Mobilnie, unijnie i wygodnie

Mobilnie, unijnie i wygodnie04.09.2014 17:05
Źródło zdjęć: © Materiały prasowe

Internet to dzisiaj gigantyczny supermarket. Oglądamy, wybieramy i kupujemy w sieci praktycznie wszystkie możliwe towary. Coraz częściej robimy to nie korzystając już z klasycznych komputerów. Dzięki rozwojowi mobilności sprzedawać i kupować można wszędzie i w każdej chwili.

Handel to od początków ludzkości niezmiernie istotna część funkcjonowania człowieka. Postępowi cywilizacyjnemu nieodłącznie towarzyszył rozwój handlu - od „jedwabnego szlaku”, poprzez rewolucję przemysłową aż do współczesnych sposobów kupna i sprzedaży. Widzimy dzisiaj jak na naszych oczach powstają kolejne galerie i supermarkety. Coraz większe i coraz piękniejsze. Powstają nawet w mniejszych miastach. Jednak żaden z nich nie może równać się z największym światowym, gigantycznym supermarketem jakim jest Internet.

Na początku XXI wieku handel w sieci nie jest już żadną nowością. Zakupy w sieci stały się normą. Są wygodne dla klientów i sprzedawców. Pozwalają oszczędzić czas i pieniądze. I co najważniejsze – nie musimy już kupować siedząc przy klasycznym komputerze. Możemy to robić zarówno w centrum miasta, jak i na górskim szlaku, w metrze czy nad morzem, w pociągu czy w lesie. Praktycznie wszędzie tam, gdzie możemy mieć dostęp do Internetu i w każdej chwili, w której poczujemy, że potrzebujemy coś kupić. Weszliśmy przecież w erę urządzeń mobilnych, które na naszych oczach odmieniają oblicze e-commerce.

Rynek zakupów w Internecie cały czas się rozwija. Potrzeba „mobilności” jest coraz większa, dlatego oczekiwania klientów ewoluują właśnie w tym kierunku. – Jeszcze kilka lat temu kupujący w sieci korzystali głównie z komputerów stacjonarnych i laptopów. Strona nie musiała dostosowywać się do urządzenia. Teraz to się zmieniło. Klienci coraz częściej korzystają z urządzeń mobilnych, a dla wielu z nich jest to jedyna metoda ciągłego dostępu do Internetu – mówi Marek Jakubowicz, współwłaściciel firmy SOTE, która od 15 lat opracowuje oprogramowanie dla sklepów internetowych. – Zakupy przez urządzenia mobilne mają być nie tylko możliwe, ale także wygodne. Posiadanie wersji na smartfony i tablety nie jest modnym gadżetem, a realnym kanałem sprzedaży – dodaje.

Wraz z rozwojem technicznym zmieniają się także regulacje prawne, aby lepiej chronić interesy konsumentów i sprzedawców (niespełna trzy miesiące temu w Unii Europejskiej wprowadzono nowe przepisy dotyczące e-commerce). Dlatego właściciele sklepów internetowych, by skutecznie konkurować na rynku, powinni pamiętać, że wprowadzając najnowsze zmiany techniczne muszą też uwzględnić aktualne przepisy handlu elektronicznego.

Pierwszym polskim programem do prowadzenia mobilnego sklepu internetowego, który jest zgodny z najnowszymi przepisami UE jest SOTESHOP 7. Spełnia on najwyższe kryteria mobilności, a jednocześnie uwzględnia zapisy nowych przepisów, które obowiązują w Unii Europejskiej od 13 czerwca br. Chociaż w Polsce nowe przepisy unijne wejdą w życie pod koniec grudnia tego roku, to jednak warto już teraz o tym pomyśleć i dostosować swój sklep internetowy zarówno do wymogów mobilnych jak i prawnych.

SOTESHOP 7 powstawał w bardzo wyjątkowych okolicznościach. Informatycy z firmy SOTE, którzy go tworzyli musieli zapomnieć na chwilę o istnieniu klasycznych komputerów. Musieli go napisać tak, jakby istniały tylko urządzenia mobilne. – Chodziło o to, abyśmy stworzyli zupełnie nowy program mobilny, a nie kolejną aplikację, czy wersję mobilną będącą rozszerzeniem tej klasycznej. Musieliśmy wystrzegać się przyzwyczajeń do komputerów stacjonarnych czy laptopów – mówi Marek Jakubowicz. – Jednocześnie zależało nam, aby stworzyć program dla sklepu, który będzie nie tylko mobilny, ale także wygodny i zgodny z UE – podkreśla. Dlatego właśnie przy instalacji sklepu w oparciu o program SOTESHOP 7 nie jest potrzebna żadna dodatkowa wersja mobilna ponieważ program ten już sam w sobie jest programem mobilnym. Dzięki technologii Responsive Web Design automatycznie dostosowuje się do różnych urządzeń i ekranów. Dostosowywany jest nie tylko wygląd ale także wszelkie funkcjonalności. Dzięki temu strona sklepu internetowego
będzie się atrakcyjnie prezentować zarówno na urządzeniach mobilnych jak i na ekranach tradycyjnych komputerów.

SOTESHOP 7 oznacza nie tylko zmianę przyzwyczajeń, ale także zmianę podejścia do prezentowania oferty w sklepie internetowym. W standardzie tego programu jest możliwość prezentacji zestawów produktów. Dzięki temu można w prosty sposób połączyć kilka produktów w jedną ofertę z rabatem. Do tego panel administracyjny jest prosty i czytelny co jest sporym ułatwieniem w zarządzaniu sklepem. Z poziomu panelu można edytować także temat graficzny sklepu. Bardzo przydatną funkcją SOTESHOP 7 jest możliwość kontaktu telefonicznego ze sklepem. Nie trzeba już szukać numeru telefonu na stronie ponieważ program ten posiada opcję prostego wybierania numeru telefonicznego. Wystarczy na swoim smartfonie przewinąć stronę na dół, a automatycznie pojawi się ikonka słuchawki telefonicznej. Jedno dotknięcie i system łączy rozmowę ze sklepem.

SOTESHOP 7 to także integracja z paczkomatami firmy InPost. Dzięki niej klienci sklepów mogą skorzystać z tej formy dostawy towarów i samemu odbierać przesyłki w dogodnym dla nich czasie. Połączenie wszystkich funkcjonalności programu SOTESHOP 7 sprawia, że zakupy staną się wygodniejsze i bardziej praktyczne. – Taki był nasz cel – aby stworzyć oprogramowanie nowoczesnego sklepu, który będzie odpowiadał oczekiwaniom współczesnego klienta i aby klient czuł się komfortowo robiąc zakupy w takim sklepie bez względu na czas i miejsce, w którym się aktualnie znajduje – podkreśla Marek Jakubowicz. – Będąc nad jeziorem możemy wziąć do ręki smartfon, wejść na stronę sklepu wędkarskiego i zamówić nową wędkę, którą odbierzemy np. w najbliższym paczkomacie. Gdy na górskim szlaku okaże się, że potrzebujemy kupić lepszą kurtkę lub plecak, to wystarczy kilka minut, aby wejść na stronę, wybrać towar i zamówić go do miejsca, w którym urlopujemy. Takich przykładów można mnożyć i z pewnością byłyby ich tysiące, co dowodzi, że
mobilność handlu w sieci jest nie tylko przyszłością, ale też w wielu przypadkach koniecznością – podsumowuje Marek Jakubowicz.

Na zakończenie warto pamiętać, że użytkownicy SOTESHOP 7 mają większe szanse na zdobywanie popularności w sieci, ponieważ strony mobilne w technologii RWD są zalecane i promowane przez wyszukiwarkę Google. Klient SOTESHOP może też skorzystać z tańszych reklam Adwords dla stron mobilnych. Dzięki temu sklepy internetowe oparte na SOTESHOP 7 mają większe szanse na zdobycie nowych klientów.

Szczegóły na temat SOTESHOP 7 dostępne są na stronie www.sote.pl
Wersję demonstracyjną można zobaczyć na stronie http://demo.sote.pl

Szanowna Użytkowniczko! Szanowny Użytkowniku!
×
Aby dalej móc dostarczać coraz lepsze materiały redakcyjne i udostępniać coraz lepsze usługi, potrzebujemy zgody na dopasowanie treści marketingowych do Twojego zachowania. Twoje dane są u nas bezpieczne, a zgodę możesz wycofać w każdej chwili na podstronie polityka prywatności.

Kliknij "PRZECHODZĘ DO SERWISU" lub na symbol "X" w górnym rogu tej planszy, jeżeli zgadzasz się na przetwarzanie przez Wirtualną Polskę i naszych Zaufanych Partnerów Twoich danych osobowych, zbieranych w ramach korzystania przez Ciebie z usług, portali i serwisów internetowych Wirtualnej Polski (w tym danych zapisywanych w plikach cookies) w celach marketingowych realizowanych na zlecenie naszych Zaufanych Partnerów. Jeśli nie zgadzasz się na przetwarzanie Twoich danych osobowych skorzystaj z ustawień w polityce prywatności. Zgoda jest dobrowolna i możesz ją w dowolnym momencie wycofać zmieniając ustawienia w polityce prywatności (w której znajdziesz odpowiedzi na wszystkie pytania związane z przetwarzaniem Twoich danych osobowych).

Od 25 maja 2018 roku obowiązuje Rozporządzenie Parlamentu Europejskiego i Rady (UE) 2016/679 (określane jako "RODO"). W związku z tym chcielibyśmy poinformować o przetwarzaniu Twoich danych oraz zasadach, na jakich odbywa się to po dniu 25 maja 2018 roku.

Kto będzie administratorem Twoich danych?

Administratorami Twoich danych będzie Wirtualna Polska Media Spółka Akcyjna z siedzibą w Warszawie, oraz pozostałe spółki z grupy Wirtualna Polska, jak również nasi Zaufani Partnerzy, z którymi stale współpracujemy. Szczegółowe informacje dotyczące administratorów znajdują się w polityce prywatności.

O jakich danych mówimy?

Chodzi o dane osobowe, które są zbierane w ramach korzystania przez Ciebie z naszych usług, portali i serwisów internetowych udostępnianych przez Wirtualną Polskę, w tym zapisywanych w plikach cookies, które są instalowane na naszych stronach przez Wirtualną Polskę oraz naszych Zaufanych Partnerów.

Dlaczego chcemy przetwarzać Twoje dane?

Przetwarzamy je dostarczać coraz lepsze materiały redakcyjne, dopasować ich tematykę do Twoich zainteresowań, tworzyć portale i serwisy internetowe, z których będziesz korzystać z przyjemnością, zapewniać większe bezpieczeństwo usług, udoskonalać nasze usługi i maksymalnie dopasować je do Twoich zainteresowań, pokazywać reklamy dopasowane do Twoich potrzeb. Szczegółowe informacje dotyczące celów przetwarzania Twoich danych znajdują się w polityce prywatności.

Komu możemy przekazać dane?

Twoje dane możemy przekazywać podmiotom przetwarzającym je na nasze zlecenie oraz podmiotom uprawnionym do uzyskania danych na podstawie obowiązującego prawa – oczywiście tylko, gdy wystąpią z żądaniem w oparciu o stosowną podstawę prawną.

Jakie masz prawa w stosunku do Twoich danych?

Masz prawo żądania dostępu, sprostowania, usunięcia lub ograniczenia przetwarzania danych. Możesz wycofać zgodę na przetwarzanie, zgłosić sprzeciw oraz skorzystać z innych praw wymienionych szczegółowo w polityce prywatności.

Jakie są podstawy prawne przetwarzania Twoich danych?

Podstawą prawną przetwarzania Twoich danych w celu świadczenia usług jest niezbędność do wykonania umów o ich świadczenie (tymi umowami są zazwyczaj regulaminy). Podstawą prawną przetwarzania danych w celu pomiarów statystycznych i marketingu własnego administratorów jest tzw. uzasadniony interes administratora. Przetwarzanie Twoich danych w celach marketingowych realizowanych przez Wirtualną Polskę na zlecenie Zaufanych Partnerów i bezpośrednio przez Zaufanych Partnerów będzie odbywać się na podstawie Twojej dobrowolnej zgody.