Liczba tygodnia: 113 500

Liczba tygodnia: 113 50018.07.2014 16:57
Źródło zdjęć: © © Pavel Ignatov - Fotolia.com

Pracownicy Kaspersky Lab przyjrzeli się liczbie nowych sygnatur phishingowych dodawanych każdego miesiąca do bazy danych wykorzystywanej w produktach firmy. Liczba jest ogromna.

Pracownicy Kaspersky Lab przyjrzeli się liczbie nowych sygnatur phishingowych dodawanych każdego miesiąca do bazy danych wykorzystywanej w produktach firmy. Liczba jest ogromna.

Zgodnie z obliczeniami, w 2013 r. miesięczna średnia nowych wpisów do bazy wynosiła 96 609, przy czym w pierwszej połowie 2014 r. odnotowano gwałtowny wzrost - średnia zwiększyła się do 113 500 (wzrost na poziomie 17,5 proc.). Odsyłacze do fałszywych stron nie tylko pojawiają się coraz liczniej, ale również są celowo szybko usuwane. Tak krótki cykl życia jeszcze bardziej utrudnia zadanie rozwiązaniom antyphishingowym.

Sygnatura phishingowa to zestaw symboli opisujących grupę odnośników wykrywanych przez rozwiązanie ochrony jako link do zasobów, gdzie cyberprzestępcy próbują oszukać użytkowników i wyłudzić od nich informacje.

"Phishing to dość prosty sposób nakłaniania użytkowników internetu, aby ujawnili swoje informacje osobiste i finansowe. W każdej minucie osoby atakujące tworzą nowe odsyłacze do stron phishingowych, które istnieją obecnie przez zaledwie kilka godzin. Dzięki tej strategii strona nie zdobędzie złej reputacji i nie trafi do antyphishingowych baz danych stworzonych przez firmy bezpieczeństwa. To z kolei zmienia reguły gry dotyczące rozwoju produktów do ochrony przed tym zagrożeniem: teraz musimy ściśle monitorować trafność sygnatur phishingowych. Mamy do czynienia z 'ulotnym' zagrożeniem, dlatego tak istotna jest szybka reakcja na każdą aktualizację" - powiedziała Nadieżda Demidowa, analityk z Kaspersky Lab.

Polecamy w wydaniu internetowym chip.pl: Oglądałeś japońskie porno

Szanowna Użytkowniczko! Szanowny Użytkowniku!
×
Aby dalej móc dostarczać coraz lepsze materiały redakcyjne i udostępniać coraz lepsze usługi, potrzebujemy zgody na dopasowanie treści marketingowych do Twojego zachowania. Twoje dane są u nas bezpieczne, a zgodę możesz wycofać w każdej chwili na podstronie polityka prywatności.

Kliknij "PRZECHODZĘ DO SERWISU" lub na symbol "X" w górnym rogu tej planszy, jeżeli zgadzasz się na przetwarzanie przez Wirtualną Polskę i naszych Zaufanych Partnerów Twoich danych osobowych, zbieranych w ramach korzystania przez Ciebie z usług, portali i serwisów internetowych Wirtualnej Polski (w tym danych zapisywanych w plikach cookies) w celach marketingowych realizowanych na zlecenie naszych Zaufanych Partnerów. Jeśli nie zgadzasz się na przetwarzanie Twoich danych osobowych skorzystaj z ustawień w polityce prywatności. Zgoda jest dobrowolna i możesz ją w dowolnym momencie wycofać zmieniając ustawienia w polityce prywatności (w której znajdziesz odpowiedzi na wszystkie pytania związane z przetwarzaniem Twoich danych osobowych).

Od 25 maja 2018 roku obowiązuje Rozporządzenie Parlamentu Europejskiego i Rady (UE) 2016/679 (określane jako "RODO"). W związku z tym chcielibyśmy poinformować o przetwarzaniu Twoich danych oraz zasadach, na jakich odbywa się to po dniu 25 maja 2018 roku.

Kto będzie administratorem Twoich danych?

Administratorami Twoich danych będzie Wirtualna Polska Media Spółka Akcyjna z siedzibą w Warszawie, oraz pozostałe spółki z grupy Wirtualna Polska, jak również nasi Zaufani Partnerzy, z którymi stale współpracujemy. Szczegółowe informacje dotyczące administratorów znajdują się w polityce prywatności.

O jakich danych mówimy?

Chodzi o dane osobowe, które są zbierane w ramach korzystania przez Ciebie z naszych usług, portali i serwisów internetowych udostępnianych przez Wirtualną Polskę, w tym zapisywanych w plikach cookies, które są instalowane na naszych stronach przez Wirtualną Polskę oraz naszych Zaufanych Partnerów.

Dlaczego chcemy przetwarzać Twoje dane?

Przetwarzamy je dostarczać coraz lepsze materiały redakcyjne, dopasować ich tematykę do Twoich zainteresowań, tworzyć portale i serwisy internetowe, z których będziesz korzystać z przyjemnością, zapewniać większe bezpieczeństwo usług, udoskonalać nasze usługi i maksymalnie dopasować je do Twoich zainteresowań, pokazywać reklamy dopasowane do Twoich potrzeb. Szczegółowe informacje dotyczące celów przetwarzania Twoich danych znajdują się w polityce prywatności.

Komu możemy przekazać dane?

Twoje dane możemy przekazywać podmiotom przetwarzającym je na nasze zlecenie oraz podmiotom uprawnionym do uzyskania danych na podstawie obowiązującego prawa – oczywiście tylko, gdy wystąpią z żądaniem w oparciu o stosowną podstawę prawną.

Jakie masz prawa w stosunku do Twoich danych?

Masz prawo żądania dostępu, sprostowania, usunięcia lub ograniczenia przetwarzania danych. Możesz wycofać zgodę na przetwarzanie, zgłosić sprzeciw oraz skorzystać z innych praw wymienionych szczegółowo w polityce prywatności.

Jakie są podstawy prawne przetwarzania Twoich danych?

Podstawą prawną przetwarzania Twoich danych w celu świadczenia usług jest niezbędność do wykonania umów o ich świadczenie (tymi umowami są zazwyczaj regulaminy). Podstawą prawną przetwarzania danych w celu pomiarów statystycznych i marketingu własnego administratorów jest tzw. uzasadniony interes administratora. Przetwarzanie Twoich danych w celach marketingowych realizowanych przez Wirtualną Polskę na zlecenie Zaufanych Partnerów i bezpośrednio przez Zaufanych Partnerów będzie odbywać się na podstawie Twojej dobrowolnej zgody.