MySpace: powrót w wielkim stylu?

MySpace: powrót w wielkim stylu?21.11.2012 08:24
Źródło zdjęć: © Gizmodo.pl

Pamiętacie jeszcze MySpace? Siedem lat temu był to jeden z najpopularniejszych serwisów internetowych, dlatego Rupert Murdoch kupił go wtedy za 580 milionów dolarów tylko po to, by zmarnować jego potencjał i odsprzedać go rok temu za 35 milionów. Nowi właściciele mają ciekawe plany co do serwisu i potrzebują pieniędzy, by je zrealizować.

Źródło zdjęć: © (fot. Gizmodo.pl)
Źródło zdjęć: © (fot. Gizmodo.pl)

Konkretnie około 5. milionów dolarów. Dzięki prezentacji, do której dotarł Business Insider, wiemy dokładnie w jaki sposób planują je wykorzystać.

Pomimo tego, że zmiany jakie wprowadził Interactive Media Holdings, nowy właściciel serwisu, przynoszą pozytywne skutki, MySpace nadal generuje straty. W porównaniu do zeszłego roku przychody wzrosły co prawda o 6 milionów dolarów, a ruch o 3. proc., ale w tym roku MySpace i tak straci 40 milionów. Dlatego nowi właściciele zamierzają skupić się na tym, czego mają najwięcej – na muzyce.

W przyszłym roku MySpace ma wystartować jako bezpośrednia konkurencja dla Spotify i Pandory, dwóch internetowych serwisów muzycznych, które nie są dostępne w naszym kraju. Nie są też dostępne w wielu innych miejscach na świecie, a MySpace jednak działa globalnie. Dodatkowo MySpace już teraz ma w swojej bazie 2. milionów piosenek niezależnych artystów, za które nie musi nikomu płacić, ale to jeszcze trochę za mało, by podbić internet.

Do tego celu Interactive Media Holdings będzie musiało zebrać od inwestorów co najmniej 5. milionów dolarów. 10 milionów ma zostać przeznaczone na marketing nowego serwisu muzycznego, 15-25 milionów na opłaty licencyjne dla wytwórni muzycznych, a 15-25 milionów na aktywa obrotowe.

Choć MySpace już miesiąc temu chwaliło się tym, że niedługo wprowadzony zostanie redesign, raczej nikt nie spodziewał się aż tak dużych zmian.

Jeśli wszystko pójdzie zgodnie z planem nowy, całkowicie muzyczny MySpace ruszy w drugim kwartale przyszłego roku.

Szanowna Użytkowniczko! Szanowny Użytkowniku!
×
Aby dalej móc dostarczać coraz lepsze materiały redakcyjne i udostępniać coraz lepsze usługi, potrzebujemy zgody na dopasowanie treści marketingowych do Twojego zachowania. Twoje dane są u nas bezpieczne, a zgodę możesz wycofać w każdej chwili na podstronie polityka prywatności.

Kliknij "PRZECHODZĘ DO SERWISU" lub na symbol "X" w górnym rogu tej planszy, jeżeli zgadzasz się na przetwarzanie przez Wirtualną Polskę i naszych Zaufanych Partnerów Twoich danych osobowych, zbieranych w ramach korzystania przez Ciebie z usług, portali i serwisów internetowych Wirtualnej Polski (w tym danych zapisywanych w plikach cookies) w celach marketingowych realizowanych na zlecenie naszych Zaufanych Partnerów. Jeśli nie zgadzasz się na przetwarzanie Twoich danych osobowych skorzystaj z ustawień w polityce prywatności. Zgoda jest dobrowolna i możesz ją w dowolnym momencie wycofać zmieniając ustawienia w polityce prywatności (w której znajdziesz odpowiedzi na wszystkie pytania związane z przetwarzaniem Twoich danych osobowych).

Od 25 maja 2018 roku obowiązuje Rozporządzenie Parlamentu Europejskiego i Rady (UE) 2016/679 (określane jako "RODO"). W związku z tym chcielibyśmy poinformować o przetwarzaniu Twoich danych oraz zasadach, na jakich odbywa się to po dniu 25 maja 2018 roku.

Kto będzie administratorem Twoich danych?

Administratorami Twoich danych będzie Wirtualna Polska Media Spółka Akcyjna z siedzibą w Warszawie, oraz pozostałe spółki z grupy Wirtualna Polska, jak również nasi Zaufani Partnerzy, z którymi stale współpracujemy. Szczegółowe informacje dotyczące administratorów znajdują się w polityce prywatności.

O jakich danych mówimy?

Chodzi o dane osobowe, które są zbierane w ramach korzystania przez Ciebie z naszych usług, portali i serwisów internetowych udostępnianych przez Wirtualną Polskę, w tym zapisywanych w plikach cookies, które są instalowane na naszych stronach przez Wirtualną Polskę oraz naszych Zaufanych Partnerów.

Dlaczego chcemy przetwarzać Twoje dane?

Przetwarzamy je dostarczać coraz lepsze materiały redakcyjne, dopasować ich tematykę do Twoich zainteresowań, tworzyć portale i serwisy internetowe, z których będziesz korzystać z przyjemnością, zapewniać większe bezpieczeństwo usług, udoskonalać nasze usługi i maksymalnie dopasować je do Twoich zainteresowań, pokazywać reklamy dopasowane do Twoich potrzeb. Szczegółowe informacje dotyczące celów przetwarzania Twoich danych znajdują się w polityce prywatności.

Komu możemy przekazać dane?

Twoje dane możemy przekazywać podmiotom przetwarzającym je na nasze zlecenie oraz podmiotom uprawnionym do uzyskania danych na podstawie obowiązującego prawa – oczywiście tylko, gdy wystąpią z żądaniem w oparciu o stosowną podstawę prawną.

Jakie masz prawa w stosunku do Twoich danych?

Masz prawo żądania dostępu, sprostowania, usunięcia lub ograniczenia przetwarzania danych. Możesz wycofać zgodę na przetwarzanie, zgłosić sprzeciw oraz skorzystać z innych praw wymienionych szczegółowo w polityce prywatności.

Jakie są podstawy prawne przetwarzania Twoich danych?

Podstawą prawną przetwarzania Twoich danych w celu świadczenia usług jest niezbędność do wykonania umów o ich świadczenie (tymi umowami są zazwyczaj regulaminy). Podstawą prawną przetwarzania danych w celu pomiarów statystycznych i marketingu własnego administratorów jest tzw. uzasadniony interes administratora. Przetwarzanie Twoich danych w celach marketingowych realizowanych przez Wirtualną Polskę na zlecenie Zaufanych Partnerów i bezpośrednio przez Zaufanych Partnerów będzie odbywać się na podstawie Twojej dobrowolnej zgody.