Marcowy ranking serwisów tematycznych

Marcowy ranking serwisów tematycznych29.05.2007 09:30

Wyniki badania Megapanel/PBI w 12 kategoriach tematycznych za marzec 2007 r. przynoszą kilka istotnych zmian. Jedna z najciekawszych: uruchomienie nowej platformy społecznościowej Gadu-Gadu "Moja Generacja" przyczyniło się do pozyskania ponad 800 tys. użytkowników ( real users ) w ciągu miesiąca, zasięg serwisu zwiększył się ponad dwukrotnie - z 4,06 % w lutym, do 10,8% w marcu. Kolejna interesująca zmiana: w kategorii Kultura i Rozrywka serwisy rozrywkowe portalu o2.pl znalazły się na trzeciej pozycji, wyprzedzając Wirtualną Polskę.

Informujemy, że za przyporządkowanie witryn do 12 kategorii odpowiada Rada Badania PBI.

Kategoria Informacje, Publicystyka, Media

W kategorii "Informacje, publicystyka, media" o trzy oczka w górę w stosunku do lutego awansowały serwisy TVN - z 9 na 6 miejsce. Właśnie w marcu został otworzony serwis tvn24.pl. Wiele witryn odnotowało w stosunku do lutego wzrosty zasięgu, np. serwisy TVP miały go w marcu o ponad 3 pkt procentowe więcej.

Kategoria Kultura i Rozrywka

Nie ulega wątpliwości, że to jedna z najgorętszych kategorii, z największym zasięgiem - 91,55% i średnim czasem użytkownika na witrynie - 6 godzin i 8 minut miesięcznie.

W tym rankingu zmiana w pierwszej trójce - serwisy rozrywkowe portalu o2.pl wyprzedziły serwisy rozrywkowe Wirtualnej Polski. o2.pl ma 0,38 pkt procentowego zasięgu przewagi nad konkurentem. Z kolei Youtube.com wyprzedził w tej kategorii serwisy Interia.pl.

Kategoria Motoryzacja

Lider rankingu otoMoto, zostawia konkurencję daleko w tyle, od kolejnego serwisu dzieli go 7 pkt procentowych zasięgu. Spadek odnotowała Grupa Gratka - w lutym na trzecim miejscu, w marcu znalazła się na piątej pozycji.

Kategoria Biznes, Finanse, Prawo

Pierwsza dziewiątka wygląda tak samo jak w lutym. Zmiana nastąpiła dopiero na dziesiątej pozycji, na której znalazły się serwisy biznesowe Grupy IDG.

Kategoria Budownictwo i Nieruchomości

To najmniej popularna kategoria wśród internautów, która dociera do 25,5% polskich internautów.

Na siódmym miejscu w tym rankingu pojawiły się serwisy Onetu. Liderem pozostały serwisy Gazeta.pl.

Kategoria Edukacja

Wszystkie serwisy z trzech pierwszych pozycji zyskały na zasięgu w stosunku do lutego. Wikipedia - 4,41 pkt. proc., Onet - 2,43 pkt. proc., Sciaga.pl - 1,9 pkt proc. Dużym powodzeniem wśród internautów cieszą się serwisy ze ściągami, np. bryk.pl awansował z 18 pozycji w lutym, na 14 w marcu. Z kolei Onet.pl uruchomił swój serwis Ściąga.

Kategoria Sport

Serwis sport.pl należący do Gazeta.pl wystartował w połowie marca, to chyba za wcześnie, by mógł on wpłynąć na pozycję serwisów sportowych należących do Agory. W marcu, podobnie jak w lutym, znajdowały się one na czwartym miejscu.

Nowością jest witryna championsplanet.pl, która trafiła na 13 pozycję - to serwis Ligi Mistrzów sponsorowany przez Heinekena.

Kategoria Styl Życia

Tak samo jak w poprzednim miesiącu wygląda pierwsza piątka witryn i w całości należy do portali. Duży spadek zanotowała Platforma Kobieta.pl - z 8 na 14 miejsce, ze stratą ponad 0,5 pkt proc. zasięgu.

Kategoria Turystyka

Coraz większą popularnością cieszy się serwis Google Maps, który w stosunku do lutego zyskał 0,86 pkt procentowego i awansował z 10 na 8 pozycję. Od niedwana w mapach Google'a dział wyszukiwanie adresów na terenie Polski. Szyki może pomieszać mu Zumi.pl - serwis z mapami Onetu, które pojawił się w kwietniu bieżącego roku. Kolejna witryna z mapami - map24.com - spadła na 10 pozycję i straciła 0,55 pkt procentowego. Na 11 pozycji pojawił się tur.info - serwis informacyjny branży turystycznej.

Kategoria Nowe Technologie

Bez zmian w pierwszej szóstce. Na siódme miejsce trafił serwis torrenty.org, zawierający odnośniki do plików popularnej sieci peer 2 peer.

Kategoria Praca

Na pierwszej miejsce powrócił serwis Pracuj.pl, który ma ponad 2 pkt. proc. zasięgu przewagi nad Gazetą. Przedstawiciele pionu internet Agory nie ukrywają jednak, że jest to dla nich jedna z kluczowych kategorii, niedawno firma uruchomiła nowy serwis z ofertami rekrutacyjnymi dla branży finansowej - jobspot.pl. Z kolei z piątego na dziesiąte miejsce spadły serwisy rekrutacyjne Onet.pl.

Kategoria Społeczności

Bardzo duży wzrost odnotowały serwisy społecznościowe Gadu-Gadu - z 4,60% zasięgu w lutym, do 10,80% zasięgu w marcu, oznacza to skok z 13 na 6 pozycję. W ciągu miesiąca odświezony serwis społecznościowy, nazwany Moja Generacja, zyskał aż 886 tys. użytkowników ( real users ).

Nowością jest witryna odpowiedz.pl, która opiera się na podobnym pomyśle co serwisy pytamy.pl czy zadajpytanie.pl. Jednak to odpowiedz.pl znalazła się najwyżej w tej kategorii - na 12 miejscu z 4,06% zasięgu.

Patrz także:

Marcowe wyniki Megapanelu - najpopularniejsze witryny w Polsce - http://www.internetstandard.pl/news/111378.html

Lutowy ranking serwisów tematycznych - http://www.internetstandard.pl/news/109670.html

Metodologia badania Megapanel PBI/Gemius w pytaniach i odpowiedziach - http://www.internetstandard.pl/news/77518_1.html

Źródło artykułu:internetstandard.pl
Szanowna Użytkowniczko! Szanowny Użytkowniku!
×
Aby dalej móc dostarczać coraz lepsze materiały redakcyjne i udostępniać coraz lepsze usługi, potrzebujemy zgody na dopasowanie treści marketingowych do Twojego zachowania. Twoje dane są u nas bezpieczne, a zgodę możesz wycofać w każdej chwili na podstronie polityka prywatności.

Kliknij "PRZECHODZĘ DO SERWISU" lub na symbol "X" w górnym rogu tej planszy, jeżeli zgadzasz się na przetwarzanie przez Wirtualną Polskę i naszych Zaufanych Partnerów Twoich danych osobowych, zbieranych w ramach korzystania przez Ciebie z usług, portali i serwisów internetowych Wirtualnej Polski (w tym danych zapisywanych w plikach cookies) w celach marketingowych realizowanych na zlecenie naszych Zaufanych Partnerów. Jeśli nie zgadzasz się na przetwarzanie Twoich danych osobowych skorzystaj z ustawień w polityce prywatności. Zgoda jest dobrowolna i możesz ją w dowolnym momencie wycofać zmieniając ustawienia w polityce prywatności (w której znajdziesz odpowiedzi na wszystkie pytania związane z przetwarzaniem Twoich danych osobowych).

Od 25 maja 2018 roku obowiązuje Rozporządzenie Parlamentu Europejskiego i Rady (UE) 2016/679 (określane jako "RODO"). W związku z tym chcielibyśmy poinformować o przetwarzaniu Twoich danych oraz zasadach, na jakich odbywa się to po dniu 25 maja 2018 roku.

Kto będzie administratorem Twoich danych?

Administratorami Twoich danych będzie Wirtualna Polska Media Spółka Akcyjna z siedzibą w Warszawie, oraz pozostałe spółki z grupy Wirtualna Polska, jak również nasi Zaufani Partnerzy, z którymi stale współpracujemy. Szczegółowe informacje dotyczące administratorów znajdują się w polityce prywatności.

O jakich danych mówimy?

Chodzi o dane osobowe, które są zbierane w ramach korzystania przez Ciebie z naszych usług, portali i serwisów internetowych udostępnianych przez Wirtualną Polskę, w tym zapisywanych w plikach cookies, które są instalowane na naszych stronach przez Wirtualną Polskę oraz naszych Zaufanych Partnerów.

Dlaczego chcemy przetwarzać Twoje dane?

Przetwarzamy je dostarczać coraz lepsze materiały redakcyjne, dopasować ich tematykę do Twoich zainteresowań, tworzyć portale i serwisy internetowe, z których będziesz korzystać z przyjemnością, zapewniać większe bezpieczeństwo usług, udoskonalać nasze usługi i maksymalnie dopasować je do Twoich zainteresowań, pokazywać reklamy dopasowane do Twoich potrzeb. Szczegółowe informacje dotyczące celów przetwarzania Twoich danych znajdują się w polityce prywatności.

Komu możemy przekazać dane?

Twoje dane możemy przekazywać podmiotom przetwarzającym je na nasze zlecenie oraz podmiotom uprawnionym do uzyskania danych na podstawie obowiązującego prawa – oczywiście tylko, gdy wystąpią z żądaniem w oparciu o stosowną podstawę prawną.

Jakie masz prawa w stosunku do Twoich danych?

Masz prawo żądania dostępu, sprostowania, usunięcia lub ograniczenia przetwarzania danych. Możesz wycofać zgodę na przetwarzanie, zgłosić sprzeciw oraz skorzystać z innych praw wymienionych szczegółowo w polityce prywatności.

Jakie są podstawy prawne przetwarzania Twoich danych?

Podstawą prawną przetwarzania Twoich danych w celu świadczenia usług jest niezbędność do wykonania umów o ich świadczenie (tymi umowami są zazwyczaj regulaminy). Podstawą prawną przetwarzania danych w celu pomiarów statystycznych i marketingu własnego administratorów jest tzw. uzasadniony interes administratora. Przetwarzanie Twoich danych w celach marketingowych realizowanych przez Wirtualną Polskę na zlecenie Zaufanych Partnerów i bezpośrednio przez Zaufanych Partnerów będzie odbywać się na podstawie Twojej dobrowolnej zgody.