Mróz to wróg smartfonów - co im grozi i jak się przed tym bronić?

Mróz to wróg smartfonów - co im grozi i jak się przed tym bronić?20.01.2014 10:41
Źródło zdjęć: © © Siberia - Fotolia.com

Mroźna zima jest uciążliwa nie tylko dla żywych stworzeń. Dla wszechobecnej elektroniki ujemne temperatury stanowią ogromne zagrożenie. Znaczący wzrost liczby awarii sprzętu elektronicznego w miesiącach zimowych mówi sam za siebie.

Na działanie mrozu szczególnie narażone są urządzenia z których korzystamy najczęściej –. telefony, tablety, laptopy i aparaty fotograficzne. Niskie temperatury mogą nie tylko wpływać na wydajność ich pracy, ale również powodować groźne awarie.

Najmniejsza z zimowych niedogodności to zmniejszona wydajność baterii i akumulatorów. Zasilanie w urządzeniach przenośnych potrafi sprawiać problemy nawet w cieple, jednak w połączeniu z niską temperaturą staje się prawdziwą zmorą. Dużo gorszym problemem są awarie wynikające z naprężania się elementów układów elektronicznych pod wpływem temperatury. W wyniku długotrwałego oddziaływania mrozu sprzęt może całkowicie odmówić posłuszeństwa, a dane z dysków twardych mogą zostać nieodwracalnie utracone.

Najgorsze co możemy zrobić, jeśli mocno wyziębimy sprzęt to ogrzanie go bezpośrednio od źródła ciepła (np. od kaloryfera). Nagła zmiana temperatury to niemal pewne poważne uszkodzenia. Po wejściu do ciepłego pomieszczenia warto odczekać przynajmniej kilkanaście minut zanim uruchomimy zmarznięte urządzenie. Najlepiej jeśli sprzęt zdąży zrównać się temperaturą z otoczeniem.

Jak jeszcze można sobie radzić z tymi problemami? Przede wszystkim używać dobrych pokrowców. Telefony można również nosić w wewnętrznych kieszeniach kurtek. Szczególnie ważne jest to w przypadku nowoczesnych smartfonów, które według testów spisują się na mrozie dużo gorzej niż klasyczne telefony (iPhone potrafi odmówić współpracy już przy –. 6 stopniach). Aparaty fotograficzne warto przed wejściem do domu umieścić w szczelnej foliowej torbie i zostawić tam aż do całkowitego ogrzania się.

Sporym problemem przy rekordowo niskich temperaturach bywa również korzystanie z bankomatów umieszczonych na zewnątrz. Zdarzają się zarówno niedziałające ekrany dotykowe, jak i zawieszone systemy operacyjne. Jeśli chcemy mieć pewność, że wszystko zadziała jak powinno, lepiej wybierać pieniądze z urządzeń stojących np. w galeriach handlowych.

PŻ/JG/JG

Szanowna Użytkowniczko! Szanowny Użytkowniku!
×
Aby dalej móc dostarczać coraz lepsze materiały redakcyjne i udostępniać coraz lepsze usługi, potrzebujemy zgody na dopasowanie treści marketingowych do Twojego zachowania. Twoje dane są u nas bezpieczne, a zgodę możesz wycofać w każdej chwili na podstronie polityka prywatności.

Kliknij "PRZECHODZĘ DO SERWISU" lub na symbol "X" w górnym rogu tej planszy, jeżeli zgadzasz się na przetwarzanie przez Wirtualną Polskę i naszych Zaufanych Partnerów Twoich danych osobowych, zbieranych w ramach korzystania przez Ciebie z usług, portali i serwisów internetowych Wirtualnej Polski (w tym danych zapisywanych w plikach cookies) w celach marketingowych realizowanych na zlecenie naszych Zaufanych Partnerów. Jeśli nie zgadzasz się na przetwarzanie Twoich danych osobowych skorzystaj z ustawień w polityce prywatności. Zgoda jest dobrowolna i możesz ją w dowolnym momencie wycofać zmieniając ustawienia w polityce prywatności (w której znajdziesz odpowiedzi na wszystkie pytania związane z przetwarzaniem Twoich danych osobowych).

Od 25 maja 2018 roku obowiązuje Rozporządzenie Parlamentu Europejskiego i Rady (UE) 2016/679 (określane jako "RODO"). W związku z tym chcielibyśmy poinformować o przetwarzaniu Twoich danych oraz zasadach, na jakich odbywa się to po dniu 25 maja 2018 roku.

Kto będzie administratorem Twoich danych?

Administratorami Twoich danych będzie Wirtualna Polska Media Spółka Akcyjna z siedzibą w Warszawie, oraz pozostałe spółki z grupy Wirtualna Polska, jak również nasi Zaufani Partnerzy, z którymi stale współpracujemy. Szczegółowe informacje dotyczące administratorów znajdują się w polityce prywatności.

O jakich danych mówimy?

Chodzi o dane osobowe, które są zbierane w ramach korzystania przez Ciebie z naszych usług, portali i serwisów internetowych udostępnianych przez Wirtualną Polskę, w tym zapisywanych w plikach cookies, które są instalowane na naszych stronach przez Wirtualną Polskę oraz naszych Zaufanych Partnerów.

Dlaczego chcemy przetwarzać Twoje dane?

Przetwarzamy je dostarczać coraz lepsze materiały redakcyjne, dopasować ich tematykę do Twoich zainteresowań, tworzyć portale i serwisy internetowe, z których będziesz korzystać z przyjemnością, zapewniać większe bezpieczeństwo usług, udoskonalać nasze usługi i maksymalnie dopasować je do Twoich zainteresowań, pokazywać reklamy dopasowane do Twoich potrzeb. Szczegółowe informacje dotyczące celów przetwarzania Twoich danych znajdują się w polityce prywatności.

Komu możemy przekazać dane?

Twoje dane możemy przekazywać podmiotom przetwarzającym je na nasze zlecenie oraz podmiotom uprawnionym do uzyskania danych na podstawie obowiązującego prawa – oczywiście tylko, gdy wystąpią z żądaniem w oparciu o stosowną podstawę prawną.

Jakie masz prawa w stosunku do Twoich danych?

Masz prawo żądania dostępu, sprostowania, usunięcia lub ograniczenia przetwarzania danych. Możesz wycofać zgodę na przetwarzanie, zgłosić sprzeciw oraz skorzystać z innych praw wymienionych szczegółowo w polityce prywatności.

Jakie są podstawy prawne przetwarzania Twoich danych?

Podstawą prawną przetwarzania Twoich danych w celu świadczenia usług jest niezbędność do wykonania umów o ich świadczenie (tymi umowami są zazwyczaj regulaminy). Podstawą prawną przetwarzania danych w celu pomiarów statystycznych i marketingu własnego administratorów jest tzw. uzasadniony interes administratora. Przetwarzanie Twoich danych w celach marketingowych realizowanych przez Wirtualną Polskę na zlecenie Zaufanych Partnerów i bezpośrednio przez Zaufanych Partnerów będzie odbywać się na podstawie Twojej dobrowolnej zgody.