Magia i technologia w Świecie Disneya

Magia i technologia w Świecie Disneya03.01.2011 11:28
Źródło zdjęć: © AFP

Wielu z ponad 30 mln odwiedzających co roku park rozrywki Disney World na Florydzie przybywa tam w okresie świąteczno-noworocznym. Korzystanie z atrakcji bajkowego świata zakłócającą długie kolejki. Aby je rozładować, stosuje się nowoczesne technologie

Kierownictwo Disneya dwoi się i troi, aby zaradzić niewygodom. Inżynierowie, zwani "imagineers", głowią się nad skróceniem kolejek nie tylko, by uprzyjemnić gościom życie; mniejsze kolejki, to większy przypływ ludzi, a co za tym idzie większe pieniądze. Disney stara się robić wszystko, aby zastosowanie najnowszych technologii nie naruszyło atmosfery bajkowości i magii w "najszczęśliwszym miejscu na świecie".

Źródło zdjęć: © (fot. AFP)
Źródło zdjęć: © (fot. AFP)

Jak zauważa "New York Times", skomplikowanym zadaniem ograniczenia czasu oczekiwania w kolejkach zajmuje się Centrum Operacyjne Dowództwa Disneya ulokowane w podziemnym bunkrze, tuż pod Zamkiem Kopciuszka. Musi ono sprostać nowym trendom w kulturze, w tym wszechobecnej niecierpliwości. Służą temu m.in. gry wideo i "inteligentne telefony", które zabawiają zwiedzających między jedną a drugą atrakcją.

Dla rozładowania korków znani z innowacyjności pracownicy Disneya korzystają m.in. z kamer wideo, programów komputerowych czy cyfrowych map.

Na ekranach telewizorów kolory zielony, żółty i niebieski określają poziom zatłoczenia. Jeśli w podróży po Krainie Piratów występują zatory, wysyła się tam dodatkowe łodzie. Kiedy zbyt wielu amatorów znajduje Fantasyland, a jednocześnie przyległa Tomorrowland ma wolne miejsca, obsługa zmienia trasę mini-parady i kieruje ją tam, gdzie jest mniejsze zagęszczenie.

Z badań wynika, że gość Królestwa Magii z powodu kolejek, zakorkowanych przejść i przepełnionych restauracji miał średnio czas jedynie na dziewięć z ponad 4. dostępnych przejażdżek. W ostatnich miesiącach centrum operacyjne znalazło receptę, aby zwiększyć ich liczbę do 10.

Disney, krytykowany nieraz za przeładowywanie atrakcji w imię zysków, nie uważa monitorowania wydarzeń za działanie inwazyjne. Twierdzi, że celem jest uszczęśliwienie zwiedzających. Przewodniczący Parków i Kurortów Walta Disneya Thomas Staggs nie kryje jednocześnie, że zależy mu, aby klienci powracali jak najczęściej, co jeszcze zwiększy dochody sięgające już 1. miliardów dolarów rocznie, wliczając w to parki Disneya w Paryżu i Hongkongu.

Disney usiłuje pogodzić ogień z wodą. Stara się stworzyć środowisko, w którym wszystko się dzieje jak za dotknięciem czarodziejskiej różdżki. Uzyskuje to dzięki technice, w tym komputeryzacji. Kamery do realizacji filmów animowanych, ruchome roboty, satelitarna analiza pogody, nowoczesne metody rezerwacji hoteli i biletów lotniczych pokazują uzależnienie potentata od technologii.

Disney eksperymentuje, by usprawnić dojazdy do poszczególnych atrakcji, np. wprowadzając elektroniczne opaski na rękę z informacjami o klientach (poczynając od nazwiska, numeru karty kredytowej, a kończąc na ulubionych bohaterach bajek) pozwalające płacić jednym przesunięciem nadgarstka.

Wiele nowinek i systemów operacyjnych otoczonych jest jednak ścisłą tajemnicą. Po to, by miłość zwiedzających do świata nostalgii sprzymierzyć z ich oczekiwaniami rozrywki XXI wieku.

Źródło artykułu:PAP
Szanowna Użytkowniczko! Szanowny Użytkowniku!
×
Aby dalej móc dostarczać coraz lepsze materiały redakcyjne i udostępniać coraz lepsze usługi, potrzebujemy zgody na dopasowanie treści marketingowych do Twojego zachowania. Twoje dane są u nas bezpieczne, a zgodę możesz wycofać w każdej chwili na podstronie polityka prywatności.

Kliknij "PRZECHODZĘ DO SERWISU" lub na symbol "X" w górnym rogu tej planszy, jeżeli zgadzasz się na przetwarzanie przez Wirtualną Polskę i naszych Zaufanych Partnerów Twoich danych osobowych, zbieranych w ramach korzystania przez Ciebie z usług, portali i serwisów internetowych Wirtualnej Polski (w tym danych zapisywanych w plikach cookies) w celach marketingowych realizowanych na zlecenie naszych Zaufanych Partnerów. Jeśli nie zgadzasz się na przetwarzanie Twoich danych osobowych skorzystaj z ustawień w polityce prywatności. Zgoda jest dobrowolna i możesz ją w dowolnym momencie wycofać zmieniając ustawienia w polityce prywatności (w której znajdziesz odpowiedzi na wszystkie pytania związane z przetwarzaniem Twoich danych osobowych).

Od 25 maja 2018 roku obowiązuje Rozporządzenie Parlamentu Europejskiego i Rady (UE) 2016/679 (określane jako "RODO"). W związku z tym chcielibyśmy poinformować o przetwarzaniu Twoich danych oraz zasadach, na jakich odbywa się to po dniu 25 maja 2018 roku.

Kto będzie administratorem Twoich danych?

Administratorami Twoich danych będzie Wirtualna Polska Media Spółka Akcyjna z siedzibą w Warszawie, oraz pozostałe spółki z grupy Wirtualna Polska, jak również nasi Zaufani Partnerzy, z którymi stale współpracujemy. Szczegółowe informacje dotyczące administratorów znajdują się w polityce prywatności.

O jakich danych mówimy?

Chodzi o dane osobowe, które są zbierane w ramach korzystania przez Ciebie z naszych usług, portali i serwisów internetowych udostępnianych przez Wirtualną Polskę, w tym zapisywanych w plikach cookies, które są instalowane na naszych stronach przez Wirtualną Polskę oraz naszych Zaufanych Partnerów.

Dlaczego chcemy przetwarzać Twoje dane?

Przetwarzamy je dostarczać coraz lepsze materiały redakcyjne, dopasować ich tematykę do Twoich zainteresowań, tworzyć portale i serwisy internetowe, z których będziesz korzystać z przyjemnością, zapewniać większe bezpieczeństwo usług, udoskonalać nasze usługi i maksymalnie dopasować je do Twoich zainteresowań, pokazywać reklamy dopasowane do Twoich potrzeb. Szczegółowe informacje dotyczące celów przetwarzania Twoich danych znajdują się w polityce prywatności.

Komu możemy przekazać dane?

Twoje dane możemy przekazywać podmiotom przetwarzającym je na nasze zlecenie oraz podmiotom uprawnionym do uzyskania danych na podstawie obowiązującego prawa – oczywiście tylko, gdy wystąpią z żądaniem w oparciu o stosowną podstawę prawną.

Jakie masz prawa w stosunku do Twoich danych?

Masz prawo żądania dostępu, sprostowania, usunięcia lub ograniczenia przetwarzania danych. Możesz wycofać zgodę na przetwarzanie, zgłosić sprzeciw oraz skorzystać z innych praw wymienionych szczegółowo w polityce prywatności.

Jakie są podstawy prawne przetwarzania Twoich danych?

Podstawą prawną przetwarzania Twoich danych w celu świadczenia usług jest niezbędność do wykonania umów o ich świadczenie (tymi umowami są zazwyczaj regulaminy). Podstawą prawną przetwarzania danych w celu pomiarów statystycznych i marketingu własnego administratorów jest tzw. uzasadniony interes administratora. Przetwarzanie Twoich danych w celach marketingowych realizowanych przez Wirtualną Polskę na zlecenie Zaufanych Partnerów i bezpośrednio przez Zaufanych Partnerów będzie odbywać się na podstawie Twojej dobrowolnej zgody.