MojDoradca.pl będzie udzielał płatnych porad

MojDoradca.pl będzie udzielał płatnych porad04.07.2007 10:30

Twórcy serwisów ZadajPytanie.pl i Odpowiedz.pl uruchomili dzisiaj nowe przedsięwzięcie. MojDoradca.pl umożliwia wyszukanie eksperta z interesującej nas dziedziny oraz nawiązanie z nim kontaktu w celu uzyskania płatnej porady.

W serwisie zarejestrowanych jest już ok. 50 ekspertów, którzy odpowiadają na pytania z kilkunastu różnych dziedzin. Każdy ma swoją wizytówkę zawierającą takie informacje jak zakres płatnej pomocy, doświadczenie i referencje oraz oczywiście ceny. Te ustalane są indywidualnie, ale każdy ekspert może ustalić cenę minimalną. Jedni oferują przygotowanie odpowiedzi już za 5 zł, inni żądają od 100 zł wzwyż.

MojDoradca to nie pierwszy polski serwis z płatnymi poradami eksperckimi. Wcześniej wystartował Expen.pl, który umożliwia przeprowadzenie płatnej rozmowy z wybranym specjalistą za pośrednictwem komunikatora VoIP. Podobną możliwość oferuje także Skype ( Skype Prime ).

Choć Expen.pl działa już od kilku miesięcy, nie cieszy się zbyt wielką popularnością. Do tej pory ani razu nie pojawił się w Megapanelu, a większość z ok. 60 zarejestrowanych ekspertów nie przeprowadziło do tej pory żadnej rozmowy. Większe zainteresowanie zdobyły w Polsce darmowe serwisy z pytaniami i odpowiedziami, takie jak Odpowiedz.pl czy Pytamy.pl. Ten drugi nawiązał nawet współpracę z portalem Interia.pl.

Czy serwisy takie jak Expen.pl lub MojDoradca.pl mają w Polsce rację bytu? Przeprowadziliśmy rozmowę z Mateuszem Romanowskim, współwłaścicielem firmy ZadajPytanie.pl sp. z o.o., która prowadzi serwisy ZadajPytanie.pl, Odpowiedz.pl, a od dziś także MojDoradca.pl.

Przyjrzałem się waszym serwisom i zastanawiam się, z czego się utrzymujecie? Tylko z reklamy? Na ZadajPytanie.pl reklam nie zauważyłem.

Obecnie reklamy to nasze główne źródło przychodu. Poza tym, mamy system informatyczny Ultimate Mailer do e-mail marketingu i komunikacji emailowej, który wynajmujemy klientom. Na ZadajPytanie.pl natomiast wdrażamy usługę zwaną Partnerstwo Kategorii, która jest formą sponsoringu, opartą na tzw. strategii eksperckiej, czyli dzieleniem się przez firmę swoją wiedzą, w celu budowania eksperckiego wizerunku.

A z czego będzie się utrzymywał nowy serwis? Z prowizji od transakcji?

W dłuższej perspektywie, tak. Planujemy najpierw wprowadzić usługi dodatkowe dla specjalistów i firm świadczących usługi w naszym serwisie, które będą zwiększały efektywność ich promocji i skuteczność pozyskiwania nowych klientów.

Czym MojDoradca.pl różni się od ZadajPytanie.pl? Czy zamiast uruchamiać nowe przedsięwzięcie nie lepiej było rozbudować ZadajPytanie.pl?

MojDoradca.pl jest nastawiony na inną grupę użytkowników. Klienci to osoby szukające profesjonalnej, odpłatnej usługi eksperckiej ( np. porady ) na wysokim poziomie od wybranego przez siebie doradcy. Natomiast usługodawcy, to specjaliści, którzy chcą uzyskać dodatkowy dochód za wykorzystanie swojej wiedzy i doświadczenia poprzez, na przykład, udzielenie porady. Komunikacja jest dwustronna i zindywidualizowana - klient pyta eksperta, a on udziela mu odpowiedzi, konsultacji i porad.

Czy w MoimDoradcy nadal chodzi o pytania i odpowiedzi w formie tekstowej, czy też wzorem Expen.pl chcecie umożliwić użytkownikom prowadzenie rozmów głosowych ( VoIP )?

Chodzi o odpowiedzi, porady, konsultacje w wersji tekstowej, głosowej, graficznej, a nawet osobistej. To zależy od potrzeb zamawiającego i możliwości specjalisty. Wychodzimy z założenia, że my przede wszystkim łączymy ludzi ze sobą.

Jeżeli będzie potrzebny tylko tekst odpowiedzi, to wówczas klient otrzyma poradę na piśmie. Jeśli będzie potrzebna rozmowa, klient będzie mógł porozmawiać z ekspertem przez telefon, czy przez Skype'a, a nawet umówić się z nim na kawę czy lunch, jeśli będzie taka potrzeba.

Zainteresowanie takimi platformami wymiany wiedzy jest u nas ciągle słabe. W jaki sposób chcecie przyciągnąć do siebie ekspertów i klientów?

Eksperci mogą uzyskać dodatkowy dochód, a przy okazji reklamować swoje pozostałe usługi, nie tylko porady. Cały dochód z udzielonej porady oraz innych usług jest przeznaczony dla eksperta. Operator serwisu nie jest ani stroną transakcji ani pośrednikiem. Nie pobieramy też żadnych opłat, czy prowizji.

Będziemy analizować i wybierać najefektywniejsze sposoby pozyskania klientów. Na pewno w pierwszej kolejności wykorzystamy wyszukiwarki, zarówno SEM, jak i SEO. Wykorzystujemy też mailingi reklamowe.

Internauci przyzwyczaili się, że pytania najlepiej zadawać na tematycznych forach dyskusyjnych albo w Usenecie. W czym są lepsze serwisy takie jak MojDoradca.pl?

Usenet jest według mnie popularny tylko w niektórych kręgach, a fora dyskusyjne w dużej mierze służą raczej do pogawędek i rozrywki, niż do profesjonalnych porad i wymiany specjalistycznej wiedzy. Fakt, istnieją fora z wartościową, wręcz unikalną wiedzą, lecz są to tylko niektóre obszary wiedzy.

Zresztą porównywanie forów do naszych serwisów ma sens w przypadku Odpowiedz.pl czy ZadajPytanie.pl. MojDoradca.pl to po prostu profesjonalne, odpłatne i indywidualne porady.

Źródło artykułu:internetstandard.pl
Szanowna Użytkowniczko! Szanowny Użytkowniku!
×
Aby dalej móc dostarczać coraz lepsze materiały redakcyjne i udostępniać coraz lepsze usługi, potrzebujemy zgody na dopasowanie treści marketingowych do Twojego zachowania. Twoje dane są u nas bezpieczne, a zgodę możesz wycofać w każdej chwili na podstronie polityka prywatności.

Kliknij "PRZECHODZĘ DO SERWISU" lub na symbol "X" w górnym rogu tej planszy, jeżeli zgadzasz się na przetwarzanie przez Wirtualną Polskę i naszych Zaufanych Partnerów Twoich danych osobowych, zbieranych w ramach korzystania przez Ciebie z usług, portali i serwisów internetowych Wirtualnej Polski (w tym danych zapisywanych w plikach cookies) w celach marketingowych realizowanych na zlecenie naszych Zaufanych Partnerów. Jeśli nie zgadzasz się na przetwarzanie Twoich danych osobowych skorzystaj z ustawień w polityce prywatności. Zgoda jest dobrowolna i możesz ją w dowolnym momencie wycofać zmieniając ustawienia w polityce prywatności (w której znajdziesz odpowiedzi na wszystkie pytania związane z przetwarzaniem Twoich danych osobowych).

Od 25 maja 2018 roku obowiązuje Rozporządzenie Parlamentu Europejskiego i Rady (UE) 2016/679 (określane jako "RODO"). W związku z tym chcielibyśmy poinformować o przetwarzaniu Twoich danych oraz zasadach, na jakich odbywa się to po dniu 25 maja 2018 roku.

Kto będzie administratorem Twoich danych?

Administratorami Twoich danych będzie Wirtualna Polska Media Spółka Akcyjna z siedzibą w Warszawie, oraz pozostałe spółki z grupy Wirtualna Polska, jak również nasi Zaufani Partnerzy, z którymi stale współpracujemy. Szczegółowe informacje dotyczące administratorów znajdują się w polityce prywatności.

O jakich danych mówimy?

Chodzi o dane osobowe, które są zbierane w ramach korzystania przez Ciebie z naszych usług, portali i serwisów internetowych udostępnianych przez Wirtualną Polskę, w tym zapisywanych w plikach cookies, które są instalowane na naszych stronach przez Wirtualną Polskę oraz naszych Zaufanych Partnerów.

Dlaczego chcemy przetwarzać Twoje dane?

Przetwarzamy je dostarczać coraz lepsze materiały redakcyjne, dopasować ich tematykę do Twoich zainteresowań, tworzyć portale i serwisy internetowe, z których będziesz korzystać z przyjemnością, zapewniać większe bezpieczeństwo usług, udoskonalać nasze usługi i maksymalnie dopasować je do Twoich zainteresowań, pokazywać reklamy dopasowane do Twoich potrzeb. Szczegółowe informacje dotyczące celów przetwarzania Twoich danych znajdują się w polityce prywatności.

Komu możemy przekazać dane?

Twoje dane możemy przekazywać podmiotom przetwarzającym je na nasze zlecenie oraz podmiotom uprawnionym do uzyskania danych na podstawie obowiązującego prawa – oczywiście tylko, gdy wystąpią z żądaniem w oparciu o stosowną podstawę prawną.

Jakie masz prawa w stosunku do Twoich danych?

Masz prawo żądania dostępu, sprostowania, usunięcia lub ograniczenia przetwarzania danych. Możesz wycofać zgodę na przetwarzanie, zgłosić sprzeciw oraz skorzystać z innych praw wymienionych szczegółowo w polityce prywatności.

Jakie są podstawy prawne przetwarzania Twoich danych?

Podstawą prawną przetwarzania Twoich danych w celu świadczenia usług jest niezbędność do wykonania umów o ich świadczenie (tymi umowami są zazwyczaj regulaminy). Podstawą prawną przetwarzania danych w celu pomiarów statystycznych i marketingu własnego administratorów jest tzw. uzasadniony interes administratora. Przetwarzanie Twoich danych w celach marketingowych realizowanych przez Wirtualną Polskę na zlecenie Zaufanych Partnerów i bezpośrednio przez Zaufanych Partnerów będzie odbywać się na podstawie Twojej dobrowolnej zgody.