Media społecznościowe pomogą rzucić palenie papierosów

Media społecznościowe pomogą rzucić palenie papierosów12.06.2015 13:03
Źródło zdjęć: © Fotolia | Brian Jackson

Faktem jest, że palenie papierosów jest bardzo niezdrowe. Niestety zerwanie z nałogiem jest dużo trudniejsze niż mogłoby się wydawać. Przy dłuższym okresie palenia nie da się skutecznie oczyścić organizmu ze zgromadzonych toksyn. Dlatego najlepiej w ogóle nie zaczynać.

Faktem jest, że palenie papierosów jest bardzo niezdrowe. Niestety zerwanie z nałogiem jest dużo trudniejsze niż mogłoby się wydawać. Przy dłuższym okresie palenia nie da się skutecznie oczyścić organizmu ze zgromadzonych toksyn. Dlatego najlepiej w ogóle nie zaczynać.

Okazuje się, że w jednym wypalanym papierosie, znajdziemy aż 4 tysiące związków chemicznych oraz pierwiastków, które charakteryzują się silnym działaniem toksycznym czy rakotwórczym. Ponadto paląc papierosy narażamy się na wiele poważnych chorób m.in. nowotwory, choroby układu oddechowego.

Niestety co roku palenie papierosów zabija miliony ludzi na całym świecie. Pomimo licznych kampanii społecznych informujących o szkodliwości palenia nadal przybywa osób rozpoczynających swoją przygodę z papierosem.

Okazuje się, że jest dużo prostszy sposób, aby podjąć walkę z nałogiem. Wystarczy w tym celu korzystać z pomocy portali społecznych o tematyce zdrowotnej.

Canadian Cancer Society opracował program _ Break It Off _, który ma pomóc młodym, dorosłym osobom w rzuceniu palenia za pomocą mediów społecznościowych. Osoby biorące udział w badaniu podzielono na dwie grupy. Pierwsza z nich korzystała z tradycyjnych metod w walce z nałogiem m.in. gorąca linia. Natomiast druga grupa korzystała ze wsparcia za pomocą portali społecznościowych.

Po trzech miesiącach badań, okazało się, że spośród osób korzystających z gorącej linii palenie rzuciło tylko 1. procent. Natomiast w grupie korzystających z witryn sieci społecznościowych - 32 procent.
Po przeanalizowaniu wyników badań stwierdzono, że osoby korzystające z portali społecznościowych poświęconych zdrowiu, mają mniejsze trudności z rzuceniem nałogu.

Rzucającym palenie pomagają w sieci społecznościowe grupy wsparcia, które często tworzą byli palacze. Dzięki temu łatwiej jest im otrzymywać, jak i również dawać wsparcie. Ponadto użytkownicy znajdują wspólną płaszczyznę porozumienia się, wymyślają sposoby na niepalenie, a także budują poczucie zaufania.

Wyniki badań potwierdzają, że osoby korzystające z witryn sieci społecznościowych poświęconym zdrowiu nawiązują silne relacje społeczne z innymi ludźmi, którzy borykają się z podobnymi problemami. Dzięki temu palacze w krótszym czasie są w stanie porzucić nałóg.

Szanowna Użytkowniczko! Szanowny Użytkowniku!
×
Aby dalej móc dostarczać coraz lepsze materiały redakcyjne i udostępniać coraz lepsze usługi, potrzebujemy zgody na dopasowanie treści marketingowych do Twojego zachowania. Twoje dane są u nas bezpieczne, a zgodę możesz wycofać w każdej chwili na podstronie polityka prywatności.

Kliknij "PRZECHODZĘ DO SERWISU" lub na symbol "X" w górnym rogu tej planszy, jeżeli zgadzasz się na przetwarzanie przez Wirtualną Polskę i naszych Zaufanych Partnerów Twoich danych osobowych, zbieranych w ramach korzystania przez Ciebie z usług, portali i serwisów internetowych Wirtualnej Polski (w tym danych zapisywanych w plikach cookies) w celach marketingowych realizowanych na zlecenie naszych Zaufanych Partnerów. Jeśli nie zgadzasz się na przetwarzanie Twoich danych osobowych skorzystaj z ustawień w polityce prywatności. Zgoda jest dobrowolna i możesz ją w dowolnym momencie wycofać zmieniając ustawienia w polityce prywatności (w której znajdziesz odpowiedzi na wszystkie pytania związane z przetwarzaniem Twoich danych osobowych).

Od 25 maja 2018 roku obowiązuje Rozporządzenie Parlamentu Europejskiego i Rady (UE) 2016/679 (określane jako "RODO"). W związku z tym chcielibyśmy poinformować o przetwarzaniu Twoich danych oraz zasadach, na jakich odbywa się to po dniu 25 maja 2018 roku.

Kto będzie administratorem Twoich danych?

Administratorami Twoich danych będzie Wirtualna Polska Media Spółka Akcyjna z siedzibą w Warszawie, oraz pozostałe spółki z grupy Wirtualna Polska, jak również nasi Zaufani Partnerzy, z którymi stale współpracujemy. Szczegółowe informacje dotyczące administratorów znajdują się w polityce prywatności.

O jakich danych mówimy?

Chodzi o dane osobowe, które są zbierane w ramach korzystania przez Ciebie z naszych usług, portali i serwisów internetowych udostępnianych przez Wirtualną Polskę, w tym zapisywanych w plikach cookies, które są instalowane na naszych stronach przez Wirtualną Polskę oraz naszych Zaufanych Partnerów.

Dlaczego chcemy przetwarzać Twoje dane?

Przetwarzamy je dostarczać coraz lepsze materiały redakcyjne, dopasować ich tematykę do Twoich zainteresowań, tworzyć portale i serwisy internetowe, z których będziesz korzystać z przyjemnością, zapewniać większe bezpieczeństwo usług, udoskonalać nasze usługi i maksymalnie dopasować je do Twoich zainteresowań, pokazywać reklamy dopasowane do Twoich potrzeb. Szczegółowe informacje dotyczące celów przetwarzania Twoich danych znajdują się w polityce prywatności.

Komu możemy przekazać dane?

Twoje dane możemy przekazywać podmiotom przetwarzającym je na nasze zlecenie oraz podmiotom uprawnionym do uzyskania danych na podstawie obowiązującego prawa – oczywiście tylko, gdy wystąpią z żądaniem w oparciu o stosowną podstawę prawną.

Jakie masz prawa w stosunku do Twoich danych?

Masz prawo żądania dostępu, sprostowania, usunięcia lub ograniczenia przetwarzania danych. Możesz wycofać zgodę na przetwarzanie, zgłosić sprzeciw oraz skorzystać z innych praw wymienionych szczegółowo w polityce prywatności.

Jakie są podstawy prawne przetwarzania Twoich danych?

Podstawą prawną przetwarzania Twoich danych w celu świadczenia usług jest niezbędność do wykonania umów o ich świadczenie (tymi umowami są zazwyczaj regulaminy). Podstawą prawną przetwarzania danych w celu pomiarów statystycznych i marketingu własnego administratorów jest tzw. uzasadniony interes administratora. Przetwarzanie Twoich danych w celach marketingowych realizowanych przez Wirtualną Polskę na zlecenie Zaufanych Partnerów i bezpośrednio przez Zaufanych Partnerów będzie odbywać się na podstawie Twojej dobrowolnej zgody.