Marketing mobilny - raport Interaktywnie.com

Marketing mobilny - raport Interaktywnie.com16.12.2014 15:31
Źródło zdjęć: © Materiały prasowe

Marketingowi mobilnemu teoretycznie sprzyja wszystko. Liczba tabletów i smartfonów rośnie, ceny internetowych pakietów maleją, a kampanie - mimo że ciągle jeszcze toporne, są już zadziwiająco skuteczne. Dlaczego więc ten kanał wciąż traktowany jest po macoszemu?

A że jest - eksperci wypowiadający się na łamach raportu Interaktywnie.com - nie mają wątpliwości. Bo choć wszystko wskazuje na to, że w 201. roku w kieszeniach Polaków będzie 27 milionów smartfonów, wydatki na kampanie mobilne nieustannie są więcej niż skromne. Konkretnie - dziesięć razy mniejsze niż na przykład w Skandynawii czy Wielkiej Brytanii.

Choć trzeba przyznać, że wciąż rosną. W sumie średnia prognoz w porównaniu do zeszłorocznego raportu Interaktywnie.com jest wyższa o 1. mln zł i wynosi ponad 64 mln zł.

Źródło zdjęć: © (fot. Materiały prasowe)
Źródło zdjęć: © (fot. Materiały prasowe)

Płaci się jednak za jakość. Może więc póki co po prostu nie warto przepłacać? Tutaj opinie są podzielone. Bo o ile nikt nie ma wątpliwości, że nasze rodzime agencje szybko się uczą i nie brakuje im pomysłów, o tyle wciąż wiele realizacji - delikatnie mówiąc - nie zachwyca. Dlaczego? W opinii ekspertów przyczyną tego stanu rzeczy jest brak doświadczenia, który w większości wypadków skutkuje powielaniem rozwiązań znanych z tzw. dużego internetu. A to zwykle zupełnie się nie sprawdza.

_ - Żywię głębokie przeświadczenie, że mobile ze względu na swoją charakterystykę, czyli mały ekran, geolokalizację, impulsowe oddziaływanie, wymaga innego stylu i języka komunikacji. Niestety jeszcze go nie wymyślono - _stwierdza Tomasz Szulkowski, mobile strategy director w MoBehave.

Okazuje się jednak, że to nie kreacja przesądza o skuteczności kampanii mobilnych.Ta oceniana jest mimo wszystko całkiem wysoko. Czy to dlatego, że mobile jeszcze nie został zalany reklamową falą i użytkownicy na każdą nowinkę reagują entuzjastycznie? A może dlatego, że mobilni internauci mają po prostu mniejsze wymagania niż przedstawiciele branży, którzy - mimo wielu rozbieżności - zgadzają się jednak co do jednego. Każdy z nich twierdzi, że obecność w kanale mobilnym się opłaca, a będzie opłacać jeszcze bardziej.

Będzie też droższa i bardziej wymagająca, bo w 201. roku ponad połowa Polaków będzie korzystała ze smartfonów i wyraźnie skurczy się grupa tych, którzy z możliwości posiadanych przez siebie urządzeń nie będą zdawać sobie sprawy.

_ - Kilka tygodni temu, wybierając telefon dla jednej z osób w mojej rodzinie w wieku 60+, miałem duży problem, aby w gąszczu atrap aparatów znaleźć poczciwy telefon z klawiaturą _ - opowiada Rafał Knap, managing director z Concept Interactive.

Tak duże nasycenie rynku będzie dla marketerów i wydawców wyzwaniem. Będą bowiem musieli nauczyć się mówić do wszystkich, nawet tych, którzy z technologią - nie tylko mobilną - nie mają wiele wspólnego. O to, by stosowali się do nowych reguł zadba sam Wielki Brat.

_ - W 2015 roku „mobile first” będzie zasadą, od której nie będzie wyjątków. Każdy wydawca będzie musiał być mobile friendly już nie tylko ze względu na potrzeby użytkowników. Zadba o to sam Google, oznaczając i faworyzując w wynikach wyszukiwania strony mobilne _ - twierdzi Jacek Dymkowski, mobile marketing manager w Gazeta.pl.

Szanowna Użytkowniczko! Szanowny Użytkowniku!
×
Aby dalej móc dostarczać coraz lepsze materiały redakcyjne i udostępniać coraz lepsze usługi, potrzebujemy zgody na dopasowanie treści marketingowych do Twojego zachowania. Twoje dane są u nas bezpieczne, a zgodę możesz wycofać w każdej chwili na podstronie polityka prywatności.

Kliknij "PRZECHODZĘ DO SERWISU" lub na symbol "X" w górnym rogu tej planszy, jeżeli zgadzasz się na przetwarzanie przez Wirtualną Polskę i naszych Zaufanych Partnerów Twoich danych osobowych, zbieranych w ramach korzystania przez Ciebie z usług, portali i serwisów internetowych Wirtualnej Polski (w tym danych zapisywanych w plikach cookies) w celach marketingowych realizowanych na zlecenie naszych Zaufanych Partnerów. Jeśli nie zgadzasz się na przetwarzanie Twoich danych osobowych skorzystaj z ustawień w polityce prywatności. Zgoda jest dobrowolna i możesz ją w dowolnym momencie wycofać zmieniając ustawienia w polityce prywatności (w której znajdziesz odpowiedzi na wszystkie pytania związane z przetwarzaniem Twoich danych osobowych).

Od 25 maja 2018 roku obowiązuje Rozporządzenie Parlamentu Europejskiego i Rady (UE) 2016/679 (określane jako "RODO"). W związku z tym chcielibyśmy poinformować o przetwarzaniu Twoich danych oraz zasadach, na jakich odbywa się to po dniu 25 maja 2018 roku.

Kto będzie administratorem Twoich danych?

Administratorami Twoich danych będzie Wirtualna Polska Media Spółka Akcyjna z siedzibą w Warszawie, oraz pozostałe spółki z grupy Wirtualna Polska, jak również nasi Zaufani Partnerzy, z którymi stale współpracujemy. Szczegółowe informacje dotyczące administratorów znajdują się w polityce prywatności.

O jakich danych mówimy?

Chodzi o dane osobowe, które są zbierane w ramach korzystania przez Ciebie z naszych usług, portali i serwisów internetowych udostępnianych przez Wirtualną Polskę, w tym zapisywanych w plikach cookies, które są instalowane na naszych stronach przez Wirtualną Polskę oraz naszych Zaufanych Partnerów.

Dlaczego chcemy przetwarzać Twoje dane?

Przetwarzamy je dostarczać coraz lepsze materiały redakcyjne, dopasować ich tematykę do Twoich zainteresowań, tworzyć portale i serwisy internetowe, z których będziesz korzystać z przyjemnością, zapewniać większe bezpieczeństwo usług, udoskonalać nasze usługi i maksymalnie dopasować je do Twoich zainteresowań, pokazywać reklamy dopasowane do Twoich potrzeb. Szczegółowe informacje dotyczące celów przetwarzania Twoich danych znajdują się w polityce prywatności.

Komu możemy przekazać dane?

Twoje dane możemy przekazywać podmiotom przetwarzającym je na nasze zlecenie oraz podmiotom uprawnionym do uzyskania danych na podstawie obowiązującego prawa – oczywiście tylko, gdy wystąpią z żądaniem w oparciu o stosowną podstawę prawną.

Jakie masz prawa w stosunku do Twoich danych?

Masz prawo żądania dostępu, sprostowania, usunięcia lub ograniczenia przetwarzania danych. Możesz wycofać zgodę na przetwarzanie, zgłosić sprzeciw oraz skorzystać z innych praw wymienionych szczegółowo w polityce prywatności.

Jakie są podstawy prawne przetwarzania Twoich danych?

Podstawą prawną przetwarzania Twoich danych w celu świadczenia usług jest niezbędność do wykonania umów o ich świadczenie (tymi umowami są zazwyczaj regulaminy). Podstawą prawną przetwarzania danych w celu pomiarów statystycznych i marketingu własnego administratorów jest tzw. uzasadniony interes administratora. Przetwarzanie Twoich danych w celach marketingowych realizowanych przez Wirtualną Polskę na zlecenie Zaufanych Partnerów i bezpośrednio przez Zaufanych Partnerów będzie odbywać się na podstawie Twojej dobrowolnej zgody.