Marketing w wyszukiwarkach

Marketing w wyszukiwarkach07.11.2017 12:53
Źródło zdjęć: © Interaktywnie.com
Artykuł sponsorowany

Mroczne czasy Black Hat SEO dawno minęły, ale na rynku wciąż pozostają niedobitki, które oferują markom pozycjonowanie za 1000 zł w abonamencie. Tyle tylko, że systemy wymiany linków i "precle" naszpikowane słowami kluczowymi nie tyle nawet nie działają, ile szkodzą. Google za próby przechytrzenia algorytmu wyszukiwarki karze niższymi pozycjami w wynikach wyszukiwania, bo nie chce firmować treści wątpliwej jakości.

By znaleźć się na szczycie wyników wyszukiwania w Google - a to wciąż jedyna licząca się na rynku wyszukiwarka - trzeba dostarczać użytkownikom treści takich, jakich potrzebują. I nie ma tu miejsca na żadne sztuczki. Wartościowy kontent dostarcza im przydatnych informacji w przystępnej i dostosowanej do ich potrzeb formie.

Optymalizować zgodnie z wymogami Google trzeba jednak nie tylko treści, ale i budowę strony. Prędkość jej ładownia, kod i dostosowanie do urządzeń mobilnych mają wpływ na to, jak będą z niej korzystać użytkownicy, a więc - w konsekwencji - na to, czy faktycznie okaże się dla nich wartosciowa. Treści - podobnie.

A to i tak tylko SEO. Organiczne wyniki wyszukiwania w ostatnim czasie zostały zepchnięte w dół. Google, wychodząc naprzeciw oczekiwaniom użytkowników korzystających z urządzeń mobilnych, zlikwidowało bowiem prawą stronę płatnych wyników, ale... rozszerzyło tę górną. Kosztem wyników organicznych oczywiście. A to powoduje konsekwencje - żeby znaleźć się na szczycie zaufanych, organicznych linków trzeba się napracować i swoje odczekać, ale - by w ogóle zostać zauważonym - trzeba zapłacić.

- Zmiany wprowadzane przez Google powodują, że trudniej jest przykuć uwagę odbiorcy kampanią PPC. Jednocześnie coraz większe znaczenie ma wysoka pozycja w normalnych wynikach – nadmiar linków reklamowych na szczycie SERP-ów sprawia, że internauci bardziej ufają organicznym wynikom. Samo inwestowanie w PPC, choć wydaje się prostsze i szybsze, może nie być tak skuteczne, jak było jeszcze do niedawna. Dlatego niezbędna jest synergia i łączenie SEO z PPC. Tylko taka strategia pozwala na efektywne wykorzystanie budżetu oraz osiągnięcie spodziewanej konwersji - mówi Maxim Kirilenko, head of international business development w SEO Pilot.

Działania związane z marketingiem w wyszukiwarkach wymagają kompleksowych i krzyżujących się kompetencji. I o ile o PPC można jeszcze zadbać wewnątrz organizacji, o tyle kompleksową obsługę obecności marki czy firmy w wyszukiwarce lepiej powierzyć agencji, które pod jednym dachem ma wszystko, co potrzebne.

- Poszukując agencji SEM, warto zwrócić uwagę, czy zespół posiada różnorodne kwalifikacje, w tym odpowiednie zaplecze technologiczne oraz upewnić się, jakie elementy zawiera oferowana usługa -radzi Alicja Markiewicz, marketing manager w OSOM STUDIO Agencja Interaktywna. - Kampanie reklamowe nie są związane wyłącznie z wyborem platformy, kreacją reklam oraz konfiguracją kampanii. Tego rodzaju działania wymagają strategii, a więc szczegółowego researchu rynku, audytu strony internetowej, na którą będzie kierowana kampania, konfiguracji narzędzi mierzących efektywność kampanii, a także - finalnie - optymalizacji i raportowania.

Poznanie potrzeb klienta i jego oczekiwań to jednak punkt wyjścia do przygotowania kompleksowej strategii, bo - o czym łatwo zapomnieć - w wyszukiwarce, dzięki odpowiednim narzędziom, można realizować różnorakie cele: od zwiększania świadomości marki, po sprzedaż i pozyskiwanie leadów. Trzeba tylko wiedzieć jak. I mieć, za co.

Artykuł sponsorowany
Szanowna Użytkowniczko! Szanowny Użytkowniku!
×
Aby dalej móc dostarczać coraz lepsze materiały redakcyjne i udostępniać coraz lepsze usługi, potrzebujemy zgody na dopasowanie treści marketingowych do Twojego zachowania. Twoje dane są u nas bezpieczne, a zgodę możesz wycofać w każdej chwili na podstronie polityka prywatności.

Kliknij "PRZECHODZĘ DO SERWISU" lub na symbol "X" w górnym rogu tej planszy, jeżeli zgadzasz się na przetwarzanie przez Wirtualną Polskę i naszych Zaufanych Partnerów Twoich danych osobowych, zbieranych w ramach korzystania przez Ciebie z usług, portali i serwisów internetowych Wirtualnej Polski (w tym danych zapisywanych w plikach cookies) w celach marketingowych realizowanych na zlecenie naszych Zaufanych Partnerów. Jeśli nie zgadzasz się na przetwarzanie Twoich danych osobowych skorzystaj z ustawień w polityce prywatności. Zgoda jest dobrowolna i możesz ją w dowolnym momencie wycofać zmieniając ustawienia w polityce prywatności (w której znajdziesz odpowiedzi na wszystkie pytania związane z przetwarzaniem Twoich danych osobowych).

Od 25 maja 2018 roku obowiązuje Rozporządzenie Parlamentu Europejskiego i Rady (UE) 2016/679 (określane jako "RODO"). W związku z tym chcielibyśmy poinformować o przetwarzaniu Twoich danych oraz zasadach, na jakich odbywa się to po dniu 25 maja 2018 roku.

Kto będzie administratorem Twoich danych?

Administratorami Twoich danych będzie Wirtualna Polska Media Spółka Akcyjna z siedzibą w Warszawie, oraz pozostałe spółki z grupy Wirtualna Polska, jak również nasi Zaufani Partnerzy, z którymi stale współpracujemy. Szczegółowe informacje dotyczące administratorów znajdują się w polityce prywatności.

O jakich danych mówimy?

Chodzi o dane osobowe, które są zbierane w ramach korzystania przez Ciebie z naszych usług, portali i serwisów internetowych udostępnianych przez Wirtualną Polskę, w tym zapisywanych w plikach cookies, które są instalowane na naszych stronach przez Wirtualną Polskę oraz naszych Zaufanych Partnerów.

Dlaczego chcemy przetwarzać Twoje dane?

Przetwarzamy je dostarczać coraz lepsze materiały redakcyjne, dopasować ich tematykę do Twoich zainteresowań, tworzyć portale i serwisy internetowe, z których będziesz korzystać z przyjemnością, zapewniać większe bezpieczeństwo usług, udoskonalać nasze usługi i maksymalnie dopasować je do Twoich zainteresowań, pokazywać reklamy dopasowane do Twoich potrzeb. Szczegółowe informacje dotyczące celów przetwarzania Twoich danych znajdują się w polityce prywatności.

Komu możemy przekazać dane?

Twoje dane możemy przekazywać podmiotom przetwarzającym je na nasze zlecenie oraz podmiotom uprawnionym do uzyskania danych na podstawie obowiązującego prawa – oczywiście tylko, gdy wystąpią z żądaniem w oparciu o stosowną podstawę prawną.

Jakie masz prawa w stosunku do Twoich danych?

Masz prawo żądania dostępu, sprostowania, usunięcia lub ograniczenia przetwarzania danych. Możesz wycofać zgodę na przetwarzanie, zgłosić sprzeciw oraz skorzystać z innych praw wymienionych szczegółowo w polityce prywatności.

Jakie są podstawy prawne przetwarzania Twoich danych?

Podstawą prawną przetwarzania Twoich danych w celu świadczenia usług jest niezbędność do wykonania umów o ich świadczenie (tymi umowami są zazwyczaj regulaminy). Podstawą prawną przetwarzania danych w celu pomiarów statystycznych i marketingu własnego administratorów jest tzw. uzasadniony interes administratora. Przetwarzanie Twoich danych w celach marketingowych realizowanych przez Wirtualną Polskę na zlecenie Zaufanych Partnerów i bezpośrednio przez Zaufanych Partnerów będzie odbywać się na podstawie Twojej dobrowolnej zgody.