Mysz jako gitara, masażysta lub blokada komputera

Mysz jako gitara, masażysta lub blokada komputera10.11.2011 13:39

Co może łączyć matę do masażu, wirtualną gitarę i pluszową owieczkę? Odpowiedzią na to pytanie jest Microsoft Touch Mouse - dotykowa mysz zaprojektowana przez dział Microsoft Hardware. Aby jednak zrozumieć istotę tych nietypowych koneksji, należy przyjrzeć się pracom laureatów konkursu UIST Student Innovation Contest zorganizowanego przez ACM (Stowarzyszenie dla Maszyn Liczących) oraz Microsoft Applied Sciences Group.

Różnorodność zastosowań i pomysłów, zgłaszanych przez uczestników konkursu, była ogromna. Studenci z Wellesey College z Massachusetts zaprezentowali TUI.TAR —. wirtualną gitarę zbudowaną na bazie myszy Touch Mouse. Wykorzystując powierzchnię dotykową myszy, przypisali oni poszczególnym gestom, funkcje odpowiadające uderzaniu w struny i strojeniu rzeczywistej gitary. Innym nietypowym wynalazkiem okazała się Moussage Mat — mata masująca, którą jurorzy nagrodzili w kategorii „Najlepiej przygotowane”.

Studenci z Berkley stworzyli matę, która pozwala na bezdotykowy masaż za pomocą ruchów wykonywanych po powierzchni panelu dotykowego Touch Mouse. Dwanaście punktów na macie połączonych zostało z odpowiednimi gestami wykonywanymi na myszy —. pod ich wpływem, punkty zaczynają wibrować i masować osobę leżącą na macie.

Niemniej zaskakującym był projekt „Snail Interface”, wyróżniony nagrodą od publiczności. Wykorzystując Touch Mouse, studenci z MIT Media Lab stworzyli projektor w kształcie ślimaka, po uruchomieniu którego mysz Microsoft pozwala na sterowanie wirtualnymi antenkami zwierzęcia, dzięki czemu użytkownik ma szansę dowiedzieć się, jak ślimaki postrzegają otaczającą je rzeczywistość.

Wśród zaprezentowanych projektów, znalazły się również rozwiązania bardziej pragmatyczne. Wśród nich znalazło się oprogramowanie do zmiany rozmiaru okien w systemie Windows, zaprojektowane przez studentów z Carnegie Mellon University z Pensylwanii. Ta prosta, a jednak bardzo użyteczna funkcja, pozwala za pomocą gestów, dowolnie dostosowywać rozmiary okien w systemie Windows 7. Innym, równie pragmatycznym pomysłem, zwiększającym bezpieczeństwo prywatnych danych, był projekt „Grip to Identify” — rozwiązanie wykorzystujące indywidualny chwyt myszy każdego użytkownika do blokowania i odblokowywania jego komputera.

Uwagę jurorów przykuły również projekty wykorzystujące do modyfikacji funkcji Touch Mouse pluszowe zabawki. Grupa studentek z Massachusetts przygotowała interaktywną grę planszową dla dzieci, nagrodzoną w kategorii „Najbardziej użyteczne”. Touch Mouse stała się w niej podstawą do zbudowania pluszowej owieczki-pacynki, który poruszając się po interaktywnej planszy, poszukuje zaginionej pasterki. Gesty po powierzchni Touch Mouse zaszytej w maskotce, imitują ruchy zwierzęcia, a kolejnym etapom gry towarzyszą nagrane wcześniej komentarze audio, które informują dzieci, gdzie owieczka powinna kierować się dalej, by odnaleźć swoją właścicielkę. Projektem, który zdobył nagrodę w kategorii „Najlepiej wykonane”. okazał się Toki D.I.Y. Ten nietypowy zestaw narzędziowy w postaci pluszowego słonia, stworzony przez studentów z kopenhaskiego IT University, to kolejny przykład zaszycia Touch Mouse w zabawce. Mysz połączona została przewodnikami z poszczególnymi częściami ciała maskotki — uszami, trąbą, łapami. Dotyk tych
właśnie części ciała, odzwierciedlany jest na ekranie komputera.

Projekty przygotowane przez studentów z różnych części świata miały spełniać kilka warunków: łączyć Touch Mouse z innymi urządzeniami i czujnikami, tworzyć nowe aplikacje dla myszy oraz prezentować nieszablonowe rozwiązania dla urządzenia, którym posługujemy się na co dzień.

Szanowna Użytkowniczko! Szanowny Użytkowniku!
×
Aby dalej móc dostarczać coraz lepsze materiały redakcyjne i udostępniać coraz lepsze usługi, potrzebujemy zgody na dopasowanie treści marketingowych do Twojego zachowania. Twoje dane są u nas bezpieczne, a zgodę możesz wycofać w każdej chwili na podstronie polityka prywatności.

Kliknij "PRZECHODZĘ DO SERWISU" lub na symbol "X" w górnym rogu tej planszy, jeżeli zgadzasz się na przetwarzanie przez Wirtualną Polskę i naszych Zaufanych Partnerów Twoich danych osobowych, zbieranych w ramach korzystania przez Ciebie z usług, portali i serwisów internetowych Wirtualnej Polski (w tym danych zapisywanych w plikach cookies) w celach marketingowych realizowanych na zlecenie naszych Zaufanych Partnerów. Jeśli nie zgadzasz się na przetwarzanie Twoich danych osobowych skorzystaj z ustawień w polityce prywatności. Zgoda jest dobrowolna i możesz ją w dowolnym momencie wycofać zmieniając ustawienia w polityce prywatności (w której znajdziesz odpowiedzi na wszystkie pytania związane z przetwarzaniem Twoich danych osobowych).

Od 25 maja 2018 roku obowiązuje Rozporządzenie Parlamentu Europejskiego i Rady (UE) 2016/679 (określane jako "RODO"). W związku z tym chcielibyśmy poinformować o przetwarzaniu Twoich danych oraz zasadach, na jakich odbywa się to po dniu 25 maja 2018 roku.

Kto będzie administratorem Twoich danych?

Administratorami Twoich danych będzie Wirtualna Polska Media Spółka Akcyjna z siedzibą w Warszawie, oraz pozostałe spółki z grupy Wirtualna Polska, jak również nasi Zaufani Partnerzy, z którymi stale współpracujemy. Szczegółowe informacje dotyczące administratorów znajdują się w polityce prywatności.

O jakich danych mówimy?

Chodzi o dane osobowe, które są zbierane w ramach korzystania przez Ciebie z naszych usług, portali i serwisów internetowych udostępnianych przez Wirtualną Polskę, w tym zapisywanych w plikach cookies, które są instalowane na naszych stronach przez Wirtualną Polskę oraz naszych Zaufanych Partnerów.

Dlaczego chcemy przetwarzać Twoje dane?

Przetwarzamy je dostarczać coraz lepsze materiały redakcyjne, dopasować ich tematykę do Twoich zainteresowań, tworzyć portale i serwisy internetowe, z których będziesz korzystać z przyjemnością, zapewniać większe bezpieczeństwo usług, udoskonalać nasze usługi i maksymalnie dopasować je do Twoich zainteresowań, pokazywać reklamy dopasowane do Twoich potrzeb. Szczegółowe informacje dotyczące celów przetwarzania Twoich danych znajdują się w polityce prywatności.

Komu możemy przekazać dane?

Twoje dane możemy przekazywać podmiotom przetwarzającym je na nasze zlecenie oraz podmiotom uprawnionym do uzyskania danych na podstawie obowiązującego prawa – oczywiście tylko, gdy wystąpią z żądaniem w oparciu o stosowną podstawę prawną.

Jakie masz prawa w stosunku do Twoich danych?

Masz prawo żądania dostępu, sprostowania, usunięcia lub ograniczenia przetwarzania danych. Możesz wycofać zgodę na przetwarzanie, zgłosić sprzeciw oraz skorzystać z innych praw wymienionych szczegółowo w polityce prywatności.

Jakie są podstawy prawne przetwarzania Twoich danych?

Podstawą prawną przetwarzania Twoich danych w celu świadczenia usług jest niezbędność do wykonania umów o ich świadczenie (tymi umowami są zazwyczaj regulaminy). Podstawą prawną przetwarzania danych w celu pomiarów statystycznych i marketingu własnego administratorów jest tzw. uzasadniony interes administratora. Przetwarzanie Twoich danych w celach marketingowych realizowanych przez Wirtualną Polskę na zlecenie Zaufanych Partnerów i bezpośrednio przez Zaufanych Partnerów będzie odbywać się na podstawie Twojej dobrowolnej zgody.