Marketing Mobilny - Raport

Marketing Mobilny - Raport16.12.2016 14:50
Źródło zdjęć: © Artykuł sponsorowany
Artykuł sponsorowany

Roku mobile może i nie było, ale (r)ewolucja rozgrywa się na naszych oczach i pochłania coraz więcej ofiar. Z badań GlobalStats wynika niezbicie, że już w październiku 2016 roku większość odsłon stron internetowych wykonanych było za pośrednictwem urządzeń mobilnych - tabletów i smartfonów. Jednak to zdecydowanie te drugie są dzisiaj w centrum zainteresowania marketerów.

Nie bez powodu. To najbardziej osobiste urządzenie, z jakim mamy do czynienia masowo, bo smartwatche, wbrew oczekiwaniom technologicznych gigantów, nie zdołały rozruszać rynku. Smartfony to jednak co innego. Te wciąż sprzedają się jak świeże bułeczki, mimo że od dłuższego czasu każdy kolejny model coraz mniej różni się od poprzedniego.

Smartfony - bez względu na system, bo wiadomo, że liczą się tylko dwa - dla marketerów są furtką do bardzo bliskiego kontaktu z klientem. To właśnie tam przecież sprawdza on maile, rezerwuje bilety, przegląda Facebooka, korzysta za komunikatorów i wykonuje setki innych, codziennych aktywności. Każdy marketer chciałby wtrącić pomiędzy nie swoje trzy grosze.

Nie nachalnie oczywiście, tylko z wyczuciem. O ile masowy display, powodujący banerową ślepotę na desktopach nikogo nie dziwi, na smartfonach byłby absolutnie nie do przyjęcia. Reklamy mobilne wymagają więcej taktu i wyczucia, a przede wszystkim - więcej danych. Informacje o użytkownikach - ci wciąż dzielą się nimi nader chętnie - są podstawą planowania kampanii, które w mobile'u nie muszą ograniczać się do wirtualnego świata.

Geolokalizacja, beacony, a także powiadomienia PUSH, zintegrowane systemy płatności typu one-click, wideo 360, czy nawet rozszerzona rzeczywistość (AR – augumented reality) to tylko kilka narzędzi, które sprawiają, że kanał mobilny otwiera morze nowych możliwości komunikacyjnych.

- Gdy potencjalny klient przechodzi obok sklepu, w którym właśnie odbywa się promocja, to ibeacon zadba o to, aby zainteresowany dowiedział się o tym za pomocą powiadomienia na smartfonie - tłumaczy Michał Włodarczyk, Head of Publishers, Ad networks, E-commerce & Advertisers Teams w Gemiusie. - Jeśli konsumenta zaintrygował plakat z reklamą, to odpowiedni znaczek zmotywuje go do przyłożenia telefonu bliżej, aby na ekranie wyświetlił się film, który da więcej informacji lub podlinkuje do ściągnięcia aplikacji, która zapewni interakcję.

Narzędzi faktycznie nie brakuje, co - oprócz możliwości - rodzi też problemy z ich doborem. Tym bardziej, że to, co jeszcze wczoraj było obwoływane hitem, rewolucją i game changerem, dzisiaj nierzadko schodzi już sceny. Nie przyjęły się QR-kody, bo klienci nie bardzo wiedzieli, jak z nich korzystać, z bluetoothem - niby fajnym i z potencjałem - są problemy, bo pochłania zbyt wiele energii, a produkcja materiałów wideo 360 jest po prostu droga.

Nie minie jednak z pewnością boom na mobilne aplikacje. Jeśli aplikacja zostanie dobrze zaprojektowana i faktycznie dostarczy klientom wartości dodanej, ma szanse wydatnie przełożyć się na wyniki sprzedażowe. Wydatnie, ale niekoniecznie bezpośrednio, bo wciąż większość transakcji finalizowanych jest za pośrednictwem komputerów. Ale oglądamy, wybieramy, czy nawet dowiadujemy się, że czegoś potrzebujemy (albo chcemy) - już dzięki urządzeniom mobilnym. Dzisiaj tam "łapie się klienta", a aplikacja bardzo w tym pomaga. Dzięki niej kontakt z nim staje się dużo bardziej bezpośredni i osobisty - aplikacja pozwala bowiem przedstawić mu ofertę dopasowaną do jego oczekiwań.

Nie znaczy to jednak, że jej tworzenie jest zawsze jest niezbędne. Takim must have wciąż jest i jeszcze długo będzie strona mobilna lub - coraz częściej responsywna, ale jakkolwiek dziwnie to brzmi w dzisiejszych czasach - wciąż wiele firm działających w sieci o tym zapomina...

Artykuł sponsorowany
Źródło artykułu:Artykuł sponsorowany
Szanowna Użytkowniczko! Szanowny Użytkowniku!
×
Aby dalej móc dostarczać coraz lepsze materiały redakcyjne i udostępniać coraz lepsze usługi, potrzebujemy zgody na dopasowanie treści marketingowych do Twojego zachowania. Twoje dane są u nas bezpieczne, a zgodę możesz wycofać w każdej chwili na podstronie polityka prywatności.

Kliknij "PRZECHODZĘ DO SERWISU" lub na symbol "X" w górnym rogu tej planszy, jeżeli zgadzasz się na przetwarzanie przez Wirtualną Polskę i naszych Zaufanych Partnerów Twoich danych osobowych, zbieranych w ramach korzystania przez Ciebie z usług, portali i serwisów internetowych Wirtualnej Polski (w tym danych zapisywanych w plikach cookies) w celach marketingowych realizowanych na zlecenie naszych Zaufanych Partnerów. Jeśli nie zgadzasz się na przetwarzanie Twoich danych osobowych skorzystaj z ustawień w polityce prywatności. Zgoda jest dobrowolna i możesz ją w dowolnym momencie wycofać zmieniając ustawienia w polityce prywatności (w której znajdziesz odpowiedzi na wszystkie pytania związane z przetwarzaniem Twoich danych osobowych).

Od 25 maja 2018 roku obowiązuje Rozporządzenie Parlamentu Europejskiego i Rady (UE) 2016/679 (określane jako "RODO"). W związku z tym chcielibyśmy poinformować o przetwarzaniu Twoich danych oraz zasadach, na jakich odbywa się to po dniu 25 maja 2018 roku.

Kto będzie administratorem Twoich danych?

Administratorami Twoich danych będzie Wirtualna Polska Media Spółka Akcyjna z siedzibą w Warszawie, oraz pozostałe spółki z grupy Wirtualna Polska, jak również nasi Zaufani Partnerzy, z którymi stale współpracujemy. Szczegółowe informacje dotyczące administratorów znajdują się w polityce prywatności.

O jakich danych mówimy?

Chodzi o dane osobowe, które są zbierane w ramach korzystania przez Ciebie z naszych usług, portali i serwisów internetowych udostępnianych przez Wirtualną Polskę, w tym zapisywanych w plikach cookies, które są instalowane na naszych stronach przez Wirtualną Polskę oraz naszych Zaufanych Partnerów.

Dlaczego chcemy przetwarzać Twoje dane?

Przetwarzamy je dostarczać coraz lepsze materiały redakcyjne, dopasować ich tematykę do Twoich zainteresowań, tworzyć portale i serwisy internetowe, z których będziesz korzystać z przyjemnością, zapewniać większe bezpieczeństwo usług, udoskonalać nasze usługi i maksymalnie dopasować je do Twoich zainteresowań, pokazywać reklamy dopasowane do Twoich potrzeb. Szczegółowe informacje dotyczące celów przetwarzania Twoich danych znajdują się w polityce prywatności.

Komu możemy przekazać dane?

Twoje dane możemy przekazywać podmiotom przetwarzającym je na nasze zlecenie oraz podmiotom uprawnionym do uzyskania danych na podstawie obowiązującego prawa – oczywiście tylko, gdy wystąpią z żądaniem w oparciu o stosowną podstawę prawną.

Jakie masz prawa w stosunku do Twoich danych?

Masz prawo żądania dostępu, sprostowania, usunięcia lub ograniczenia przetwarzania danych. Możesz wycofać zgodę na przetwarzanie, zgłosić sprzeciw oraz skorzystać z innych praw wymienionych szczegółowo w polityce prywatności.

Jakie są podstawy prawne przetwarzania Twoich danych?

Podstawą prawną przetwarzania Twoich danych w celu świadczenia usług jest niezbędność do wykonania umów o ich świadczenie (tymi umowami są zazwyczaj regulaminy). Podstawą prawną przetwarzania danych w celu pomiarów statystycznych i marketingu własnego administratorów jest tzw. uzasadniony interes administratora. Przetwarzanie Twoich danych w celach marketingowych realizowanych przez Wirtualną Polskę na zlecenie Zaufanych Partnerów i bezpośrednio przez Zaufanych Partnerów będzie odbywać się na podstawie Twojej dobrowolnej zgody.