'a (fot. Maurizio Pesce / CC)

Olbrzymią rolę w projekcie rozwoju wyszukiwarki, o którym Google nie mówi na razie wprost, pełnić będzie z pewnością firma DeepMind. Google przejął ją na początku 2014 roku, ostatnio zaś inny opracowany przez nią system dokonał prawdziwego kroku milowego.

Pod koniec stycznia stworzonemu przez DeepMind automatowi udało się pokonać Fana Hui, trzykrotnego zdobywcę tytułu mistrza Europy w Go. O tej starochińskiej grze planszowej długo mówiło się, że dobrze są w nią stanie grać wyłącznie ludzie. Wydawało się, że bez prawdziwej, ludzkiej inteligencji sukces w Go nie jest możliwy. Później mówiono, że stworzenie pokonującego człowieka programu komputerowego jest możliwe, ale zajmie jeszcze przynajmniej 10 lat.

Tymczasem opracowanemu przez DeepMind programowi udało się to zrobić już teraz i to z olbrzymią przewagą – wygrał z człowiekiem 5:0. Google oczywiście nie finansuje prac nad rozwojem SI tylko po to, by tworzyć maszyny bardzo dobrze radzące sobie z grami planszowymi. Pozostaje więc tylko czekać na to, jak sztuczna inteligencja wpłynie na działanie najpopularniejszej wyszukiwarki internetowej na świecie.

_ Dominik Gąska _

Źródło artykułu:WP Tech
Szanowna Użytkowniczko! Szanowny Użytkowniku!
×
Aby dalej móc dostarczać coraz lepsze materiały redakcyjne i udostępniać coraz lepsze usługi, potrzebujemy zgody na dopasowanie treści marketingowych do Twojego zachowania. Twoje dane są u nas bezpieczne, a zgodę możesz wycofać w każdej chwili na podstronie polityka prywatności.

Kliknij "PRZECHODZĘ DO SERWISU" lub na symbol "X" w górnym rogu tej planszy, jeżeli zgadzasz się na przetwarzanie przez Wirtualną Polskę i naszych Zaufanych Partnerów Twoich danych osobowych, zbieranych w ramach korzystania przez Ciebie z usług, portali i serwisów internetowych Wirtualnej Polski (w tym danych zapisywanych w plikach cookies) w celach marketingowych realizowanych na zlecenie naszych Zaufanych Partnerów. Jeśli nie zgadzasz się na przetwarzanie Twoich danych osobowych skorzystaj z ustawień w polityce prywatności. Zgoda jest dobrowolna i możesz ją w dowolnym momencie wycofać zmieniając ustawienia w polityce prywatności (w której znajdziesz odpowiedzi na wszystkie pytania związane z przetwarzaniem Twoich danych osobowych).

Od 25 maja 2018 roku obowiązuje Rozporządzenie Parlamentu Europejskiego i Rady (UE) 2016/679 (określane jako "RODO"). W związku z tym chcielibyśmy poinformować o przetwarzaniu Twoich danych oraz zasadach, na jakich odbywa się to po dniu 25 maja 2018 roku.

Kto będzie administratorem Twoich danych?

Administratorami Twoich danych będzie Wirtualna Polska Media Spółka Akcyjna z siedzibą w Warszawie, oraz pozostałe spółki z grupy Wirtualna Polska, jak również nasi Zaufani Partnerzy, z którymi stale współpracujemy. Szczegółowe informacje dotyczące administratorów znajdują się w polityce prywatności.

O jakich danych mówimy?

Chodzi o dane osobowe, które są zbierane w ramach korzystania przez Ciebie z naszych usług, portali i serwisów internetowych udostępnianych przez Wirtualną Polskę, w tym zapisywanych w plikach cookies, które są instalowane na naszych stronach przez Wirtualną Polskę oraz naszych Zaufanych Partnerów.

Dlaczego chcemy przetwarzać Twoje dane?

Przetwarzamy je dostarczać coraz lepsze materiały redakcyjne, dopasować ich tematykę do Twoich zainteresowań, tworzyć portale i serwisy internetowe, z których będziesz korzystać z przyjemnością, zapewniać większe bezpieczeństwo usług, udoskonalać nasze usługi i maksymalnie dopasować je do Twoich zainteresowań, pokazywać reklamy dopasowane do Twoich potrzeb. Szczegółowe informacje dotyczące celów przetwarzania Twoich danych znajdują się w polityce prywatności.

Komu możemy przekazać dane?

Twoje dane możemy przekazywać podmiotom przetwarzającym je na nasze zlecenie oraz podmiotom uprawnionym do uzyskania danych na podstawie obowiązującego prawa – oczywiście tylko, gdy wystąpią z żądaniem w oparciu o stosowną podstawę prawną.

Jakie masz prawa w stosunku do Twoich danych?

Masz prawo żądania dostępu, sprostowania, usunięcia lub ograniczenia przetwarzania danych. Możesz wycofać zgodę na przetwarzanie, zgłosić sprzeciw oraz skorzystać z innych praw wymienionych szczegółowo w polityce prywatności.

Jakie są podstawy prawne przetwarzania Twoich danych?

Podstawą prawną przetwarzania Twoich danych w celu świadczenia usług jest niezbędność do wykonania umów o ich świadczenie (tymi umowami są zazwyczaj regulaminy). Podstawą prawną przetwarzania danych w celu pomiarów statystycznych i marketingu własnego administratorów jest tzw. uzasadniony interes administratora. Przetwarzanie Twoich danych w celach marketingowych realizowanych przez Wirtualną Polskę na zlecenie Zaufanych Partnerów i bezpośrednio przez Zaufanych Partnerów będzie odbywać się na podstawie Twojej dobrowolnej zgody.