Mobile App Reputation znajdzie złe aplikacje

Mobile App Reputation znajdzie złe aplikacje20.02.2012 14:20
Źródło zdjęć: © Materiały prasowe

Trend Micro zaprezentowało Mobile App Reputation - rozwiązanie, które automatycznie identyfikuje, analizuje i ocenia zagrożenia wymierzone w aplikacje mobilne

Firma Trend Micro jest autorem między innymi technologii reputacyjnych opartych na modelu cloud computing - są one wykorzystywane w rozwiązaniu Smart Protection Network. Infrastruktura Smart Protection Network chroni miliony użytkowników przed zagrożeniami związanymi z zainfekowanymi złośliwym kodem stronami www, emailami i plikami. Ta innowacyjna technologia stosowana jest w wielu rozwiązaniach producenta, przynosząc korzyści użytkownikom końcowym, przedsiębiorstwom, twórcom aplikacji, operatorom sieci i właścicielom sklepów z aplikacjami. Trend Micro Mobile App Reputation wykorzystuje możliwości, jakie daje Smart Protection Network. Analizuje kod stron www, z którymi łączą się aplikacje oraz metody funkcjonowania samych aplikacji. Dzięki temu Trend Micro może skorelować zdobyte informacje z potężnym bankiem danych. Wszystko to ma na celu identyfikację i blokowanie potencjalnie groźnych aplikacji - również tych, które wykorzystują zbyt wiele zasobów urządzenia mobilnego.

Podobnie jak usługa Google Bouncer Service, rozwiązanie Mobile App Reputation dokonuje analizy dodatkowych cech aplikacji mobilnych –. nie skupia się jednak na wykrywaniu złośliwego oprogramowania jedynie w Android Market, ale również w innych sklepach oferujących aplikacje na Androida. Poza tym Bouncer skanuje aplikacje w poszukiwaniu złośliwego kodu, podczas gdy produkt Trend Micro szuka nie tylko tego rodzaju niebezpieczeństw, lecz również zagrożeń dla prywatności użytkowników lub wydajności zasobów. „Google Bouncer Service to pierwszy krok w kierunku dodatkowej kontroli nad bezpieczeństwem użytkowników sklepu Google App Store - za co firmie Google należy się pochwała. Musimy jednak starać się o wprowadzenie zabezpieczeń dla innych sklepów z aplikacjami dla systemu Android” – mówi Raimund Genes, dyrektor ds. technicznych w Trend Micro.

Według Research2Guidance, we wrześniu 201. roku Android Market oferował ponad pięćset tysięcy aplikacji dla Androida. Eksperci zajmujący się analizą zagrożeń zidentyfikowali w 2011 roku ponad tysiąc złośliwych aplikacji zagrażających temu systemowi operacyjnemu, wzrost liczby zagrożeń był olbrzymi – wynosił bowiem 60 proc. z miesiąca na miesiąc. Według szacunków analityków zagrożeń Trend Micro liczba złośliwych aplikacji dla Androida ma w 2012 roku wzrosnąć do ponad 120 tysięcy. Jednocześnie według danych firmy Google liczba ściągnięć aplikacji ze strony Android Market przekroczyła 10 miliardów, a comiesięczny wzrost liczby ściągniętych aplikacji osiągnął poziom miliarda (stan z grudnia 2011). Oczywiste jest to, że mamy do czynienia z szybko rozwijającym się rynkiem - zarówno z perspektywy twórców legalnego oprogramowania, jak i cyberprzestępców.

Początkowo rozwiązanie Trend Micro Mobile App Reputation będzie wykorzystywane do skanowania aplikacji dla systemów Android i Symbian, z czasem będą dodawane kolejne platformy.

_ "Obecnie śledzimy i monitorujemy ponad 250 tysięcy aplikacji, do tej grupy możemy dodawać ponad 5 tysięcy nowych aplikacji dziennie, w miarę pojawiania się nowych programów i aktualizacji. Naszym celem jest zapewnienie największego i najszybszego źródła zweryfikowanych informacji, ulepszających i zabezpieczających mobilny ekosystem" _ - dodaje Raimund Genes.

Szanowna Użytkowniczko! Szanowny Użytkowniku!
×
Aby dalej móc dostarczać coraz lepsze materiały redakcyjne i udostępniać coraz lepsze usługi, potrzebujemy zgody na dopasowanie treści marketingowych do Twojego zachowania. Twoje dane są u nas bezpieczne, a zgodę możesz wycofać w każdej chwili na podstronie polityka prywatności.

Kliknij "PRZECHODZĘ DO SERWISU" lub na symbol "X" w górnym rogu tej planszy, jeżeli zgadzasz się na przetwarzanie przez Wirtualną Polskę i naszych Zaufanych Partnerów Twoich danych osobowych, zbieranych w ramach korzystania przez Ciebie z usług, portali i serwisów internetowych Wirtualnej Polski (w tym danych zapisywanych w plikach cookies) w celach marketingowych realizowanych na zlecenie naszych Zaufanych Partnerów. Jeśli nie zgadzasz się na przetwarzanie Twoich danych osobowych skorzystaj z ustawień w polityce prywatności. Zgoda jest dobrowolna i możesz ją w dowolnym momencie wycofać zmieniając ustawienia w polityce prywatności (w której znajdziesz odpowiedzi na wszystkie pytania związane z przetwarzaniem Twoich danych osobowych).

Od 25 maja 2018 roku obowiązuje Rozporządzenie Parlamentu Europejskiego i Rady (UE) 2016/679 (określane jako "RODO"). W związku z tym chcielibyśmy poinformować o przetwarzaniu Twoich danych oraz zasadach, na jakich odbywa się to po dniu 25 maja 2018 roku.

Kto będzie administratorem Twoich danych?

Administratorami Twoich danych będzie Wirtualna Polska Media Spółka Akcyjna z siedzibą w Warszawie, oraz pozostałe spółki z grupy Wirtualna Polska, jak również nasi Zaufani Partnerzy, z którymi stale współpracujemy. Szczegółowe informacje dotyczące administratorów znajdują się w polityce prywatności.

O jakich danych mówimy?

Chodzi o dane osobowe, które są zbierane w ramach korzystania przez Ciebie z naszych usług, portali i serwisów internetowych udostępnianych przez Wirtualną Polskę, w tym zapisywanych w plikach cookies, które są instalowane na naszych stronach przez Wirtualną Polskę oraz naszych Zaufanych Partnerów.

Dlaczego chcemy przetwarzać Twoje dane?

Przetwarzamy je dostarczać coraz lepsze materiały redakcyjne, dopasować ich tematykę do Twoich zainteresowań, tworzyć portale i serwisy internetowe, z których będziesz korzystać z przyjemnością, zapewniać większe bezpieczeństwo usług, udoskonalać nasze usługi i maksymalnie dopasować je do Twoich zainteresowań, pokazywać reklamy dopasowane do Twoich potrzeb. Szczegółowe informacje dotyczące celów przetwarzania Twoich danych znajdują się w polityce prywatności.

Komu możemy przekazać dane?

Twoje dane możemy przekazywać podmiotom przetwarzającym je na nasze zlecenie oraz podmiotom uprawnionym do uzyskania danych na podstawie obowiązującego prawa – oczywiście tylko, gdy wystąpią z żądaniem w oparciu o stosowną podstawę prawną.

Jakie masz prawa w stosunku do Twoich danych?

Masz prawo żądania dostępu, sprostowania, usunięcia lub ograniczenia przetwarzania danych. Możesz wycofać zgodę na przetwarzanie, zgłosić sprzeciw oraz skorzystać z innych praw wymienionych szczegółowo w polityce prywatności.

Jakie są podstawy prawne przetwarzania Twoich danych?

Podstawą prawną przetwarzania Twoich danych w celu świadczenia usług jest niezbędność do wykonania umów o ich świadczenie (tymi umowami są zazwyczaj regulaminy). Podstawą prawną przetwarzania danych w celu pomiarów statystycznych i marketingu własnego administratorów jest tzw. uzasadniony interes administratora. Przetwarzanie Twoich danych w celach marketingowych realizowanych przez Wirtualną Polskę na zlecenie Zaufanych Partnerów i bezpośrednio przez Zaufanych Partnerów będzie odbywać się na podstawie Twojej dobrowolnej zgody.