Miało być nowocześnie, ale coś we wrocławskiej komunikacji poszło nie tak

Miało być nowocześnie, ale coś we wrocławskiej komunikacji poszło nie tak15.03.2018 09:04
Źródło zdjęć: © PAP

We Wrocławiu zainstalowano nowe kasowniki, które… bardzo łatwo popsuć. Ale problemów jest więcej. Nie przeszkodziło to systemowi zgarnąć głównej nagrody w konkursie.

Nowe kasowniki we Wrocławiu działają od 8. marca i pozwalają sprawić, że karta płatnicza staje się biletem. Po prostu wybiera się bilet, płaci za niego zbliżeniowo, a gdy jest kontrola, wystarczy przyłożyć kartę do terminala, który potwierdzi, że niedawno dokonano transakcji. Jednak wielu pasażerów czytając, że system "działa", pewnie się oburzyło - właśnie w tym problem, że nie zawsze pracuje poprawnie.

Na przykład przy próbie opłacenia biletu Google Play system się… zawiesza. I nie można opłacić przejazdu. Z opinii użytkowników wynika, że problem mają też korzystający z kart mBanku - czasami transakcja przechodzi, czasami nie. Loteria.

Jak jednak informuje gazetawroclawska.pl, system nowoczesnych biletomatów przyczynił się do tego, że Wrocław został laureatem w plebiscycie Smart City.

"Na zwycięstwo miasta Wrocław wpłynęła jego ugruntowana pozycja lidera innowacyjnych bezgotówkowych płatności miejskich uzyskana dzięki wdrożeniu Open Payment System (typ smart payments), którego dostawcą jest Mennica Polska S.A. Doceniony został również wysoki poziom elektromobilności miasta osiągnięty za sprawą wprowadzenia Miejskiej Wypożyczalni Samochodów Elektrycznych VOZILLA", można przeczytać w komunikacie prasowym.

Z informacji Gazety Wrocławskiej wynika, że laureatów wyłoniła kapituła składająca się z 10 osób. Przepytano jednego z ekspertów, prof. Witolda Abramowicza z Uniwersytetu Ekonomicznego w Poznaniu. Prof. nie chciał zdradzać "kuchni" konkursu, a przy okazji nie potwierdził, czy korzystał z systemu nowoczesnych biletomatów.

Korzystali na pewno wykopowicze, którzy pod znaleziskiem o nagrodzie piszą:

"Mi apka też często z niewiadomych przyczyn niby odrzucała płatność, a wyświetlało w zablokowanych na koncie. Bądźmy szczerzy, system jest okropnie niestabilny, niektóre kasowniki muszą iść na serwis, a cały system musi mieć albo zwiększenie zasobów, albo przeżyć optymalizację".

"W dzień odpalenia mi nie działało. Potem cały weekend korzystałem z komunikacji (bilet 48h kupiony w stacjonarnym automacie) i co przejazd widziałem jak ludzie nie mogli kupić".

Nie brakuje też głosów, że wszystko działa i nie było problemów z zakupem, ale tak, jak wspominałem wcześniej - z opinii użytkowników wynika, że poprawne funkcjonowanie systemu to loteria i najwyraźniej dużo zależy od szczęścia.

Oczywiście nie krytuję pomysłu - moim zdaniem możliwość płacenia za bilet kartą i potwierdzania zakupu w ten sposób jest naprawdę świetnym i wygodnym rozwiązaniem. Szkoda, że system nie działa od początku wzorowo, na co zwracają uwagę kupujący. W ten sposób trudniej zachęcić nieprzekonanych do korzystania z nowych technologii, skoro zakup zwykłego biletu staje się problematyczny. Widząc, co się dzieje, większość będzie wolała kupić bilet w kiosku, niż ryzykować, że coś stanie się przy kasowniku. A to zwątpienie zapewne przełoży się, gdy będzie można korzystać z innych nowoczesnych rozwiązań.

Szanowna Użytkowniczko! Szanowny Użytkowniku!
×
Aby dalej móc dostarczać coraz lepsze materiały redakcyjne i udostępniać coraz lepsze usługi, potrzebujemy zgody na dopasowanie treści marketingowych do Twojego zachowania. Twoje dane są u nas bezpieczne, a zgodę możesz wycofać w każdej chwili na podstronie polityka prywatności.

Kliknij "PRZECHODZĘ DO SERWISU" lub na symbol "X" w górnym rogu tej planszy, jeżeli zgadzasz się na przetwarzanie przez Wirtualną Polskę i naszych Zaufanych Partnerów Twoich danych osobowych, zbieranych w ramach korzystania przez Ciebie z usług, portali i serwisów internetowych Wirtualnej Polski (w tym danych zapisywanych w plikach cookies) w celach marketingowych realizowanych na zlecenie naszych Zaufanych Partnerów. Jeśli nie zgadzasz się na przetwarzanie Twoich danych osobowych skorzystaj z ustawień w polityce prywatności. Zgoda jest dobrowolna i możesz ją w dowolnym momencie wycofać zmieniając ustawienia w polityce prywatności (w której znajdziesz odpowiedzi na wszystkie pytania związane z przetwarzaniem Twoich danych osobowych).

Od 25 maja 2018 roku obowiązuje Rozporządzenie Parlamentu Europejskiego i Rady (UE) 2016/679 (określane jako "RODO"). W związku z tym chcielibyśmy poinformować o przetwarzaniu Twoich danych oraz zasadach, na jakich odbywa się to po dniu 25 maja 2018 roku.

Kto będzie administratorem Twoich danych?

Administratorami Twoich danych będzie Wirtualna Polska Media Spółka Akcyjna z siedzibą w Warszawie, oraz pozostałe spółki z grupy Wirtualna Polska, jak również nasi Zaufani Partnerzy, z którymi stale współpracujemy. Szczegółowe informacje dotyczące administratorów znajdują się w polityce prywatności.

O jakich danych mówimy?

Chodzi o dane osobowe, które są zbierane w ramach korzystania przez Ciebie z naszych usług, portali i serwisów internetowych udostępnianych przez Wirtualną Polskę, w tym zapisywanych w plikach cookies, które są instalowane na naszych stronach przez Wirtualną Polskę oraz naszych Zaufanych Partnerów.

Dlaczego chcemy przetwarzać Twoje dane?

Przetwarzamy je dostarczać coraz lepsze materiały redakcyjne, dopasować ich tematykę do Twoich zainteresowań, tworzyć portale i serwisy internetowe, z których będziesz korzystać z przyjemnością, zapewniać większe bezpieczeństwo usług, udoskonalać nasze usługi i maksymalnie dopasować je do Twoich zainteresowań, pokazywać reklamy dopasowane do Twoich potrzeb. Szczegółowe informacje dotyczące celów przetwarzania Twoich danych znajdują się w polityce prywatności.

Komu możemy przekazać dane?

Twoje dane możemy przekazywać podmiotom przetwarzającym je na nasze zlecenie oraz podmiotom uprawnionym do uzyskania danych na podstawie obowiązującego prawa – oczywiście tylko, gdy wystąpią z żądaniem w oparciu o stosowną podstawę prawną.

Jakie masz prawa w stosunku do Twoich danych?

Masz prawo żądania dostępu, sprostowania, usunięcia lub ograniczenia przetwarzania danych. Możesz wycofać zgodę na przetwarzanie, zgłosić sprzeciw oraz skorzystać z innych praw wymienionych szczegółowo w polityce prywatności.

Jakie są podstawy prawne przetwarzania Twoich danych?

Podstawą prawną przetwarzania Twoich danych w celu świadczenia usług jest niezbędność do wykonania umów o ich świadczenie (tymi umowami są zazwyczaj regulaminy). Podstawą prawną przetwarzania danych w celu pomiarów statystycznych i marketingu własnego administratorów jest tzw. uzasadniony interes administratora. Przetwarzanie Twoich danych w celach marketingowych realizowanych przez Wirtualną Polskę na zlecenie Zaufanych Partnerów i bezpośrednio przez Zaufanych Partnerów będzie odbywać się na podstawie Twojej dobrowolnej zgody.