Mały Potwór - czyli Lady Gaga w sieci społecznościowej

Mały Potwór - czyli Lady Gaga w sieci społecznościowej10.07.2012 15:40
Źródło zdjęć: © Gizmodo.pl

Lady Gaga ma całkiem spore możliwości, żeby docierać do swoich fanów przy pomocy serwisów społecznościowych. Jej konto na Twitterze śledzi jakieś 20 milionów osób, na Facebooku jej profil zebrał około 50 milionów like’ów. Całkiem sporo osób chce na bieżąco śledzić wydarzenia z nią związane. Żaden menadżer nie odpuściłby takiej możliwości. Dlatego Troy Carter postanowił założyć serwis społecznościowy skupiony wokół Lady Gagi, który właśnie wyszedł z fazy zamkniętych testów.

Little Monsters, bo tak nazywa się nowa strona społecznościowa, ma w całości kręcić się wokół postaci Lady Gagi. Tak się składa, że nie jestem jej fanem, ale mogę sobie wyobrazić, że dla wielu osób poczucie bycia blisko z ulubioną gwiazdą będzie dużo warte.

Choć więcej warte będzie dla gwiazdy, ponieważ ona przeliczy je na dolary. W końcu przy takiej liczbie fanów, zamiast nabijać kiesę innym osobom generując ruch na Twitterze czy Facebooku, można samemu zacząć czerpać z tego korzyści. Czy więc tak popularna osoba potrzebuje jeszcze zwykłych sieci społecznościowych?

Własny portal społecznościowy daje możliwość interakcji tylko i wyłącznie z fanami. Dzięki takim narzędziom jak znacznik „Gaga Liked”. użytkownik może poczuć się osobiście wyróżniony przez swojego idola spośród całego tłumu fanów. Na pewno nie zapomni o tym i odwdzięczy się kupując nowy album.

Jeśli dodatkowo połączy się portal społecznościowy ze sklepem internetowym, menadżerowie artysty mogą być pewni, że limitowane gadżety sprzedawać się będą jak świeże bułeczki.

Little Monsters jest pierwszą siecią społecznościową skupioną wokół postaci idola, ale Backplane, spółka założona przez menadżera Lady Gagi, nie musi się przecież skupiać na obsłudze tylko jednej artystki. Może więc jesteśmy świadkami zupełnie nowego trendu w marketingu internetowym? By z niego skorzystać najpierw jednak trzeba posiadać miliony fanów.

Szanowna Użytkowniczko! Szanowny Użytkowniku!
×
Aby dalej móc dostarczać coraz lepsze materiały redakcyjne i udostępniać coraz lepsze usługi, potrzebujemy zgody na dopasowanie treści marketingowych do Twojego zachowania. Twoje dane są u nas bezpieczne, a zgodę możesz wycofać w każdej chwili na podstronie polityka prywatności.

Kliknij "PRZECHODZĘ DO SERWISU" lub na symbol "X" w górnym rogu tej planszy, jeżeli zgadzasz się na przetwarzanie przez Wirtualną Polskę i naszych Zaufanych Partnerów Twoich danych osobowych, zbieranych w ramach korzystania przez Ciebie z usług, portali i serwisów internetowych Wirtualnej Polski (w tym danych zapisywanych w plikach cookies) w celach marketingowych realizowanych na zlecenie naszych Zaufanych Partnerów. Jeśli nie zgadzasz się na przetwarzanie Twoich danych osobowych skorzystaj z ustawień w polityce prywatności. Zgoda jest dobrowolna i możesz ją w dowolnym momencie wycofać zmieniając ustawienia w polityce prywatności (w której znajdziesz odpowiedzi na wszystkie pytania związane z przetwarzaniem Twoich danych osobowych).

Od 25 maja 2018 roku obowiązuje Rozporządzenie Parlamentu Europejskiego i Rady (UE) 2016/679 (określane jako "RODO"). W związku z tym chcielibyśmy poinformować o przetwarzaniu Twoich danych oraz zasadach, na jakich odbywa się to po dniu 25 maja 2018 roku.

Kto będzie administratorem Twoich danych?

Administratorami Twoich danych będzie Wirtualna Polska Media Spółka Akcyjna z siedzibą w Warszawie, oraz pozostałe spółki z grupy Wirtualna Polska, jak również nasi Zaufani Partnerzy, z którymi stale współpracujemy. Szczegółowe informacje dotyczące administratorów znajdują się w polityce prywatności.

O jakich danych mówimy?

Chodzi o dane osobowe, które są zbierane w ramach korzystania przez Ciebie z naszych usług, portali i serwisów internetowych udostępnianych przez Wirtualną Polskę, w tym zapisywanych w plikach cookies, które są instalowane na naszych stronach przez Wirtualną Polskę oraz naszych Zaufanych Partnerów.

Dlaczego chcemy przetwarzać Twoje dane?

Przetwarzamy je dostarczać coraz lepsze materiały redakcyjne, dopasować ich tematykę do Twoich zainteresowań, tworzyć portale i serwisy internetowe, z których będziesz korzystać z przyjemnością, zapewniać większe bezpieczeństwo usług, udoskonalać nasze usługi i maksymalnie dopasować je do Twoich zainteresowań, pokazywać reklamy dopasowane do Twoich potrzeb. Szczegółowe informacje dotyczące celów przetwarzania Twoich danych znajdują się w polityce prywatności.

Komu możemy przekazać dane?

Twoje dane możemy przekazywać podmiotom przetwarzającym je na nasze zlecenie oraz podmiotom uprawnionym do uzyskania danych na podstawie obowiązującego prawa – oczywiście tylko, gdy wystąpią z żądaniem w oparciu o stosowną podstawę prawną.

Jakie masz prawa w stosunku do Twoich danych?

Masz prawo żądania dostępu, sprostowania, usunięcia lub ograniczenia przetwarzania danych. Możesz wycofać zgodę na przetwarzanie, zgłosić sprzeciw oraz skorzystać z innych praw wymienionych szczegółowo w polityce prywatności.

Jakie są podstawy prawne przetwarzania Twoich danych?

Podstawą prawną przetwarzania Twoich danych w celu świadczenia usług jest niezbędność do wykonania umów o ich świadczenie (tymi umowami są zazwyczaj regulaminy). Podstawą prawną przetwarzania danych w celu pomiarów statystycznych i marketingu własnego administratorów jest tzw. uzasadniony interes administratora. Przetwarzanie Twoich danych w celach marketingowych realizowanych przez Wirtualną Polskę na zlecenie Zaufanych Partnerów i bezpośrednio przez Zaufanych Partnerów będzie odbywać się na podstawie Twojej dobrowolnej zgody.