Maleje sprzedaż odtwarzaczy MP3

Maleje sprzedaż odtwarzaczy MP319.02.2009 14:00

Według badań firmy GfK, w minionym roku sprzedaż odtwarzaczy MP3 spadła o 33%, a cały rynek przenośnych odtwarzaczy zmniejszył się o prawie 20% do 1,2 mln egzemplarzy.

Jak podaje Rzeczpospolita, w rekordowym 200. roku Polacy kupili blisko 1,5 miliona cyfrowych odtwarzaczy muzycznych (1,1 mln odtwarzaczy MP3 i 0,4 mln MP4). Według danych GfK Polonia, w minionym roku sprzedaż MP3 spadła o 33%, natomiast MP4 wzrosła o 33 procent. W praktyce oznacza to, że rynek przenośnych odtwarzaczy zmniejszył się o 20% do 1,2 mln sztuk.
"Sprzedaż odtwarzaczy MP3 zupełnie padła, ale nie jest to odosobniony przypadek, bo wszystko sprzedaje się wolniej i w mniejszych ilościach. W przypadku odtwarzaczy cyfrowych jeszcze jakoś można zarobić na MP4. ale z każdym miesiącem zamówień jest już coraz mniej. Powodem takiego stanu jest rosnąca popularność nowoczesnych telefonów komórkowych, które mają w sobie wiele dodatkowych funkcji. To normalne, że klient nie kupi jedynie odtwarzacza, skoro może go mieć w telefonie z aparatem cyfrowym i dostępem do Internetu, a wszystko w bardzo podobnej cenie" - mówi dla PC World Adrian Koźniecki z firmy Xsonic, sprzedającej sprzęt elektroniczny.

Źródło zdjęć: © (fot. sxc.hu)
Źródło zdjęć: © (fot. sxc.hu)

Dobry odtwarzacz MP4 można kupić za 25. złotych, MP3 już za 100 zł. Jak przekonują sprzedawcy sprzętu elektronicznego, nie są to ceny konkurencyjne do ofert nowoczesnych telefonów w promocji za "złotówkę". Nowy trend wyraźnie pokazują dane firmy badawczej IDC - ubiegłoroczny rynek zaawansowanych komórek wzrósł pod względem liczby sprzedanych sztuk o 27%. Według Rzeczpospolitej w tym roku czeka nas co najmniej taki sam spadek sprzedaży odtwarzaczy MP3, jaki wystąpił w minionym roku.
"Rynek już się nasycił pewnymi towarami co jest naturalnym prawem. Kryzys dotknie każdy sektor rynku w mniejszym lub większym stopniu. Tak sie złożyło, że branża dóbr luksusowych jak np. samochody czy sprzęt elektroniczny muszą przejść przez to jako pierwsze. Jednak MP4 czy popularne iPhone'y również wpadną w ekonomiczny impas" - mówi dla PC World Łukasz Wójcik, doradca finansowy grupy Expander.

Zobacz też: Ranking produktów PC World.pl - odtwarzacz MP3 - http://www.pcworld.pl/ranking/98-odtwarzacze_mp3.html.

Źródło artykułu:idg.pl
Szanowna Użytkowniczko! Szanowny Użytkowniku!
×
Aby dalej móc dostarczać coraz lepsze materiały redakcyjne i udostępniać coraz lepsze usługi, potrzebujemy zgody na dopasowanie treści marketingowych do Twojego zachowania. Twoje dane są u nas bezpieczne, a zgodę możesz wycofać w każdej chwili na podstronie polityka prywatności.

Kliknij "PRZECHODZĘ DO SERWISU" lub na symbol "X" w górnym rogu tej planszy, jeżeli zgadzasz się na przetwarzanie przez Wirtualną Polskę i naszych Zaufanych Partnerów Twoich danych osobowych, zbieranych w ramach korzystania przez Ciebie z usług, portali i serwisów internetowych Wirtualnej Polski (w tym danych zapisywanych w plikach cookies) w celach marketingowych realizowanych na zlecenie naszych Zaufanych Partnerów. Jeśli nie zgadzasz się na przetwarzanie Twoich danych osobowych skorzystaj z ustawień w polityce prywatności. Zgoda jest dobrowolna i możesz ją w dowolnym momencie wycofać zmieniając ustawienia w polityce prywatności (w której znajdziesz odpowiedzi na wszystkie pytania związane z przetwarzaniem Twoich danych osobowych).

Od 25 maja 2018 roku obowiązuje Rozporządzenie Parlamentu Europejskiego i Rady (UE) 2016/679 (określane jako "RODO"). W związku z tym chcielibyśmy poinformować o przetwarzaniu Twoich danych oraz zasadach, na jakich odbywa się to po dniu 25 maja 2018 roku.

Kto będzie administratorem Twoich danych?

Administratorami Twoich danych będzie Wirtualna Polska Media Spółka Akcyjna z siedzibą w Warszawie, oraz pozostałe spółki z grupy Wirtualna Polska, jak również nasi Zaufani Partnerzy, z którymi stale współpracujemy. Szczegółowe informacje dotyczące administratorów znajdują się w polityce prywatności.

O jakich danych mówimy?

Chodzi o dane osobowe, które są zbierane w ramach korzystania przez Ciebie z naszych usług, portali i serwisów internetowych udostępnianych przez Wirtualną Polskę, w tym zapisywanych w plikach cookies, które są instalowane na naszych stronach przez Wirtualną Polskę oraz naszych Zaufanych Partnerów.

Dlaczego chcemy przetwarzać Twoje dane?

Przetwarzamy je dostarczać coraz lepsze materiały redakcyjne, dopasować ich tematykę do Twoich zainteresowań, tworzyć portale i serwisy internetowe, z których będziesz korzystać z przyjemnością, zapewniać większe bezpieczeństwo usług, udoskonalać nasze usługi i maksymalnie dopasować je do Twoich zainteresowań, pokazywać reklamy dopasowane do Twoich potrzeb. Szczegółowe informacje dotyczące celów przetwarzania Twoich danych znajdują się w polityce prywatności.

Komu możemy przekazać dane?

Twoje dane możemy przekazywać podmiotom przetwarzającym je na nasze zlecenie oraz podmiotom uprawnionym do uzyskania danych na podstawie obowiązującego prawa – oczywiście tylko, gdy wystąpią z żądaniem w oparciu o stosowną podstawę prawną.

Jakie masz prawa w stosunku do Twoich danych?

Masz prawo żądania dostępu, sprostowania, usunięcia lub ograniczenia przetwarzania danych. Możesz wycofać zgodę na przetwarzanie, zgłosić sprzeciw oraz skorzystać z innych praw wymienionych szczegółowo w polityce prywatności.

Jakie są podstawy prawne przetwarzania Twoich danych?

Podstawą prawną przetwarzania Twoich danych w celu świadczenia usług jest niezbędność do wykonania umów o ich świadczenie (tymi umowami są zazwyczaj regulaminy). Podstawą prawną przetwarzania danych w celu pomiarów statystycznych i marketingu własnego administratorów jest tzw. uzasadniony interes administratora. Przetwarzanie Twoich danych w celach marketingowych realizowanych przez Wirtualną Polskę na zlecenie Zaufanych Partnerów i bezpośrednio przez Zaufanych Partnerów będzie odbywać się na podstawie Twojej dobrowolnej zgody.