Matki najcenniejsze dla promocji marek na Facebooku

Matki najcenniejsze dla promocji marek na Facebooku02.07.2012 15:26
Źródło zdjęć: © Jerry Bunkers / flickr.com / CC

Sondaż przeprowadzony przez agencję Burst Media dowodzi, że 58 procent korzystających z Facebooka matek śledzi fanpage'e marek. Właśnie kobiety posiadające potomstwo oraz internauci w wieku 18-34 lat najczęściej reagują na promocyjne treści zamieszczane na portalach społecznościowych przez producentów. To zainteresuje reklamodawców i specjalistów od społecznościowej promocji produktów. Ciekawych danych jest jednak więcej.

Ogólnie 4. procent zapytanych facebookowiczów „lubi” na portalu marki, których na co dzień używają. Najczęściej podawanym powodem jest chęć okazania poparcia, a kolejny rodzaj motywacji to chęć bycia informowanym o nowych produktach, usługach i promocjach.

Z mediów społecznościowych korzysta 7. procent zapytanych, jednak to kobiety zaglądają na Facebooka, Twittera, LinkedIn i Foursquare najczęściej. Aż 49 procent pań zagląda na te strony „przynajmniej kilka razy dziennie”, podczas gdy tylko 34 procent panów przyznaje się do takiej częstotliwości sprawdzania Facebooka.

Wyniki ankiety wskazują, że mamy nie tylko spędzają wiele czasu na portalach społecznościowych, ale i poszukują w internecie informacji o produktach. 7. procent kieruje się w tym względzie opiniami blogerów.

Mark Kaefer z Burst Media skomentował: - _ Dla niektórych grup odbiorców, na przykład matek, media społeczne są nieodłącznym towarzyszem. Zważywszy na bliskie relacje między konsumentami i społecznościami online, reklamodawcy powinni wziąć pod uwagę media społeczne w swoich strategiach marketingowych. _

Autorzy badania uważają też, że kliknięcie „Chcę to!” lub „Dodaj do listy marzeń” to sieciowy odpowiednich zakupów robionych w sklepach pod wpływem chwilowego impulsu. Czyżby dowiedział się o tym Facebook?

Na potrzeby sondażu przepytano w maju 145. dorosłych Amerykanów.

Szanowna Użytkowniczko! Szanowny Użytkowniku!
×
Aby dalej móc dostarczać coraz lepsze materiały redakcyjne i udostępniać coraz lepsze usługi, potrzebujemy zgody na dopasowanie treści marketingowych do Twojego zachowania. Twoje dane są u nas bezpieczne, a zgodę możesz wycofać w każdej chwili na podstronie polityka prywatności.

Kliknij "PRZECHODZĘ DO SERWISU" lub na symbol "X" w górnym rogu tej planszy, jeżeli zgadzasz się na przetwarzanie przez Wirtualną Polskę i naszych Zaufanych Partnerów Twoich danych osobowych, zbieranych w ramach korzystania przez Ciebie z usług, portali i serwisów internetowych Wirtualnej Polski (w tym danych zapisywanych w plikach cookies) w celach marketingowych realizowanych na zlecenie naszych Zaufanych Partnerów. Jeśli nie zgadzasz się na przetwarzanie Twoich danych osobowych skorzystaj z ustawień w polityce prywatności. Zgoda jest dobrowolna i możesz ją w dowolnym momencie wycofać zmieniając ustawienia w polityce prywatności (w której znajdziesz odpowiedzi na wszystkie pytania związane z przetwarzaniem Twoich danych osobowych).

Od 25 maja 2018 roku obowiązuje Rozporządzenie Parlamentu Europejskiego i Rady (UE) 2016/679 (określane jako "RODO"). W związku z tym chcielibyśmy poinformować o przetwarzaniu Twoich danych oraz zasadach, na jakich odbywa się to po dniu 25 maja 2018 roku.

Kto będzie administratorem Twoich danych?

Administratorami Twoich danych będzie Wirtualna Polska Media Spółka Akcyjna z siedzibą w Warszawie, oraz pozostałe spółki z grupy Wirtualna Polska, jak również nasi Zaufani Partnerzy, z którymi stale współpracujemy. Szczegółowe informacje dotyczące administratorów znajdują się w polityce prywatności.

O jakich danych mówimy?

Chodzi o dane osobowe, które są zbierane w ramach korzystania przez Ciebie z naszych usług, portali i serwisów internetowych udostępnianych przez Wirtualną Polskę, w tym zapisywanych w plikach cookies, które są instalowane na naszych stronach przez Wirtualną Polskę oraz naszych Zaufanych Partnerów.

Dlaczego chcemy przetwarzać Twoje dane?

Przetwarzamy je dostarczać coraz lepsze materiały redakcyjne, dopasować ich tematykę do Twoich zainteresowań, tworzyć portale i serwisy internetowe, z których będziesz korzystać z przyjemnością, zapewniać większe bezpieczeństwo usług, udoskonalać nasze usługi i maksymalnie dopasować je do Twoich zainteresowań, pokazywać reklamy dopasowane do Twoich potrzeb. Szczegółowe informacje dotyczące celów przetwarzania Twoich danych znajdują się w polityce prywatności.

Komu możemy przekazać dane?

Twoje dane możemy przekazywać podmiotom przetwarzającym je na nasze zlecenie oraz podmiotom uprawnionym do uzyskania danych na podstawie obowiązującego prawa – oczywiście tylko, gdy wystąpią z żądaniem w oparciu o stosowną podstawę prawną.

Jakie masz prawa w stosunku do Twoich danych?

Masz prawo żądania dostępu, sprostowania, usunięcia lub ograniczenia przetwarzania danych. Możesz wycofać zgodę na przetwarzanie, zgłosić sprzeciw oraz skorzystać z innych praw wymienionych szczegółowo w polityce prywatności.

Jakie są podstawy prawne przetwarzania Twoich danych?

Podstawą prawną przetwarzania Twoich danych w celu świadczenia usług jest niezbędność do wykonania umów o ich świadczenie (tymi umowami są zazwyczaj regulaminy). Podstawą prawną przetwarzania danych w celu pomiarów statystycznych i marketingu własnego administratorów jest tzw. uzasadniony interes administratora. Przetwarzanie Twoich danych w celach marketingowych realizowanych przez Wirtualną Polskę na zlecenie Zaufanych Partnerów i bezpośrednio przez Zaufanych Partnerów będzie odbywać się na podstawie Twojej dobrowolnej zgody.