Media społecznościowe 2017

Media społecznościowe 201723.10.2017 14:51
Źródło zdjęć: © Interaktywnie.com
Artykuł sponsorowany

Media społecznościowe to nie tylko Facebook, ale Facebooka nie da się pominąć przy planowaniu budżetów marketingowych. I raczej nikt go nie pomija. Serwis Zuckerberga wraz z Google tworzy dzisiaj duopol, który zgarnia 60 proc. wydatków przeznaczanych na reklamę online. Tym bardziej jednak warto przyjrzeć się możliwościom, które oferują inne platformy.

Na Facebooku zrobiło się tłoczno. Fakt, żaden inny serwis nie oferuje takich możliwości i takich narzędzi jak Facebook, który z powodzeniem może być platformą wspomagającą sprzedaż, ale nada się także do działań wizerunkowych, a nawet rekrutacyjnych. Tyle tylko, że trzeba za to zapłacić. Czasy, w których wystarczyło błyskotliwe copy i ładne zdjęcie - odeszły w niepamięć już dawno, teraz i zasięg i dobry content kosztują, bo wpisy nie zawsze wystarczają, a przygotowanie profesjonalnego wideo nie jest tanie.

W wideo idą zresztą już wszyscy. Publikować można je na zarówno na Instagramie, jak i na Twitterze, ale ten pierwszy stoi u nas zdecydowanie lepiej. Twitter, mimo że bardzo lubiany przez branżę, która docenia wyzwania, jakie stawia przed marketerami i możliwości, które im daje, jest wciąż narzędziem niszowym. Marki nie są więc skłonne za niego płacić i ciekawych kampanii realizowanych z wykorzystaniem tego medium w Polsce na razie nie ma wiele. Instagram rozwija się za to dynamicznie, a - jako że jest częścią Facebooka - reklamować można się na nim bardzo łatwo.

Co więc wybrać? Czym się kierować? Marketerzy przestrzegają przez fetyszyzacją technologii, bo zwłaszcza w przypadku mediów społecznościowych, nie media są ważne, ale społeczności. I to od analizy grupy docelowej powinna rozpocząć się praca każdego social media managera. To, jaką platformą wybierze jest rzeczą wtórną, tym bardziej, że na jednej się zapewne nie skończy. By skutecznie reklamować się w social mediach trzeba być tam, gdzie są klienci, a oni zwykle się tak nie ograniczają.

Ale opanowanie wielu - Twittera, Facebooka, Instagrama, a w przypadku B2B pewnie też LinkedIna - to nie jest łatwe zadanie. Na szczęście, wiele procesów można już zautomatyzować dzięki narzędziom do monitoringu mediów, social mediów, do zarządzania contentem, planowania kampanii i monitorowania jej efektów. W najnowszym raporcie Interaktywnie.com piszemy o tym, jak z nich korzystać, jak wybrać te najlepsze i jak zadbać o to, by wszystkie te wysiłki przyniosły oczekiwany efekt.

Artykuł sponsorowany
Szanowna Użytkowniczko! Szanowny Użytkowniku!
×
Aby dalej móc dostarczać coraz lepsze materiały redakcyjne i udostępniać coraz lepsze usługi, potrzebujemy zgody na dopasowanie treści marketingowych do Twojego zachowania. Twoje dane są u nas bezpieczne, a zgodę możesz wycofać w każdej chwili na podstronie polityka prywatności.

Kliknij "PRZECHODZĘ DO SERWISU" lub na symbol "X" w górnym rogu tej planszy, jeżeli zgadzasz się na przetwarzanie przez Wirtualną Polskę i naszych Zaufanych Partnerów Twoich danych osobowych, zbieranych w ramach korzystania przez Ciebie z usług, portali i serwisów internetowych Wirtualnej Polski (w tym danych zapisywanych w plikach cookies) w celach marketingowych realizowanych na zlecenie naszych Zaufanych Partnerów. Jeśli nie zgadzasz się na przetwarzanie Twoich danych osobowych skorzystaj z ustawień w polityce prywatności. Zgoda jest dobrowolna i możesz ją w dowolnym momencie wycofać zmieniając ustawienia w polityce prywatności (w której znajdziesz odpowiedzi na wszystkie pytania związane z przetwarzaniem Twoich danych osobowych).

Od 25 maja 2018 roku obowiązuje Rozporządzenie Parlamentu Europejskiego i Rady (UE) 2016/679 (określane jako "RODO"). W związku z tym chcielibyśmy poinformować o przetwarzaniu Twoich danych oraz zasadach, na jakich odbywa się to po dniu 25 maja 2018 roku.

Kto będzie administratorem Twoich danych?

Administratorami Twoich danych będzie Wirtualna Polska Media Spółka Akcyjna z siedzibą w Warszawie, oraz pozostałe spółki z grupy Wirtualna Polska, jak również nasi Zaufani Partnerzy, z którymi stale współpracujemy. Szczegółowe informacje dotyczące administratorów znajdują się w polityce prywatności.

O jakich danych mówimy?

Chodzi o dane osobowe, które są zbierane w ramach korzystania przez Ciebie z naszych usług, portali i serwisów internetowych udostępnianych przez Wirtualną Polskę, w tym zapisywanych w plikach cookies, które są instalowane na naszych stronach przez Wirtualną Polskę oraz naszych Zaufanych Partnerów.

Dlaczego chcemy przetwarzać Twoje dane?

Przetwarzamy je dostarczać coraz lepsze materiały redakcyjne, dopasować ich tematykę do Twoich zainteresowań, tworzyć portale i serwisy internetowe, z których będziesz korzystać z przyjemnością, zapewniać większe bezpieczeństwo usług, udoskonalać nasze usługi i maksymalnie dopasować je do Twoich zainteresowań, pokazywać reklamy dopasowane do Twoich potrzeb. Szczegółowe informacje dotyczące celów przetwarzania Twoich danych znajdują się w polityce prywatności.

Komu możemy przekazać dane?

Twoje dane możemy przekazywać podmiotom przetwarzającym je na nasze zlecenie oraz podmiotom uprawnionym do uzyskania danych na podstawie obowiązującego prawa – oczywiście tylko, gdy wystąpią z żądaniem w oparciu o stosowną podstawę prawną.

Jakie masz prawa w stosunku do Twoich danych?

Masz prawo żądania dostępu, sprostowania, usunięcia lub ograniczenia przetwarzania danych. Możesz wycofać zgodę na przetwarzanie, zgłosić sprzeciw oraz skorzystać z innych praw wymienionych szczegółowo w polityce prywatności.

Jakie są podstawy prawne przetwarzania Twoich danych?

Podstawą prawną przetwarzania Twoich danych w celu świadczenia usług jest niezbędność do wykonania umów o ich świadczenie (tymi umowami są zazwyczaj regulaminy). Podstawą prawną przetwarzania danych w celu pomiarów statystycznych i marketingu własnego administratorów jest tzw. uzasadniony interes administratora. Przetwarzanie Twoich danych w celach marketingowych realizowanych przez Wirtualną Polskę na zlecenie Zaufanych Partnerów i bezpośrednio przez Zaufanych Partnerów będzie odbywać się na podstawie Twojej dobrowolnej zgody.