Multimedia Polska uniknie kary. Klienci dostaną zwrot pieniędzy lub darmowe usługi

Multimedia Polska uniknie kary. Klienci dostaną zwrot pieniędzy lub darmowe usługi02.03.2018 08:13
Źródło zdjęć: © East News

Jeden z największych dostawców internetu w Polsce zwróci klientom pieniądze lub zaoferuje dodatkowe darmowe usługi. W ten sposób Multimedia Polska uniknęła kary za wprowadzanie konsumentów w błąd.

Urząd Ochrony Konkurencji i Konsumentów poinformował, że Multimedia Polska uniknie kary za oszukiwanie klientów. - Multimedia błędnie informowała konsumentów o terminie odstąpienia od umowy. Zgodnie z ustawą mamy na to 14 dni. Konsultanci w rozmowach telefonicznych mówili, że tylko 10 - tłumaczy przyczyny pierwszej decyzji Katarzuma Araczewska w UOKiK.

Ta sama ustawa, która pozwala na odstąpienie od umowy w dwa tygodnie po jej zawarciu, przewiduje także możliwość jej zerwania w dowolnym momencie trwania. 0 Praktyka spółki na to nie pozwalała. Ponadto klienci nie dostawali potwierdzenia warunków umowy zawieranej przez telefon - dodaje Araczewska. Wszystkie te naruszenia poskutkowały kontrolą ze strony UOKiK oraz zapowiedzią gigantycznej kary.

Zobacz też, co szef UOKiK myśli o konstrukcji prawa w Polsce:

Dostawca usług nie zapłaci jednak za łamanie prawa. Zobowiązał się bowiem do przerwania niedopuszczalnych praktyk oraz rekompensaty dla klientów. Wszyscy, którym odmówiono odstąpienia od umowy otrzymają zwrot abonamentu za dwa miesiące. Ci, którzy musieli zapłacić za przedwczesne zerwanie zobowiązania, odzyskają straconą ulgę.

Z kolei wszyscy, którzy pozostali klientami Multimedii, choć spółka łamała prawo, otrzymają dodatkowe usługi – darmowy dostęp do katalogu filmów, 50 minut rozmów telefonii komórkowej lub 5 GB internetu.

Według UOKiK, Multimedia Polska zobowiązała się do tego, że zmieni praktykę i usunie skutki swoich działań.

"Propozycje spółki obejmą również tych konsumentów, którzy przestali korzystać z jej oferty w wyniku kwestionowanych praktyk. Operator, zgodnie z decyzją prezesa UOKiK, poinformuje konsumentów o możliwości skorzystania z rekompensat. Konsumenci, którzy nie mogli odstąpić od umowy ze względu na odmowę spółki, otrzymają zwrot abonamentu za 2 miesiące. Te osoby, które już odstąpiły od umowy i musiały oddać przyznaną wcześniej ulgę, dostaną ją z powrotem. Część konsumentów otrzyma korzyści w formie dodatkowych usług, np. dostęp do katalogu filmów, 50 darmowych minut rozmów telefonii komórkowej lub 5 GB internetu" - czytamy także.

Trzeci co do wielkości dostawca internetu w Polsce o prawie do rekompensat będzie informował na swojej stronie internetowej, serwisie obsługi klienta oraz prasie. Do części konsumentów wyśle listy. Jak przypomina Katarzyna Araczewska z UOKiK, by uzyskać świadczenia, trzeba będzie zgłosić się do dostawcy z odpowiednim wnioskiem.

Szanowna Użytkowniczko! Szanowny Użytkowniku!
×
Aby dalej móc dostarczać coraz lepsze materiały redakcyjne i udostępniać coraz lepsze usługi, potrzebujemy zgody na dopasowanie treści marketingowych do Twojego zachowania. Twoje dane są u nas bezpieczne, a zgodę możesz wycofać w każdej chwili na podstronie polityka prywatności.

Kliknij "PRZECHODZĘ DO SERWISU" lub na symbol "X" w górnym rogu tej planszy, jeżeli zgadzasz się na przetwarzanie przez Wirtualną Polskę i naszych Zaufanych Partnerów Twoich danych osobowych, zbieranych w ramach korzystania przez Ciebie z usług, portali i serwisów internetowych Wirtualnej Polski (w tym danych zapisywanych w plikach cookies) w celach marketingowych realizowanych na zlecenie naszych Zaufanych Partnerów. Jeśli nie zgadzasz się na przetwarzanie Twoich danych osobowych skorzystaj z ustawień w polityce prywatności. Zgoda jest dobrowolna i możesz ją w dowolnym momencie wycofać zmieniając ustawienia w polityce prywatności (w której znajdziesz odpowiedzi na wszystkie pytania związane z przetwarzaniem Twoich danych osobowych).

Od 25 maja 2018 roku obowiązuje Rozporządzenie Parlamentu Europejskiego i Rady (UE) 2016/679 (określane jako "RODO"). W związku z tym chcielibyśmy poinformować o przetwarzaniu Twoich danych oraz zasadach, na jakich odbywa się to po dniu 25 maja 2018 roku.

Kto będzie administratorem Twoich danych?

Administratorami Twoich danych będzie Wirtualna Polska Media Spółka Akcyjna z siedzibą w Warszawie, oraz pozostałe spółki z grupy Wirtualna Polska, jak również nasi Zaufani Partnerzy, z którymi stale współpracujemy. Szczegółowe informacje dotyczące administratorów znajdują się w polityce prywatności.

O jakich danych mówimy?

Chodzi o dane osobowe, które są zbierane w ramach korzystania przez Ciebie z naszych usług, portali i serwisów internetowych udostępnianych przez Wirtualną Polskę, w tym zapisywanych w plikach cookies, które są instalowane na naszych stronach przez Wirtualną Polskę oraz naszych Zaufanych Partnerów.

Dlaczego chcemy przetwarzać Twoje dane?

Przetwarzamy je dostarczać coraz lepsze materiały redakcyjne, dopasować ich tematykę do Twoich zainteresowań, tworzyć portale i serwisy internetowe, z których będziesz korzystać z przyjemnością, zapewniać większe bezpieczeństwo usług, udoskonalać nasze usługi i maksymalnie dopasować je do Twoich zainteresowań, pokazywać reklamy dopasowane do Twoich potrzeb. Szczegółowe informacje dotyczące celów przetwarzania Twoich danych znajdują się w polityce prywatności.

Komu możemy przekazać dane?

Twoje dane możemy przekazywać podmiotom przetwarzającym je na nasze zlecenie oraz podmiotom uprawnionym do uzyskania danych na podstawie obowiązującego prawa – oczywiście tylko, gdy wystąpią z żądaniem w oparciu o stosowną podstawę prawną.

Jakie masz prawa w stosunku do Twoich danych?

Masz prawo żądania dostępu, sprostowania, usunięcia lub ograniczenia przetwarzania danych. Możesz wycofać zgodę na przetwarzanie, zgłosić sprzeciw oraz skorzystać z innych praw wymienionych szczegółowo w polityce prywatności.

Jakie są podstawy prawne przetwarzania Twoich danych?

Podstawą prawną przetwarzania Twoich danych w celu świadczenia usług jest niezbędność do wykonania umów o ich świadczenie (tymi umowami są zazwyczaj regulaminy). Podstawą prawną przetwarzania danych w celu pomiarów statystycznych i marketingu własnego administratorów jest tzw. uzasadniony interes administratora. Przetwarzanie Twoich danych w celach marketingowych realizowanych przez Wirtualną Polskę na zlecenie Zaufanych Partnerów i bezpośrednio przez Zaufanych Partnerów będzie odbywać się na podstawie Twojej dobrowolnej zgody.