LG OLED – rewolucja w świecie TV

LG OLED – rewolucja w świecie TV18.05.2023 12:36
Źródło zdjęć: © materiały partnera
Materiał sponsorowany przez LG

Dekada. Już tyle czasu minęło od pojawienia się pierwszego telewizora OLED, który okazał się rynkową rewolucją. W 2013 roku telewizor niewymagający dodatkowej warstwy podświetlenia był ekstrawagancją i nowością, zaś obecnie tego typu modele od LG można znaleźć w aż 15 milionach domów na całym świecie. Przez cały ten czas LG ulepszało i poprawiało ekrany OLED, które obecnie potrafią być bezprzewodowe, wyginane, a nawet zwijane. Bazując na swoim 10-letnim doświadczeniu LG oferuje nawet 5 lat gwarancji na ekran telewizora.

W 2013 roku LG zapoczątkowało nową erę telewizorów, stawiając na technologię ekranów z samoświecącymi pikselami, czyli matryce OLED. Początkowo branża podchodziła sceptycznie do innowacji LG. Ostatecznie jednak obawy te okazały się bezpodstawne, a telewizory LG OLED podbiły rynek produktów premium. Stało się tak, ponieważ już wtedy oferowały wierne odwzorowanie kolorów oraz idealną czerń, co razem przekładało się na nieskończony kontrast. Było to możliwe, ponieważ telewizory z technologią OLED nie wymagają dodatkowej warstwy podświetlenia. Tutaj własnym światłem świeci każdy piksel, który można po prostu wyłączyć uzyskując perfekcyjną czerń.

Pierwszym szeroko dostępnym telewizorem LG OLED był 55-calowy model o rozdzielczości FullHD. Dziś te parametry wydają się standardowe, ale w 2013 roku robiły ogromne wrażenie. Od tego czasu LG wprowadzało kolejne innowacyjne produkty. Przykładowo, od 2017 roku produkowany był LG OLED serii W, czyli pierwszy telewizor idealnie przylegający do ściany. W 2019 roku pojawił się 88-calowy OLED 8K, który wtedy był nie tylko pierwszym na świecie telewizorem OLED 8K, ale także największym modelem OLED dostępnym w sprzedaży. Połączenie najwyższej rozdzielczości obrazu 8K z matrycą zapewniającą głęboką czerń oraz nieskończony kontrast przełożyło się na bardzo wysoką jakość wyświetlanych treści.

Rok 2020 to z kolei prezentacja LG OLED R ze zwijanym ekranem, który chowa się w podstawie urządzenia. Ten rewolucyjny model do dziś robi wrażenie na każdym, kto go zobaczył: urzeka elegancką estetyką oraz płynnym ruchem pięknego, zwijanego ekranu. To produkt unikatowy: każdy jego egzemplarz jest wytwarzany na zamówienie najbardziej wymagających klientów w nowoczesnej fabryce w południowokoreańskim Gumi.

, Źródło zdjęć: © materiały partnera
Źródło zdjęć: © materiały partnera

Ponad 15 milionów telewizorów LG OLED

Urządzenia LG OLED wielokrotnie były uznawane przez ekspertów za najlepsze. Nagradzano je w corocznym, prestiżowym konkursie CES Innovation Award. Otrzymały też wiele wyróżnień od mediów z całego świata, w tym tytuły "Najlepszego telewizora roku". Klienci docenili technologię LG i jakość wykonania produktów, co przełożyło się na znaczący wzrost udziału w rynku. Obecnie modele LG stanowią 60 procent wszystkich telewizorów OLED, jakie trafiają do użytkowników na całym świecie. Pod koniec ubiegłego roku ich łączna sprzedaż przekroczyła 15 milionów sztuk.

W tegorocznej serii LG OLED evo G3 Gallery największą innowacją jest opracowana przez LG technologia Brightness Booster Max. Wykorzystuje ona zupełnie nową architekturę sterowania światłem i algorytmy zwiększające nawet o 70 procent jasność (w przypadku modeli 55, 65 i 77-calowych). Zastosowanie technologii Super Anti Reflective skutecznie ogranicza zakłócenia wizualne, na przykład odbicia światła od ekranu. Dzięki temu nawet w mocno oświetlonym otoczeniu użytkownicy mogą skupić całą uwagę na tym, co chcą obejrzeć.

LG zadbało nie tylko o zastosowanie innowacyjnych rozwiązań, ale również gwarantuje najwyższą jakość wykonania telewizorów LG OLED. Decydując się na zakup telewizora serii LG OLED evo G3 Gallery klienci otrzymają aż 5-letnią gwarancję na ekran.

Projektowanie z myślą o środowisku

Telewizory LG OLED pomagają ograniczyć zużycie zasobów naturalnych. Produkcja tych urządzeń wymaga bowiem zastosowania mniejszej ilości materiałów niż ma to miejsce w przypadku sprzętu z technologią LED. Samoświecące piksele pozwalają na przykład zrezygnować z modułu podświetlenia, a dodatkowo w liniach LG OLED i QNED 2023 zastosowano wiele elementów wykonanych z tworzyw sztucznych pozyskanych z recyklingu. Ponadto gotowe produkty są dostarczane w ekologicznych opakowaniach z jednokolorowym nadrukiem, wykonanych z materiałów nadających się do ponownego przetworzenia. Pilot do telewizora trafia do klientów w opakowaniu z biomateriału, który rozkłada się po umieszczeniu w ziemi.

Firma LG cały czas odkrywa ogromny potencjał ekranów OLED. Wychodzi także naprzeciw oczekiwaniom klientów i globalnym trendom, szczególnie związanym z ochroną środowiska. Coraz większe zaawansowanie technologiczne produktów LG idzie również w parze z rosnącą dbałością o dobry stan Ziemi.

Materiał sponsorowany przez LG
Źródło artykułu:WP Tech
Szanowna Użytkowniczko! Szanowny Użytkowniku!
×
Aby dalej móc dostarczać coraz lepsze materiały redakcyjne i udostępniać coraz lepsze usługi, potrzebujemy zgody na dopasowanie treści marketingowych do Twojego zachowania. Twoje dane są u nas bezpieczne, a zgodę możesz wycofać w każdej chwili na podstronie polityka prywatności.

Kliknij "PRZECHODZĘ DO SERWISU" lub na symbol "X" w górnym rogu tej planszy, jeżeli zgadzasz się na przetwarzanie przez Wirtualną Polskę i naszych Zaufanych Partnerów Twoich danych osobowych, zbieranych w ramach korzystania przez Ciebie z usług, portali i serwisów internetowych Wirtualnej Polski (w tym danych zapisywanych w plikach cookies) w celach marketingowych realizowanych na zlecenie naszych Zaufanych Partnerów. Jeśli nie zgadzasz się na przetwarzanie Twoich danych osobowych skorzystaj z ustawień w polityce prywatności. Zgoda jest dobrowolna i możesz ją w dowolnym momencie wycofać zmieniając ustawienia w polityce prywatności (w której znajdziesz odpowiedzi na wszystkie pytania związane z przetwarzaniem Twoich danych osobowych).

Od 25 maja 2018 roku obowiązuje Rozporządzenie Parlamentu Europejskiego i Rady (UE) 2016/679 (określane jako "RODO"). W związku z tym chcielibyśmy poinformować o przetwarzaniu Twoich danych oraz zasadach, na jakich odbywa się to po dniu 25 maja 2018 roku.

Kto będzie administratorem Twoich danych?

Administratorami Twoich danych będzie Wirtualna Polska Media Spółka Akcyjna z siedzibą w Warszawie, oraz pozostałe spółki z grupy Wirtualna Polska, jak również nasi Zaufani Partnerzy, z którymi stale współpracujemy. Szczegółowe informacje dotyczące administratorów znajdują się w polityce prywatności.

O jakich danych mówimy?

Chodzi o dane osobowe, które są zbierane w ramach korzystania przez Ciebie z naszych usług, portali i serwisów internetowych udostępnianych przez Wirtualną Polskę, w tym zapisywanych w plikach cookies, które są instalowane na naszych stronach przez Wirtualną Polskę oraz naszych Zaufanych Partnerów.

Dlaczego chcemy przetwarzać Twoje dane?

Przetwarzamy je dostarczać coraz lepsze materiały redakcyjne, dopasować ich tematykę do Twoich zainteresowań, tworzyć portale i serwisy internetowe, z których będziesz korzystać z przyjemnością, zapewniać większe bezpieczeństwo usług, udoskonalać nasze usługi i maksymalnie dopasować je do Twoich zainteresowań, pokazywać reklamy dopasowane do Twoich potrzeb. Szczegółowe informacje dotyczące celów przetwarzania Twoich danych znajdują się w polityce prywatności.

Komu możemy przekazać dane?

Twoje dane możemy przekazywać podmiotom przetwarzającym je na nasze zlecenie oraz podmiotom uprawnionym do uzyskania danych na podstawie obowiązującego prawa – oczywiście tylko, gdy wystąpią z żądaniem w oparciu o stosowną podstawę prawną.

Jakie masz prawa w stosunku do Twoich danych?

Masz prawo żądania dostępu, sprostowania, usunięcia lub ograniczenia przetwarzania danych. Możesz wycofać zgodę na przetwarzanie, zgłosić sprzeciw oraz skorzystać z innych praw wymienionych szczegółowo w polityce prywatności.

Jakie są podstawy prawne przetwarzania Twoich danych?

Podstawą prawną przetwarzania Twoich danych w celu świadczenia usług jest niezbędność do wykonania umów o ich świadczenie (tymi umowami są zazwyczaj regulaminy). Podstawą prawną przetwarzania danych w celu pomiarów statystycznych i marketingu własnego administratorów jest tzw. uzasadniony interes administratora. Przetwarzanie Twoich danych w celach marketingowych realizowanych przez Wirtualną Polskę na zlecenie Zaufanych Partnerów i bezpośrednio przez Zaufanych Partnerów będzie odbywać się na podstawie Twojej dobrowolnej zgody.